Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:48

Dank Procent :) Ik vroeg het want ik zie nl op Instagram steeds meiden met nóg dunnere benen en nog meer taille, ook al waren ze al slank. En dat wil ik dus niet, ben juist zo blij dat ik wat aangekomen was de afgelopen 2 jaar :\ Ik zal me er nog eens verder in verdiepen want het programma zelf spreekt me wel aan. Al denk ik niet dat ik het alle dagen van de week ga doen.
Misschien nog meer eten :')

Procent

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:57

Er zit ook een foodguide bij, misschien dat zoiets jou ook kan helpen?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:05

saabineex schreef:
Domi_94 schreef:
Hoe was de vakantie Jodie? En wat was je bestemming?

Sabine, de motivatie komt hopelijk vanzelf weer terug. Heb je het nu ook zo druk met school?

Ik wou vandaag HIIT doen, maar ik snapte niet veel van dat boek. Moet je 30 sec. rennen en 30 sec. wandelen of 30 sec. rennen en 30 sec. niks doen?

Ja vreselijk, allemaal projecten en over 2 weken weer een tentamenweek. Heb niet zoveel stress ervoor maar wil wel graag goede cijfers halen niet dat ik het toch op het nippertje niet haal ofs. Jij dus ook zo druk met school, succes!

Ja HIIT is 30 sec. voluit dan 30 sec. rustig wandelen. Heb je nog wel HIIT gedaan of helemaal niet omdat je het niet snapte?

Dat met school herken ik.
Ik heb nog helemaal geen HIIT gedaan, ik dacht dat dat pas in week 9-12 moest :o?

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:00

Hallo!
Ik ben net vandaag begonnen en vond het echt enorm zwaar.. Stel ik me aan of vinden jullie het ook zo pittig? Ik kan dus wel wat motivatie gebruiken!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:01

Ik vond de eerste training ook heel zwaar hoor, het is heel erg wennen zeker als je nooit veel sport!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:07

Ik sport wel redelijk veel. Iedere dag rijd ik minstens 1 paard en sommige dagen 4. daarnaast liep ik af en toe ook nog hard, maar daar had ik de motivatie niet voor om dat door te zetten. Maar goed paardrijden en hardlopen is wel even wat anders dan dit.. :oo

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:35

Ja je gebruikt er ook andere soort conditie voor, maar bij de 2e training vond ik het wel weer meevallen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:17

Procent schreef:
Er zit ook een foodguide bij, misschien dat zoiets jou ook kan helpen?

Dat zou ik juist niet doen, die is om af te vallen. :=

Domi_94 schreef:
Dat met school herken ik.
Ik heb nog helemaal geen HIIT gedaan, ik dacht dat dat pas in week 9-12 moest :o?

Ik zit in week 11 nu, en vond het al vreemd dat ik het nog nooit had gezien. Maar het is pas vanaf week 20, voor die tijd dus nog niet, net even gekeken.

Grr ik wil mijn workout doen, maar er zou een pakketje komen tussen 18 en 21 en ik wil niet bezweet en half naakt de deur open doen. :+ Hopelijk schiet ie op.

Oh en Jodie, welkom terug. :D Ik heb het idee dat de bbg nu deel van mijn leven is geworden, ben niet echt super gemotiveerd ofzo maar als ik het niet doe voel ik me schuldig. :') Als gezond eten nu ook zo zou zitten ingebakken dan zou ik tenminste nog wat meer resultaat zien. :')
Ben benieuwd hoe het sporten je weer afgaat na je junk periode!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:58

Hopen dat ik t ook mee vind vallen Sabine haha!
Loose wat knap dat je het zo goed volhoudt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:13

Djilna schreef:
Dank Procent :) Ik vroeg het want ik zie nl op Instagram steeds meiden met nóg dunnere benen en nog meer taille, ook al waren ze al slank. En dat wil ik dus niet, ben juist zo blij dat ik wat aangekomen was de afgelopen 2 jaar :\ Ik zal me er nog eens verder in verdiepen want het programma zelf spreekt me wel aan. Al denk ik niet dat ik het alle dagen van de week ga doen.
Misschien nog meer eten :')

Er zijn denk ik ook meer mensen die willen afslanken en daar ook meer over posten.

De spieraanmaak en versteviging zal bodyu geven. Op een dik persoon zal het slanker maken omdat vet langzamerhand weggetraind wordt en de spieren zijn veel strakker en nemen minder plaats in dan vet. Bij een dun persoon zet er ook meer body aan en dit zal je steviger maken.

