Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:55

Arzil schreef:
Hoeveel tijd laten jullie zitten tussen wedstrijden?

Afhankelijk van de afstand en of de wedstrijd als wedstrijd of als training voor een andere wedstrijd gelopen wordt. En soms heb ik meerdaagse wedstrijden , dus dan zit er nog geen dag tussen.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 05:11

Vaak een week, soms twee weken. Het is ook al gebeurd dat het korter was dan een week.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:52

Greetje ik ben iedere keer weer onder de indruk van de afstanden en snelheid die jij loopt haha.

Plien succes!!

Bij mij verschilt het hoeveel tijd er tussen wedstrijden zit, soms een week soms 6-8 weken. Net hoe het uit komt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:29

Ik loop niet zoveel wedstrijden. Dit is pas de derde dit jaar :'). Het kost best veel tijd! Vorig jaar liep ik de week na de halve nog een 10km wedstrijd. Wel een PR gelopen maar heb de zes weken daarna echt ruk getraind. Dat zou ik niet zo gauw weer doen. Anderzijds heb ik mijn belastbaarheid wel vergroot (door krachttraining en veel meer lange duurlopen) dus wellicht zou het nu ook wel kunnen. Kortom: Zelf aanvoelen wat lukt en wat niet lukt :).

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:20

Mijn wedstrijden zullen voorlopig ook 'maar' 10 km wedstrijdjes zijn. Heb alleen komende maanden hele leuke wedstrijden erop staan waar ik niet uit kan kiezen en dan komt het toch neer op 2 tot 3 wedstrijden per maand. Dus bijna iedere week wel een 10k.

Maar als ik zo lees, zou dat wel moeten kunnen. Even mijn lichaam in de gaten houden. :D

Hoe is het gegaan plien?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:53

Ik probeerde zoveel mogelijk wedstrijdjes mee te pikken met de joggingclub, maar die doen max. 10 wedstrijdjes per jaar, zo gaat het niet hard. Ik trainde niet vaak op snelheid, dus die wedstrijdjes deden me juist goed om mijn tempo wat op te krikken. Het is wel es voorgekomen dat ik 2 weken achtereen een wedstrijd had (zijn maar 5 km-wedstrijdjes).

Vandaag netjes schema gevolgd: 10 km in hartslagzone 2 (hartslag 145 tot 159). Is heel netjes gelukt, en het fijne is dat ik bij mijn lactaattest anderhalve maand geleden in die zone tussen 9,2 en 10,8 km/u liep, terwijl ik nu met een gemiddelde hartslag van 149 aan 10,7 km/u loop, ondanks het feit dat het een erg heuvelachtige route was. Dus best tevreden hiermee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:59

Arzil schreef:
Mijn wedstrijden zullen voorlopig ook 'maar' 10 km wedstrijdjes zijn. Heb alleen komende maanden hele leuke wedstrijden erop staan waar ik niet uit kan kiezen en dan komt het toch neer op 2 tot 3 wedstrijden per maand. Dus bijna iedere week wel een 10k.

Maar als ik zo lees, zou dat wel moeten kunnen. Even mijn lichaam in de gaten houden. :D

Hoe is het gegaan plien?

Elke week een 10k is knap hoor!

Het ging vreselijk :'). Het was warm, het waaide hard, de zon scheen , mijn oude blessure speelde ineens weer op, alles zat tegen :7. Eerste helft ging prima, liep ik 5:35 gemiddeld en daarna brak de hel los. Heb er maar aan toegegeven en afwisselend gewandeld en gerend, want volgende week gaan we op reis en ik had geen zin om daar kapotgelopen aan te beginnnen. Uiteindelijk ben ik in 2:10 gefinisht. Een run om snel weer te vergeten.

Ik zag dat Hinke, die ook wel eens in het topic post, eerste was bij de dames senioren! Knappe prestatie +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:06

Dat vind ik nog een hele mooie tijd hoor! Niet iets om je voor te schamen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:02

Jeetje wat balen Plien! Helemaal ook dat je oude blessure opspeelde, hopelijk valt dat mee.
Knap gedaan van Hinke!

