Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:35

Eens. E doch soms wat doordachter dan de andere keer. :+

Maar, ik ga hier niet op jou lopen hakken in een topic waarin meer mensen zich op een niet altijd prettige manier uiten. Da's nie fair.

Dus ot:
Durf te twijfelen. Maar vooral daarintegen, laat irreële angsten niet de overhand nemen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:59

Iris82 schreef:
Eens. E doch soms wat doordachter dan de andere keer. :+

Maar, ik ga hier niet op jou lopen hakken in een topic waarin meer mensen zich op een niet altijd prettige manier uiten. Da's nie fair.

Dus ot:
Durf te twijfelen. Maar vooral daarintegen, laat irreële angsten niet de overhand nemen.

Vooral lees je in. Het is niet zwart wit, er zit nog een heel groot grijs gebied tussen.

Over het off-topic is genoeg gezegd. Bij beide ‘kanten’ zijn er dingen gezegd die niet oké waren. Hoop hier nu weer respectvol mee te kunnen praten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:38

Moderatoropmerking:
Willen jullie de discussie op de bal houden en niet op de man? Het lijkt me niet nodig mensen persoonlijk aan te vallen of te insinueren dat iemand iets mankeert omdat ze een andere mening hebben. Hou het netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:08

Betteke schreef:
Wat ik me afvraag, smeren de antivaccers hun kinderen wel in met zonnenbrandcreme? Daar zit ook aluminium in namelijk.

"Aluminiumhydroxide en alumina zijn formule stabilatoren die nodig zijn in minerale zonnebrand. Deze zitten, net als titaandioxide en zink oxide, stevig gebonden in de deeltjes. Deze zonnebrand blijft op de huid liggen en doet daar op de huid zijn werk, het zonlicht weerkaatsen. Daarnaast kun je letten op de afwezigheid van nanodeeltjes. Deeltjes groter dan 100 nm kunnen niet door de bovenste huidlaag heen. Let er wel op dat de huid onbeschadigd is, bij bijvoorbeeld eczeem open plekken vermijden."

https://www.biggreensmile.nl/products/w ... gJ9-vD_BwE

Niet injecteren hoor! :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:16

quera schreef:
Vooral lees je in. Het is niet zwart wit, er zit nog een heel groot grijs gebied tussen.

Ik vind lees je in een beetje een gevaarlijke - er is zo verschrikkelijk veel onzin op het internet te vinden en ik denk dat het zonder medische achtergrond heel lastig is om die informatie goed te interpreteren. Ik blijf daarom zeggen, doe navraag bij je arts. Of bij meerdere artsen als je breder wil informeren. Of bij de mensen van je kinderdagverblijf of je after-zwangerschapsyoga. Vraag ervaringen aan échte, liefst geschoolde mensen met échte ervaringen uit de praktijk. Niet aan het internet. Kijk naar statistiek, niet naar individuele angstverhalen.

Ik vond de discussie best nog heel lang meevallen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:01

Betteke schreef:
Wat ik me afvraag, smeren de antivaccers hun kinderen wel in met zonnenbrandcreme? Daar zit ook aluminium in namelijk.

Voor het geval je je dat ook afvraagt wat tandpasta en troep betreft...

https://www.biggreensmile.nl/brands/jac ... N+Jilullie

"Jill is opgericht in Melbourne, Australië in 1949 en is al meer dan 20 jaar een familiebedrijf. Als kersverse ouders wilden de oprichters hun kinderen zo veel mogelijk beschermen tegen agressieve chemicaliën en onnodige additieven. Daarom ontwikkelden zij de veiligste tandpasta voor zowel hun kinderen als de jouwe!

100% veilig om door te slikken en bevat geen fluoride.
Heerlijk lekker spul in een hippe verpakking!
EWG Skin Deep veiligheidsrating met waarde 0. Dit maakt hun product de meest veilige tandpasta voor kinderen vandaag beschikbaar op de markt!"

