Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:26

Al die opmerkingen zijn fijn ja...Ik vind het op mijn werk soms wel lastig. Dan moet ik weer weg vanwege een afspraak in het ziekenhuis en dan zijn er mensen die zeggen: "snap dat het vervelend is maar daar kies je zelf voor". Zucht...dan zakt mij de broek echt af. Natuurlijk kies ik niet zelf voor deze situatie. Als ik een keuze had gehad dan was ik 3,5 jaar geleden na de eerste ronde proberen zwanger geworden. Ik kies er inderdaad voor om zwanger te willen worden maar ik heb niet gekozen voor subfertiliteit en dat ik behandelingen nodig heb. Of de opmerking je bent al 37 wordt het niet eens tijd om aan een kleine te gaan denken de tijd begint nu toch echt te tikken. En last but not least, je moet gewoon op vakantie gaan dat helpt. Eh ja ongetwijfeld werkt ontspannen zijn en even niet aan dingen denken mee, maar ik moet dan toch echt tijdens die vakantie een eisprong hebben. Het is vast goed bedoeld allemaal, dat houd ik mezelf maar voor haha.

Hoe ik me voel, ik heb een hoop gerommel in mijn buik en ontzettend pijnlijke/ gevoelige borsten, meer dan anders voor een menstruatie. Aanstaande vrijdag is het twee weken na de inseminatie. Ik houd nergens rekening mee in ieder geval. Maar door de dingen die nu even anders gaan zou je toch bijna weer gaan hopen. Zo nu en dan flitst in ieder geval de gedachte door mijn hoofd van zal het dan nu eindelijk gelukt zijn? We hadden 7mln zaadcellen na opwerking (zoveel hebben er nog nooit gehad) en ik ben aan de medicatie voor mijn schildklier omdat ik waardes had waarbij een zwangerschap eigenlijk niet mogelijk was. Dus de omstandigheden werken in ons voordeel. Maar dan nog maar 15% kans dat het gelukt is en als ik daar dan weer aan denk dan is de hoop weer weg. Kortom gewoon afwachten en mezelf niet gek maken haha.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:08

caroline_max heel veel sterkte en ook succes.
Hoop dat het allemaal gaat lukken.

madelein echt een wonder wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd.

mywayzidane hoop dat de rest van je zwangerschap wat rustiger gaat verlopen.

wiebke geen ervaring mee.

Wat fijn Lennox had niet verwacht dat het zoveel verschil zou zijn.

lizy29 dikke knuffel zal duimen voor jullie.
Zal ook duimen voor jullie spullen.

Heel moeilijk Lennox ook omdat je het zoooo graag wilt.
Inderdaad robeer zo kalm mogelijk te blijven met je voeten op de grond hoe moeilijk het ook allemaal is.

Hier geen nieuws.
26 november naar het amc en in december naar een klinisch genetish arts.
Ik heb nog geen door verwijzing gevraagd voor eicel donatie.
Ik vind het zo moeilijk.
Kan nog steeds janken als mensen erover beginnen of als ik er zlef overna denk.

En nu mijn zusje dus wel zwanger. Heb nog niet eens wat voor haar gekocht....
Ik moet mij er echt eens overheen gaan zetten of zo.
Gewoon moeilijk.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:29

Pff wat een verhalen weer, sommige mensen moeten gewoon met z'n alle naar een onbewoond eiland dan kunnen ze allemaal dom met elkaar praten.

Hier valt t best zwaar allemaal ik werk in kdv (kinderdagverblijf) op de voorschoolse en tussenschoolse. Maar kan nog steeds niet lekker lopen, en buik doet gwn veel pijn. Zeggen ze ja maar je kan wel werken.
Hoe als ik niet eens kan opstaan als ik zit mijn veters niet kan strikken overal waar ik m'n buikspieren voor nodig heb doet pijn.

Maar ach ik pas me echt niet meer aan aan m'n werk. Ik kies hier niet voor Helaas.
Wonden helen wel goed gelukkig

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:36

Ladyfee, ik weet precies hoe je je voelt. Mijn zus maakte bekend dat ze zwanger was net toen wij een miskraam hebben gehad en het enige wat we te horen kregen was: dan zal het jullie tijd niet zijn geweest.... Sorry maar heb me nergens overheen kunnen zetten wat betreft interesse in haar zwangerschap want die opmerking bleef maar malen.

