Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:40

Groot gelijk!

Psychotherapie in de zin van praten en graven en bewust bijsturen van jezelf- het kan zin hebben als je er voor voelt.
Maar het kost per definitie bakken energie - en wie depressief is heeft die energie niet.

En contact met paarden, buitenlucht - dat zet ook zoden aan de dijk!

En als je nu de puf niet hebt om de planning uit te voeren, is het alleen maar zinnig om "het gebrek aan puf" onder de loupe te nemen.
En dat doe je!
Chapeau! +:)+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:20

Ik voel mij vooral depressief op de momenten dat ik helemaal niets te doen heb of mij in de steek gelaten voel. Maar ik heb er het laatste jaar wel beter mee leren omgaan, geen energie meer steken in mensen die toch niks om mij geven.. Maar het wisselt bij mij nogal erg, dan is iemand goed en de volgende dag weer slecht. :P Zelfs mijn eigen familie soms, ik vind het heel moeilijk mensen te vertrouwen.

Als ik veel stress heb, voel ik mij gespannen en is het een chaos in mijn hoofd, maar dat gevoel is nog altijd veel beter dan mij somber en leeg voelen...

Iemand zei hier iets over vluchtgedrag, omdat ik wil emigreren. Dat begrijp ik, maar als het mij helpt om mij beter te voelen, waarom zou ik langer hier blijven? Ik kan altijd weer terug als het toch tegenvalt. In het buitenland zijn ook psychologen en misschien nog wel betere. Hier in NL eens een verkeerde diagnose gehad, waardoor mijn vertrouwen ook minder is geworden.
Het probleem is, als ik eenmaal bezig ben met een studie en ik het mentaal moeilijk krijg, kan ik niet zo even terug. Als ik gewoon in NL ga studeren eerst, heb ik altijd mijn familie om op terug te vallen, vandaar dat ik wel twijfel.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:33

Hoi allemaal! Tijdens mijn zoektocht op Google kwam ik op dit topic uit. Privé gaat het niet helemaal op rolletjes, mijn lichaam laat mij in de steek en ik ben altijd moe, hoeveel ik ook slaap... dat drukt natuurlijk veel op mijn humeur... ik wil niet meteen de stempel depressie drukken maar vraag me wel een beetje af of ik hulp moet gaan zoeken.. of dat het """""gewoon"""""" tijd is voor vakantie..
Ik ben al een aantal keer naar de dokter geweest voor het slapen en mijn andere lichamelijke klachten.. maar ze zeggen dat het tussen mijn oren zit..

Wanneer zijn jullie actie gaan ondernemen? Naar wie zijn jullie toe gestapt met het vermoede depressie/andere klachten?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ga zeker nog even een paar pagina's van deze topic lezen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:24

Ik heb actie ondernomen toen ik letterlijk ben ingestort en een enorme paniekaanval had.
Ik herkende het nog van een paar jaar geleden en wist dat ik zsm hulp in moest schakelen. Ik herkende mezelf niet meer en had het ook niet onder controle. Dat maakte me bang.

Wat vreemd dat ze zeggen dat het tussen je oren zit. Wat zeggen ze er nog meer over? :?
Ik vind dat wel erg kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:12

Cheminee schreef:
Hoi allemaal! Tijdens mijn zoektocht op Google kwam ik op dit topic uit. Privé gaat het niet helemaal op rolletjes, mijn lichaam laat mij in de steek en ik ben altijd moe, hoeveel ik ook slaap... dat drukt natuurlijk veel op mijn humeur... ik wil niet meteen de stempel depressie drukken maar vraag me wel een beetje af of ik hulp moet gaan zoeken.. of dat het """""gewoon"""""" tijd is voor vakantie..
Ik ben al een aantal keer naar de dokter geweest voor het slapen en mijn andere lichamelijke klachten.. maar ze zeggen dat het tussen mijn oren zit..

Wanneer zijn jullie actie gaan ondernemen? Naar wie zijn jullie toe gestapt met het vermoede depressie/andere klachten?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ga zeker nog even een paar pagina's van deze topic lezen!

Ik ben actie gaan ondernemen toen ik merkte dat ik er zelf niet meer uit kwam. Ik ben toen naar de huisarts gestapt. Deze kan je doorsturen voor psychische hulp.
Zoals ik het hoor, heb je veel somatische klachten, dat zijn klachten zonder lichamelijke oorzaak. dat komt meestal voort uit stress, je hoofd neemt je lijf over en gaat alarmbellen via je lijf uitzenden als het ware.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:28

Ik ben ooit bij de eerste tekenen van depressie al naar de huisarts gestapt die me meteen naar de psycholoog stuurde. Had ik ook mee door moeten gaan want een paar jaar later sortte ik in en nu is mijn derpessie een wederkerend beestje -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:47

