"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:18

Ik denk dat veel mensen dat wel weten. Maar dat ook daadwerkelijk doen...
Daarnaast, vaak gaan mensen zich 'verbeelden' dat ze 1e tekenen hebben, en zijn dan enorm teleurgesteld als het niet is, en hoe vaker dat gebeurd. Hoe groter de obsessie word.
Loslaten is dan best moeilijk lijkt me.
Tis bij ons niet aan de orde nu, maar ik denk dat ik ook een geobsedeerde zou kunnen worden :') zelfs al weet je dat dat niet positief mee werkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:51

Dott schreef:
Ik denk dat veel mensen dat wel weten. Maar dat ook daadwerkelijk doen...
Daarnaast, vaak gaan mensen zich 'verbeelden' dat ze 1e tekenen hebben, en zijn dan enorm teleurgesteld als het niet is, en hoe vaker dat gebeurd. Hoe groter de obsessie word.
Loslaten is dan best moeilijk lijkt me.
Tis bij ons niet aan de orde nu, maar ik denk dat ik ook een geobsedeerde zou kunnen worden :') zelfs al weet je dat dat niet positief mee werkt

En daar heeft een beetje gynaecoloog de foto's van totaal onmogelijke baarmoeders voor op voorraad liggen......

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:37

Ben het helemaal met jullie eens. Mijn nicht was al 8 jaar bezig om zwanger te raken met hormoonkuren en nog meer rotzooi. 4 jaar geleden hoorde ze dat haar vaker blaaskanker had en toen werd ze zwanger. Puur in onze ogen doordat ze er niet meer mee bezig was om zwanger te raken. Afgelopen september is haar vader overleden en kort daarna is ze spontaan (zonder kuren enz) weer zwanger geraakt. Ze is zelfs uitgerekend van een jongen op de sterfdatum van haar vader. Hoe raar is de wereld dan?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:13

Mijn eigen moeder was/is ook een lopend voorbeeld: zij probeerde vroeger ook op allerlei manieren zwanger te worden, want ze wilde dolgraag een groot gezin. Op een gegeven moment was ze er klaar mee en accepteerde dat ze alleen een zoon zou hebben. Ze ging zich richten op haar eigen toekomst: ze wilde onder andere haar autorijbewijs gaan halen, een opleiding voor kinderopvang (want ja, ze had er nu alle tijd voor), etc. etc.. Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat ze na 5 jaar ineens verrast werd door de geboorte van ondergetekende. Ze was niet eens aangekomen (hooguit 2 kilo, maar moeders dacht dat dat door haar vele snoepen kwam)!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:22

Hallo ik kom hier even binnen vallen. Had al eerder dit topic gezien maar nu mij de moeite genomen om alles te lezen.

Ik herken erg veel wat hier gezegd wordt en wat zou t een uitkomst zijn als stoppen met de pil dit kan oplossen!

Ik heb al eerder overnagedacht om de pil te vervangen voor een mirena, maar dan vanuit t oogpunt dat ik de pil vaak vergeet. Het zetten van een mirena leek mij erg pijnlijk (nog geen kinderen gehad) en vorig jaar besloten om de pil nog even te slikken totdat we aan kinderen wouden beginnen. Maar toen paar maanden geleden dit las heeft dit mij wel aan het denken gezet! Dus deze redenen om niet aan een mirena te beginnen zijn vd baan, zet mm tanden wel even op elkaar en tjah dan moet ie er misschien over 2 jaar al uit vanwege kinderen (kan ook zo 6 jaar zijn) dan heb ik mij wel beter gevoeld die 2 jaar!

Dus morgen een afspraak bij de huisarts maken voor alternatieven. Ik heb ze zelf al even op een rijtje gezet en wilde kijken of jullie nog iets zien wat ik vergeet:

Voordelen stoppen met de pil:
- beter in je vel / minder stemmingsuitslagen / minder verdoofd gevoel
- verhoogd libido
- wat kilootjes kwijt raken (ben vorig jaar 14 kilo afgevallen zit nu op een prima gewicht maar wil nog graag 5 kilo en dat lukt mij niet, vet zit op m'n buik en lees hier dat je met pil continu schijnzwanger bent?)

Nadelen stoppen met pil:
- geen controle over menstruatie
- kans op puisten / acne: lees ik hier? Wil ik voorleggen aan HA

Alternatief 1: geen vrouwelijke anticonceptie maar met een condoom. Voordeel: geen hormonen (hele grote plus) nadeel waarschijnlijk hevige menstruatie van 7 dagen met veel buikpijn. (Das ooit de reden geweest om aan de pil te beginnen)

Alternatief 2: koperspiraal: geen hormonen (joepie!) maar wel hevige menstruatie lees ik op internet wil ik dus ook nog even voor leggen aan HA

Alternatief 3: mirena spiraal: alsnog hormonen, wel veel minder: dus hoe zit dit dan met mijn gewicht en gevoelstoestand? Voordeel: nauwelijks meer ongesteld. Vraag aan HA: als ik hiervoor kies is het dan verstandig om eerst even een paar maanden niets te doen zodat ik echt kan kijken of die hormonen stop wat doet met mij.