Ik poets er zelf ook mee. Het smaakt een stuk beter dan die vieze scherpe menthol sorbitol rommel met fluoride.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:23

Anoniem schreef:
Betteke schreef:

Voor het geval je je dat ook afvraagt wat tandpasta en troep betreft...

https://www.biggreensmile.nl/brands/jac ... N+Jilullie

"Jill is opgericht in Melbourne, Australië in 1949 en is al meer dan 20 jaar een familiebedrijf. Als kersverse ouders wilden de oprichters hun kinderen zo veel mogelijk beschermen tegen agressieve chemicaliën en onnodige additieven. Daarom ontwikkelden zij de veiligste tandpasta voor zowel hun kinderen als de jouwe!

100% veilig om door te slikken en bevat geen fluoride.
Heerlijk lekker spul in een hippe verpakking!
EWG Skin Deep veiligheidsrating met waarde 0. Dit maakt hun product de meest veilige tandpasta voor kinderen vandaag beschikbaar op de markt!"

Ik poets er zelf ook mee. Het smaakt een stuk beter dan die vieze scherpe menthol sorbitol rommel met fluoride.

Precies, stiekem zit er best een hoop troep in allerlei producten. Voor de gemiddelde mens geen probleem, maar je zult maar net ergens wat gevoeliger voor zijn. Lastig te achterhalen maar makkelijk af te schuiven op waar je in gelooft: vaccinatieschade of chemtrails of whateffah.

Letop: hiermee wil ik niet zeggen dat vaccinatieschade onzin is. Ik denk alleen wel dat een hoop daarop wordt afgeschoven terwijl er genoeg andere oorzaken kunnen zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:29

Ik vind de ingredientenlijst van een gemiddeld plakje supermarktworst enger dan tandpasta.

En inderdaad, je kan alles wel afschuiven op vaccinaties en het dan vaccinatieschade noemen maar dat maakt nog niet dat bewezen is dat alle vage klachten ook echt met vaccinaties te maken hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:32

Zahlina schreef:
Ulyse, de grootste daling van sterfte komt niet door entingen maar door verbetering in leefomstandigheden.

Je snapt wel dat enten ook een onderdeel is van leef omstandigheden?

Edit: ik zie dat ik 37 pagina`s niet heb gelezen :7
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 05-10-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:33

tmr001 schreef:
Ik vind de ingredientenlijst van een gemiddeld plakje supermarktworst enger dan tandpasta.

En inderdaad, je kan alles wel afschuiven op vaccinaties en het dan vaccinatieschade noemen maar dat maakt nog niet dat bewezen is dat alle vage klachten ook echt met vaccinaties te maken hebben.

Maar niemand zegt toch ook dat alle vage klachten vaccinatieschade zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:35

Afbeelding
Ja zo kan ik namelijk ook zeggen dat het mazelenvaccin de mazelen heeft gestopt ;)

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:35

Dat inderdaad tmr001.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:41

quera schreef:
[ [url=m/QCJaug.png]Afbeelding[/url] ]
Ja zo kan ik namelijk ook zeggen dat het mazelenvaccin de mazelen heeft gestopt ;)

Je hebt het hier over het aantal doden. Het aantal incidenties is een duidelijke drop in te zien.

Enneh, leuk dat het sterftegetal laag is, maar het zal jouw kind maar zijn dat er net wel aan doodgaat. Jammer dan?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:44

Magrathea schreef:
quera schreef:

Je hebt het hier over het aantal doden. Het aantal incidenties is een duidelijke drop in te zien.

Enneh, leuk dat het sterftegetal laag is, maar het zal jouw kind maar zijn dat er net wel aan doodgaat. Jammer dan?

Inderdaad, lees goed, want dit is hoe onzin de wereld in komt. Het gaat hier om het aantal doden. Dat nam al eerder af door betere gezondheidszorg. Een grafiek die laat zien hoeveel gevallen van mazelen er zijn over de jaren heen zou een betere weergave geven van het effect van een vaccinatie.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:47

En dat bedoel ik nou met interpretatie van internetinformatie.

