Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12043
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:00

Ik kom ook meelezen hier. Ik heb gisteren mijn final wash gedaan en ik had even krullen, helaas zakte het heel snel uit. :+ Ik zit ook in de Facebook groep en daar staat ook super veel informatie.
Ik heb wat verschillende producten gekocht, dus ik ben erg benieuwd.
Ik heb nu wel al jeuk van die producten, dus ik heb 2 CG shampoos besteld voor gevoelige hoofdhuid.

Zo zat het net na het fohnen
Afbeelding

Shampoo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Final wash, masker, leave in en gel

En ik heb nog, curly girl knot today en van Garnier hair food masker macadamia.
Ik kan voorlopig vooruit. :+

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:10

Wie heeft er hier ervaring met de (2) producten van de curly girl movement?

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:45

Meliaforever schreef:
Ik kom ook meelezen hier. Ik heb gisteren mijn final wash gedaan en ik had even krullen, helaas zakte het heel snel uit. :+ Ik zit ook in de Facebook groep en daar staat ook super veel informatie.
Ik heb wat verschillende producten gekocht, dus ik ben erg benieuwd.
Ik heb nu wel al jeuk van die producten, dus ik heb 2 CG shampoos besteld voor gevoelige hoofdhuid.

Zo zat het net na het fohnen
[ [url=m/fAn3vK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Shampoo
[ [url=m/HjWwjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lRIEGr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IeDNI4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Final wash, masker, leave in en gel

En ik heb nog, curly girl knot today en van Garnier hair food masker macadamia.
Ik kan voorlopig vooruit. :+


Had je je haar toevallig geplopt een tijdje? Het kan zijn dat er daarmee producten op je hoofdhuid komen en dat je daar jeuk van krijgt! Maar verder goed begonnen! Ik zie mijn haar nog wekelijks vooruit gaan, ik ben rond kerst begonnen.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:30

Hoi allemaal, ik ben nu sinds een paar maanden bezig met de cg methode. Ondanks dat ik al ontzettend veel verbetering in mijn haar zie (laagjes knippen was ook het beste idee ooit. Mijn kapster drong het al een paar jaar aan maar ik zei altijd stug nee, tot een paar weken geleden) ben ik nog steeds zoekende. Al zo ontzettend vaak dure producten aangeschaft die achteraf toch niet cg bleken te zijn of voor mijn haar niet te werken. Ik ga morgen wat goedkope troep aanschaffen waarvan ik adhv diepgaand online onderzoek :') zeker weet dat ze cg zijn. Zo kan ik wat gaan uitproberen.
Nu heb ik onlangs deze shampoo aangeschaft. Ik meen dat deze cg is, maar zie hem nergens voorbij komen. Wellicht omdat deze variant vrij nieuw is? Of zie ik iets over het hoofd? Van love beauty and planet.
Afbeelding

En hoe gaan jullie om met paardenluchtjes? Met enkel een co-wash krijg ik de geur er niet uit dus daarom blijf ik een shampoo gebruiken. Echter ben ik zeker 3 tot 5 keer per week op stal en wanneer ik de volgende dag weer naar college moet (ookal is dat nu tm eind maart niet meer aan de orde := ) neig ik toch weer naar wassen omdat mijn haar anders echt muf blijft ruiken. Maar volgens de cg methode mag je het lang niet zo vaak wassen...

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:02


maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:10

Dat je niet meer zo vaak mag wassen vind ik onzin. Gewoon lekker blijven doen als je een CG shampoo hebt. Met waves en lichte krul word ook geadviseerd om nog te wassen met shampoo.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:51

maava schreef:
Dat je niet meer zo vaak mag wassen vind ik onzin. Gewoon lekker blijven doen als je een CG shampoo hebt. Met waves en lichte krul word ook geadviseerd om nog te wassen met shampoo.


Ik was ook gewoon iedere keer met shampoo. Met een cowash of conditioner kan ik echt niet mee overweg. Plus dan wordt het vet en slap :n

@Eline ik check altijd op www.isitcg.com. handige site!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:04

Was dit topic even uit het oog verloren.