Gisteren ging het bij mij wel lekker. Nadat ik in april een halve heb gelopen is mijn afstand wat teruggelopen, mede omdat ik niet zo goed tegen lopen in de warmte kan. Loop nu meestal tussen 7-12 km. Maar gisteren was het niet warm/benauwd en ging het wel lekker dus nog extra een slinger aan mijn rondje gegeven en weer eens op 14,4km uitgekomen :) Nog wat tempootjes in de training gedaan ook, 10x 300m. Gaf wel voldoening :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:36

Plien, ondanks dat je het zelf geen goede tijd vindt, vind ik het echt superknap!

Ik vond het gisterochtend daarom al aardig warm Daan!

Gisterochtend vroeg ook nog een rondje gedaan van 6 km. Op een (halve banaan na) nuchtere maag. Om één of andere reden kan ik gewoon niet 's ochtends lopen. Ging echt drama. En ben tot het gaatje gegaan. :') Echt bizar. Het liefst loop ik 's avonds, maar de meeste runs zijn 's ochtends. Dus dat wil ik ook graag trainen.
Scheelt misschien ook dat ik al om 06.30 wakker was en ik dan misschien al te lang op was om op een nuchtere maag te rennen..?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:47

Hoe laat ging je lopen dan? Op een nuchtere maag rennen zou ook ik ook niet lang volhouden.

Ik had wel een bakje kwark met muesli gegeten en een glas isostar endurance gedronken voor ik ging lopen.
Laatst bijgewerkt door Daan_O op 31-07-17 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:59

Ik ging om half 9 lopen. :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:16

Als ik 2 uur nadat ik wakker word ga lopen had ik sowieso gewoon een ontbijt genomen, maar je liep dan dus idd al een tijdje op een nuchtere maag rond. Dan zou het lopen bij mij ook niet lekker gaan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:19

Het was ook wel een beetje dom, want vlak voordat ik de deur uitging besefte ik pas dat ik al best lang wakker was. Voor mijn gevoel was ik er net uit. Vandaar dat ik nog even snel een halve banaan naar binnen heb gewerkt.
Maar in principe gaat het altijd slecht hoor 's ochtends, ook als ik wel gelijk ga lopen nadat ik uit mijn bed kom.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:55

Nuchter gaan lopen is helemaal niet mijn ding, dan haal ik de achterdeur nog niet eens. Koffie en een paar boterhammen, eerder functioneer ik gewoon niet.
Dit weekend weer veel km's gemaakt. zaterdag een extensieve duurloop van 22,5km, zondag een wisselduurloop van bijna 28km en vandaag een rondje uitlopen van 14km. Heb ik de teller voor de maand juli op 434km gekregen.Begin ik augustus met een rustdag. Maar verder zal augustus vooral een hele pittige trainingsmaand gaan worden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:04

Nuchter lopen lukt me hooguit een halve kilometer. Op een banaan kan ik een half uurtje rustig lopen maar het liefst loop ik met een paar boterhammen achter de kiezen.

Flink aantal kilometers Greetje! Ik heb de afgelopen maanden niet bijster veel gelopen zie ik in m'n app. Ik dacht dat het meer kilometers waren maar ik haal vaak de 90 per maand niet eens :=. Sport wel redelijk veel. Sowieso 2x bootcamp en ik probeer 2x per week te lopen en 1x te zwemmen. Maar gezien het aantal trainingskilometers, of liever het gebrek daaraan, ga ik na de vakantie toch wel iets vaker weer lopen. En op zoek naar een leuke halve marathon in het najaar!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:51

Ik had zo'n afkeer van de 10 km, wou zo graag altijd maar 5 km lopen, wat niet kan in onze joggingclub (tenzij je in je eentje afslaat, maar daarvoor heb je geen club nodig), en nu heb ik zaterdag en vandaag probleemloos 10 km afgelegd.

Ben sinds anderhalve maand naast de joggingclub ook lid van een hardloopclub, en heb met hen een deel de duurloop mee afgelegd, had tot nu toe enkel intervaltrainingen meegepikt. Helaas geen zo'n mooie route als die van de joggingclub, en heel vaak moeten uitwijken voor auto's. Maar ik merkte dat ik heel makkelijk liep, en hoe sneller ik ga, hoe makkelijker het lijkt te voelen. Benieuwd wat mijn snellere loop in zone 3 zal geven later deze week.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:52

Dat zijn heel wat kilometers Greetje!

