CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:18

Tweede reguliere les vandaag en meteen een Hero WOD te pakken.. kalsu..

Every minute on the minute
5 burpees
Resterende tijd van de minuut thrusters
Herhalen totdat je 100 thrusters hebt gemaakt.

Gewicht eigenlijk 40 kilo, maar ik had alleen de stang..
34 minuten klaar en helemaal stuk..

Wel trots op mezelf want had niet verwacht dat ik hem af zou krijgen binnen de max 40 minuten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:50

-Namiro- schreef:
Tweede reguliere les vandaag en meteen een Hero WOD te pakken.. kalsu..

Every minute on the minute
5 burpees
Resterende tijd van de minuut thrusters
Herhalen totdat je 100 thrusters hebt gemaakt.

Gewicht eigenlijk 40 kilo, maar ik had alleen de stang..
34 minuten klaar en helemaal stuk..

Wel trots op mezelf want had niet verwacht dat ik hem af zou krijgen binnen de max 40 minuten

helemaal niet gek hoor.. want die burpees zijn killing, je houdt op een gegeven moment steeds minder tijd over voor wat anders.. daarom ook die timecap, want zou je die raken, dan ben je eigenlijk alleen maar burpees aan het doen..

ik doe thrusters in een wod ook nog maar op 30 hoor.. je doet er gewoon teveel om er even tig van uit je mouw te wapperen.. dikke kans dat ik 25 pak bij zoeen.

------------

ook geen open voor mij.. hier pas sinds september bezig en wil wel enigzins richting rx gaan voor ik mij erin wil mengen..

heb begrepen dat er een stuk of 10 mee doen bij ons.. enkelen scaled. en een paar die echt kijken of ze tot de regionals of verder kunnen komen.. 1 die sowieso wel in de regonials komt denk ik, maar of ze de games weer red, helemaal onderin de leeftijdscategorie voor wat betreft leeftijd, dus dat zou wel een enorme prestatie zijn.

suus_pepper

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:15

Ik doe vrijdag de 18.1. Maar ik heb me niet ingeschreven voor de open. Sinds mijn blessure heb ik een paar gymnastic oefeningen niet meer onder de knie. Dus die wil ik eerst weer beheersen voor ik me inschrijf!

Mijn vriend heeft zich wel ingeschreven en zoals ongeveer 10 anderen. Eigenlijk iedereen voor de lol en niet met het idee dat ze verder komen dan de open :+

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:00

Mag ik mij hier ook melden? :-)

Ik crossfit sinds september bij een kleine box bij mij in de buurt die ook sinds september open is. Ik heb tot januari met veel plezier twee keer in de week gecrossfit. In januari een dip gehad en een maand niet geweest. Nu weer aan het oppakken! Afgelopen twee weken één keer in de week en vanaf volgende week ga ik weer twee keer proberen!
Het gaat mij relatief gemakkelijk af! Ik ben vrij klein en licht maar in verhouding sterk. Daarnaast een kleine turnachtergrond waardoor ik gymnastics ook snel door heb. Muslce ups kan ik helaas nog niet (op bar wel met lichte elastiek maar zelf lukt nog niet). TTB en CTB kan ik wel. Handstand lopen en HSPU gaan mij gemakkelijk af :). Alleen HSPU in een wod is best nog er zwaar, hahaha.
Ik geniet echt als ik weer een wod heb gedaan! Vind twee keer in de week ook echt te weinig. Hoop van de zomer vaker te kunnen gaan.

Afgelopen dinsdag hadden we een leuke wod!

Eerst 5 - 5 - 5 - 5 - 5 deadlift.
Resultaat: 60 - 65 - 65 - 70 - 70.
Best trots! Mijn 1RM was 100kg in december. 5RM met 70kg vind ik dan best netjes na een stopmaand.

