Microblading wenkbrauwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:03

Ik vind de kleur ook prima hoor :)
Toevallig heb ik gisteren mijn wenkbrauwen ook laten epileren en verven (normaal tekende ik ze altijd).
Schrok ook wel even eerst, maar vind het nu toch een stuk beter :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:07

Stille meelezer meld zich. Geen microblading, maar weliswaar powderbrow laten zetten. Wilde het al heel lang maar ivm zwangerschap/ borstvoeding en hormonen vd week pas laten zetten.

Overigens tekende ik ze altijd alwel bij. Ze zijn van nature wel aanwezig maar haartjes staan ver uit elkaar wat ik altijd storend vond. Vast niet ieders smaak en ik ben ook wel benieuwd hoe het genezen resultaat gaat worden. Genezen loopt het denk ik nog wel iets terug. We gaan het zien :-)

Afbeelding

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:14

Echt heel mooi! Op mijn huid pakt het helaas heel erg slecht. Alles wat Nathalie erin prikte, veegde ze zo weer weg -O- Ik ben nu 1x geweest en daar is wel iets van te zien, maar niet veel. Ik hoop dat het met bijwerken wat beter uitpakt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:26

Geduld hebben dames :D pas 3 tot 4 weken nadat de korstjes er af zijn hebben wenkbrauwen de te verwachten kleur. Van donker na de behandeling naar heel donker met korsten naar bijna niks als de korsten er af zijn naar een langzaam opkomende wenkbrauw en dan komt de nabehandeling.

Nadat de korstjes er af zijn is bij de meeste mensen de kleur een heel eind lichter tot soms nagenoeg verdwenen. Dat komt omdat de bovenste laag van het pigment er met het korstje mee af gaat. Het dieper liggende pigment heeft dan nog zo'n 3 tot 4 weken nodig om naar het oppervlak van de huid te komen en daar word het door de huid ingekapseld.

Zo kort na de behandeling is er echt nog niks van te zeggen. Geen paniek het blijft zelden niet zitten :D

Afbeelding

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:04

Oh interessant dit topic, ik haak ook even aan! Heb voor mijn verjaardag PMU wenkbrauwen gevraagd (of nou ja een bijdrage eraan). *\o/*

Ik heb zelf Gwyneth op het oog (http://www.pmu-microblading.nl. Iemand ervaring of andere suggesties?

Ik vind deze bijv erg mooi:

Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:17

Bienotje schreef:
Stille meelezer meld zich. Geen microblading, maar weliswaar powderbrow laten zetten. Wilde het al heel lang maar ivm zwangerschap/ borstvoeding en hormonen vd week pas laten zetten.

Overigens tekende ik ze altijd alwel bij. Ze zijn van nature wel aanwezig maar haartjes staan ver uit elkaar wat ik altijd storend vond. Vast niet ieders smaak en ik ben ook wel benieuwd hoe het genezen resultaat gaat worden. Genezen loopt het denk ik nog wel iets terug. We gaan het zien :-)

[ [url=m/VRnAlA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:29

__Nathalie__ schreef:
Geduld hebben dames :D pas 3 tot 4 weken nadat de korstjes er af zijn hebben wenkbrauwen de te verwachten kleur. Van donker na de behandeling naar heel donker met korsten naar bijna niks als de korsten er af zijn naar een langzaam opkomende wenkbrauw en dan komt de nabehandeling.

Nadat de korstjes er af zijn is bij de meeste mensen de kleur een heel eind lichter tot soms nagenoeg verdwenen. Dat komt omdat de bovenste laag van het pigment er met het korstje mee af gaat. Het dieper liggende pigment heeft dan nog zo'n 3 tot 4 weken nodig om naar het oppervlak van de huid te komen en daar word het door de huid ingekapseld.

Zo kort na de behandeling is er echt nog niks van te zeggen. Geen paniek het blijft zelden niet zitten :D

[ [url=m/vb90hX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit stelt me toch wel een beetje gerust. Lees al lange tijd mee, maar eigenlijk nooit gereageerd, omdat het niet in de planning lag..

Maar vorige week zag ik op Facebook een oproep van iemand die ik ken die op zoek was naar iemand die model wilde zijn voor hairstrokes.

Aangezien ik vrijwel geen wenkbrauw heb en ik ze altijd bijteken, leek me dit het uitgelezen moment om dit toch eens te doen.

Het voelde gelijk vertrouwd bij haar, zo onwijs precies! In plaats van hairstrokes zijn ze uiteindelijk voor ombre brows gegaan.
Alleen maar complimenten kreeg ze van de docent. De vorm was perfect, de techniek was goed.

De wenkbrauwen verzorgd zoals verteld is, maar helaas is er nu bijna niets meer van te zien. Ik moet sowieso 5 oktober nog eens terug. Dus tot die tijd teken ik ze zelf nog maar :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:02

Ben ik wel nieuwsgierig naar een foto van nu eigenlijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:13

NatassJa schreef:
__Nathalie__ schreef:

[ [url=m/vb90hX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit stelt me toch wel een beetje gerust. Lees al lange tijd mee, maar eigenlijk nooit gereageerd, omdat het niet in de planning lag..

Maar vorige week zag ik op Facebook een oproep van iemand die ik ken die op zoek was naar iemand die model wilde zijn voor hairstrokes.

Aangezien ik vrijwel geen wenkbrauw heb en ik ze altijd bijteken, leek me dit het uitgelezen moment om dit toch eens te doen.

Het voelde gelijk vertrouwd bij haar, zo onwijs precies! In plaats van hairstrokes zijn ze uiteindelijk voor ombre brows gegaan.
Alleen maar complimenten kreeg ze van de docent. De vorm was perfect, de techniek was goed.

