Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Kayleigh_ schreef:Daarom schreef ik, als je BMR 1477 is en je eet maar 1500 kcal, en je zou bijv. een half uur gaan hardlopen, dan eet je gewoon ongezond weinig, want dan kom je in totaal onder je BMR uit.
Aangezien je met je dagelijkse activiteiten meestal meer dan 23 kcal verbrandt, denk ik dat mijn verhaal helemaal zo fout niet is...Daarom vind ik dat 1500 kcal erg weinig is.
Nee, je maakt een denkfout, je komt helemaal niet onder je BMR uit. Je moet die kcal die je in beweging verbrand er niet vanaf trekken. Je BMR is je behoefte in absolute rust en dat verandert niet door bewegen e.d.
Je eet voldoende om je BMR te vullen, dus om je lichaam in actie te houden(organen, spijsvertering, enz. Enz.) . Alle kcal die je lichaam nodig heft voor beweging (zowel je dagelijkse activiteiten als het sporten) moet het uit reserves halen: je vetvoorraad dus. Daardoor wordt die aangesproken en verdwijnt die uiteindelijk.
Als je jou beredenering zou volhouden kun je niet afvallen, dan blijf je altijd op onderhoud eten.
1500kcal eten bij een BMR van 1477 is prima als je totale nehoefte (inclusief beweging) rond de 2000 zou liggen. Eens een keer een dag onder je BMR duiken ga je ook nit dood aan, maar om alles goed vol te houden is het niet aan te raden.
Icecrystal schreef:Apple: probeer wat minder brood te eten. Van brood kan je echt behoorlijk aankomen. Vervang dit voor waas crackers of groente/fruit shakes.