Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:42

Toen het topic geopend werd heb ik mij hier aangemeld en was daarvoor al gezond aan het
eten. Ik ben alleen een beetje 'radeloos' want ik val niets af, ik kom alleen maar aan.
Ik snap er niets van, ik wil regelmatig wel eens een paar kilo kwijt (eigenlijk elk jaar voor de zomer) en
dat lukt altijd prima. Ik zal even een inzicht geven in wat ik eet op een dag;

O; schaaltje soja yoghurt (ong. 250 gram) met biologische granola, kop groene thee. Ik wissel dit
ontbijt af met 2 volkoren crackers met licht beleg of 2 boterhammen).
T; 1 stuk fruit, 2 koppen groene thee, halve liter water. Soms nog een plakje ontbijtkoek of droge rijstwafel.
L; 2 of 3 boterhammen, een cracker/kippen bouillon oid.
T; 1 stuk fruit, halve liter water.
A; veel groenten, stuk vis (eet bijna geen vlees) en soms 1 aardappel (ik hou daar niet van). Meestal
geen jus, anders op waterbasis. Ik eet geen sauzen bij het eten. We bakken in olijfolie maar meestal uit de oven.
T; stuk fruit, kop groene thee.

Ik beweeg niet onwijs veel maar fiets 2x per week naar mijn werk (2x 10km) en rij 2x per week
paard (1,5 a 2 uur) en in mijn werk zit ik nooit. Ik ben de hele tijd aan het lopen/bewegen. Ik doe ook
nog dagelijks stalwerkzaamheden (uitmesten, voeren enz.) dus ben misschien niet heel sportief maar
ik beweeg wel veel.

Ik val bij dit eetpatroon dus niets af. Vorige week was ik 3 dagen achter elkaar flink misselijk en kon ik het
niet opbrengen om veel te eten. Ik heb toen rond de 1000kcal binnengekregen 3 dagen. (wel gewoon
gewerkt enz.) Weer niks afgevallen.

Ik heb mijn BMR uitgerekend en die is 1474. Om mijn gewicht op peil te houden zou ik 2064 kcal
per dag moeten eten (ik heb lichte activiteit ingevuld). Aan die 2064 kom ik lang niet..

Wie kan mij helpen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:49

@xApple: naar mijn gevoel kom je ook niet altijd aan je 1474kcal en dan gaat je lichaam in spaarstand. Maar ik kan mis zijn...

zoals ik verwachtte, kon me gisterenavond niet inhouden en heb +/- 400kcal teveel gegeten. Herkansing vandaag :+

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:59

Xapplel ik zou gaan meten op andere punten. Om de week je buikomvang, beenomvang e.d. Opmeten en kijken of je daar progressie ziet.
Ik ben al 2 maanden stabiel in gewicht, maar raak nog bijna 0,5cm per week kwijt om mijn buik.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:13

Jaaaa ik meld me!

Ik moet echt weer kcal gaan tellen, want ik eet niet zo zeer heel ongezond, maar gewoon te veel. (Avocado's zijn mijn ondergang, zo lekker maar zo veel kcal)
Ga deze week ook weer fanatiek naar de sportschool :)

Mijn doel is onder de 70 komen, past mooi bij mijn lengte (1.68) maar dat heeft geen haast. Eerst maar eens onder de 80 :p

Ik schijn een BMR te hebben van +- 1700. Moet ik nu rond dit aantal kcal gaan zitten als ik af wil vallen of daaronder?

edit: ik lees nu dat het antwoord ergens in het topic gegeven is, dus ik ga even pagina's doorspitten :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:24

Meld het mij ook even als je de betreffende pagina hebt gevonden :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:25

Mandarijn12 schreef:

Op de vorige pagina... :+ :')

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:30

secricible schreef:
Kayleigh_ schreef:
Daarom schreef ik, als je BMR 1477 is en je eet maar 1500 kcal, en je zou bijv. een half uur gaan hardlopen, dan eet je gewoon ongezond weinig, want dan kom je in totaal onder je BMR uit.

Aangezien je met je dagelijkse activiteiten meestal meer dan 23 kcal verbrandt, denk ik dat mijn verhaal helemaal zo fout niet is... := Daarom vind ik dat 1500 kcal erg weinig is.

Nee, je maakt een denkfout, je komt helemaal niet onder je BMR uit. Je moet die kcal die je in beweging verbrand er niet vanaf trekken. Je BMR is je behoefte in absolute rust en dat verandert niet door bewegen e.d.
Je eet voldoende om je BMR te vullen, dus om je lichaam in actie te houden(organen, spijsvertering, enz. Enz.) . Alle kcal die je lichaam nodig heft voor beweging (zowel je dagelijkse activiteiten als het sporten) moet het uit reserves halen: je vetvoorraad dus. Daardoor wordt die aangesproken en verdwijnt die uiteindelijk.
Als je jou beredenering zou volhouden kun je niet afvallen, dan blijf je altijd op onderhoud eten.

1500kcal eten bij een BMR van 1477 is prima als je totale nehoefte (inclusief beweging) rond de 2000 zou liggen. Eens een keer een dag onder je BMR duiken ga je ook nit dood aan, maar om alles goed vol te houden is het niet aan te raden.

Mandarijn12, dit dus :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:44

_sharonnn schreef:
Mandarijn12 schreef:

Op de vorige pagina... :+ :')

Ja, dát had ik wel gelezen, ik dacht iets heel groots en uitgebreids wat ik over het hoofd had gezien :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:01

Zoek even op mijn berichten in dit topic, ik heb er al meer over geschreven :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:10

Tips voor lunch?

