3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:49

Die van mij heb ik gister gehaald, is tot de 26e goed volgens mij.
Vraag me af of je ze ook kan invriezen :)*

Edit: Ja dus! Je moet 'm wel ontdooien als je 'm daarna gebruikt.
Tis dat er maar 1 pak over was in mijn ap, want anders had ik er wel meer gekocht :'D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:59

Bloemkool pizza van de AH wil ik ook een keer proberen! Ook een keer zelfgemaakt en was erg lekker. Vond het alleen erg veel gedoe en hij was nog iets te nat..

Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 volkoren crackers met kaas
L: 2 spelt boterhammen met kipfilet en kom verse kippensoep
T: Gedroogde ananas + mix van ongezouten noten
D: Volkoren penne + rode paprika gevuld met gehakt, champignons en tomatensaus
T: Banaan met 2 el pindakaas en eetlepel melk( banaan bevroren en alles in de blender, soort van ijs)

B: Paardrijden
Pilates workout(30 minuten ongeveer)

1824 kcal, eiwit 78 18%, kh 174 39%, vet 86 43%.
Beetje hoog in vetten zie ik.. Morgen weer wat minder.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:18

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de bloemkool pizza.. ik ben het nog niet tegengekomen in onze AH.

Mijn lijstje vandaag:
O: tosti van twee volkoren boterhammen, kaas en ham
T: stukje brownie
L: smoothie van 150g aardbeien, 100ml magere yoghurt, 100ml melk en twee theelepels gebroken lijnzaad
T: volkoren boterham met pindakaas en een klein beetje hagelslag
A: ribkarbonade, prei a la creme en gebakken aardappels
1589 kcal waarvan eiwit 87, khd 162, vet 66

Dagje thuis, ik merk dat ik dan soms 'vergeet' te eten, wat opzich wel gunstig is vandaag want de afgelopen dagen steeds te veel gegeten. Vanavond tijdens mijn werk nog een appel en dan is het goed voor vandaag :)

Morgen het sporten maar weer eens oppakken, na 3 weken niet te hebben gesporten. Nu al zin in :+

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:40

Wij hebben hier nog een kant-en klare pizza met Courgettebodem in de koelkast liggen, ook van de Albert heijn. Dus ben benieuwd hoe het smaakt.

Lijstje van gisteren:
O: -
L: wortel tortilla (leftover) met mango en flinterdunne kipfilet.
T: Overige mango :9
A: Gekookte aardappelen met een mix van courgette, paprika, cherrytomaatjes, ui, tauge, wortel en sperziebonen en een slavink.
T: 2 gekookte aardappelen en 5 dropjes.

Gisteren niet echt goed opgelet. Ben zo druk bezig geweest met studeren, dat ik vergeten ben te eten. Dus vandaag in de herkansing. :Y)

Lijstje tot nu toe:
O: Tosti van volkorenbrood met jong belegen 30+ kaas
T: Schaaltje witte druiven
L: Mix van rauwe radijs, bleekselderij en wortel met een dipsausje, 2 volkorencrackers met halvarine
T: Schaaltje aardbeien
A: Gebakken aardappelen, broccoli en biefstuk
T: weet ik nog niet

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:45

Ik wist niet dat ze van die kant-en klare bodems hadden, wat leuk! Ga ik ook zeker een keertje proberen. :)

Lijstje van vandaag:
O: 3 gebakken eieren in roomboter. (338)
L: Salade peste mozarella van de ah. (350)
T: 2 babybel kaasjes (122)
A: Roerbak groente, bloemkoolrijst, tofu en curry. (435)

B: van 07.00 - 15.30 gewert bij de bakkerij van de ah to go.

Totaal calorieën: 1245. Koolhydraten: 14 gr. Vet: 79 gr. Eiwit: 90 gr.

Morgen naar de diëtiste, waar ik toch maar ga overleggen over het koolhydraatarme dieet.

Annikoe

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:33

Jongens, ik heb een schop onder mijn kont nodig! Ik heb een verschrikkelijk ongezond weekend gehad (lees: bioscoop, food truck festival, bbq, brunch in de euromast & dagje efteling). Ik merk van mezelf dat ik weer wat minder streng word..

