[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:21

Ik heb net een dikke vette pizza gegeten dus ik ga een rondje extra, haha, maar hij was het waard!
oliebol domino`s met tweede pizza gratis haha, damn you! :')

Anoniem

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:37

Ik heb vandaag 20 minuutjes op de fiets gezeten naar oma toe en eet hier bietjesstamppot met een speklapje. Verder vandaag een verjaardag gehad waar ik een paar chippies en een klein stukje taart op heb.
Heel trots op mezelf!

M'n oefeningen gingen vrij oliebol, ik kan eeecht niet planken dus ik plank op m'n knieen en over 30 dagen begin ik overnieuw met die challenge maar dan wel op m'n tenen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:41

Danique schreef:
Ik heb vandaag 20 minuutjes op de fiets gezeten naar oma toe en eet hier bietjesstamppot met een speklapje. Verder vandaag een verjaardag gehad waar ik een paar chippies en een klein stukje taart op heb.
Heel trots op mezelf!

M'n oefeningen gingen vrij oliebol, ik kan eeecht niet planken dus ik plank op m'n knieen en over 30 dagen begin ik overnieuw met die challenge maar dan wel op m'n tenen.

welk gedeelte van de oefening gaat fout?

Hier heerlijk een uur aan het strand gelopen in het zachte zand! Vanavond nog de oefeningen.
Wel iets minder braaf met eten geweest, maar daar heb ik dat half uur extra voor gelopen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:41

Planken kan ik ook voor geen meter. :n
Ik zie al enorm tegen m'n challenge op vandaag, want ik moet 40 seconden. Geen idee hoe ik dat moet gaan doen, maar we gaan het gewoon weer proberen. :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:13

Magrathea schreef:
Marleen, waarom zoveel "balansdagen"? Dat je uit eten gaat wil toch niet zeggen dat je je helemaal vol moet eten? Je kunt soms ook een voorgerecht als hoofdgerecht nemen, dat zijn kleinere porties. Verder hoef je ook geen genie te zijn om te bedenken dat een lekkere salade gezonder is dan een portie spareribs met friet. En als je dan ook nog rustig aan doet met de (fris)drank en veel water drinkt moet dat goedkomen, toch? :)

We gaan naar de Italiaan en pak ook alleen een pasta, frisdrank drink ik sws al niet dus dat zal dan morgen wel goedkomen. Ik vind het lastig om eten te laten staan, vooral als het lekker is, ookal zit ik al bomvol :') slechte gewoonte hihi. Ik zorg er gewoon voor dat ik dinsdag een gezonde avondmaal heb en dan de keer na het uiteten nog eens, dus het valt allemaal wel mee :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:14

morgen ga ik ook weer eens challenges uitzoeken, heb een tijdje geleden de officiele (betaalde) app van 30 day fitness challenges gedownload dus nu moet ik het echt maar eens gaan gebruiken

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:16

Mag ik mij hier melden?
Vroeger kon ik alles eten maar merk dat ik toch wat dikker aan het worden ben. Ik wil weer een mooi strak lichaam en mijn conditie moet ook weer beter worden, want die is nu heel slecht. :=

Ik sport thuis, maar ga ook naar de sportschool. Moet mezelf alleen even een schop geven om te gaan sporten en beter te gaan eten. Ben nogal verslaafd aan chips. Mag van mezelf 1 klein glaasje cola per dag om het af te bouwen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:24

Planken is ook echt heel zwaar. Ik heb het eerder al eens gedaan en toen ben ik met heel veel moeite en een eigen planning (na twee dagen 10 seconden langer was echt veeeeel te zwaar) uiteindelijk op de 90 sec gekomen. Eigenlijk wil ik die ook weer oppakken en dan gewoon in mijn tempo telkens langer.
Vandaag netjes de wall sit challenge gedaan en een uur wezen fietsen (al lag het tempo wel heeeel laag O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:27

_Yasmine_ schreef:
Danique schreef:
Heel trots op mezelf!

welk gedeelte van de oefening gaat fout?

Hier heerlijk een uur aan het strand gelopen in het zachte zand! Vanavond nog de oefeningen.
Wel iets minder braaf met eten geweest, maar daar heb ik dat half uur extra voor gelopen.

Het volhouden. Ik krijg ontzettend veel last van mijn onderarmen waar ik dus op leun. Als ik wat meer gewicht op mijn voeten (tenen) leg om dat te ontlasten dan trekt die spier op de zool van mijn voet heel erg. Die moet dus gewoon opgerekt worden maar dat doet erg veel zeer. En ik krijg pijn in mijn onderrug omdat ik alles aan ga spannen om het maar vol te houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:41

Planken moet je opbouwen :j ik kon het ook ECHT niet maar met die challenge lukt het eigenlijk wel! Elke dag een beetje meer, ik kan nu al zoveel langer dan dat ik ooit heb gekund! :)

Danique, weet je zeker dat je recht bent? Heb je al eens in de spiegel gekeken? Langs je lichaam "naar beneden" kijken werkt ook wel een soort van, dan kan je ook zien of je echt recht bent (of zo recht mogelijk toch).
Je kunt ook setjes doen.. Als 10s bijvoorbeeld niet lukt, maar 5 wel, dan doe je toch een paar setjes van 5 seconden? Uiteindelijk houd je het dan langer vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:13