Daarna hadden we de wod:
5 RFT:
5 deadlifts (voor mij 55kg)
10 burpees
Mijn tijd: 4.48

En nu heb ik sinds dinsdag flink veel spierpijn gehad, haha. Mijn linker hamstring is ook lekker kort geworden :+

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:20

18.1 is leuk! Had 9 rondes, wel scaled. Maar ik vond het echt super leuk om mee te doen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:16

Vanmorgen weer een leuke wod gehad.
32 EMOM
1) 10 boxjumps
2) 5 clusters 55/40 (had 30kg)
3) 25 airsquats
4) max hang (zat iedere keer rond de 38sec.

Die 30kg cluster (combi squatclean en truster)was best zwaar, moest goed op mijn techniek letten anders bleef ik niet staan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:28

gister bij de open wezen aanmoedigen.. volgend jaar doen manlief en ik mee hebben we ons voorgenomen.

Ik plaats mijn cf tracker even, hou het bij in mijn bullet journal.

Vanmorgen was ik voor we begonnen echt niet lekker (buikpijn van Grieks eten gisteravond) maar besloten het toch te proberen en door het bewegen ging het weg :)
Afbeelding

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:18

Ik heb vandaag 18.1 scaled gedaan, met 8 kg c&j. 10 is helaas nog te zwaar. Te snel begonnen, maar toch 7.5 rondjes gedaan! Niet ontevreden!

Bullet journal ziet er leuk uit! Wij hebben een whiteboard met PR'en en de hal hangen van ons huis.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:13

Ik kan mijn scores enz in de app van mijn box invullen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:16

Wij hebben beyondthewhiteboard, handige app om alles in bij te houden :)

bullet journal lijkt me wel goed, maar waar noteer je je tijd of gewicht? Toch de beste manier om te zien of je vooruitgang maakt is door dat bij te houden

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:49

Ik heb vanmiddag 18.1 gedaan, volgepropt met paracetamol vanwege verkoudheid en koppijn...Scaled, dus knee-raises en 10kg dumbell. Het ging bovenverwachting goed. Ik had ingezet op 9 rondjes maar ik heb er nog 24 reps aan vast kunnen plakken, dus tot aan 6cal geroeid nog. Ik was best trots op mezelf O:)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:16

hier ook snotverkouden en vorige week 4x geweest, dus ik heb besloten om t weekend even rust te nemen.. wij zullen 18.1 morgen wel doen gok ik.. want zo te zien zijn er nog geen entry's op t leaderboard, dus ik denk dat de deelnemers m vrijdag getest hebben en morgenochtend wel nogmaals zullen doen en de hoogste scoren zullen indienen.

vandaag wel thuis meerdere malen erin geslaag om ttb uit te voeren.. ze zien er niet uit, want ze komen vanuit een veredelde knees to elbows.. maar zowaar setjes van 3 stuks, 3x vandaag.. waar ik tot op heden erin geslaagd was om thuis 1 hele ttb uit te voeren.. Geen idee waar het vandaan komt.. ik denk dat mijn schouders iets mobieler worden, dus meer 'ruimte' om mijn tenen naar de bar te doen..

zit tussen strict en gekipt in (kan geen kips maken, mijn bar heeft maar zo'n 40 cm ruimte vanaf de muur dus verplicht strikter).. helaas hebben de bars in de box net even een andere grip, dus daar kan ik ze niet uitvoeren.. maar wat niet is kan wel komen zo blijkt maar weer

ook even een paar negative's chin to bar gemaakt.. althans naar de bar gesprongen (elebogen dan op zo'n 160 graden ipv 180) vandaar uit opgetrokken, even hangen en in drie ettapes laten zakken steeds even paar seconden hangen in de diverse hoogtes.. maar een paar keer gedaan.. maar ook daar merk ik iets meer uhh souplesse wil ik het niet noemen, maar zoiets, in

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:16

The_Cat schreef:
Wij hebben beyondthewhiteboard, handige app om alles in bij te houden :)

bullet journal lijkt me wel goed, maar waar noteer je je tijd of gewicht? Toch de beste manier om te zien of je vooruitgang maakt is door dat bij te houden

Uhm dat staat er gewoon bij hoor ;)

Ik ken die apps niet maar ik bujo toch dus vond dit wel leuk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:46

jep, wij hebben een aangepaste 18.1 op het programma staan als wod vanavond
hebben slechts 3 roeiaparaten, dus denk dat de vervanging door burpees een goede is.

