Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:46

Het 'nieuwe' STR schema middels de app is iets anders. Begint met 20 minuten de eerste week en bouwt op naar 5km in een half uur in 10 wk. Trainingen zijn maximaal 40 minuten en allemaal afwisselend lopen en rennen. Het gaat mij ook wat langzaam maar ik ben ook als de dood voor blessures en ik ken mezelf, eenmaal aan het lopen ben ik fanatiek en wil ik blijven doorgaan.

Heb ook een staand/lopend/fysiek beroep dus met een blessure kan ik ook niet werken en dat wil ik echt niet.

Gisteren gelopen en zou vandaag wel weer willen maar ik hou me toch gewoon maar braaf aan mijn 3x per week schema. Wel eergisteren gezwommen, vandaag 8km gefietst dus ik beweeg wel op mijn 'rust' dagen.

Wat doen jullie met je (auto)sleutels als je gaat lopen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:59

Die heb ik in het zakje van mijn broek of in een heuptasje.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:01

Super handige riem met 2 zakjes van de Action. In de ene die ik mijn sleutel en in de andere mijn telefoon. Kost geen drol en werkt voor mij prima!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:06

Ik heb een keycord :')

_Nelleke_ oh via de app ken ik 'm niet inderdaad, maar die is ook betaald toch? Ik leid het piratenleven... 8-) Voor de 5-10K heb ik trouwens wel de nieuwere variant gedownload, die heeft ook wat hippere muziek haha.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:17

Ik wil graag zo'n Flipbelt, maar dat kan nog even wachten. Laatste tijd al aardig wat hardloopspul aangeschaft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:26

Nee geen spierpijn. Tussen m'n achillespees en kuit in zeg maar. Kan er dan weinig druk op hebben maar trekt wel weer snel bij...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:32

Nelleke verstandig toch om je aan het schema te houden, zo voorkom je inderdaad wel blessures door te snel opbouwen, en je beweegt verder zo te lezen ook lekker.

Sleutels, haha dat ga ik maar niet op internet zetten wat ik daar mee doe :D Tot nu toe alleen vanuit huis gaan lopen maar ik wil eigenlijk ook wel naar andere locatie fietsen en dan daar gaan lopen, maar nog geen seconde over sleutels nagedacht.... Keycord of tasje lijkt mij niet fijn en ik heb geen broeken met zakjes.

Robijn ik zou maar oppassen, klinkt niet goed. Straks zit je echt met een blessure.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:39

Dat klinkt als aanhechting achillespees. Even rustgeven tot je ze niet meer voelt. Wel wandelen, maar niet hardlopen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:09

Haha Daan :') Nee dat zou ik maar niet op internet zetten inderdaad :+

Djilna, was nieuwsgierig dus even gekeken naar die flipbelt. Ziet er wel interessant uit maar vraag me af of het echt comfortabel is met rennen en niet afzakt of omhoog kruipt.

Robijntje, dat klinkt niet goed hoor. Zou hier zeker niet mee gaan rennen.

Lilith, de app is inderdaad betaald. Kost 3,99 voor 30 lessen. Heb je gelijk een mooi GPS-kaartje met de route die je hebt gelopen en je krijgt elke 5 minuten een update van je snelheid en je km's. Ik vind het het geld wel waard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:12

Dat is niet duur Lilith!

Die Flipbelt zou dus niet moeten mogen schuiven, maar blijft afwachten. Maar ik zou hem graag hebben voor oa de mobiel. Ik hou niet van die armdingen en een gewoon heuptasje heeft alles op 1 plek. In de flipbelt kun je het spul wat meer verdelen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:30

Oei... dat is echt niet duur zeg! Het is dat ik t al binnen had voor ik in dit topic hoorde dat er een app was voor STR. Anders had ik het sowieso gedaan! Ik ren nu niet met mobiel trouwens maar met een super ouderwetse mp3 :') mn mobiel vertrouw ik niet helemaal qua accuduur en gaat de app van je internet af? Ik zag dat je spotify kan gebruiken en ik hrb daar de gratis versie van maar niet zoveel zin om mn internetbundel te verbruiken terwijl ik naar reclames luister haha. Dus dan maar zo, via de mp3. Als mn nieuwe armband binnen is ga ik wel proberen mn mobiel mee te nemen. Kreeg de tip van een vriendin dat je met de Nike Run app gratis kan tracken hoe snel je loopt en wat je afstand is. Dus ben benieuwd, hij komt morgen als het goed is!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:35

De app van Evy (STR) werkt op GPS. Ik heb geen internet in het buitenland en daar kon ik 'm ook gewoon gebruiken. Spottify kan je ook op 'offline' zetten toch? Ik heb de betaalde versie dus ik weet niet hoe het zit met de onbetaalde versie.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:42

Ik wou het loopschema van evy kopen om op te bouwen naar de 10km maar de punten kan je alleen met creditcard kopen. Laat ik die nou niet hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:54

Ik was er al een beetje bang voor... Zal zaterdag ff overleggen met m'n trainer.

