Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:02

3 maanden!
En ja ik zeg het ook hardop; ik ben zo ontzettend trots op mezelf!!!!!!!!!!! *\%/*

Ik laat mensen ook echt wel in huis of de auto roken hoor en ga zelfs ook nog wel mee met rookpauzes erbij staan soms. Maar echt prettig....neh....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:54

Bij ons is nooit in huis gerookt en in de auto ook niet. Niemand die daar moeilijk over doet ook. Zelf vind ik nu wel dat het stinkt als iemand net gerookt heeften dan bij me komt zitten. Of als ik smorgens door een rokersgroepje moet passeren vind ik ook vies. Maar ik zeur er niet over. Voel altijd meer verwondering dat ik dat ook ooit zelf deed. Beikes!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:54

Feest. Sinds 1 februari al een jaar gestopt met roken! En nog leuker, al mijn broers en zussen roken ook niet meer. Super trots.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:42

Ben al ruim een jaar gestopt met roken maar het verlangen naar een sigaret blijft en het is heel stom maar ik heb er nu meer moeite mee dan in de 1e paar maanden van het stoppen. Meer mensen die daar last van hebben?

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:49

Heel veel succes aan alle stoppers jullie zijn toppers _/-\o_

Afgelopen 2 maart was ik 3 jaar rookloos.
Ik ben destijds van de een op andere dag gestopt. Ben pleisters gaan kopen ipv sigaretten. :D

Ik heb geen moeite om tussen rokers te staan. Ik ben voornamelijk zo blij dat ik van mijn junkgedrag af ben.

Nogmaals... Succes! Wees trots op elke dag dat het lukt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:53

Deaglán schreef:
Ben al ruim een jaar gestopt met roken maar het verlangen naar een sigaret blijft en het is heel stom maar ik heb er nu meer moeite mee dan in de 1e paar maanden van het stoppen. Meer mensen die daar last van hebben?

Bij mijn eerste keer stoppen wel. Na anderhalf jaar toen opgegeven. Achteraf gezien was ik er dus nog niet klaar mee. Ik voelde me nog steeds een roker. Inmiddels helemaal van dat gekke beeld af gelukkig maar dat heeft lang geduurd. Nu heb ik helemaal geen moeite.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:44

Deaglán schreef:

Ja! ook ik ben nu ruim een jaar rookvrij maar de gedachte aan een sigaret komt regelmatig bovendrijven...
Gelukkig blijft die gedachte niet lang hangen. maar 't blijft lastig...
Heb zelfs laatst een sigaret van mijn zoon gepikt en, toen ik alleen was, opgestoken...BRRRRR wat smerig!! alsof ik een hap uit een asbak nam...Toch blijft de gedachte aan roken me plagen...zelfs nu ik heb ervaren dat ik het niet lekker meer vind....

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:37

woofie schreef:
Deaglán schreef:

Ja! ook ik ben nu ruim een jaar rookvrij maar de gedachte aan een sigaret komt regelmatig bovendrijven...
Gelukkig blijft die gedachte niet lang hangen. maar 't blijft lastig...
Heb zelfs laatst een sigaret van mijn zoon gepikt en, toen ik alleen was, opgestoken...BRRRRR wat smerig!! alsof ik een hap uit een asbak nam...Toch blijft de gedachte aan roken me plagen...zelfs nu ik heb ervaren dat ik het niet lekker meer vind....

Erg hè, daar komt dan ook nog eens bij dat ik behoorlijk in gewicht ben toegenomen. Niet alleen door het stoppen met roken (zijn andere dingen die er ook in meespelen) maar het heeft er iig niet positief aan bijgedragen. Ik heb nog nergens een sigaret ingepikt maar de laatste tijd wordt de neiging wel groter. Het is dat ik in de kennissenkring nu ineens verschillende mensen met kanker heb, dat ik er nog niet aan toe heb gegeven maar.......

