Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Collie2008 schreef:Nee je haalt bijzondere uitzonderingssituaties aan om de grote groep mee te vertegenwoordigen
Vjestagirl schreef:Ik geef het toe: ik ben mens. Ik heb met grote regelmaat gewoon weg geen zín om te sporten. Want ik vind sport k-u-t. Paardrijden vind ik dan nog wel leuk, maar voor de rest: geef mijn portie maar aan fikkie. Hardlopen, zwemmen, de sportschool (oh de gruwel van een sportschool... brrrr) het is allemaal helemaal niets voor mij.
Collie2008 schreef:Is zeggen dat iemand iets als excuus gebruikt dan een oordeel? Je ziet iets toch als reden om iets niet te doen? Dat is toch een excuus? Kan je negatief of positief opvatten.
Sorry hoor Shadow, maar de groep waar jij hebt over hebt blijft zeker weten ondervertegenwoordigd en je kan alles aangrijpen als...jawel...'excuus' waarom je bij die groep zou horen.
Als mijn ouders plotseling omkomen bij een vliegtuigcrash zou dat mij zeker weten 'verlammen'. Wellicht ga ik emotie eten en word ik inactief. Dus op zich logisch als ik mezelf dan niet kan activeren toch? Toch ben ik de enige op de hele wereld die mezelf weer kan mobiliseren (al dan niet met hulp) Ik heb 2 keuzes. Of ik blijf slachtoffer van de omstandigheden, of ik probeer mijn mind-set binnen die omstandigheden aan te passen. Daarmee verander je de situatie en omstandigheden niet, maar jezelf wel
Mensen beseffen niet dat zijzelf de sleutel zijn.
Magrathea schreef:secricible schreef:Ik probeer helemaal niks. Het zal me namelijk een zorg zijn, ik ben alleen van mening dat je dan een keuze hebt gemaakt en dus niet moet roepen dat het niet kan. Het kan wel, maar je hebt andere prioriteiten. Mij best.
Verder is sporten m.i. Het minst belangrijke als je af wilt vallen. Gezond eten heeft veel meer effect.
Helaas... Lichaamsbeweging brengt je metabolisme op gang en verbetert de bloedsomloop waardoor je afvalstoffen kwijt kan en je dus afvalt.
Het is niet of of, maar én![]()
Stel je wilt afvallen maar het lukt niet... Als je al gezond eet moet je misschien eens meer gaan bewegen, en als je je een ongeluk sport moet je misschien eens naar je eetgewoontes kijken.
Interessant artikel: http://www.sparkpeople.com/blog/blog.as ... ing_weight
Qimm schreef:Alles kan, maar je moet het ook écht willen anders is het niet vol te houden
Collie2008 schreef:Maar dat is dan toch prima? Als jij jezelf accepteert en tevreden bent met jouw manier van leven? Denk dat dat het allerbelangrijkste is wat er is
Qimm schreef:Dat is voor mij ook de reden denk ik. Ik zou van zó bewust leven helemaal kriegel worden. Dan liever te zwaar en gelukkig hoor

secricible schreef:Qimm schreef:Dat is voor mij ook de reden denk ik. Ik zou van zó bewust leven helemaal kriegel worden. Dan liever te zwaar en gelukkig hoor
Maar dat wordt toch al de hele tijd gezegd dat dat prima is? Maar dan maak je iig zelf die afweging
Overigens kun je ook best gelukkig worden als je je eten wel bijhoudt en zo bewust leeft hoor
Qimm schreef:Alles kan, maar je moet het ook écht willen anders is het niet vol te houden