Lennox als mensen zeggen dat je al oud bent zal je eens moeten zeggen dat je al lang bezig bent maar het jullie helaas nog niet is gegund. Moet je die mensen dan zien kijken..... Echt joh dan weten ze niet wat ze moeten zeggen.
Ik ga zo voor jullie duimen (endat is best pijnlijk met al die keren bloedprikken in mn vingers :D) dat je eindelijk een positieve test in handen hebt.

Mochten er mensen zijn die elke keer de testen duur vinden wij hadden gewoon testen van de A.ction en werkte prima. Toen hij positief aangaf natuurlijk wel een test gehaald met tijdindicatie en die nog elke week herhaald :D tot hij op ...+ week bleef staan.

Sternphoto kun je geen paracetamol nemen om de scherpte er een beetje af te halen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:09

Ik vind het soms echt schokkend hoe lomp mensen kunnen zijn ja.
Of mensen die alleen maar klagen over hoe vreselijk het is om zwnager te zijn. En als je dan zegt misschien moet je dankbaar zijn gaan ze helemaal los. Want ja sorry iemand die z'n been breekt zeg je toch ook niet tegen wees dankbaar dat je been er niet af is.
Sorry, maar je been breken kies je niet voor en een baby krijgen (over het algemeen) wel. Plus dat een been breken geen praktisch nut heeft.
Maar dat mensen een dergelijke vergelijking maken geeft eigenlijk al aan hoe weinig inzicht ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:30

*meelezer breekt in.
Ik vind het al irritant als mensen aan mij vragen wanneer we aan kinderen beginnen, omdat nu mensen om ons heen ook kinderen krijgen. Dan kan ik het me helemaal voorstellen dat het zwaar klote is als dat ook aan je wordt gevraagd terwijl je zo graag wilt...
Voor de duidelijkheid, wij proberen nog niks hoor, ja we oefenen :') Maar we denken nog niet aan serieus aan kinderen beginnen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:37

Mywayzidane ik zit wel aan de paracetamol 1000 ml en dat 4 leer daags.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:31

Jehhh zeg!! Hopelijk zakt de pijn snel!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:35

Ja hoop het ook wordt do gebeld weet niet of het normaal is dat je na een week nog pijn hebt ? Vooral rechts van m'n buik

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:46

Ik heb ook een tijd lang links in m'n buik zo'n 5 cm boven m'n hechting buikpijn gehad.

Is uiteindelijk met de weken langzaam minder geworden. Heb het bij mij geweten aan het gegeven dat ze weefsel van elkaar af geknipt hebben.

Goed in de gaten houden en als het erger wordt gewoon aan de bel trekken.

Pas trouwens wel op met til werk en belasten van je buikspieren. Ik heb me daar echt op verkeken en heb daardoor echt (te) lang last gehad van m'n buik ( ruim 6 weken). Ik stond na een week al weer aan dozen te trekken en liep met een palletwagen rond.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:00

Ik werk met kinderen en het enigste wat ik tik is m'n kleine hondje a 4 kilo. Maar dat is alles, ja dit is ong 10 cm naast m'n navel waar ook de snee zit

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:54

Wat balen SternPhoto dat je nog zo'n last hebt. Hopelijk wordt het snel minder. :(:)

Ik ben gisteren helaas 12 dagen na de IUI gaan menstrueren. Had er even goed de balen van. Vandaag dus weer gemeld bij de poli en maar weer proberen optimistisch aan de volgende poging te beginnen. Bij de voorgaande pogingen werd ik steeds wat later dan 14 dagen weer ongesteld dus ik had hem nu ook nog even niet aan zien komen. Al had ik wel pijn en krampen, dus daar had ik het in principe aan moeten kunnen merken. Misschien is dat dan het verschil tussen het gebruik van Pregnyl en Ovitrelle? Ik had dus wel weer een cyclus van precies 28 dagen hoewel de IUI pas op dag 16 was.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:42

Balen Lennox!! Helaas geen ervaring met Ovitrelle.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:53

_lautje_ schreef:
Of mensen die alleen maar klagen over hoe vreselijk het is om zwnager te zijn. En als je dan zegt misschien moet je dankbaar zijn gaan ze helemaal los. Want ja sorry iemand die z'n been breekt zeg je toch ook niet tegen wees dankbaar dat je been er niet af is.
Sorry, maar je been breken kies je niet voor en een baby krijgen (over het algemeen) wel. Plus dat een been breken geen praktisch nut heeft.
Maar dat mensen een dergelijke vergelijking maken geeft eigenlijk al aan hoe weinig inzicht ze hebben.