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:50

ook hier de nodige kilo's erbij......tja...dan denk je wel eens, waar doe ik het voor....
Maar het schijnt dat je gewicht gaat stabiliseren als je stofwisseling weer op orde is...dus toch maar niet terug gaan roken. Want eerlijk is eerlijk, mijn huid en haar zien er een stuk beter uit....en ik heb beduidend meer lucht dan toen ik nog rookte

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:33

Ik ben bij mijn definitieve stoppoging niets bijgekomen omdat ik niets miste. De keer ervoor, toen ik me dus nog roker voelde, kwam ik wel aan.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:51

Nu gewoon al 7 maanden rookvrij :-)
Hoop dat mijn stofwisseling weer even gaat veranderen. Ben ehh iets te zwaar momenteel.
Dit ligt niet alleen aan het stoppen met roken maar ook aan iets te weinig beweging laatste 3 maanden maar dit mag en kan ik weer opbouwen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:58

Geen nieuws is goed nieuws?
Voor mij in ieder geval wel.
Ik heb mogen stoppen met mijn medicijnen (Spiriva ivm COPD) en mijn longarts hoeft mij niet meer terug te zien voor de controles en longfunctietesten zolang ik nergens last van heb.
Na slechts 3 maanden niet roken was er al zo enorm veel verbetering zichtbaar dat ik niet eens meer in de laagste schaal COPD viel, maar gewoon onder GEZOND!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:48

Wowww...dat is mooi nieuws en ik denk dat jij nooit meer gaat roken :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:54

Wat goed Tica! Daar kan je trots op zijn *\o/* .

En dus echt net op tijd gestopt om de COPD af te wenden, wat een opluchting!

Hier ook geen bericht goed bericht. Ben nu bijna 3 maanden rookvrij.

Wat mij wel verbaasd is dat ik vandaag een stond te praten met wat collega's in het rookhok en dat ik het gewoon niet vind stinken!
Stiekem had ik dat wel verwacht en misschien ook wel wat gehoopt :P
Herkenbaar?

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:55

Hier ook nog altijd rookvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:56

Dank jullie!

Nee ik vind het wel echt heel erg stinken nu. Ik ben bijna zo een heel nare ex-roker :+

En we zijn dus allemaal goed bezig! *\o/*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:45

Hier ook nog steeds rookvrij *\o/*

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:32

Oh, ik ben ook maar weer eens gestopt.
Ik rook vooral uit verveling. thuis voor de tv, in de auto in de file etc. of bij stress.

Nu ben ik twee weken geleden naar new york vertrokken en vond dat wel een goede reden. Andere omgeving, genoeg te doen. Ik heb in een dronken bui wel 2 vieze menthol sigaretten gerookt, bah! maar voor de rest geen behoefte.

Dinsdag kwam ik thuis met een mega jetlag en 2 uurtjes slaap. Die dag was enorm stressvol door een paar familiale omstandigheden. Heb zelfs zitten janken. Mijn tante vroeg toen of ik een sigaret wou en heb ja gezegd.

verdomme, het kan nog zo'n deugd doen... pffffff..woensdag en donderdag terug aan het werk, had zoooo veel zin in. gewoon omdat ik terug in mn vertrouwde omgeving ben. Stond gisteren echt op het punt te stoppen aan tankstation maar heb het niet gedaan.

Dit weekend weer wat afleiding dus hopelijk lukt het. Op zich vind ik die 3 sigaretten niet erg. Ik rookte niet echt veel (soms maar 2 per dag, soms ook 8) maar ik voel me fysiek wel heel wat beter. Alsof ik alles veel helder ervaar ofzo.

En ja, ik vind het zo stinken. Ik werd 's morgens altijd wakker met zo'n vieze smaak in mn mond, zelf al had ik de avond ervoor tanden gepoetst. Nu heb ik dat niet meer! En ik deed altijd mijn was bij mn ouders, daar rook het dan zo fris, tot ik mn stinkende kleren daar dropte; Echt goor! Ik wil er echt wel vanaf (en toch smaakt het me nog, hoop dat dat snel weggaat)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:41