De wenkbrauwen verzorgd zoals verteld is, maar helaas is er nu bijna niets meer van te zien. Ik moet sowieso 5 oktober nog eens terug. Dus tot die tijd teken ik ze zelf nog maar :D

Nou kan je echt vergeten hoor dat het terugkomt. Als het weg is is het weg en wordt het echt niet ineens weer donkerder. Je moet hopen dat er zoveel mogelijk blijft zitten, want het wordt alleen maar minder.
Ik heb niemand gezien en ontmoet bij wie dit wel zo was, incl. mezelf. Het is 1 x beter blijven zitten en toen is er een soort fixator overeen gedaan, prikte enorm en sloeg roze uit maar hierdoor is het die keer wel echt goed gepakt. Geen idee wat voor spul dat was.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:13

Toch werkt het genezingsproces wel zo. 90 % van de bevolking zal het genezingsproces ook zo ervaren. Bijna al mijn klanten ook. Bij een enkeling pakt het niet en zal het inderdaad niet meer opkleuren. Als er helemaal niks te zien is is de kans groot dat het niet gepakt heeft. Wanneer de korstjes er af gaan en de kleur is heel licht is dat heel normaal. Bij de 1 is dat wel erger als bij de ander maar ze worden altijd eerst lichter en dan weer donkerder in een tijd van 4 a 5 weken.

Als model heb je overigens meestal meer verlies omdat je door het lange liggen meer wondvocht aanmaakt een de techniek nog niet heel goed is. Mijn modellen hadden dat ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:10

Waardoor maak je meer wondvocht aan? Ik bloed ook altijd enorm. Is daar iets tegen te doen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:27

Als beginner ben je heel langzaam. Omdat je voorzichtig bent. Omdat je het gevoel nog niet hebt, je druk is niet constant je techniek is nog niet goed etc. Daardoor ben je de huid heel lang aan het irriteren. Daar reageert je huid en lichaam op door na een bepaalde tijd meer wondvocht aan te maken en dat zorgt er voor dat het lastiger gaat pakken. Wanneer je veel wond vocht verliest krijg je vaak ook grotere dikkere korsten. Dan verlies je ook meer ingebracht pigment.

Wanneer je veel bloed moet je vooraf alle bloed verdunnende dingen zoals koffie etc laten staan. En de artiest moet een verdoving met bloedstop gebruiken.
Sommige bloeden overal door heen.

Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt voor pmu

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:31

Oké dank je wel. Ik hoop nog steeds een keer op een wonder dat het ineens goed pakt. Het wisselt enorm per keer en kleur die ze gebruikt. Ken jij die fixator waar ik het over had? Spul wat je erna opsmeert wat zorgt dat het beter zou pakken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:27

Ik bloedde ook en had de avond/nacht erna flink wondvocht, was echt nat. Dat depte ik dan voorzichtig weg. Gelukkig is er genoeg blijven zitten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:47

Ja dat gebruik ik ook. Skin shield noemen wij dat. Dat is een soort lijm die de huid dicht waardoor je minder last van wondvocht hebt en het pigment beter blijft zitten.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:49

Ik had bijna geen wondvocht en kleur is ook niet echt weg geweest.

Ze zaten, en zijn blijven zitten :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:11

Snorlex schreef:

Dat is het meest ideale :o maar dat gebeurd helaas niet zo vaak. Met haartjes heb je daar wel meer kans op als met een powderbrow.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:16

Snorlex schreef:

Klopt, dat had ik ook, na een uur was alles mooi droog, ben wel een derde keer heen geweest omdat ik het te licht vond voor mijn doen, na de derde keer was het naar mijn zin.
Ik heb eerst hairstrokes gehad, daarna shadow

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:33

Iemand ervaring met verse wenkbrauwen en een MRI (nek)????

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:01

Volgens mij kan dat geen kwaad hoor

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:05

Ik moet morgen en heb wel mijn wenkies afspraak verzet.... kan het morgen ook vragen maar durfde het niet aan na wat ik op internet las..... Maar dat waren wel al wat oudere berichten over tatoeages.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:08

Tatoeages worden over het algemeen ijzeroxide vrij gezet dus dat zou al helemaal niks uit moeten maken.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 00:09

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:34, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:14

ChanelR schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb een klein vraagje.
Ik heb zulke lichte wenkbrauwen en ook best weinig haar. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat het pas aanbevolen wordt vanaf 21 jaar omdat de gezichtshoek nog veranderd. Klopt Dit? Ben namelijk 19 en hen het eigenlijk wel zat om ze elke dag bij te tekenen haha

Pmu word overal vanaf 18 jaar gezet. Heb zelf nooit gehoort van het veranderen van een gezichtshoek. Alleen meiden die 18 zijn en nog volop puberen kwa zeer vette T zone en veel pukkels daar adviseer ik altijd nog even te wachten.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 01:12

__Nathalie__ schreef:
ChanelR schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb een klein vraagje.
Ik heb zulke lichte wenkbrauwen en ook best weinig haar. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat het pas aanbevolen wordt vanaf 21 jaar omdat de gezichtshoek nog veranderd. Klopt Dit? Ben namelijk 19 en hen het eigenlijk wel zat om ze elke dag bij te tekenen haha

Pmu word overal vanaf 18 jaar gezet. Heb zelf nooit gehoort van het veranderen van een gezichtshoek. Alleen meiden die 18 zijn en nog volop puberen kwa zeer vette T zone en veel pukkels daar adviseer ik altijd nog even te wachten.

En wat als je huid gewoon van zichzelf heel vet is ookal ben je geen 18?