Zwanger zijn is echt niet altijd makkelijk hoor! Hoe dankbaar je ook bent, aan het einde heb je het echt wel gehad, bijvoorbeeld. Dat er anderen zijn die het moeilijk hebben met zwanger raken betekent natuurlijk niet dat je als zwangere niet even lekker mag klagen :) Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:07

Wat enorm balen Lennox!! Ik weet alleen dat het niet altijd hoeft dat je pas 14 dagen na de IUI ongesteld hoeft te worden, volgens mij kan dat idd ook bij 11 of 12 dagen. Zelf heb ik dit ook een keer gehad. Heb het toen aangegeven en dat kon gewoon. De keer daarop was ik zwanger weet ik nog dus blijf positief hoe moeilijk het ook is....

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:55

phormicola schreef:
_lautje_ schreef:

Zwanger zijn is echt niet altijd makkelijk hoor! Hoe dankbaar je ook bent, aan het einde heb je het echt wel gehad, bijvoorbeeld. Dat er anderen zijn die het moeilijk hebben met zwanger raken betekent natuurlijk niet dat je als zwangere niet even lekker mag klagen :) Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken.

Ik snap lautje helemaal. Ik vindt dat dat wel iets met elkaar te maken heeft.
Want waarom moeten wij altijd zo blij zijn voor andere terwijl die mensen niet even inleven oid met wat wij door maken.
Nee mensen die lopen te zeiken over Oh ben zwanger maar man man man nee daar draai ik m'n rug toe. Toedeloe vaak zijn dat ook de mensen die zeggen slik je pilletjes maar dan gaat het vanzelf goed

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:53

Balen Lennox!

Hier nu eerst wat controles enzo, en daarna een paar keer zelf proberen denk ik. Maar dan mogen we vrij snel voor eventueel doorspuiten van de eileiders gelukkig (al hoop ik dat het daarvoor lukt hoor). Voorlopig doen we nog rustig aan, want onze dochter is nog maar net 5 maanden. We zijn wel geadviseerd niet te lang te wachten, en na het doorspuiten is er ook haast bij dus dan eventueel ondersteund met hormonen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:10

Dat lijkt me vrij pijnlijk dat doorspuiten.
Ik ben vandaag gebeld ik mag deze ronde al meteen voor de iui gaan hebben nog 4 landen daarna is wss ivf

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:36

SternPhoto schreef:
phormicola schreef:

Ik snap lautje helemaal. Ik vindt dat dat wel iets met elkaar te maken heeft.
Want waarom moeten wij altijd zo blij zijn voor andere terwijl die mensen niet even inleven oid met wat wij door maken.
Nee mensen die lopen te zeiken over Oh ben zwanger maar man man man nee daar draai ik m'n rug toe. Toedeloe vaak zijn dat ook de mensen die zeggen slik je pilletjes maar dan gaat het vanzelf goed

Nou sorry hoor.. -O- dit stoot mij even tegen de borst..

Ik heb het geluk dat ik in 1x zwanger raakte, maar makkelijk is het zeker niet. En ondanks dat ik ontzettend dankbaar ben dat het zo vlot is gegaan, en ontzettend blij en trots ben op t kleine meisje in mn buik, is het soms ook gewoon echt k*t. En even klagen is dan gewoon fijn.

Want laten we wel wezen: zo ontzettend ziek zijn dat je 30x kotst op een dag, letterlijk niks in je maag verdraagt, uitgedroogd raakt en tot 2x toe met spoed moet worden opgenomen in het ziekenhuis aan het infuus omdat je ernstig uitgedroogd bent, artsen je sondevoeding willen geven omdat je zoveel tekorten oploopt, in 3 weken 5 kg afvalt en bijna ondergewicht hebt, je in een rolstoel moet met je kotsemmer omdat je letterlijk staat te shaken op je benen door de misselijkheid. Dat is gewoon ronduit kl*te. En dan vind ik wel dat ik het 'recht' heb om af en toe ff te 'zeiken' zoals jij dat noemt.. zonder dat dat mij ondankbaar of wat ook maakt.