Open 18.1

20-minute AMRAP
8 T2B
5/5 KB/DB Clean & Jerk 12/16
12/14 Burpees

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:30

elenaMM77 schreef:
jep, wij hebben een aangepaste 18.1 op het programma staan als wod vanavond
hebben slechts 3 roeiaparaten, dus denk dat de vervanging door burpees een goede is.

Open 18.1

20-minute AMRAP
8 T2B
5/5 KB/DB Clean & Jerk 12/16
12/14 Burpees

met knees to chest ipv ttb hier 7 +18...

weet iemand trouwens hoe laat t inzenden gedaan moet zijn vanavond?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:20

Hier waren ze gisteren ook druk bezig voor de 18.1

Wij hadden gisteren weer bear complex en die ging weer prut := Ipv zwaarder ben ik naar lichter gegaan :roll:

Wod was 4 rounds for time, 25 burpees, 15 deadlift.

Ik heb uiteindelijk 15 burpees gedaan per rondje, anders was ik nu nog bezig 8)7

Time cap was 15 minuten en ik had 14.46 ofzo, dus toch blij :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:19

Timecap lijkt me idd wel best krap

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:44

timecap is idd krap daarbij.. even ervanuitgaande dat het recreatieve hooguit gevorderde mensen zijn.. bij die spartan races is er een strafpenalty van 30 burpees, echt goede atleten doen daar dan 1.30m over..

Dus laten we optimistisch zeggen dat je 2 minuten per 25 burpees nodig hebt bij deze wod is al 8 minuten voor de burpees dus.. dan heb je nog 7 minuten over voor 4x 15 deadlifts.. dat moet dan wel heel licht zijn.. anders loop je teveel risico voor mijn smaak op verkeerde techniek omdat t snel moet.

leaderboard standen zijn binnen allemaal nu volgens mij.. degene die hier voor t echte werk meedoet staat momenteel 48e. echt respect voor als je nog niet eens de leeftijd bereikt hebt (lol, helaas geld hoe oud je bent als de games beginnen).

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:03

Wij hadden vandaag ook weer een leuke wod:

Power Snatch

Build to a heavy set of 2

" Fast Lane "

For time:

20 Burpee Box Jump Overs
30 Powersnatch 35/25
40 Overhead Squats 35/25
50 Abmat Sit-ups

Ik kwam op 20 kilo voor de snatch maar voor 8 weken 2x in de week van niets naar dit erg tevreden.

De timecap was 11 minuten.
Powersnatch met lege stang gedaan (zo'n oefending van 10 kilo) en de overhead squats gescaled naar backsquats met 15 kilo.

Ging lekker door en kwam op 10.06.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:37

Man makers, wat een hel. Zelfs de 'niet man' versie voelt moordend aan :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:19

dat is een killerwod corine, wat zul je kapot geweest zijn..

Hier een heerlijke training gehad..

warming up spelletje 'pizza' (zo'n lunge/handstand kussentje op 1 hand houden) als je de pizza bij iemand af tikt, dan 2 strafburpees.. lol, 7 minuten en ik was kapot.. had training met allemaal reuzen.. dus zij konden makkelijk bij mijn pizza komen, maar ik kwam niet eens in de buurt van hun lange armen lol.

daarna tabata:
kettleball deadlift high pull en sit ups.

