Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:10

Pmarena, waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? Het ging over ontstoren. Daar ging je vraag over (met helaas weinig antwoorden, jammer, want ik was nieuwsgierig).
Om te ontstoren moet je echter eerst vaccineren lijkt me. Een ding waar je, zo blijkt uit het topic, een behoorlijke aversie tegen hebt.

Waarom zou je dan willen ontstoren? Omdat je toch wel wilt enten, maar mogelijke bijwerkingen asap wilt laten afnemen?

Dan is er in feite toch geen discussie meer over pro/antivax? Ontstoren =wel enten, daarna schadelijke bijwerkingen weghalen.
(Of dat laatste lukt vraag ik me af, maar daarvoor weet ik te weinig van ontstoren).
Anyway... daar heeft dan toch niemand last van?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:34

Laat ik mezelf maar weer eens citeren uit een voorgaand to prik or not to prik topic.

Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herrinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.

Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.

Tot zover de "zeer kleine" kans op complicaties.

Ik kan er zo kwaad om worden dat mazelen wordt weggezet als onschuldige kinderziekte (met minder kans op complicaties dan vaccineren ?!?)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:38

Echwel schreef:
Zo ik vloog zaterdag terug vanuit Zurich daar zat een Griekse arts die werkt op Cyprus en ander eilanden, die vroeg mij of ik de entingen die hier geweigerd worden naar hem toe wilde sturen
Helaas maakt hij zeker wekelijks en af en toe dagelijks sterfgevallen mee van niet ingeënte kindjes..
Het is daar niet meer gewoon om standaard in te enten (crisis geen geld om te verzekeren) en ondanks de belofte van de regering om te gaan enten gebeurd dit nog niet waardoor er hele bevolkingsgroepen zijn met ernstig zieke kinderen (mazelen enz)

Ik quoot mezelf maar eens, een arts die dagelijks met kinderziektes te maken heeft die de gevolgen er van ziet...

Wow en hier mensen die dat in twijfel trekken... vraag mij werkelijk af waar het heen moet met een land als Nederland

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:32

Assie: ten eerste simpele nieuwsgierigheid omdat ik het hele vaccineren en gebeuren er omheen iets vindt waarin ik me wil blijven verdiepen, het is immers nogal een keuze die je maakt voor je kind.

Neem daarbij tevens dat vaccineren eventueel weer een issue wordt als onze kleine voor de puberteit nog niet de Bof zou hebben gehad.

En omdat je dus ook andere medicatie kan ontstoren, zoals kunstmatige Oxytocine dat vaak toegediend wordt tijdens en na de bevalling.

Na de bevalling trouwens ook weer vaak zonder dat de moeder de keuze wordt gegeven of ze dit wel wil: de spuit wordt gewoon in het bovenbeen gejast, simpelweg hedendaags protocol bij de meeste verloskundigen.

Veel moeders hebben geen idee waarom ze die spuit krijgen of zijn te overweldigd door de bevalling en hun kindje dat ze vers op de buik hebben liggen, om er op te reageren. Of ze merken het door de situatie niet eens en zien dan later op de beelden terug dat ze een spuit hebben gekregen, of horen het van iemand die er bij was en het wel gezien heeft....

Ook weer zoiets dat vanzelfsprekend gevonden wordt door behandelaars maar dat IK niet normaal vind...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:04

idje schreef:
Laat ik mezelf maar weer eens citeren uit een voorgaand to prik or not to prik topic.

Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herrinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.

Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.

Tot zover de "zeer kleine" kans op complicaties.

Ik kan er zo kwaad om worden dat mazelen wordt weggezet als onschuldige kinderziekte (met minder kans op complicaties dan vaccineren ?!?)

Goh, en ik hoor in dit topic toch steeds dat gezonde kinderen die de mazelen krijgen na een weekje weer opgeknapt zijn :\

Kamy

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:21

Ik las in de BIT dat Australie vrij is van het influenza virus. Een aantal jr geleden was er een uitbraak door import van een geinfecteerd paard. Met een uitgebreid vaccinatiebeleid en vervoersverbod zijn ze er weer vanaf gekomen.
Dat kon natuurlijk alleen maar omdat het een eiland is en het toezicht op import zeer strikt is. Vaccineren is zeker zinvol als de infectiedruk niet te hoog is.

