Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:08

Ik denk daarom ook dat onze ouders en voorouders het helemaal niet zo slecht hebben gedaan. Als ik nu weer kijk naar de campagne om kinderen meer het gevaar te laten ontdekken dan is dat natuurlijk oud nieuws voor de oudere generatie.

Natuurlijk veranderd de tijd wel en is het denk ik wel belangrijk om als kind een stuk weerbaarder te zijn dan vroeger.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

bruintje123 schreef:
SophievdV schreef:
Wat leven jullie in een bekrompen wereld. Het is maar goed dat velen hier geen kinderen willen. Jullie zijn nou niet bepaald een voorbeeld van hoe je harmonieus met andere mensen samen kunt leven. Wat een onzin komt hier voorbij. Allemachtig!

En dit noem je zelf wel een ruim denkend bericht? :+

Hahaha :') :') :')

De pijn van een bevalling lijkt me niet eens het ergste. Maar heel je lichaam dat er niet meer uitziet. Dat is voor mij denk ik wel de grootste reden om het niet te doen. Dat ik kinderen niet leuk vind komt daar nog eens bij. Ik zou echt zo panisch zijn dat ik nooit meer in model raak. Vraag me echt af hoe Doutzen Kroes dat doet :+

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:17

watchthesky schreef:
Edit: wat rot, 4everhobbes. Vooral als je dat ziet, maar er niks aan kunt doen (want o wee als je je met de opvoeding bemoeit waarschijnlijk?).

Dat kan ook bijna niet... kids komen eigenlijk nagenoeg nooit bij hun vader want ze hebben het veel te druk met zichzelf. Alleen als er iets te halen valt...
Ik wijs mijn vriend alleen op het feit dat vooral dochterlief hem voornamelijk als een soort wandelende geldautomaat ziet en ik geef mijn mening als er om gevraagd wordt. Voor de rest wil ik geen enkele verantwoording voor die kinderen of voor hun gedrag, ik verander het toch niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:19

Ik zou echt nooit een vriend willen die al kinderen heeft :o. Op de eerste plaats omdat je dan nooit een gelijkwaardige relatie hebt, en vooral ook omdat ik geen kinderen in mijn leven wil als allerbelangrijkste reden :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:22

Goof schreef:
Ik snap niet dat een ander de behoefte voelt om mensen die zeggen dat ze kinderen vies vinden tot de orde te roepen? Iemand mag toch gewoon zeggen dat hij kinderen vies vindt? Dat is toch niet verboden of slecht?
Sommigen vinden honden vies. Of kattenharen. Of champignons. En sommigen vinden kinderen vies. So be it.

Nee, dat mag je niet zeggen... ik vind borstvoeding in het openbaar (open en bloot) vies... mag ik ook niet zeggen...
*duikt weg*

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:26

Jawel hoor! Alleen krijg je dan standaard; jaaa maar jij hebt geen kinderen. Jij begrijpt dat niet. Dat is heel natuurlijk. :)F

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:27

_San87_ schreef:
Ik zou echt nooit een vriend willen die al kinderen heeft :o. Op de eerste plaats omdat je dan nooit een gelijkwaardige relatie hebt, en vooral ook omdat ik geen kinderen in mijn leven wil als allerbelangrijkste reden :).

Snap ik... dat dacht ik ook altijd. Totdat ik deze man tegenkwam. Liefde maakt echt blind, of in elk geval, bij mij vervaagden bepaalde ideeën daardoor. En... ik was op een leeftijd waarop de meeste mannen gewoon allemaal al kinderen hadden. De rest van mijn leven alleen blijven is niks voor mij....

Wij hebben er echt heel goed over kunnen praten en het is echt niet makkelijk geweest toen ze nog wel vaak bij ons kwamen. Veel ruzie hoor. Maar uiteindelijk hebben we het overwonnen en is het goed zo als het is.
Al breekt mijn hart soms als ik zie hoeveel verdriet mijn vriend heeft doordat zijn kids hem links laten liggen...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:28

Jennyj01 schreef:
Jawel hoor! Alleen krijg je dan standaard; jaaa maar jij hebt geen kinderen. Jij begrijpt dat niet. Dat is heel natuurlijk. :)F

Ik geloof dat het heel natuurlijk en gezond is. En altijd veilig en altijd vers en warm. Hartstikke veel voordelen!
Maar ik wil het toch liever niet hoeven zien.
Lijkt me ook helemaal niet fijn als moeder trouwens, op een vol terras zitten met zo'n kleintje aan je borst en dan aangegaapt worden... :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:35

watchthesky schreef:
Jennyj01 schreef:

Ik geloof dat het heel natuurlijk en gezond is. En altijd veilig en altijd vers en warm. Hartstikke veel voordelen!
Maar ik wil het toch liever niet hoeven zien.
Lijkt me ook helemaal niet fijn als moeder trouwens, op een vol terras zitten met zo'n kleintje aan je borst en dan aangegaapt worden... :n

Ik denk dat je er immuun voor wordt? However, een dun dekentje, zo'n hydrofielluier lijkt me prima om mee te bedekken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:40

_San87_ schreef:

Ik ook niet, dealbreaker.
Plus behalve de kinderen krijg je er ook nog een ex bij, is ook meestal niet echt fijn

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:42

Mars schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook niet, dealbreaker.
Plus behalve de kinderen krijg je er ook nog een ex bij, is ook meestal niet echt fijn

Die ex zou voor mij ook de dealbreaker zijn. Ik ken teveel verhalen van stoken, kinderen als pionnen in een smerig spelletje gebruiken, noem maar op. Daar heb ik geen trek in.
Mocht ik ooit vrijgezel worden op zo'n leeftijd dat er geen andere vissen meer in mijn vijver zijn, dan blijf ik alleen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:42

Ik zal een vrouw niet afwijzen omdat ze kinderen heeft, maar we gaan dan wel even om de tafel zodat gelijk duidelijk is dat zolang de kinderen thuis wonen ik niet bij haar intrek en dat de kinderen voor haar rekening komen qua opvoeding etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:15

Dat BV in het openbaar moet kunnen vind ik, maar wel een beetje discreet zodat niemand een borst hoeft te zien. Dat is prima mogelijk :j

Een partner die al kinderen heeft is op allerlei vlakken een potentieel wespennest. Maarja net als bij ieder "gebrek" dat iemand kan hebben is dat ook iets dat je denk ik toch accepteerd als je helemaal hoteldebotel op iemand bent.

En als je geluk hebt kan het ook best wat toevoegen denk ik...in een perfecte wereld waarin pa & ma nog fijn (maar weinig) met elkaar omgaan en veel respect voor elkaar, de nieuwe partner(s) en de kinderen hebben. Dan kan je toch nog af en toe een paar dagen een leuk gezinnetje ervaren zonder dat je eerst door die baby-jaren heen hoeft en zonder dat je er 24/7/365 aan vast zit :P

Maar het lijkt me erg pittig dat je altijd pas op de zoveelste plaats komt, als het er op aan komt -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:25

ik zou toch eens twee keer na gedacht hebben als mijn man al kinderen gehad zou hebben denk ik..... Ik kan niet met zekerheid zeggen of ik hem afgewezen zou hebben (want dat weet je pas als het zo ver is.) maar zoals ik het nu ervaar en zoals ik het rond me zie gebeuren denk ik "geef mijn portie maar aan fikkie."
Je krijgt er, als alles goed gaat toch een kind bij. Heb gruwelijk veel respect voor mijn stief-ouders. Mijn stief-moeder kreeg er ineens (na geen kinderen gewilt te hebben.) een 5 en 14 jarige bij in huis... Mijn huidige stiefvader is pas sinds een paar jaar bij mijn moeder dus toen waren we al ouder. Maar jeetje mina, als ze hier ineens een 5 jarige in huis zouden duwen (die ook nog last heeft van de scheiding want eerlijk is eerlijk, hoe goed je het ook regelt, een kind heeft daar altijd in zekere mate "last" van.) dan zou ik gek worden denk ik. :oo
En mijn stiefmoeder heeft het "gewoon" op zich genomen alsof het niks was (voor mijn gevoel dan he. We hebben het daar over gehad een tijd terug omdat ik haar daarvoor wilde bedanken en ze had dat toch wel moeilijk gevonden. :D ).
Ik weet niet of ik het zou kunnen zoals zij het toen gedaan heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:29

Ik denk het wel Ayasha, ik heb jou hoog zitten wat dat betreft. Je bent er pittig genoeg voor.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:34

Ik heb het de nieuwe vriendinnen van mijn vader erg zuur gemaakt. Samen met mijn zusje. Maar goed ik was dan ook echt een rotkind :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:34

lieveli schreef:
Ik denk het wel Ayasha, ik heb jou hoog zitten wat dat betreft. Je bent er pittig genoeg voor.

