Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Zo ik vloog zaterdag terug vanuit Zurich daar zat een Griekse arts die werkt op Cyprus en ander eilanden, die vroeg mij of ik de entingen die hier geweigerd worden naar hem toe wilde sturen
Helaas maakt hij zeker wekelijks en af en toe dagelijks sterfgevallen mee van niet ingeënte kindjes..
Het is daar niet meer gewoon om standaard in te enten (crisis geen geld om te verzekeren) en ondanks de belofte van de regering om te gaan enten gebeurd dit nog niet waardoor er hele bevolkingsgroepen zijn met ernstig zieke kinderen (mazelen enz)
idje schreef:Laat ik mezelf maar weer eens citeren uit een voorgaand to prik or not to prik topic.
Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herrinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.
Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.
Tot zover de "zeer kleine" kans op complicaties.
Ik kan er zo kwaad om worden dat mazelen wordt weggezet als onschuldige kinderziekte (met minder kans op complicaties dan vaccineren ?!?)
pmarena schreef:En omdat je dus ook andere medicatie kan ontstoren, zoals kunstmatige Oxytocine dat vaak toegediend wordt tijdens en na de bevalling.
pmarena schreef:Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is
Overigens kan ik dezelfde vraag terug stellen: wat zou jij doen als jouw kindje 1 van de ziektes uit het RVP krijgt?
Immers vaccineren geeft geen enkele garantie dat je de ziekte niet kan krijgen
pmarena schreef:Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is
Overigens kan ik dezelfde vraag terug stellen: wat zou jij doen als jouw kindje 1 van de ziektes uit het RVP krijgt?
pmarena schreef:En omdat je dus ook andere medicatie kan ontstoren, zoals kunstmatige Oxytocine dat vaak toegediend wordt tijdens en na de bevalling.
Na de bevalling trouwens ook weer vaak zonder dat de moeder de keuze wordt gegeven of ze dit wel wil: de spuit wordt gewoon in het bovenbeen gejast, simpelweg hedendaags protocol bij de meeste verloskundigen.
Veel moeders hebben geen idee waarom ze die spuit krijgen of zijn te overweldigd door de bevalling en hun kindje dat ze vers op de buik hebben liggen, om er op te reageren. Of ze merken het door de situatie niet eens en zien dan later op de beelden terug dat ze een spuit hebben gekregen, of horen het van iemand die er bij was en het wel gezien heeft....
Ook weer zoiets dat vanzelfsprekend gevonden wordt door behandelaars maar dat IK niet normaal vind...
badeendje schreef:pmarena schreef:Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is
Omdat je aangeeft dat je niet levenslang immuun blijft bij vaccineren. Kinderziektes zijn bij volwassenen veel heftiger, dus dan neem ik aan dat je niet besmet wil worden?
Edit: als ik kinderen zou hebben zou ik die laten vaccineren, dus die krijgen die ziektes niet.
pmarena schreef:Nee. Ik heb het er over hoe een ziekte waar men in de praktijk helemaal niet zo enorm bang voor is, tot een angstwekkend monster wordt gemaakt om mensen maar aan het prikken te krijgen. Zoals ik eerder ook de griep er bij noemdeMaarja zeggen dat ik griep er aan gelijk stel staat niet zo leuk als 2 "vlekjesziektes" op een hele andere manier aan elkaar koppelen