Ik heb 2 broodjes ham en 3 knäckebröd gehad tot nu toe. Ik heb nog +/- 20 minuten om t te fiksen haha

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:23

Apple: probeer wat minder brood te eten. Van brood kan je echt behoorlijk aankomen. Vervang dit voor waas crackers of groente/fruit shakes.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:40

Ah, thanks, dat is inderdaad handig. Mijn BMR in totale rust is ongeveer 1500 kcal. Maar sporten doe ik 6x in de week. Die heb ik in MFP toegevoegd en dan zou ik vandaag bijvoorbeeld 1750 kcal moeten eten. Het klinkt zoveel := Ik eet redelijk mager dus moet echt veel naar binnen proppen voor mijn gevoel :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:42

Wat is dit topic hard gegaan zeg! Ik ben ondertussen 2kg kwijt, zou er liefst nog 3 af willen.. Ik ga me straks een fatsoenlijke sportlegging kopen en dan ga ik terug beginnen met hardlopen.

Oh en ik had nog een leuke ontbijttip :D. Je kan in plaats van melk gewoon fruitpap bij je muesli doen, ik vind 't alvast heerlijk :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:43

Netjes Snollygoster! Bijna op de helft! :D

fruitpap bij muesli... zo lekker klinkt het niet _O- hahahaha

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:48

Het is net als een smoothie, maar dan zonder water toegevoegd. Ik had vandaag 3 aardbeien, 1 banaan, 1 passievrucht, stukje gember en muntblaadjes door de mixer gehaald, en dan heb je een fruitpapje :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:13

Icecrystal schreef:
Apple: probeer wat minder brood te eten. Van brood kan je echt behoorlijk aankomen. Vervang dit voor waas crackers of groente/fruit shakes.

Maar ik eet 2 á 3 boterhammen (spelt of volkeren) per dag.. Dat kan toch nooit de reden zijn?! Ik wil je advies niet in de wind slaan maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat dit nou 'de boosdoener' is.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:15

Hmm.. bij mij heeft het echt gescheeld toen ik stopte met brood eten. Maar 2a3 speltboterhammen per dag klinkt inderdaad niet veel.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:19

Zuurdesem brood schijnt ook goed te zijn.
Ik denk dat ik deze kuur niet ga vol houden, heb echt gevoel dat ik ga flauwvallen, maar wil niet opgeven nu al. |o

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:43

Mag ik mij ook melden?

Ik ben 4 weken geleden begonnen met suikervrij eten. Eerst als project, ik wilde weleens weten of je je nou echt veel beter ging voelen. Inmiddels is het geen project meer maar ben ik serieus aan het overwegen om dit permanent te doen. Helemaal suikervrij doe ik niet, ik gebruik wel natuurlijke suikers zoals fruit en honing, dus laat de geraffineerde suikers staan. En verder ga ik er heel bewust mee om.

Daarnaast wil ik ook afvallen, maar kijk niet naar de weegschaal. Die geeft imo een cijfer aan wat niet zoveel zegt. Ik kijk liever in de spiegel. Wil ook gaan kijken naar de cm maar vergeet telkens een centimeter te kopen haha.

Nu heb ik dus de voedingscentrum app geinstalleerd omdat ik wel benieuwd was naar wat ik per dag zo'n beetje binnenkrijg.
Wat blijkt, qua calorieen schijnbaar veel te weinig. Mijn gemiddelde in de afgelopen week was 978 kCal. En dan heb ik zelfs een dag patat gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:49

Ik ben nog niet bij mijn computer geweest, dus heb de avocado recepten nog niet gevonden helaas.
Vandaag is mijn 'cheatday', ik ga naar amsterdam voor the script en er is een 100% kans op mac :')

Ik merk overigens wel dat mijn suikerspiegel heel snel kan zakken. Ik val bijna meteen flauw als ik niet constant eet heb ik het gevoel. :/ meer mensen die hier last van hebben?

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:45

haha een 100% kans op Mac... :-)

Elke keer weer die mac... haha het is ook zo lekker...

Hier in 5 dagen 2.2 kilo kwijt... dat zal overwegend vocht zijn... dat merk ik ook aan mijn gezicht en handen...

Neem nu ook Sidalgo van dr vogel en guldenroede thee van Jacob Hooij...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 15:51

Ik wil eigenlijk ook wel zo'n kür proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:14

Hoe lang duurt zo'n sapkuur ongeveer? Ik kan me haast niet voorstellen dat het goed voor je is. :\ Niet om je af te kraken hoor, en je moet vooral doen wat je zelf wilt, maar als je alleen maar sap drinkt is dat toch niet goed voor je verteringsstelsel? Ik heb altijd geleerd dat je ook vezels en vetten nodig hebt en ik denk niet dat die in sap zitten.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:08

Ja daar ben ik nu dus achter gekomen. maar om nu te stoppen vind ik ook niks. Word ik raar aangekeken door schoonmoeder en vriendlief. Ik voel me helemaal niet goed als in duizelig, misselijk ect. Maar schijnt weg te gaan na paar dagen. Ik ben alleen bang van niet.
Zou vandaag ook nog verjaardag hebben, maar zeg ik af. Ga daar niet heen als ik toch niks mag...

Ik ga kijken of ik het niet kan combineren met bijv gezond eten: Dus de alcohol en cafeine en vetten (friet ect) achter wegen te late.
Maar er yoghurts of salades ect bij te eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:45