Ik vind het ook nu na 3 maanden stoppen nog steeds lekker ruiken,alleen de verse rook dan,oude rook die in de kleren gaat hangen vind ik echt smerig ruiken.
Ik merk nu steeds vaker dat roken echt een gewoonte ding is.Als ik nu iets ga doen wat ik in de stoptijd nog niet vaak heb gedaan,bijvoorbeeld staan wachten bij de hoefsmid,dan denk ik steeds weer aan het roken.Verder gaat het eigenlijk nog steeds goed,het niet roken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:11

Bij mij is het gevoel naar roken toe wel echt erg veranderd. Ik vind het nu echt vies, en ik vind het ook steeds viezer staan. Ik kijk met verbazing naar mensen die op een kluitje met opgetrokken schouders voor de deur staan te roken. Waar ik het vroeger zelf zo gezellig vond, lijkt het nu zo vreselijk :') Nu denk ik echt: arme jij, ik kan gewoon doorlopen en mijn ding doen, en jij moet hier nu verplicht 5 minuten blijven staan. Terwijl ik het vroeger echt als een pauze zag, als mijn momentje, even eruit.
Het is echt zo'n vreselijke gewoonte, ik heb er ook erg lang over gedaan voor ik toe was aan stoppen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:30

De ervaring en het gevoel van jou Poes heb ik absoluut niet.
Kan rustig bij de rokers gaan staan kletsen of in een rookhok komen zonder dat dit negatieve invloed heeft op mijn gedachten.

Heb net als Sambo inderdaad dat oude rook stinkt (maar ja dat vond ik als roker ook al). Dit is wel sterker geworden omdat ik beter ruik. Maar een net aangestoken sigaret ruikt nog steeds niet smerig.

Iemand had het over nare ex roker. Denk dat dat vooral een instelling is van iemand. Leven en laten leven denk ik dan. Dan wordt je geen zeur richting rokers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:43

Ik ga niet tegen ze zeuren of me eraan ergeren hoor. Ik voel me dan eerder verbaasd: dat ik dat ook zo lang heb gedaan. Dat ik dat toen leuk vond of dat toch dacht. Dat zoveel mensen eraan verslaafd zijn. Gewoon maf. Maar verder mag iedereen wel roken hoor. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik dat niet meer doe.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:56

poes schreef:
Ik ga niet tegen ze zeuren of me eraan ergeren hoor. Ik voel me dan eerder verbaasd: dat ik dat ook zo lang heb gedaan. Dat ik dat toen leuk vond of dat toch dacht. Dat zoveel mensen eraan verslaafd zijn. Gewoon maf. Maar verder mag iedereen wel roken hoor. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik dat niet meer doe.

Voor mij is dit toch wel herkenbaar. Ik zal ze er niet mee lastigvallen, maar ik vind het een sneu gezicht om zo'n clubje te zien roken. Ben echt te blij dat ik ervan af ben. :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:53

Wauw, wat goed dit topic! Ik heb alleen de laatste 3 pagina's doorgelezen maar wat ontzettend knap jullie blijvend gestopt zijn. Echt dikke pluim!!

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt om te stoppen en heb dus gister avond mijn laatste sigaret gerookt. Eerdere pogingen zijn helaas mislukt, maar ik wil zo ontzettend graag er vanaf!!

Ik hoest aardig veel en ben best vaak schor, en ik krijg sinds kort ook aanslag op mijn tanden. bah bah!!

Ik hoop dat ik hier wat steun of wat dan ook vandaan halen. Hoop zo dat het me lukt! Las op de vorige pagina al ergens van: na het stofzuigen even een sigaret, na het boodschappen doen etc. Het is zo'n gewenning geworden dat dat volgens mij nog het moeilijkst is.

Wat vonden jullie het moeilijkst? De eerste week of kwam het ergste daarna pas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:59

Jaaaaa Dribbel, goed bezig!
Doen!
Gek genoeg kwamen mijn moeilijkste momenten pas veel later. Zeg maar tussen twee en halve maand gestopt zijn en nu. Dat komt denk ik toch door die Champix.

Dat nare ex-roker zijn voelt niet als een instelling voor mij, want ik wil dat helemaal niet. Maar ik ga toch echt bijna over mijn nek als iemand net gerookt heeft en dan te dicht bij mij komt.
Bijna vier maanden nu *\o/* *\o/*