Ben nu 18 wkn zwanger en zit nog steeds deels aan de drinkvoeding. Nee, leuk is anders. Maar ondanks dat het zwaar is en vermoeiend, ben ik wel hartstikke blij en dankbaar..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:56

Ik geloof ook niet dat 'zwangeren' klagen om andere te kwetsen, maar begrijp ook het andere perspectief dat je denk 'ruilen'??? Je kunt iig zwanger worden! Maar geloof mij op het moment dat je het wel lukt zwanger te worden denk je er echt anders over en denk je wellicht terug aan het moment dat de situatie zich voor deed en realiseer je je dat de andere partij iets met je wilde delen en je niet bewust pijn wilde doen.

Bij mij is het ook niet vanzelf gegaan en ik ben god op m'n blote knietjes dankbaar dat ik momenteel 25 weken zwanger ben. Vond dat ik niet mocht aanstellen over het feit ik de eerste weken niet top fit was. Ook ik kwam met 23 weken in het ziekenhuis terecht met hevige nierkoliek door nierstuwing en ben daarna enkele dagen opgenomen geweest. Op dit moment gaat het goed, sta onder controle van een uroloog, maar man wat ben ik mezelf tegen gekomen in de zin van niet zeuren maar doorgaan. Soms heb je geen keuze om aan te geven hoe je je echt voelt, omdat je je hart wilt luchten en je verhaal kwijt wilt en dat is echt niet om een ander te pesten of te beledigen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:04

linda_arnold schreef:
Ik geloof ook niet dat 'zwangeren' klagen om andere te kwetsen, maar begrijp ook het andere perspectief dat je denk 'ruilen'??? Je kunt iig zwanger worden! Maar geloof mij op het moment dat je het wel lukt zwanger te worden denk je er echt anders over en denk je wellicht terug aan het moment dat de situatie zich voor deed en realiseer je je dat de andere partij iets met je wilde delen en je niet bewust pijn wilde doen.

Bij mij is het ook niet vanzelf gegaan en ik ben god op m'n blote knietjes dankbaar dat ik momenteel 25 weken zwanger ben. Vond dat ik niet mocht aanstellen over het feit ik de eerste weken niet top fit was. Ook ik kwam met 23 weken in het ziekenhuis terecht met hevige nierkoliek door nierstuwing en ben daarna enkele dagen opgenomen geweest. Op dit moment gaat het goed, sta onder controle van een uroloog, maar man wat ben ik mezelf tegen gekomen in de zin van niet zeuren maar doorgaan. Soms heb je geen keuze om aan te geven hoe je je echt voelt, omdat je je hart wilt luchten en je verhaal kwijt wilt en dat is echt niet om een ander te pesten of te beledigen.

Precies, wilde dit ook zeggen maar ik wist het even niet te formuleren haha.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:09

Maar volgens mij is dit volledig off-topic. Zou het topic weer terug mogen naar het oorspronkelijke onderwerp?
Moeite hebben met zwanger raken is pittig genoeg, daar hoeft geen les over mogelijke zwangerschapskwaaltjes bij.

Ik blijf het topic volgen omdat ik iedereen hier een zwangerschap toe wens. Dat heeft iedereen hier namelijk volkomen verdiend!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:11

Sorry Rosie, maar ik vragen waar jij ineens vandaan komt om in te breken in een topic over moeilijk zwanger worden terwijl jij in 1x zwanger was van je tinderdate??

Dit soort reacties is dus exact wat ik bedoel.
Hoe durf je zo in te breken in een topic waar je serieus niks te zoeken hebt en ook nog even ons de les wil lezen.
Doe dat in jullie zwelgtopic, maar heb het sociale fatsoen dat niet hier te doen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:19

Je bedoelt de man waar ik een relatie mee heb? Ik las dit en wilde even het een en ander ontkrachten. Dat jij je meteen aangevallen voelt kan ik niks aan doen ;) beetje zielig dat je dan in mn berichtengeschiedenis moet gaan spitten om met een of andere rare persoonlijke opmerking moet komen. Beetje verbitterd ben je volgens mij? :(:)

Maar ik bemoei me er verder niet mee, ik ben weg hier!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:33

Nee je bent een keer eerder binnen gebroken in een topic waarin ik ook post namelijk om direct je positieve test te tonen en omdat een aantal dames dat zeer bijzonder en apart vonden heeft iemand anders je berichten geschiedenis gecheckt.