Ikzelf wil afslanken en ben al aardig wat cm's verandert. Op sommige plaatsen is er iets bij, maar positief (meer rugspieren e.d.). En de billen en lovehandles nemen af, maar in mijn geval mocht dat ook wel :') Mijn benen nemen nog niet zoveel in cm af, maar worden hard en zijn steviger en hebben minder flubberspul. Worden mooier.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:20

Ik vind het zo positief dat zoveel mensen er enthousiast over zijn :)

Mijn armen, rug, buik en bovenbenen zijn al behoorlijk ontwikkeld (120km op je paard zitten (waarvan deels in zweefzit) en alle km ter voorbereiding doet iets met je lijf :') ) en denk dat ik al aardig aan het beeld voldoe van als je al 10 weken dit programma volgt (gezien de foto's op IG).. Maar de extra fitheid en nog meer spierontwikkeling is wat ik graag zou willen. Misschien moet ik contact met hun opnemen en het eens voorleggen.
Of gewoon aan het programma beginnen en kijken hoe het verloopt, kan altijd aanpassingen doen 'along the way'.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:43

Ik ben gister ook begonnen! begonnen met wandelen (LISS) 60min. En vandaag W1D1 gedaan. Ben erg verkouden dus viel me een beetje tegen qua conditie. Was flink moe daarna, maar dat vind ik altijd wel een fijn gevoel :o moe maar voldaan zegmaar..
Die burpees waren wel echt killing :=

Ik heb een fb groepje aangemaakt, ben met meerdere meiden gisteren gestart, en zo proberen we elkaar een btje te motiveren :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:33

Als je echt niet 'dunner' wil worden zou ik eerder een ander programma doen denk ik :) Kayla is volgens mij best wel gericht op lean muscle dus dat maakt je niet bepaald 'steviger', krachttraining wel :)

Sorry dat ik even kom binnen vallen!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:31

Het sporten gister ging me best goed af, ben gelijk maar met W8D3 begonnen ipv D1, want in het weekend moet ik veel lopen en staan en ik wist nog van W6D3 hoe killing die legs workout is. De vorige keer heb ik 'm maar voor de helft gedaan omdat ik echt dood ging, en nu wel helemaal. Ik heb oprecht nog nooit zoveel spierpijn gehad aan mijn benen, ik loop echt als een eend de hele dag en moet de trap op en af alsof ik een luier aan heb. :') Ik neem m'n 'spierpijn is fijn' even terug vandaag! En ben ook bang dat ik deze nog wel even ga voelen.

@Djilna: Ik doe het programma in principe ook niet om af te vallen, maar wel om mijn vetpercentage omlaag te krijgen en spier op te bouwen. Ik zit dus zelf wel op 1500 calorieën per dag omdat ik dat hardnekkige laatste randje vet weg wil hebben, maar als je niet wil afvallen maar enkel spier wil opbouwen zou ik als ik jou was gewoon geen calorietekort creëren maar ofwel gewoon op je dagelijkse behoefte gaan zitten, ofwel er iets boven voor de opbouw. Een tijdje geleden is er een link in dit topic geplaatst waar je dat kan uitrekenen! Kan 'm zo snel even niet meer terugvinden.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:44

Paulaaa schreef:
Ik zit de laatste dagen steeds vaker erover na te denken om te stoppen met Kayla en terug te gaan naar de sportschool. Voor mij is het best een belasting om 6x per week dit te moeten doen naast m'n paard,werk en opleiding. Ik vraag me af of ik dan niet beter af ben met 3x per week naar de sportschool gaan, dan hoef ik die andere dagen tenminste niet meer te sporten en heb ik tijd voor m'n paard zonder dat ik al moe ben van het sporten of al moe wordt van de gedachte dat ik nog moet!

Vraag me alleen wel af of fitnessen net zo effectief is als Kayla? Ik ben er zeker wel strakker door geworden maar let sindsdien ook goed op m'n eten.

Dus wie kan mij goed advies geven? :P

[komt binnen vallen]
Met een goed trainingsschema durf ik je te garanderen dat je veel meer resultaat gaat halen dan nu met Kayla. Bedenk ook dat de BBG niet persoonlijk op jou afgestemd is, maar voor heel erg veel mensen een beetje moet werken. Een goede trainer maakt een schema dat aangepast is op jouw behoeften. Over het cardio stukje, afvallen gaat altijd over het creëren van een negatieve energiebalans. Eet je meer dan dat je nodig hebt, dan kom je aan. Eet je minder dan dat je nodig hebt, dan val je af. Cardio kun je doen om de energiebehoefte van je lichaam te vergroten, maar je kunt ook gewoon minder eten en die 30 minuten besteden aan je paard :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:06

Gisteren dus full body gedaan dacht vanochtend dat het nog wel mee zou vallen met de spierpijn maar het wordt steeds erger. Wat ik trouwens ook doe elke dag ik mijn benen en billen masseren voor de bloedsomloop, meer mensen die dit doen?

