zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:31

Murthul schreef:
Das niet niks kimmieeejj :(:)

Klopt maar het is helaas niet anders! En ik probeer er toch maar het beste van te maken.. Ookal is het niet altijd makkelijk!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:31

Dat is zeker niet niks.... wat een verhaal

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:17

Tyke schreef:
Geen van beide.
ga naar D..avid B...uschman

Die ken ik niet. Maar goed, er zijn zoveel DA'en uiteraard.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:38

xkimmieejj schreef:
ook ik wil me graag even melden!
Ik ongeveer nu een anderhalf jaar ziek thuis!
Ik weet niet of jullie dit ook accepteren maar ik ben anderhalfjaar geleden chronisch ziek geworden! mijn ziekte verhaal gebeuren kun je vinden op ; http://www.levenmetmelkersson.123website.nl voor je er aan begint, het is echt een mega lang verhaal!

:(:) heb nog niet alles gelezen, maar is ook niet niks zeg.
Veel sterkte!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:55

Heb net de website gelezen, is niet niks zeg! Sterkte!

Ik had gelukkig goed nieuws bij de fysio, voor het eerst op de hometrainer gezeten, kan nog absoluut niet rondtrappen maar het begin is er. Ze was erg tevreden, ik ga goed op schema met de therapie.

maatje987

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:39

kimmieeejjj das niet niks zeg :(:)

goedemorgen allemaal

denk ik eindelijk van de verkoudheid en keelpijn af te zijn
werd ik er vanochtend weer mee wakker en sinds gister een spier verrekt maar dat komt wel goed

ik heb maar een oude rage opgepakt ben weer begonnen met loomen heb ik toch nog iets te doen als goed is binnenkort ook een knoop knuffel van winnie de pooh wel geinig :o

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:52

Welkom Vala en Kimmie!
Ik ga straks je blog eens doorlezen Kimmie :j

En Vala; klo.te van je knie zeg... naar welke fysio ga je ?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:56

Hey Montie :D ! Ik ga naar de fysio in de Doktershoek bij ons op het dorp. Bij Marijke.
Ik was gisterenavond erg blij maar vanochtend toch behoorlijk wat pijn :( . Hoop maar dat dat geen slecht teken is..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:17

Ik loop ook nog steeds met keelpijn en snotteren. Voel me niet fit. Kan uren slapen....

Hoop dat je pijn snel afneemt. En doe met fysio ook voorzichtig. Je wilt snel teveel.

@coberlina er zijn vele dierenartsen idd. Hij doet ook paardengebitten van Belgische team. Maar wist ik niet voor ik bij hem was geweest. Kreg hem door via instructrice

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:18

Vala, mooi dat je op schema zit!

Maatje, op den duur is het zo saai he, niks kunnen of mogen doen!

Heb hier ook al mijn boekjes al gelezen, heel bokt gelezen :') , ken alle programma's in juist volgorde van TLC :')

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:52

pff ja het is idd erg irritant :j ik kijk nu ook de serie the mentalist maar ben al bij seizoen 4 aflevering 13 en het gaat tot seizoen 6 :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:08

Ik heb hier ook nog dvd's. Misschien zo maar eens vragen aan m'n vriend of die aangesloten is :+

Ga ook even vragen aan mijn moeder of ze deze week nog met mij naar de xenos en / of veritas wil. Wil graag even kijken voor wat lint, steentjes of pailletten om op mijn plastrons te zetten. Kan ik me daar ook mee bezig houden :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:10

ik hoop volgende week eventjes de stad in te kunnen met mijn moeder :) even naar action en primark enz moet nodig een nieuwe broek hebben :o ben in de tijd dat ik ziek ben 15 kilo afgevallen :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:27

Ik begin de dag Say yes to the dress, daarna kijk ik Ons leven met 19 kinderen, ik neem House op dus die kijk ik dan ook. Dan is het ongeveer Bold and the Beautiful tijd. In de middag wat uitzending gemist en zappen. En in de avond GTST.
Keek nooit TLC of Fox of SBS 9 maar nu dus wel :D
Verder doe ik, Candy Crush, Soda Crush, loeren op Bokt en Facebook. Beetje voorzichtig rommelen in huis, oefenen.
In het zonnetje zitten buiten. Best druk eigenlijk :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:14

Halleluja, ik ben een dag ziek en jullie schrijven er een heel boekwerk bij :o

Welkom Kimberly! Ik ga je verhaal in de loop van de dagen even goed lezen.