Ik heb sowieso een extreem holle rug wegens te korte hamstrings dus die ben ik aan het oprekken dus nee, ik ben niet 100% recht. Korte setjes ga ik proberen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:15

Oh ja dat is wel zuur dan :( Er zijn veel yoga-posities die je kunt doen om je rug "bol te maken" en je hamstrings te verlengen... Ik weet even niet hoe ze heten, kan ze zo voordoen maar dat gaat zo lastig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:26

_O- Ja dat wordt lastig. Ben er in ieder geval mee bezig met oefeningen van de dokter maar het doet oprecht zeer om die uit te voeren dus misschien moet ik de plank maar even laten... Voorlopig maar even op mijn knieen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:46

Vanaf morgen ga ik weer suikerloos eten en eens een leuke challenge opzoeken!
Vanmiddag heb ik nog heerlijk 45 minuten flink doorgewandeld in het zonnetje. Hardlopen gaat het helaas nog niet worden, na het wandelen zijn mijn heupen, knieën en enkels al zo belast dat ze pijn doen :+
Ik ga dus proberen wat vaker een rondje te wandelen, helaas weet ik in Breda niet echt een leuk rondje om te wandelen..

In ieder geval is het erg goed voor me dat ik dit topic elke keer zie verschijnen, motivatie is bij mij altijd al snel ver te zoeken :')

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:50

Leuk dat er een topic is zoals deze! Zou ik hier mee mogen praten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:46

Uiteraard Pink, voel je welkom :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:49

PINK schreef:
Leuk dat er een topic is zoals deze! Zou ik hier mee mogen praten? :)

Jij hebt echt een coole avatar :Y)

Pff ik heb een heel weekend gezondigd. De helft van mijn familie is jarig tussen 4 en 7 maart. En een vriend is 8 maart jarig... Dus dat gaat altijd helemaal mis :')

Komende week weer netjes eten :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:25

Na mijn oefeningen van 2 dagen geleden spierpijn gehad. Morgen weer een nieuwe poging en ik moet echt conditie gaan kweken die is echt barre slecht.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:26

Ik meld me ook! Ben maar klein, zo'n 1.55, maar ik weeg iets van 65-66 kg gok ik... Misschien zelfs wel nog meer... Iets van 2 jaar geleden was dit nog 55 kg.

Gisteren heb ik nog kapsalon, ijs en alle restjes chips/koekjes opgegeten :') Zodat ik dat nu iig niet meer in huis heb.

Kwa beweging loop ik 2-3 keer in de week hard en daarbij wil ik weer naar de sportschool.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:35

Zo weekend zit er weer op! Was prachtig weer he!
Vandaag weer flink aan de slag in de sportschool met mijn trainer. Nog wel last van de training van zaterdag.
Hebben toen flink benen getraind. Gisteren mijn paard gereden en dan voel ik het toch wel vandaag.

Ook vandaag maar het eten weer goed aanpakken. Weekenden zijn toch vaak iets losser.
Vanochtend gestart met een hydroisolaat eiwithshake, nog 1 kg kwark eten vandaag, iets van roggebrood en dan avondeten.

Zet 'm op allemaal *\o/*

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:06

Ik ben van het weekend goed bezig geweest. Op de fiets naar stal geweest ipv de auto (is een kwartiertje fietsen). 2 buitenritten gedaan van 2 uur en van 1 uur. zaterdag mijn 30 days ab challenge gedaan, zondag bleek een rustdag te zijn (dag 4). En zaterdag met het boodschappen doen, besloten om niet de auto elke keer te verzetten, maar een rondje gelopen langs alle winkels :).

Nu dit natuurlijk aanhouden :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:37

pijn in je onderrug met planken is niet goed, dan heb je een te holle rug!
Je moet zoals Yasmine al eerder zei je bekken kantelen zodat je rug kaarsrecht is..
Ik ga alleen enorm trillen in mijn rug, tsja mijn rug is ook een zwakke plek en trillen betekent spierzwakte..

Ik sla de push up with rotation over.. dat is echt niet normaal haha enn nog eentje, die met die stoel dat je op de stoel leunt met je armen? die kan ik ook niet.

Ik heb 'm gisteren ook gedaan, vandaag wel wat spierpijn maar niet extreem!
Vandaag even een rustdagje voor mij, morgen weer hardlopen!

Ik doe trouwens samen hardlopen, maar ik ben niet zo gezellig want ik zeg: ik ga niet praten tijdens het rennen en ik loop op mijn eigen tempo, dus misschien ben ik meer een alleenloper die samenloopt hihi

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:39

Gister een heel stuk gelopen met de hondjes van mijn ouders. Vandaag al mijn oefeningetjes gedaan. Nu weer een weekschema opstellen voor het eten voor deze week.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:47

Welke 7 minute workout doen jullie? Want als ik daarop zoek in de Playstore (android) krijg ik wel een stuk of 5 verschillende...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:01

Bella123 schreef:
Welke 7 minute workout doen jullie? Want als ik daarop zoek in de Playstore (android) krijg ik wel een stuk of 5 verschillende...

Ik heb hem van lifehack, maar op youtube het filmpje, is goed genoeg voor mij :+

Push-ups vind ik echt heel zwaar, net als die triceps dip. Bij de laatste merk ik gewoon dat ik hem verkeerd uitvoer, schouders schieten omhoog :o Ach je moet ergens beginnen.

Voor mij nog tot vrijdag om even extra te trainen dan weer de eerste bikini dag! -O-