Kleine update van de CG methode en de knipbeurt in september.


Afbeelding

Linksboven de eerste paar weken CG. Al een heel verschil.
RB: zo zat t vlak voor het knippen. Merkte dat jaren en jaren verven en blonderen mn haar er genoeg van had. En ik ook.
Dus het ging eraf en zag nu welke kleur ik van mezelf had.


Afbeelding
Ik ben dus in de jaren steeds donkerder blond geworden helaas. Vroeger licht blond.. toen steeds meer naar goudblond en daarna gaan verven/blonderen.
Ik kon er maar niet aan wennen en heb toch een paar highlights erin laten zetten. Ik denk nl dat ik mn eigen kleur in langer haar wel prachtig ga vinden maar zo kort vond ik de kleur 3x niks.
Voordeel is dat het nu iets speelser is en het makkelijk uit kan groeien.
RB heeft mn haar de afgelopen 2 weken eruit gezien..verschrikkelijke tussenlengte. Nu (onder) eindelijk weer meer krul !

Ik gebruik de novex leave in maar die is bijna op. De nieuwe is helaas niet CG. Wat is een soortgelijke?

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:06

Ik heb het geprobeerd maar ik ben geen held in volhouden :')
Soms kwamen er wel mooie stukken tussen.Afbeelding

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:09

Wat lukte er niet qua volhouden ?
Hoe is je haar nu ?
Dat stukje ziet er mooi uit inderdaad

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:28

M’n krullen zaten de laatste weken echt dramatisch. Het waren geen krullen te noemen maar meer een soort zielige slierten.
Vermoed dat iets toch niet CG-proof was ofzo.

Heb de producten van Curly Girl movement besteld en ben weer opnieuw begonnen: final wash en daarna squish to condish (Petal fresh rosemary&mint) ipv uitspoelen. Vervolgens op kletsnat haar de milk & gel aangebracht, scrunchen met een microvezel handdoek en aan de lucht laten drogen want tijdgebrek.


Afbeelding
Vorige week

Afbeelding
Nu

De producten van CGM zijn niet goedkoop maar ik ben om :D.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 13:38

Wat een verschil!

Arethe
Berichten: 2565
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:23

Wauw heel erg mooi verschil!!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:04

Ik kom binnen vallen maar ik denk dat ik het hier maar kom vragen. Ik ben dus lid geworden van de/een curly girl methode FB groep.
Daar heb ik stappen plan als analyse gevold daar kwam dit uit:

Lage elasticiteit > gekleurd dus wel proteïne

Hoge porositeit

Dikte > Grof

Dichtheid > dik


Maar dan mijn probleem ik heb echt veel verschillende soorten haar door elkaar heen.

Dit is mijn onderlaag:
Afbeelding

Verder heb ik aan de achterkant een beetje slag

Maar over het algemeen is het zo:

Afbeelding

Eh ja en dan hoe pak ik dit het beste aan?

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:35

Gewoon lekker beginnen en kijken wat het met je haar doet. Ik denk trouwens niet dat je grof haar hebt als ik zo de foto's zie dus zou niet met al te zware producten beginnen.
Heb je vroeger wel meer slag/krul gehad?

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:04

Idd een goedkope final wash kopen (jumbo elke dag bijv.), een normale CG shampoo + conditioner (bijv. kruidvat great lenghts cremespoeling) en masker. Qua gel kan ik je de salongel (zwarte tube) van de action wel aanraden, die is erg licht (textuur lijkt dik, maar hij maakt mijn dunne, slappe haar niet vet).

Ik denk dat je haar sowieso al op kan knappen van het stoppen met sulfaten, alcohol en siliconen :)

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:51

Katja schreef:
Gewoon lekker beginnen en kijken wat het met je haar doet. Ik denk trouwens niet dat je grof haar hebt als ik zo de foto's zie dus zou niet met al te zware producten beginnen.
Heb je vroeger wel meer slag/krul gehad?