Pfff ik heb weer een 'ik wil niks' dagje. Ben moe, down en op de achtergrond voel ik een onwijze woede borrelen. Echt heel naar, want mijn lichaam wil het eruit hebben, als ik het dan aan de oppervlakte laat komen, krijg ik allerlei spasmes. Echt niet grappig. Morgen maar met de psych overleggen hoe ik dit kan ventileren.
Ik gok dat daar de vermoeidheid ook vandaan komt van de afgelopen dagen, het kost vel energie om die emoties te onderdrukken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:54

Wanneer heb je weer EMDR?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:06

Morgen eerste sessie, kan ik dan ook wat met die woede doen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:26

Je hebt wel kans dat het los komt, ja :j

Ik heb vandaag overleg gehad met mijn psychologe en besloten om voorlopig even geen EMDR meer te doen tot ik weer goed slaap. Ik reageer er toch te heftig op.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:39

Ik durf eigenlijk niet zo goed meer te reageren.
En waarom niet...?
Het gaat eigenlijk wel euwhmm ok met mij.

Tja, ik heb vorige week de bons gekregen op mijn werk.
Was geen houden aan, want ik werkte via uitzendbasis op Fase A.
Dit betekende dus, dat in de ziekte wet of niet. Ik er gewoon uit geknikkert kon worden.
Maar dat was het niet.
Ik was namelijk beter gemeld, zonder mijn mondelinge of schrifterlijke toezegging.
Hierdoor stond ik al anderhalf week op "Beter" maar was ik wel afwezig.
Niemand heeft mij hier van op de hoogte gebracht. En gezien de ziekmelding ook mondeling gegaan is, heb ik geen voet om op te staan.
Kort om: Knullig.

Ik was al hard op zoek naar een andere baan, want van deze werd ik ziels ongelukkig. (Callcenter, met veel gezeur, nog niet eens van de klanten, maar onder het personeel. Denk aan onterechte feedback, opmerkingen, onjuiste informatie en behoorlijk wat fouten mogen opruimen van mijn collega's)

Vrijdag direct actie ondernomen en gewoon eens gek gedaan: Open sollicitaties sturen. Hoge dosis humor, wat lichterlijke sarcasme toegevoegd met een grote motivatiebom er bij. Geen zeikerige sollicitatie brief, nee gewoon knallen: Zoals IK ben. Uniek. En dat ook beschreven in mijn brief.

Uit het niets, kreeg ik gisteren, terwijl ik lui, chagrijnig, een k--dag met hoofdletter K, een email: Om 16:00 verwacht ik je bij mijn kantoor, gaan we het hebben over jouw toekomst.

Grote slik. Weg klikken, nog een keer kijken, ik droom niet??? Nee?

YES!

Uitgenodigd. In de verkoopbranche, met persoonlijke klantencontacten, met groente.
Voor mij kan het niet beter. Ik vind het werk namelijk enig om te doen.
Nu dus hopen.

Joolien, ik hoop dat EMDR naast opluchting en verlichting ook gewoon even rust geeft aan je.
Ik gun het je zo.

Cayenne, och jeetje, dat is ook wat. Zijn er geen andere nuttige therapiën die je verder kunnen helpen?

Ik heb nu PMT gehad vrijdag, en dat is bijzonder.
Je leert jezelf voelen. Je lichaam voelen. Je grenzen, maar ook dat je eigenlijk een heel mooi mens bent!
In één sessie had ik er best al aardig wat aan.
Was erg confronterend maar wel opluchtend.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:31

Wow wat goed Maralyn!! Wat moet dat een heerlijk gevoel geven :j.

Heb je straks het gesprek?

Joolien hoop dat de sessie wat van je woede zal wegnemen. Helpt het om afleiding te zoeken of niet?

Cayenne, werkt er echt geen enkel slaapmiddel? Hoe kom je de dag door met zo weinig slaap?

Hier gaat het ook even niet zo lekker. Had net 8 dagen griep achter de rug en nu sinds vrijdag weer geveld door de griep. Heb echt te weinig kracht lijkt het wel om dat virus te verbannen.
Voel me nu zo schuldig naar mijn vriend toe...Hij maar hard werken, boodschappen doen en koken. En ik lig alwéér in bed/op de bank.

Ik wil gewoon beter zijn, energie hebben en dingen ondernemen. Ik ben het ziek-zijn zo zat.

Hebben jullie dat ook?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:48

Jeetje Maralyn, wat goed! Heb je straks het gesprek?
en gewoon reageren hoor! Ik duim voor je!

Laetitia, Lormetazepam werkt wel voor een paar uurtjes, maar dat mag ik maximaal 2 keer per week slikken, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk (en is ook nog eens zeer verslavend). Ik moet zeggen dat je lichaam op een gegeven moment wel went aan zo weinig slaap, maar andere dingen functioneren gewoon heel slecht. Ik ben bijvoorbeeld qua emoties heel labiel (kan zo in huilen uitbarsten), heb snel hoofdpijn en mijn korte termijngeheugen is bar slecht. Maar dat schijnen allemaal heel logische klachten te zijn voor iemand die zo slecht slaapt.
Maar nog een weekje en dan eindelijk naar de slaapkliniek!