Plien dat is toch ook een mooi aantal en je doet daarnaast dus ook nog behoorlijk wat.

Hwn goed dat je gewoon 10km hebt gelopen :D Met wat mensen samen scheelt vast ook voor de motivatie.

Toevallig heb ik laatst eens gekeken wat ik ongeveer per maand loop, ik kom de afgelopen maanden tussen de 95-110 km uit.

Vandaag ga ik een rustig rondje van 7km doen en donderdagavond denk 10km wedstrijd.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:28

Ik ben ook weer eens wakker geschoten. Ik liep voor mijn rustpauze 8-10km en ook al een wedstrijdje 8km gelopen en in mei een spartacusrun van 10km. Ik had me toen ook ingeschreven voor de vikingrun in september, 13km.
MAAR vorige maand heb ik niets gelopen :( Gisteren rustig begonnen en 3km gelopen. Ging zeer vlot, morgen ga ik terug voor 5km. Denken jullie dat het haalbaar is om de 13km te halen tegen 2 september? Ik ben ondertussen wel blijven paardrijden, dus er is wel een basisconditie.

Ik zie dat er velen van jullie in een joggingclub zitten, dat lijkt me wel goed voor de motivatie.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:43

de viking run is toch een obstacle run? in dat geval loop je hem feitelijk in etappes dus zal het geen probleem zijn die afstand. verder zou ik niet te geforceerd opbouwen. Ten zijn je al voor je rustpauze heel lang die 8-10km liep. Maar als je toen nog maar net opgebouwd had moet je nu de belastbaarheid toch weer gedeeltelijk opnieuw opbouwen.

hwn lopen zo je trainingschema's niet heel erg door elkaar als je met twee verschillende groepen mee traint?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:34

@Greetje, nee, valt best mee. Bij de loopclub volg ik normaal de intervaltraining (de duurloop deze keer was uitzonderlijk), en mijn coach had gezegd dat hij hier niets op tegen had, omdat dit hetzelfde doel heeft als zijn interval- en pyramidetrainingen. De duurlopen doe ik meestal met de joggingclub, daar wordt het nu wel wat moeilijker nu ik in hogere hartslagzone mag lopen. Ik loop niet graag alleen, maar begin het nu toch wel es te doen, en dan volg ik wel netjes het schema. Ben hier niet zo strikt en gedisciplineerd in als jij :), maar ik merk toch behoorlijk wat vooruitgang in korte tijd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:00

Rustig hier! Nog wel lekker bezig allemaal?

Donderdagavond heb ik een 10km wedstrijd gelopen en nieuw pr van 46.12 :D Snap echt niet hoe ik het gedaan heb, afstand klopte ook gewoon haha. Ruim 2 minuten sneller dan mn pr van februari. Een vriend liep mee om me te hazen, dat heeft wellicht geholpen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:14

Jemig Daan :wow:! Gefeliciteerd!

Ik heb in september groot sportmedisch onderzoek gepland staan. Dus dan kan ik gericht op hartslag gaan trainen en hopelijk wordt dan de astmamedicatie ook nog beter ingesteld! Maar eerst vier weken reizen door Amerika. Hardloopschoenen zijn uiteraard mee dus ik hoop hier gauw een hardloopfoto vanuit NYC te posten O:).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:41

Daan geweldig twee minuten van je 10km tijd. Een goede haas kan een goede hulp zijn maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Vanmorgen een rustige duurloop van ruim 30km gedaan. Morgen een heuveltraining op het programma. En dan 's avonds met jongste dochter een strandrit op ijslanders .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:19

Wauw Daan_o wat een tijd!!

Ik ben nu bijna een week in Canada aan het rondreizen. Hardloopkleren zijn mee, maar het komt er niet van. Ben 's avonds kapot en elke ochtend gaan we vroeg op pad om dingen te bekijken of moeten we ver rijden. En bovendien is het boven de 30 graden... Ik compenseer door elke dag tussen de 12 en 18 km te hiken door de bergen :P .