Cheminee schreef:Hoi allemaal! Tijdens mijn zoektocht op Google kwam ik op dit topic uit. Privé gaat het niet helemaal op rolletjes, mijn lichaam laat mij in de steek en ik ben altijd moe, hoeveel ik ook slaap... dat drukt natuurlijk veel op mijn humeur... ik wil niet meteen de stempel depressie drukken maar vraag me wel een beetje af of ik hulp moet gaan zoeken.. of dat het """""gewoon"""""" tijd is voor vakantie..
Ik ben al een aantal keer naar de dokter geweest voor het slapen en mijn andere lichamelijke klachten.. maar ze zeggen dat het tussen mijn oren zit..
Wanneer zijn jullie actie gaan ondernemen? Naar wie zijn jullie toe gestapt met het vermoede depressie/andere klachten?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ga zeker nog even een paar pagina's van deze topic lezen!
Ik ben actie gaan ondernemen toen ik merkte dat ik er zelf niet meer uit kwam. Ik ben toen naar de huisarts gestapt. Deze kan je doorsturen voor psychische hulp.
Zoals ik het hoor, heb je veel somatische klachten, dat zijn klachten zonder lichamelijke oorzaak. dat komt meestal voort uit stress, je hoofd neemt je lijf over en gaat alarmbellen via je lijf uitzenden als het ware.