Jaa toen ik klein was had ik krullen, dat is later stijl geworden. En nu als het langer wordt is het een slag maar dan wat minder als de onderste laag van mijn haar.

Edit als het langer is word het zo een klein beetje slag:


Afbeelding

De situatie als het nat is:


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lau op 28-04-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:16

Dan zou ik gewoon met een niet te dure routine beginnen en uit gaan van wat fijner haar zodat je lichtere producten gebruikt. Zou in ieder geval niet co-washen met een conditioner maar daarvoor een echte co-wash gebruiken.

Goedkopere producten die mij goed bevallen zijn bijvoorbeeld de shampoo bar van nature box en het yoghurt masker van Loving Blends. Veel mensen zijn enthousiast over het masker van Greath Lenghts en de leave in daarvan (Kruidvat) die zij beide met proteïne.
Als co-wash vind ik die van As I Am heel fijn.

Als je een lijstje hebt van wat je wilt aanschaffen wil ik er wel even naar kijken om te voorkomen dat je verkeerde producten koopt. Ik ben na een maandje of 4 CG wel aardig ingelezen.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:20

Ik ben sws echt een noob :')

Ik was mijn haar nu alleen met guhl 1x in de week dus ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen. Er staat zo veel informatie online.

Bijv dit uit de groep:

Afbeelding

Dus mijn plan was om daar mee te beginnen. Maar als jullie andere suggesties hebben wat beter zou passen graag.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:25

Als je in de groep leest zijn er nogal wisselende ervaringen met de Nivea en Petal Fresh. Ik ben met beide begonnen maar heb ze heel snel aan de kant gezet. Misschien even zoeken in de groep en daaruit je eigen conclusie trekken. Als gel zou je bijvoorbeeld die van de wella kunnen gebruiken of de salon gel van de Action die staat nog op mijn lijstje om te proberen omdat veel mensen daar enthousiast over zijn.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:30

Ik ga mij er een zijn verdiepen! Ben wel benieuwd wat het met mijn haar gaat doen. Misschien heb ik stiekem net zulke mooie krullen als mijn moeder :')

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:44

Je moet idd ontdekken wat voor jouw haar fijn is. Ik vind die salon gel van de Action weer helemaal niks want het geeft bij mij (fijn haar) 0 hold. Ik vind die invici fix gel van L'Oreal juist fijn. Van die Nivea curl plumping mouse krijg ik jeuk en het haar binnen een paar dagen terwijl anderen daar wel enthousiast over zijn. Zo zie je maar.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:53

Ik vind dit zo lastig :')
Ik heb echt een shopper nodig met dit. Kleren kom ik wel uit maar dit :')

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:44

Weet niet of je een beetje in het midden van het land woont. Anders heb ik wel wat spullen voor je die ik niet gebruik waar je misschien al een beetje een beginnetje mee kunt maken zonder gelijk kosten te maken.
Er zijn best wat sites die proefjes verkopen waar je eventueel mee kunt beginnen. Of gewoon zoals ik doen en erin duiken en het beste ervan hopen.
Verder gewoon veel lezen en vragen stellen en met pieken en dalen erachter komen hoe je haar steeds beter wordt. Mijn haar is zo enorm veel opgeknapt en stom genoeg zijn mijn krullen iets minder geworden maar wel veel meer door mijn hele haar heen. Veel minder pluis en het blijft op dag twee en drie ook gewoon krullen. En het belangrijkste voor mij, het groeit als een malle en valt veel minder uit.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:56

Ik zou ook niet voor de garnier lovin blends en de petal gaan, de meeste komen daar heel snel van terug. Nivea eigenlijk net zo.
Mijn haar heeft veel proteine nodig (dood geblondeerd en gestyled haar) en doet het erg goed op shea moisture weightless. Ik heb zelf haartype 2 b en c en zelfs plukken 3a maar ga in de routine uit van type 2 haar.