Ik dacht dat ik van de griep af was maar hij heeft me weer gevonden. Ik ben bang dat het een voorhoofdsholteontsteking is. Ik kruip zo m'n bedje maar weer in denk ik.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:39

tazzey ik weet hoe het voelt ik heb weer een flinke verkoudheid erbij te pakken

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:06

Beterschap tazzey

Al de bezigheden klinken bekend

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:34

Wat een bizarre ziekte kimmiej. En wat erg dat je dat mee moet maken. Het lijkt me vooral naar dat het zo onverwachts kan opkomen allemaal en dat je nooit weet wat te verwachten qua herstel. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ik heb zelf letsel aan de hersenzenuwen na een tumoroperatie begin dit jaar. Heel andere oorzaak dus, maar ik weet wel dat in dat hele kleine gebiedje juist zoveel belangrijke zeuwen lopen. Echt een nare plek om iets te mankeren!
Mijn gehoor en evenwichtszenuw (NVIII) zijn bij de operatie volledig verwijdert, en de zenuwen die mijn oog besturen (N III en N VI geloof ik) en mijn aangezichtszenuw (N VII) en gevoelszenuw van het gezicht (N V ) ook aangedaan. Net na de operatie kon ik ook slecht slikken (N IX?).
Die van mijn oog zijn alweer redelijk hersteld gelukkig, maar omdat mijn oog niet goed sluit en mijn traanvochtafgifte niet goed is zie ik op het moment ook slecht met een kant. Altijd druppelen en 's nachts een horlogeglasverband dus. Dat zal jij als je last hebt van een aanval ook wel hebben. Sinds kort heb ik ook een speciale lens om het hoornvlies te beschermen.
Ik kan me vooral goed voorstellen wat het met je doet dat je op zo'n zichtbare plek, je gezicht aangedaan bent!
Ik heb zelf dus ook een aangezichtsverlamming, en ik hoop zo erg dat dat nog bijtrekt! Ik heb wel een heel klein beetje beweging in mijn mondhoek terug, maar of de rest nog bijtrekt en in hoeverre kunnen ze nog niets over zeggen. In in juni heb ik weer een EMG waarna ze iets van een prognose kunnen doen, maar zeker weten doe ik het pas over een jaar.
Hoe lang duurt het na zo'n aanval van jou tot de zenuw weer min of meer hersteld in functie (sorry als dat er al tussen staat, ik heb nog niet je hele blog teruggelezen)?
Wat vreselijk naar dat je er ook zo'n pijn bij hebt. Bij mij tintelt/prikkelt wel mijn halve gezicht, maar gelukkig is dat niet echt pijnlijk. Mijn arm (heb niet goed gelegen tijdens de operatie, dus ik heb/had ook zenuwletsel aan de plexus brachialis) heeft wel nog last van opvlammende zenuwpijn, maar ook dat gaat eigenlijk steeds beter.

Vala: Voorzichtig bij de fysio. Niet te hard gaan!
Bij mij ging het gister ook erg goed bij de fysio, maar vandaag ook wel megaspierpijn in mijn aangedane arm en schouder zeg. Maargoed dat hebben die spieren die ik die maanden niet heb gebruikt tenminste wel weer lekker wat gedaan!
Ik kijk ook veel hersenloze tv idd. Kost lekker weinig energie haha.
Tazzey beterschap! Maatje en Tyke ook niet zo lekker, beterschap!
Iedereen veel plezier met snuisterijen kopen in de stad, leuk!