Goh mijn broer en ik reageerden beide heel verschillend op de scheiding. Denk toch als ik er op terug kijk dat dat verdorie moeilijk moest zijn. Ik deed het niet (bij mijn stiefvader van toen wel maar die kon ons niet uit staan en maakte dar duidelijk ook. :roll: ) maar mijn broer zei vaak 'jij bent mijn moeder nier dus je hebt niks te zeggen' maar het was wél ook haar huis, papa kwam wel tussen maar ze was ook wel eens alleen met ons na verloop van tijd natuurlijk. Tis wel goed gekomen hoor, en de huidige stiefvader is ook een schat. Maar jeetje wat moet het pittig geweest zijn voor haar.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:36

Ik denk ook niet dat je bewust kinderloos moet zijn om die irritaties te delen, ik hou ook niet van snothandjes in het eten (vreselijk), kinderen in het vliegtuig, kinderen op bepaalde reizen. Ik heb momenteel dan wel geen kinderen maar ik ken meer mama's die zo denken.

Partner met kinderen zou ik ook niet voor kiezen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:44

Ik denk dat je vooral geen last moet hebben van rammelende eierstokken. Ik kan heel nuchter nadenken over alle nadelen van kinderen, want ik heb geen last van hormonen die dat alles overschaduwen en me laten geloven dat 't allemaal best kan/het allemaal waard is.

Met vriendinnen heb ik 't er ook wel over gehad. Ik heb geen hekel aan kinderen, ik hoef ze alleen zelf niet. Mensen die zeggen "maar dat is anders met een eigen"... 't Zou toch voor alle partijen jammer zijn als je niet zo nodig hoeft, tóch ervoor gaat omdat je eigen echt heel anders is, en het valt dan tegen?
Sterker nog, (misschien mede door het ontbreken van de rammelende eierstokken/hormonen) ik weet niet of ik wel goed voor een gehandicapt kan zorgen. Dus we beginnen er gewoon maar niet aan. Gelukkig denkt de wederhelft er ook zo over. Schoonmoeder heeft 't dus maar over haar kleinpaarden :j

Edit: partner met kinderen... Hangt ervan af hoe oud ze zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:58

Ik heb 16 maanden BV gegeven en vond dat verschrikkelijk in het openbaar. Probeerde het ook echt te vermijden, nog liever op een muf toilet zitten dan in een vol restaurant. Er zit altijd wel een of andere viespeuk je aan te staren overigens, vreselijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:59

Leuk om al die herkenbare dingen te lezen!! :') Ook hier ouders die zeggen 'jij krijgt later de meeste' uhuh.. :Y) Inmiddels reageer ik er niet meer op, geen zin om er energie in te steken..

Waar vinden jullie trouwens mannen die ook geen kinderen willen? :+ Ik zoek in de christelijke kring maar daar lijkt 95% van de mannen rammelende zaadleiders te hebben..

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:09

Robin_S schreef:
Hoewel ik echt niks met kinderen had (maar dan ook echt niks) is het toch iets wat ik nooit had willen missen. Het ouderschap verandert een mens toch. Het is een onbeschrijflijk gevoel.

Dat is volgens mij met de veel vormende ervaringen zo. Anders wordt het ook moeilijk om in het heden tevreden te zijn met jezelf en de huidige situatie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:19

Captain schreef:
Leuk om al die herkenbare dingen te lezen!! :') Ook hier ouders die zeggen 'jij krijgt later de meeste' uhuh.. :Y) Inmiddels reageer ik er niet meer op, geen zin om er energie in te steken..

Waar vinden jullie trouwens mannen die ook geen kinderen willen? :+ Ik zoek in de christelijke kring maar daar lijkt 95% van de mannen rammelende zaadleiders te hebben..

[ [url=m/9L8ekp.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Rammelende zaadleiders", goed dat ik m'n koffie net op had, anders was die zeker over het beeldscherm gesproeid...
Christelijke kring hm, waar stond dat ook al weer, "gaat heen en vermenigvuldigt u!".... :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:22

Dat gedeelte staat niet in mijn Bijbel denk ik. :+ :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:26

Ha, grappig topic... :D

Is er ook een topic van mamma's over anti-mamma's? Lijkt mij wel eens leuk om te lezen hoe zij daar over denken...

En de pappa's over de anti-mamma's dat is ook iets bijzonders hoor....