Dan plaatst ik dat weer even in onze humane discussie..... waar mensen dus door spookverhalen op internet de infectiedruk met alle gevolgen van dien omhoog willen gooien....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:41

pmarena schreef:
En omdat je dus ook andere medicatie kan ontstoren, zoals kunstmatige Oxytocine dat vaak toegediend wordt tijdens en na de bevalling.

Dat is nogal een uitspraak. Je kunt betalen voor een (pseudo)behandeling die claimt van alles te kunnen ontstoren, maar dat is echt iets anders.

Je geeft al vaker aan dat van allerlei dingen van alles zouden 'verstoren' of 'vaccinatieschade' zouden veroorzaken, maar je kunt nergens onderbouwd en gedocumenteerd aangeven wat die 'verstoring' dan of 'schade' dan zou zijn en of die ook daadwerkelijk toe te schrijven is aan die vaccinatie of toediening van een medicijn. Desondanks blijf je die (al dan niet bestaande) symptomen wel consequent benoemen als 'verstoringen' en/of 'vaccinatieschade'.

Stel voor nu even dat die 'vaccinatieschade' reëel is en daadwerkelijk is toe te schrijven aan die vaccinaties. Ook na herhaalde vragen in het topic kan nog niemand aangeven hoe dat veronderstelde 'ontstoren' dan zou moeten werken, en belangrijker, dát het überhaupt zou werken.
Het zou volgens eerdere posts gaan om het toedienen van homeopathische verdunningen van de entstof, toch?
Hoe denk je dat verwijzen naar homeopathie een onderbouwing zou kunnen zijn dat ontstoren wél bestaat en iets doet, anders dan wat een placebo zou doen?

Nu haal je wederom dat verhaal van die oxytocine aan waarbij je blijkbaar veronderstelt dat 'kunstmatig' daarbij gelijkstaat aan 'schadelijk'. (Zo niet, wat is dan de reden van jouw consequente toevoeging van het woord 'kunstmatig'?)
Waarop baseer je dat anders-zijn van kunstmatige oxytocine? Is dat een ander molecuul dan natuurlijke oxytocine die je (hypothetisch) zou oogsten uit bij de bevalling overleden vrouwen?
Of gaat het je puur om de effecten van toediening van hoge doseringen oxytocine? Zo ja, schrijf dát dan op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 14:17

Naar mijn mening schrijf ik hier niet met het doel om het jou naar je zin te maken Oomens.

Je manier van aanspreken nodigt mij persoonlijk ook niet echt uit om de moeite te nemen om er serieus op in te gaan, dus ik pas er voor om me voor jouw karretje te laten spannen waarin wat ik ook zeg, toch nooit goed genoeg zal zijn.... die negativiteit daar heb ik geen zin in.

Dat is ook de reden waarom ik maar af en toe op dit topic reageer, het kost me teveel energie die ik veel liever voor wat anders gebruik :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:47

Maar wat doe je als jouw kindje mazelen krijgt? Of de bof? Er dan uit de buurt blijven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 15:53

Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is :?

Overigens kan ik dezelfde vraag terug stellen: wat zou jij doen als jouw kindje 1 van de ziektes uit het RVP krijgt?
Immers vaccineren geeft geen enkele garantie dat je de ziekte niet kan krijgen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:52

pmarena schreef:
Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is :?

Overigens kan ik dezelfde vraag terug stellen: wat zou jij doen als jouw kindje 1 van de ziektes uit het RVP krijgt?
Immers vaccineren geeft geen enkele garantie dat je de ziekte niet kan krijgen :)

Nee nee :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:37

Geen enkele kans dat je de ziekte niet krijgt bij vaccinatie??? Oh dear :')

Ja sorry, maar nu wordt het lachwekkend. :') :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:29

pmarena schreef:

Omdat je aangeeft dat je niet levenslang immuun blijft bij vaccineren. Kinderziektes zijn bij volwassenen veel heftiger, dus dan neem ik aan dat je niet besmet wil worden?