Jullie gaan zo ontzettend snel dat ik het soms amper kan bijhouden :')

Maar ik vind het zo zo zo lastig om zelf gezond te blijven eten terwijl je in een 'ongezonde' omgeving woont. Dus constant in de verleiding worden gebracht etc.. iemand nog tips voor mij?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Bakje kvarg perzik passievrucht
L: Wit broodje van Bakker Bart met kipkerrie salade
T: Eiwitreep
A: Kabeljauw filet met (een beetje veel) gebakken aardappelen en spinazie a la crème.

B: 's ochtends snel hond uit gelaten en heel de dag gelopen/gestaan op mijn werk. Zometeen nog even wat grondwerk met mijn verzorgpaard.

Wie kan mij helpen om mijn motivatie een beetje terug te vinden? -O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:48

Annikoe, ongezonde omgeving is lastig, maar waar een wil is is een weg! Wat voor mij werkt is dat ik altijd iets relatief gezonds te snacken heb als ik wegga. Tijdens een dagje efteling kun je bijvoorbeeld prima zelf een bak nootjes, bananenbrood, noem maar wat.. mee nemen. Je kunt natuurlijk prima soms iets kopen maar als je iets mee hebt kom je toch minder snel in de verleiding. Vind een zelf meegenomen broodje met zalm lekkerder dan een kroket :') soms is het ook gemakzucht.

Vandaag:
O: Skyr naturel met frambozen
L: 2 donkere speltbroodjes met 100 gr zalmfilet
T: 120gr bramen
A: gekookte aardappel met mayo, sperziebonen en vleesje
T: 2 chocolaatjes
Totaal 1670 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:01

Lekkere lijstjes komen er voorbij zeg!
Annikoe, *schop*, nee, maar even zonder gekheid. Probeer gewoon idd altijd gezonde dingen te snacken. Ik pakte heel vaak fruit (wij hebben een fruitmand lekker in het zicht staan, misschien een idee?) En even heel hard, als ik iets lekkers wilde, en mezelf doorhad. Dan keek ik vaak naar mezelf, en naar mijn blubberbuik, en besloot ik dat ik dat niet wilde. Dus nam ik het gezonde ipv het ongezonde. Misschien helpt het dus om te denken naar welk doel je toe wilt?

O: twee boterhammen met zalm en vijgenjam en een beker melk.
T: een appel en water.
L: cherrytomaatjes en kaas, een zachtgekookt eitje en wat verse boterhammen (niet precies bijgehouden).
T: kop verse muntthee met honing.
A: drie scheppen raapstelenstamp, twee scheppen coleslaw en een blinde vink.
T: vanillevla zacht en luchtig met een scheutje roosvicee.
T: kop thee met denk een stukje chocola.
B: 70 minuten fietsen, loswerken (dus rondjes rennen) met paard, en zo wss nog even oefeningen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:25

Hier vandaag ook de bloemkoolpizza op het menu, ik ben er echt gek op! En niet in de laatste plaats omdat ze behalve minder kcal ook véél minder zout bevatten dan gewone pizza. Ik hoef nu nog niet zoutbeperkt/loos te eten (ben nierpatiënt), maar minder zout kan geen kwaad.

Ik gebruik gewone cheap ass gezeefde tomaten als saus, met verse tijm en oregano uit de tuin. Vandaag met geraspte mozzarella, chorizo en feta <3 Beetje chipotle tabasco voor de kick. Veel te lekker!!

O; yoghurt met weetabix en aardbeien
L; 2 boterhammen pindakaas en hagelslag
T; meloen met ham :Y)
A; bloemkoolpizza
T; halve magnum double chocolate (gedeeld met vriendje, er was er nog maar 1)

Totaal 1850 kcal, voor mij eigenlijk wat te weinig, maar vooruit.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:38

Annikoe, wat vind jij lekker en is ook gezond?

O: 200 ml magere yoghurt met shakeplus + klein handje nootjes
T: kwart watermeloen
L: 2 eieren + 4x ontbijtspek + 50 gram kaas
T: appel + plak kokosbrood + hand rozijnen
A: eigen gemaakte noodle soep: (dashi en soya+ 125 gram champignon + halve paksoi + ui + noodles)
T: kwart watermeloen.
Beweging: 30 min fietsen + 50 min sporten

Totaal +/- 12.000 stappen, 2600 kcal verbrandt.