Ik ben vanmorgen weer voor het eerst naar babyzwemmen geweest. Het was superleuk! Maar wel goed dat het maar een half uurtje is. Voor zowel baby als mijzelf haha. Ik ben af en toe nog echt niet helder in mijn kop hoor, ik was gewoon onze handdoeken vergeten dus ik stond ons af te drogen met een rompertje :+ . Mijn vader was mee om haar aan te geven en aan te pakken enzo. Op die gladde harde ondergrond durf ik nog niet goed te lopen met baby op de arm met mijn balans, en ietwat scheve beenbewegingen op het moment.
Meestal gaat het lopen erg goed, maar van de week ben ik in huis ook ineens 2 keer gevallen toen ik in het donker naar het toilet wilde. Naar ontstoken schaafwondje op mijn elleboog aan overgehouden. Maarja dat komt ook wel weer goed.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:15

Klinkt ook erg pittig allemaal Cerilene!
En dan met een kleintje erbij, lijkt me niet makkelijk maar zal ook wel het gene zijn waar voor je blijft doorgaan denk ik, dat is een enorme motivatie lijkt mij!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

Inderdaad is dat niet makkelijk dan met ene kindje erbij Cerilene.
Je schrijft ook dat er meerdere zenuwen verwijderd zijn. Hoe functioneert dat dan nog?
Bvb met je oor: kan je wel gewoon horen dan, maar voel je er niks in ofzo?
Vreemd dat dit allemaal kan.
En wees maar voorzichtig met in het donker naar toilet gaan. Zou je wel eens flink kunnen vallen dan!

Hier stopte net een busje en kwam een man naar hier met pakketje. Was het voor de buren >;) _-:(
En ik wacht al meer dan een week op mijn pakje! -O-

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:04

Ah jammer van je pakketje. Hopelijk komt hij nog!

Nee, ik hoor niets meer aan die ene kant. Het gehoor was al wat raar geworden door de druk van de tumor, maar lang niet zo heel slecht. Ze zagen meteen dat dat niet te redden viel helaas.
De evenwichtszenuw was degene waar de tumor op groeide, dus die moest er sowieso uit. Maar het voordeel daarvan is dat de andere kant dat bijna volledig overneemt. Mijn evenwicht was eigenlijk denk ik slechter toen de tumor er nog zat.
Vooral toen ik intern zat was het heel naar vanwege die kleine. Gelukkig hebben we allebij erg behulpzame ouders waar ze een tijdje kon inwonen en die elke dag met haar langskwamen.
Ni heb ik nog steeds veel hulp van ze, want de hele dag alleen met haar red ik nog niet. We zijn bezig met kinderopvangtoeslag op medische gronden voor 1 dagje in de week, want de vrije dagen van opa en oma raken ook een keertje op.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:39

Oh dat is minder. Gelukkig zijn het uiteindelijk dingen waarmee je nog wel kan leven.
Mijn vriend is ook doof aan een kant. Altijd al geweest. Maar heeft daar verder ook geen last van.

Wat lief dat jullie ouders jullie kindje zo vaak kunnen opvangen, maar zal idd ook soms moeilijk zijn.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:30

Inderdaad. Het valt me op zich wel mee om doof te zijn.
In drukke ruimten en sowieso met achtergrondgelui versta ik anderen wel heel slecht. Moet dan echt met mijn goede oor helemaal naar de toe hangen.
Ook mijn dochter horen uit haar kamer die rechts is tov de woonkamerbank is soms iets lastiger.
En in het verkeer moet ik een beetje extra opletten. Met 1 oor kun je slecht richting horen. Heel irritant als ik mijn mobiel kwijt ben haha.
Sowieso houd ik mijn tel weleens aan het verkeerde oor. Ik ben rechts doof en ben ook rechts. Lekker handig opnemen...
Over een jaar mag ik een BAHA cross en gewoon crosstoestel testen voor een evt implantaat. Maar veel mensen kunnen er niet aan wennen dus ik heb er niet al te hoge verwachtingen van. Eerst maar eens afwachten in hoeverre dat doof zijn went.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:50

Dat went inderdaad wel denk ik.
Niet fijn, maar als het dat 'maar' is. Wellicht beter dan een tumor in je hoofd.
Moet wel heel eng geweest zijn, toen ze dat vastgesteld hebben. :(:)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:07

Ja zeker. Ben blij dat ie er uit is!
Ik had al een tijdje een sterk vermoeden dat dit het wel eens Kon zijn. Schrok alleen wel dat het al 4x4 cm was.
Maar ik had tot de operatie nog wel de hoop dat ik er zo goed mogelijk uit zou komen.
Nouja, pech gehad en nu gaat het alweer een tijd goed vooruit en daar gaat het om!