Edit: als ik kinderen zou hebben zou ik die laten vaccineren, dus die krijgen die ziektes niet.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:19

pmarena schreef:

Na de bevalling trouwens ook weer vaak zonder dat de moeder de keuze wordt gegeven of ze dit wel wil: de spuit wordt gewoon in het bovenbeen gejast, simpelweg hedendaags protocol bij de meeste verloskundigen.

Veel moeders hebben geen idee waarom ze die spuit krijgen of zijn te overweldigd door de bevalling en hun kindje dat ze vers op de buik hebben liggen, om er op te reageren. Of ze merken het door de situatie niet eens en zien dan later op de beelden terug dat ze een spuit hebben gekregen, of horen het van iemand die er bij was en het wel gezien heeft....

Ook weer zoiets dat vanzelfsprekend gevonden wordt door behandelaars maar dat IK niet normaal vind...

Ik heb drie kindjes en bij geen van die drie heb ik zo'n prik gekregen. Ook niet zonder dat ik het wist. Daarbij geven ze het niet om je even iets beter te voelen. Ze geven de spuit omdat er iets gedaan moet worden, wat het lichaam zelf niet doet. Zwangeren willen niet meer 40 wkn zwanger zijn, maar zijn het bij 37 wkn zat en dan willen ze gestript worden of het moet opgewekt worden omdat ze er niet meer tegen kunnen. Ik vind het veel zorgwekkende dat er in sommige gevallen snel ingegrepen wordt terwijl de 40 wkn niet is bereikt. Maar goed dat is een andere discussie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:46

Hmmm nou hier in Utrecht gaan ze je niet strippen of opwekken omdat je er geen zin meer in hebt.
Als je meer dan 2 weken over tijd gaat dan kan het voorkomen dat je wordt inglijdt.
Maar dan ga je naar de 42 weken dus.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:50

Hier wordt dat ook absoluut niet gedaan, tenzij er medische redenen zijn om dat wel te doen. Pas vanaf 42 weken wordt er ingeleid, soms iets eerder gestript maar als je lichaam er nog niet klaar voor is doet dat verder ook niets.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:56

Hier strippen ze ook echt niet voor de 40 weken.

Ik ken echter wel verhalen van de oxytocine spuit die zonder overleg of uitleg in het been van de moeder wordt gezet om de placenta sneller geboren te laten worden. Terwijl er nog geen sprake van is dat het lichaam het niet zelf zou doen. Op zo'n moment is even overleg met de moeder wel het minste. In noodsituaties snap ik dat daar niet altijd tijd voor is. Maar een oxytocine prik om de placenta sneller geboren te laten worden moet geen standaard zijn.

En hoe graag we ook zouden willen, het is echt niet zo dat als je gevaccineerd bent je een ziekte echt niet meer kan krijgen. Virussen muteren in de loop van de jaren. Wel verloopt een ziekte vaak milder. Kinkhoest bijvoorbeeld is gemuteerd en daardoor komt er toch nog met enige regelmaat kinkhoest voor ondanks vaccinatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:20

badeendje schreef:
pmarena schreef:

Omdat je aangeeft dat je niet levenslang immuun blijft bij vaccineren. Kinderziektes zijn bij volwassenen veel heftiger, dus dan neem ik aan dat je niet besmet wil worden?

Edit: als ik kinderen zou hebben zou ik die laten vaccineren, dus die krijgen die ziektes niet.

Ik heb gewoon nog een aantal ziektes gehad, ondanks vaccineren...waardoor ik ècht beschermd ben en dus geen boosters hoef te halen ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:25

En hoe weet je dat dan zo zeker?

Als je niet voldoende op de vaccinatie reageerde en nog een van die ziektes hebt gekregen ben je wellicht wel een non-responder.

In dat zeldzame geval is het voor jou NOG veel belangrijker dat de rest van de wereld wel ent.

sorry maar dit soort verhalen geloof ik al helemaal niet meer van deze persoon

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:28

Ik heb het niet over inleiden. Geen probleem dat jullie er weinig van weten, maar ga dan niet mij de les lezen ;)

Inleiden gaat over het algemeen niet met 1 spuit in je been, maar dan lig je aan een infuus / ruggenprik.

