Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ekenna schreef:Bij mij zit er ook sinds een week een spalk achter, en over 3 weken een nachtbeugel. Dus dat ze zegt dat er in december een spalk komt betekent niet dat ze geen nachtbeugel krijgt. Maar misschien krijgt ze die niet idd. Is niet bij iedereen nodig.
Ik vind dat jij wat overdrijft en een beetje aanvallend reageert.
Hoe kunnen je kiezen zo verschuiven dat je het zelfs gaat zien dat ze scheef staan? Ik ken niemand waarvan ik denk 'oh die kiezen staan ook niet erg netjes'. Een operatie heeft niks met de stand van je tanden te maken. Wel met je kaken.
Kiezen schuiven altijd iets. Ik vind jouw 'dan mag je er best van uitgaan dat alles op zijn plaats blijft staan' nogal vreemd. Bij je kiezen kan er simpelweg geen spalkje achter omdat je die direct kapot zou bijten. Kiezen zullen niet scheef gaan staan, waarschijnlijk wel iets verschuiven. Daar zit een groot verschil in. De ortho kan er, op een nachtbeugel na - en zelfs dan verschuift het iets - niks aan doen dat ze ietwat zullen verschuiven. Tenzij je je leven lang met beugel wil rond lopen.
Het blijft handwerk in een levend, werkend en veranderend lichaam.
Macs schreef:Hoi,
Ik ben 22 en heb eigenlijk precies hetzelfde verhaal als de topicstarter.
Echter ben ik nu aan het leren als docent en wil volgend jaar in het mbo aan de slag. Ik ben bang dat het me niet heel veel goeds gaat brengen, een stagiaire docent van 22 met een beugel.
Áls ik er dan aan ga beginnen moet dat sowieso aan het begin van de vakantie, dan hoef ik niet als een halve gare moeilijk te gaan praten voor de klas
Ik durf de stap gewoon niet te nemen, er is iets wat me tegenhoudt.
Daarnaast vind ik het ook ontzettend duur. Wat was bij jullie het duurst? En hoeveel ben je dan ongeveer per maand kwijt?