gevolgd door backsquats 5x3 (deze week is alles 5x3 over paar weken wordt t weer meetweek gok ik).
50,55, 57.5, 57.5 ,60 kg.. wat voor mij zeer behoorlijk is, want dit is in het ruime half jaar eigenlijk pas de 3e keer dat ik backsquats doe.. op de een of andere manier is dat altijd op de dagen dat ik er niet ben O.o.. mijn 1rm stond op 70 in les 1, maar dat was nog niet eens een 1/4 squat.. dus eigenlijk had ik nog geen 1rm... Dus na de setjes nog maar even een greep gedaan.. Staat nu op 70 netjes uitgeoverd (kont ruim onder knieniveau) )..

buddywod:
100x deadlift 40 kg
100x push up
100x wall ball 6 kg.

lol, dat kan ik dan wel rx (zeker omdat t buddy is en je dus meer tijd ertussen hebt bij bijvoorbeeld pushups.. setjes van 10 en daarna 6 strek 4 kan ik ze wel voluit doen). rond de 10.30m nodig gehad met z'n tweetjes om m af te werken.

En tot slot, zoals nu gebruikelijk is voor mij als ik nog adem en een ietsjes kracht heb, nog even rommelen aan het rek, op zoek naar kip/pull up/toes to bar).. puur om even te bewegen aan het rek..
dus even paar knee raises, even paar knees to elbows en de laatste ging zo soepel naar de elleboog dat ik.. Jawel, een relatief soepele toes to bar eruit werkte, zonder wrikken alleen vanuit knees to elbows mijn benen uitgestrekt en nog iets doorgetrokken. van schrik meteen gestopt.. op t hoogtepunt van de avond natuurlijk stoppen :D.. super happy.. ik lig dus zo'n 3 weken achter op thuis.. toen had ik thuis ineens 1 losse ttb, duurde toen nog 2 weken voor ik het weer kon (van schrik weer vergeten hoe mijn lijf dat deed) en sindsdien steeds iets makkelijker, nu op 2-3 setjes van 3 stuks in zo'n 5 minuutjes..

als ik dat nu over drie weken ook in de box ben horen jullie mij pas echt jubelen :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:24

Bijna iedereen had de time cap gehaald hoor! Maar met mijn lijf gaan die burpees gewoon nog te traag en kost heel veel kracht.

Dat pizza ken ik ja.... Hadden we hier met de kerst wod.. Alleen wij deden m met 5 kg plates omdat ze te weinig kussens hadden. Was niet zo'n succes, 1 meisje kreeg m tegen haar hoofd aan := Vond het ook eng, want doet best zeer als je zo'n plate tegen je aan krijgt :=

Ik ben ook klein, ik hield m gewoon heel laag, is ook lastig voor die lange einden om er dan bij te komen O:)

Wat is tabata ook alweer? Heb t wel eens gedaan, maar al ontzettend lang geleden :o

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:52

Ja wij doen dat spelletje (pizza) ook weleens, super grappig hoe fanatiek iedereen dan ineens is :-D Alsof je weer op de basisschool zit haha

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:55

Wij hadden met kerst allemaal zulke spelletjes!

Hier een filmpje ervan voor degene die het leuk vinden om te kijken: https://vimeo.com/248645963

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:46

haasje20 schreef:
Ja wij doen dat spelletje (pizza) ook weleens, super grappig hoe fanatiek iedereen dan ineens is :-D Alsof je weer op de basisschool zit haha

ik heb wel heel effectief een jongen gevloerd :D

hullie hebben heule lange armen, dus ik mikte met voet (en goed, want ik heb ooit wat kickboxen gedaan),
hij probeerde echter mijn voet onder zijn 'bord' te ontwijken door weg te draaien en ik raakt m vakkundig doch redelijk zacht midden in z'n klokkenspel. (had mijn been namelijk al geheven, mikte alleen zijkant van mijn voet nog omhoog naar zijn pizza).

was wel effectief, z'n pizza lag gelijk op de grond :')

tabata is 4 minuten workout bestaande uit 2 soorten arbeid..
20 sec arbeid 1
10 sec rust
20 sec arbeid 2

x4

alle bewegingen bij elkaar optellen.