Griep is ook vervelend zeg! Ik herken je schuldgevoel, maar je kunt er niets aan doen! Ik heb het vooral wanneer manlief naar zijn werk gaat.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:52

Vandaag is weer een vreselijke dag, ik lig de hele dag al in bed zonder iets uit te voeren. Voel me echt waardeloos atm. Vader is weer bezig met zielig doen en heb donderdag pas weer therapie {:)-:(

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:21

Kan me voorstellen dat je door het slaapgebrek emotioneler wordt. Slapeloosheid kan echt slopend zijn, gelukkig al bijna naar de slaapkliniek! Hopelijk kunnen ze je daar goed helpen.

Ja dat schuldig voelen als hij om 5.00 uur opstaat om naar zijn werk te gaan heb ik ook. Ik maakte altijd het huis schoon, maar door eerst een arm uit de kom en nu 2x griep achter elkaar is het huis boven dus vies.
En dan heb ik geen rust in mijn kont, maar de energie en kracht om ook maar een wastafel te soppen heb ik niet.

@ Nicolette, kom meis. Nu alsnog even je bed uit en even lekker douchen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:45

Nicolette heel veel beterschap.

Voor mij goed nieuws. Ik ben aangenomen. Woensdag beginnen.
Hij vind me zo leuk hihi dat ik nier vaak in de keuken zal staan.
"Dat mooie koppie en prachtige glimlach hoort in de winkel."

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:50

Nico_lette: :(:) Rustig aan. Waarom voel je je waardeloos?

Laetitia: heel herkenbaar! En manlief zegt dat het schuldig voelen niet nodig is, maar toch kan ik het niet stoppen.

Maralyn, gefeliciteerd!
Ken je je baas trouwens al? Want om eerlijk te zijn vind ik het een vrij vreemde opmerking van een vreemde richting een nieuwe werknemer :o

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:25

Ben dr regelmatig klant.
Dus we kennen elkaar idd al.

Super vriendelijke en vrolijke man.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:04

Fijn een sollicitatie gesprek!

Hier gaat het ook wel weer verrassend oke. Wel veel moe.
Ik deed met mn werk een competenties spel, waarbij je een aantal competenties moest kiezen. Heb lang getwijfeld over de competentie 'vrolijk', maar niet meer gekozen omdat ik mezelf geen echt vrolijk persoon meer vind.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat bij het gedeelte 'raad de competentie' mensen voor me hadden geraden: Vrolijk, enthousiast, avontuurlijk en humoristisch.
Terwijl ik mezelf juist een beetje leeg en dull vind, hoewel ik nog altijd wel veel grapjes maak.

Mn vriendin vond me ook wat stiller dan normaal, maar ik denk dat ik gewoon wat moe was van de stilheid.
Oftewel... niet perse somber maar ook niet topfit

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:38

Beetje aan de kwakkel dus sidera?
Lastig.
Vaak begint vaak idd met moe zijn. Lusteloos. Gespannen.
Probeer gewoon wel je dag te pakken door iets per dag te plannen waar je normaal blij van word. En daarna even tijd te nemen om bij te komen.

Ja ik vind het wel spannend. Dat merk ik wel.
Dat ik weer aan t tobben ben.
Terwijl ik wéét dat ik het leuk vind. Klantencontacten. Het winkelleven.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:45

Ik zal proberen te meer te gaan reageren werk nu veel vanwege kerst en voel me steeds poedersuiker door dat de kerst enzo er aan komt en ik eenzaam zit alleen te vieren

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:01

Cayenne schreef:
Nico_lette: :(:) Rustig aan. Waarom voel je je waardeloos?

M'n vader schuift alle schuld weer op mij en komt met dingen van "Als jij je niet zo had gedragen was dit allemaal niet gebeurt" etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:35

Joolien hoe is je emdr gegaan?

Cayenne knappe beslissing hoor. Hoe wil het slapen nu?

Hier begint de stijgende lijn wat harder te stijgen. Rustiger in m'n hoofd, de onderwerpen die terugkwamen blijven steeds langer weg, krijg zelfs zin in de feestdagen.

Nachtmerries worden minder frequent en de inhoud minder beladen, heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:39

Wat goed dat het al beter gaat Robijn :)

Nog geen emdr gehad, was even vergeten dat ik gisteren afsluitend gesprek had van de intake. Maar wel weer een fijn gesprek gehad.
Vanaf 12 januari gaan we echt beginnen en vanaf 6 februari ga ik beginnen met pessotherapie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:45

Klinkt als een goede start van een nieuw begin! Wat zijn jullie eigenlijk allemaal doorzetters zeg, petje af!