Andere anticonceptie alternatieven spreken mij niet aan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:45

Pin je niet vast op de voordelen die je noemt. Ik ga deze maand weer beginnen, enige verschil was dus bijna geen buikpijn meer maar puisten en vettig haar. Dus ik ben liever mooi dan dat ik geen buikpijn heb :') Libido is gelijk gebleven.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:15

Nouja zon pilletje is zo weer genomen.. Maar bedankt voor je tip, ik houd er ook rekening mee dat er niet veel (positiefs) veranderd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:18

xNicolx schreef:
Nouja zon pilletje is zo weer genomen.. Maar bedankt voor je tip, ik houd er ook rekening mee dat er niet veel (positiefs) veranderd.

Ja maar als je een spiraal hebt inmiddels dan niet :P
Misschien paar weken condooms en als dat bevalt dan die spiraal laten zetten?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:00

Ik heb ook geen verschil gemerkt! Misschien zelfs wel een hoger libido met pil :7
Ben nu ook weer begonnen, gewoon om het feit dat ik het makkelijk vind om het te reguleren.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:12

Er bestaat nu ook een hormoonspiraaltje specifiek voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad (Jaydess heet die), die is gemakkelijker te plaatsen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:16

Ik ben heel blij met mijn implantaat. Niet meer ongesteld, wel een libido dat op pijl is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:10

lieveli schreef:
Ik ben heel blij met mijn implantaat. Niet meer ongesteld, wel een libido dat op pijl is.

Dat libido is niet tè scherp, mag ik hopen }:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:36

ikke schreef:
lieveli schreef:

Dat libido is niet tè scherp, mag ik hopen }:)

Er zit een intens gelukkige man naast me. :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:47

:')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:15

lieveli schreef:

Dit ken ik niet?

Hoe werkt dit?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:19

http://www.anticonceptie.nl/product/ant ... lanon-nxt/

Bij de gynaecoloog, geen centje pijn. De 1e 2 maanden kon ik merken dat ik een beetje neerslachtig was en ik vloeide ook héél licht maar nu nergens meer last van.

Je krijgt een verdoving, daarna word je gechipt. Met 5 minuten sta je weer buiten en krijg je een ijsje met discodip als je net zo'n lief vriendje hebt als ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:52

:') hihi dat maakte het helemaal goed ♡

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:47

Gister bij de dokter geweest. Het verlaagde libido verwijt zij niet aan de pil. Maar wil ik erachter komen, zou ik gewoon 2 maanden moeten stoppen. Een andere pil raadde ze niet aan ivm het toch allemaal zusjes van zijn..

Zie zo tegen condooms gebruiken op, mocht ik stoppen (ja ik weet het, niet iedereen hier, maar dit is mijn gevoel) -O-

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:56

Ik ben nu ruim 3 maanden gestopt met de pil en begin nu wel effect te merken. In de eerste 2 maanden verloor ik vooral gewicht maar nu begint mijn libido echt wel aan te trekken :j
Manlief en ik zelf zijn er best wel blij mee :o
Verder helaas nog steeds last van migraine...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:10

Helaas ook wel herkenbaar voor mij. Ga morgen even het hele artikel lezen.
Wat zijn de alternatieven voor de pil? En dan iets waar je niet bovenstaande bijwerkingen van krijg?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:29

Ik ben inmiddels 4/5 week pil vrij. De eerste kilo's zijn er bij mij ook af !!! Wel een vette huid en redelijk veel pukkels en ontzettend veel hoofdpijn.

Nog geen libido verhoging en nog geen menstruatie gehad.

Enige pluspunt tot nu toe is dus dat er kilo's af gaan.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:33

Ongeveer hetzelfde hier als jij Deflin alleen zonder de hoofdpijn.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:52

Mijn huid is ook niet om over naar huis te schrijven :+ Hopelijk trekt dat weer bij want daar word ik toch zo onzeker van... Ben nu 2 maanden pil af.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:28

Wel al ongesteld geweest Mandarijn? Ze zeggen dat sommige dingen duren tot de 1e menstruatie en dat het daarna weer over gaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:48

briitje schreef:
Gister bij de dokter geweest. Het verlaagde libido verwijt zij niet aan de pil. Maar wil ik erachter komen, zou ik gewoon 2 maanden moeten stoppen. Een andere pil raadde ze niet aan ivm het toch allemaal zusjes van zijn..

Zie zo tegen condooms gebruiken op, mocht ik stoppen (ja ik weet het, niet iedereen hier, maar dit is mijn gevoel) -O-

Dan zou ik ook eens omkijken naar een andere huisarts. Het ligt in de praktijk toch wel iets genuanceerder en bovendien (lees dit topic :D ) reageert iedereen anders op de pil.