Helaas wordt morgen mijn fitbit opgehaald. Hij is stuk en krijg waarschijnlijk een nieuwe.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:17

@Kimmie, dat is wel een goeie! Een soort stukje zelfreflectie ter plekke haha. Ik heb toennet mijn laatste paar frambozen op, dat is voor mij echt een traktatie <3

@lovelys, frambozen dus :D Ik vind fruit heel lekker, maar vaak heb ik daar dan 's avonds geen zin in.. Zit geloof ik ook echt tussen mijn oren, omdat ik dan 's avonds perse wil snacken. Maar bijvoorbeeld nootjes vind ik ook lekker. Maar ik zal niet zo gauw een stuk komkommer pakken wanneer ik op de bank zit. Dat eet ik dan liever 's middags bij de lunch. Een gekookt/gevuld eitje vind ik vaak ook wel lekker :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:20

O: twee speltcrackers en een appel
L: drie kleine bruine boterhammen met huttenkase, kipfilet en cherrytomaatjes, twee maiswafels met een gekookt ei en twee maiswafels met Philadelphia light bieslook
T: AH mueslireep light zomerfruit
A: een hamburger en een puntje quesadilla met pulled chicken en salsa

Kcal: van de hamburger en quesadilla weet ik het aantal niet precies (was van Taco Mundo), maar ik gok dat ik totaal rond de 1700 kcal zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:29

Hier is er nog een glas Riesling bij gekomen waardoor ik uiteindelijk rond de 1900 uitkom. Dikke prima, had er echt ff trek in :))

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:41

Interessante discussie, zat weer een hoop in dat ik niet wist..

Annikoe, zoals hiervoor inderdaad al genoemd gezonde tussendoortjes in het zicht leggen zodat je die makkelijker pakt dan het ongezonde?

O: 2 meergranenboterhammen met leverkaas
L: 3 plakken ontbijtkoek (was niet thuis dus even snel wat naar binnen gepropt)
A: Nieuwe aardappelen met schnitzel en doperwten.
T: Vanillevla

B: 1 uur paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:45

Annikoe, ik weet hoe lastig het is. Ik krijg vooral 's avonds laat vaak nog trek en op een of andere manier grijp ik dan toch makkelijker naar een zak chips dan naar een paar rijstwafels, terwijl ik weet dat ik me uiteindelijk fijner en beter en gezonder voel als ik wel gewoon de gezonde optie neem. Het is gewoon heel moeilijk. Wat hierboven gezegd wordt lijkt me een goede tip. Sec heeft ooit ook als tip gegeven dat je je lekkere trek een cijfer geeft en het alleen eet als de trek meer dan een 8 is. Buiten dat je daardoor makkelijk filtert in waar je nou echt zin in hebt, geeft het je ook een bedenkmomentje waarop je bewuster nadenkt over wat je in je mond stopt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:46

Zo, bloemkoolpizza gehaald en tomatensaus, kaas, paprika en champignons. En voor manlief chorizo. De kinderen krijgen nog even diepvriespizza, kunnen ze mooi van ons proeven :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:08

Emmaa_ schreef:
Annikoe, ik weet hoe lastig het is. Ik krijg vooral 's avonds laat vaak nog trek en op een of andere manier grijp ik dan toch makkelijker naar een zak chips dan naar een paar rijstwafels, terwijl ik weet dat ik me uiteindelijk fijner en beter en gezonder voel als ik wel gewoon de gezonde optie neem. Het is gewoon heel moeilijk. Wat hierboven gezegd wordt lijkt me een goede tip. Sec heeft ooit ook als tip gegeven dat je je lekkere trek een cijfer geeft en het alleen eet als de trek meer dan een 8 is. Buiten dat je daardoor makkelijk filtert in waar je nou echt zin in hebt, geeft het je ook een bedenkmomentje waarop je bewuster nadenkt over wat je in je mond stopt.

Ja het is zo lastig dat dat 'ongezonde stemmetje' toch vaak de overhand neemt. Terwijl ik geen honger heb oid, maar dan toch denk 'ik heb zin in iets lekkers' en dan is een appel bijvoorbeeld niet lekker genoeg :')
Ik moet gewoon sterk in mijn schoenen staan, maar soms is dat lastig...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:25

Ik ben deze dagen een beetje los gegaan haha.