Zolang ik niet hardloop gaat het prima...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:56

Robijntjah schreef:
Ik was er al een beetje bang voor... Zal zaterdag ff overleggen met m'n trainer.

Zolang ik niet hardloop gaat het prima...

hopelijk valt het mee.
Sportfysio is een aanrader als het aan blijft houden.

Hier is de blessure aan mijn enkelbanden gelukkig met rust weer over gegaan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:59

Sleutels en telefoon heb ik in een soort heuptasje van de Action ofzo. Meerdere vakjes verdeeld over de band. Vind ik prettiger dan de armband, daar past mn huidige toestel ook niet in trouwens.

De opbouw van Start to Run vind ik wel heel fijn en verantwoord. Het geeft je spieren en pezen echt de tijd om aan de belasting te wennen. Je 1e stukje blijft ook vrij lang maar een minuut of 2, handig als je niet zo van de warming up bent... ;)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:16

STR is een mooie manier om het hardlopen op te bouwen. Ik heb het ook een tijd gebruikt, gewoon nog ouderwets op MP3. Maar als ik over de app lees is dat voor mij misschien ook wel iets! Is er een app voor 0 -5 km en 5 tot 10 km? Of is het gewoon 1 app?

Ook fijn als je gewoon je eigen spotify aan kunt zetten, zoals Nelleke aan geeft.

@Nelleke: Lekker afwisselend in bewegen!

@Robijntjah: Goed bezig, zelfs op vakantie hardlopen! Pas maar op met je blessure.

@Djilna: Zo’n trailrun klinkt echt leuk! Dan heb je ook speciale schoenen aan? Is het heel anders dan een gewone hardloop wedstrijd?

Ik neem alleen mijn huissleutel mee en daar heb ik een klein zakje voor in mijn loopbroek(en). Ik heb nu net zo’n telefoon ding voor om mijn arm gekocht, maar weet ook niet of dat nu echt fijn is. Als ik dan over de riem met een tasje lees is dat misschien nog wel handiger.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:00

Fabienne1, het is 1 app en die is gratis. Je betaald per programma. Je kunt kiezen uit: first 5km, 5km advanced, 7,5 beginner, 7,5 advanced, 10km beginner, 10km advanced etc etc. Het gaat door tot marathon.

Voor elk programma zit een info knopje en als je daar op drukt zie je wat je moet kunnen om dat programma te starten. Bij 10km beginner staat bijvoorbeeld dat je 5km rent en de afgelopen 6wk minimaal 3x per week 5km loopt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:35

Fabienne, je komt op gewone schoenen heel ver :) Alleen kreeg ik blaren in mijn gewone schoenen als ik offroad ging, niet op verharde weg. En zicht iets met wat meer grip voor als het nat wordt. Dus trailschoenen aangeschaft. En geen blaren meer gehad, en meer grip :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:03

Even een statistiekje van vandaag. Ben verkouden en keelpijn en voel me een beetje slap dus ik twijfelde nog of ik wilde gaan lopen of niet. Toch maar gegaan met de gedachte dat het of beter wordt of slechter en bij dat laatste zou ik gewoon stoppen en teruggaan.

Nou het ging best goed eigenlijk:

Afbeelding

Ik loop zonder hartslagmeter dus die kcal zijn een schatting op basis van lengte, gewicht en snelheid.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:06

Afbeelding
ik heb net ook gelopen, t begon al wel warm te worden!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:13

xSetjeslover, welke app gebruik jij?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:24

_Nelleke_ schreef:
Fabienne1, het is 1 app en die is gratis. Je betaald per programma. Je kunt kiezen uit: first 5km, 5km advanced, 7,5 beginner, 7,5 advanced, 10km beginner, 10km advanced etc etc. Het gaat door tot marathon.

Ik zit in de app store te kijken en zie meerdere apps. Zoals Run trainer en start to run. Deze start to run is van de atletiek unie. Echt apart van Evy kan ik niet vinden. Misschien alleen voor android toestellen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:32

Ik heb hem ook op de iPhone. Het heet hardlopen met Evy.

Mooi rondje setjeslover!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:32

Amethyst_ schreef:
xSetjeslover, welke app gebruik jij?

Ik ren met Evy, maar hou alles bij in runtastic!