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:17

@ jezzi: toen ik een tijdje geleden ging fitnessen hadden ze daar voor mij ook een schema gemaakt. De een zei juist veel benen/buik oefeningen met cardio, de ander zei weer juist veel kracht en alles door elkaar. Resultaat was dat ik 1u en 45min aan het sporten was en na 2x het al niet meer leuk vond. Weet ondertussen zelf ook het een en ander ervan en ga nu eerst zelf proberen met 1x benen, 1xbuik en 1xarmen in de week met daarbij iedere keer 35min cardio. Ik denk dat ik het door die afwisseling leuker blijf vinden!
Ik denk dat ik met m'n calorieën wel goed zit, heb uitgerekend wat mijn basisbehoefte is, heb de macro's verdeeld en hou me hier ook netjes aan! (behalve dan in het weekend :P)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:40

Paulaaa schreef:
@ jezzi: toen ik een tijdje geleden ging fitnessen hadden ze daar voor mij ook een schema gemaakt. De een zei juist veel benen/buik oefeningen met cardio, de ander zei weer juist veel kracht en alles door elkaar. Resultaat was dat ik 1u en 45min aan het sporten was en na 2x het al niet meer leuk vond. Weet ondertussen zelf ook het een en ander ervan en ga nu eerst zelf proberen met 1x benen, 1xbuik en 1xarmen in de week met daarbij iedere keer 35min cardio. Ik denk dat ik het door die afwisseling leuker blijf vinden!
Ik denk dat ik met m'n calorieën wel goed zit, heb uitgerekend wat mijn basisbehoefte is, heb de macro's verdeeld en hou me hier ook netjes aan! (behalve dan in het weekend :P)

Kijk, dan ben je al een goed eind onderweg. Die benen/buik + cardio klinkt als iemand die er geen drol van snapt. Krachttraining is niets om bang voor te zijn en je spieren prikkelen is nodig om ze te laten groeien en een strakker lichaam te kunnen krijgen. Succes! :)

Nathalie, een massage is inderdaad heel fijn bij spierpijn(ik laat dat altijd door mijn vriend doen). Vergeet vooral ook niet te stretchen en een goede warming up te doen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:59

Stretchen is toch alleen op zaterdag?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:17

Ik doe elke dag bij het opstaan sowieso stretch oefeningen. Het masseren in de avond doe ik ook nooit zelf! Haha. Heb zo'n massageborstel waardoor mijn benen en billen binnen 5 minuten al rood zijn :j

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:12

Waar kun je die halen Nathalie? Ik denk dat dat wel Goed voor me is, want ik liep gister echt als luciel werner en nu gaat het weer redelijk. Iedere dag strechten ga ik ook inlassen. En ik vroeg me nog af wat voor warming up jullie doen! Ik ben maandag zonder pardon begonnen aan de work out en dat heb ik geweten !

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:17

Beetje spierpijn is prima, maar het moet niet zo erg zijn dat je niet meer kunt lopen. Dan ben je ietsjepietsje te ver gegaan :=

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:36

Vandaag moet ik W2D3 doen, maar ik heb zo veel spierpijn... Dat gaat dan echt niet lukken denk ik.... Wat doen jullie als jullie zoveel spierpijn hebben?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:46

Spieren laten herstellen. Dus alleen licht bewegen, zoals wandelen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:49

Djilna schreef:
Beetje spierpijn is prima, maar het moet niet zo erg zijn dat je niet meer kunt lopen. Dan ben je ietsjepietsje te ver gegaan :=

Ik nu dus op dag 2 na legs :') ik kan oprecht niet normaal functioneren en ben gelukkig vrij, maar ben al aan het bedenken hoe ik vandaag ga overleven op wat ik nog in huis heb want naar de supermarkt is gewoon al niet te doen. Van de ene naar de andere kant van m'n huisje lopen is al een uitdaging. Gister liep ik van het station naar huis en ik denk dat mensen hebben moeten denken dat ik dronken of mank was ofzo ik kon gewoon niet normaal lopen hahaha.

(Oke ik lach wel maar dit is niet leuk meer :') )