Zaterdag was mijn vader jarig en dat vierden we met superveel lekkers. Zondag kwam er ook weer visite.. En er was tonnen gebak over, dus heb gister ook weer gebak gehad. En donderdag ben ik zelf jarig en nom nom nom nom. Deze week kwam ik deze dagen dus zeker wel over de 1200kcl, maar echt gezond was het niet. Heb tussendoor wel smoothies gedronken en met avondeten wel gezond, veel groente etc. Maar er waren behoorlijk veel tussendoortjes.

Vandaag was het weer normaal.
O: Smoothie met banaan, yoghurt, avocado, kokosboter en chiazaad
L: 1 banaan. Wit brood met kokosbrood. Wit brood met kaas. 2 gekookte eieren.
T: Druiven en knackebrod met klein plakje kaas en komkommer
A: Broccoli, gekookte aardappelen met jus en vegetarische kaasschelp.
T: Donut :Y)

kcl: 1444

Ik denk dat ik vandaag makkelijker boven de 1200 uitkwam omdat er ontbijt in zat. Niet dat ik veel trek had vanmorgen, maar een smoothie kreeg ik wel weg, zonder al te veel misselijkheid erna. Misschien is het ook gewoon gewenning. Bij de lunch had ik iets minder honger dan normaal zonder een ontbijt, maar nog steeds wel trek genoeg om goed te eten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:04

Hmm bloemkool pizza iemand voorbeeld van de verpakking ?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:42

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:44

Google op magioni bloemkoolpizza, vind je m vast ;)

Mn planning voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met aardbeien
T: 2 nectarines
L: Salade met tomaat, bosui, tonijn, mais, klein beetje mayo
T: aardbeien
A: bloemkoolpizza met tomatensaus, paprika, champignons, kipreepjes en geraspte kaas :9

B: hopelijk sporten, als mn man op tijd thuis is. Iig weer 10.000 stappen vandaag.

Edit annikoe was me voor :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:51

Het klinkt niet heel lekker. Bloemkool pizza :'). Maar als ik ooit in de buurt van een AH kom zal ik eens halen om te proberen :D.

Vanochtend gewogen en nu 5 kilo kwijt :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:16

Ik ben gek op pizza! Diepvriespizza of bij een restaurant, zelf gemaakt of met een kant-en-klare bodem! :9 For breakfast, lunch and dinner! O:) Als ik die wat minder calorierijk kan maken door een bloemkoolbodem is dat een heul goed idee! :D Ik ga het proberen!

Goede week hier tot nu toe. Gister een lunch op mijn werk verzorgd door een cateraar hier uit het Noorden die allemaal gezonde streekproducten gebruikt, super lekker! Natuurlijk veel teveel gegeten, maar 's avonds gecompenseerd door soep en een salade te eten en daardoor toch netjes rond mijn dagelijkse ckal te blijven. Woensdag weegdag, weegschaal gaf 300 gram minder aan dan vorige week. Niet veel, maar ik ben altijd blij als het getal lager is dan de week ervoor. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:20

Gisteren heerlijk getraind. Bankdruktraining. Nu kan ik nauwelijks m'n koffie op tillen :')

Lijstje van gisteren:
O: 225 gram vanille Skyr, 3 gram whey crispy, 25 gram chocolade Cruesli
T: Breaker vanille en mini KitKat
L: half Subway broodje Steak and Cheese
T: banaan
A: 200 gram asperges, 50 gram aspergesaus, 120 gram Zalmfilet
T: festini peer ijsje, zakje B&F protein chips
B: uur wandelen met hond, uur krachttraining, 20 minuten cardio inclusief fietsen van en naar sportschool

Planning voor vandaag:
O: 225 gram vanille Skyr, 3 gram whey crispy, 25 gram chocolade Cruesli
T: Breaker vanille
L: 4 plakken meergranen brood, 40 gram kruidenkaas light
T: banaan, halve combat crunch reep
A: bloemkoolpizza met tomatenpuree en geraspte kaas
T: ?
B: uur paardrijden

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:06

Die bloemkool pizzabodem moet ik maar eens zelf maken :)

Vanochtend weeg moment. Centimeters waren hetzelfde als in februari (daarna niet meer aangedurfd + weinig tijd). Ben positief verrast. Helaas gewicht wel wat omhoog en centimeters bovenbeen waren ook 2 cm gegroeid helaas. Over 3 weken weer een weegmoment. Hopelijk dan weer gewicht naar beneden en alle centimeters naar beneden.