Waar ik het over heb met die spuit, dat gebeurt na de geboorte van het kind. Klats volgens protocol spuit in het been van moeder. Met of zonder de opmerking: nog even een prik voor de placenta. Het idee is dat dat er voor zorgt dat de placenta snel geboren wordt / kans op complicaties door nabloeden kleiner wordt.

Terwijl in de meeste gevallen de natuur het prima geregeld heeft en die placenta gewoon zelf naar buiten komt. Even een half uurtje afwachten en de natuur de kans geven het zelf te regelen is dan al te veel gevraagd.

Het gemak waarmee maar gesleuteld wordt aan de natuur alsof dat allemaal zonder gevolgen / bijwerkingen zal zijn vind ik een zorgwekkende ontwikkeling.

Een ander zal het een fijn idee vinden, maar wederom wordt er vaak geen keuze aan de moeder zelf voorgelegd maar wordt er gewoon medicatie ingespoten, net zoals bij de vaccinaties dat de meeste mensen geen idee hebben dat het vrijwillig is of dat er ook risico's zijn.

Het Kinkhoest vaccin werkt al héél lang niet meer goed, zelfs het RIVM geeft dat toe.
Ik geloof dat ze nu zeggen dat het vaccin maar iets van 5 jaar "werkzaam" is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:39

Wie leest jou de les dan volgens jou? :? Ik en een aantal anderen reageren op de post van Egnie, over het verhaal van strippen/opwekken, niet de spuit in het been.

Je aanvallende houding zorgt er alleen maar voor dat ik je echt niet serieus kan nemen, sorry.

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:40

Het kinkhoestvaccin beschermt enkele jaren. Daarom wordt het ook herhaald. Het geeft geen levenslange bescherming. Dat bestaat niet voor kinkhoest.
Ook als je ongevaccineerd kinkhoest krijgt ben je niet levenslang beschermd. Je kunt dus meerdere malen in je leven kinkhoest krijgen. En hoe jonger hoe meer risico.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:42

Ik ben dus zo'n non responder op rode hond. Heb het als baby gehad, ervoor ingeënt en op m'n 16e het weer gehad.

De verhalen over zomaar een spuit in het been met oxytocine ken ik dus ook echt niet. Hooguit als de placenta moeite heeft met er af komen.
Mijn eigen ervaring is dat er over het algemeen worst ingegrepen wanneer dat nodig is en ze dan soms heel doortastend kunnen optreden in het ziekenhuis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:02

Het zal net zo zijn als met alles, bvb. stukje terug de verschillende ervaringen met CB's, dat ze niet in elke instelling hetzelfde werken.

Als zaken in jouw omgeving op een bepaalde manier gaan wil dat niet zeggen dat een ander een potje uit zijn duim staat te zuigen als die zegt dat in zijn omgeving heel wat minder voorzichtig met mensen / kinderen wordt omgesprongen betreffende bvb. het toedienen van spuiten op ongelukkige momenten.

Wees maar blij dat je dan het geluk hebt dat je het hebt getroffen met je behandelaars :)
Helaas zijn er heel veel mensen met een andere ervaring en komt het als ik andere moeders zo hoor, nog heel regelmatig voor dat die spuit er gewoon in gaat ook al vragen de moeders of ze niet beter uit kunnen stellen i.v.m. verkoudheid of iets dergelijks.

Misschien komen daar veel slechte reacties op de vaccins dan wel vandaan.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:05

pmarena schreef:
Nee. Ik heb het er over hoe een ziekte waar men in de praktijk helemaal niet zo enorm bang voor is, tot een angstwekkend monster wordt gemaakt om mensen maar aan het prikken te krijgen. Zoals ik eerder ook de griep er bij noemde :)* Maarja zeggen dat ik griep er aan gelijk stel staat niet zo leuk als 2 "vlekjesziektes" op een hele andere manier aan elkaar koppelen -O-

Ach er gaan jaarlijks alleen al in Nederland tussen de 2000 en 3000 mensen dood aan de griep, dus zo onschuldig zou ik de griep ook niet noemen.
Aantal overlijden zou zeker vele malen hoger liggen als risicogroepen geen griepprik haalden.
Mensen halen die prik voor zichzelf of wegens het werk wat ze doen.