@Quera - als antwoord op "niemand zegt dat dat vaccinatieschade is" ... een beetje wel. Ik heb in dit topic een paar keer gevraagd naar wat vaccinatieschade nou precies inhoudt, en de antwoorden gingen van astma tot allergie tot oorontsteking (?) tot autisme tot exczeem. Oftewel zo'n beetje alles wat niet direct een gebroken been is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:57

tmr001 schreef:
En dat bedoel ik nou met interpretatie van internetinformatie.

@Quera - als antwoord op "niemand zegt dat dat vaccinatieschade is" ... een beetje wel. Ik heb in dit topic een paar keer gevraagd naar wat vaccinatieschade nou precies inhoudt, en de antwoorden gingen van astma tot allergie tot oorontsteking (?) tot autisme tot exczeem. Oftewel zo'n beetje alles wat niet direct een gebroken been is.

Nee er is niet gezegd dat dit altijd vaccinatieschade is. Kan namelijk ook erfelijk zijn of door andere dingen getriggerd.

Ik ga eens kijken of ik een statje kan vinden over het aantal gevallen. Misschien beter

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:58

Ik vind het vooral zo bijzonder dat er bijvoorbeeld geroepen wordt dat mazelen al geen dodelijke ziekte meer was voor het vaccineren begon, dus waarom zouden we er tegen inenten?. Dit ben ik tegengekomen op meerdere antivaccin sites. Goede vraag op zich! Want inderdaad iets waar je een beetje uitslag van krijgt hoef je niet perse tegen in te enten toch?

Op deze site wordt dat bijvoorbeeld ook benoemd: https://leefbewust.nu/ouders-voorgeloge ... an-ouders/

Op diezelfde site staat overigens ook dat je niet alleen moet lezen maar daarna ook zelf moet onderzoeken of het klopt wat ze zeggen. Dat heb ik dus maar eens eventjes gedaan.

In 1950 vielen er nog 200 doden in Nederland door de mazelen tijdens een vrij grote uitbraak. In de 10 jaar voor het invoeren van de vaccinatie waren er nog 10-30 doden te betreuren per jaar. Na het invoeren is dit in rap tempo gedaald naar praktisch 0. Ik zeg praktisch omdat er in de 35 jaar erna 11 stergevallen zijn geweest. Dit betrof kinderen die het danwel in het buitenland hadden opgelopen danwel in Nederland tijdens de uitbraken in de biblebelt waar de vaccinatiegraad onder de 90% ligt.

Difterie gaf in het jaar voor de eerste vaccinaties werden uitgedeeld nog 3000 zieken waarvan er 200 overleden. Difterie had een sterftecijfer van 5-10% onder besmette kinderen. Na het invoeren van de vaccinatie is het aantal doden zéér rap tot 0 gedaald.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-mazelen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:59

Magrathea schreef:
quera schreef:

Ja in mijn geval jammer dan. ;) als je het zo zwart wit wil stelllen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:19

Afbeelding
Heb deze nog gevonden.
En ja er is op te zien dat het aantal ziektegevallen minimaal geworden is. Maar het aantal doden was al langer minimaal.

En ja mazelen kan ernstig verlopen, maar dat komt vooral ook door de complicaties. Die bijv ook bij een griep voor kunnen komen.

Wat ik nog wel interessant vind is wat was de gezondheid van de overledenen voordat ze ziek waren.

BigOne

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:28

Die staatjes tonen dus aan dat vaccineren zeker bijdraagt, niet de enigste reden want ook hygiëne verbeterde sterk in die jaren. Echter , juist de zwakkeren in de samenleving zullen vatbaarder zijn wanneer enten niet meer gebeurt . En dan zal het staatje zeker niet heftig oplopen maar vallen er wel meer doden die voorkomen konden worden.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:34

Tja als je 200 doden in 1 jaar door een 'onschuldige' kinderziekte in Nederland minimaal vindt...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:36

En los daarvan. Beweren dat een ziekte al niet meer dodelijk was voor het vaccineren terwijl dit niet zo is vind ik behoorlijk kwalijk. En ik kom het echt op meerdere websites tegen :n

En dan wordt er gezegd dat je je wel in moet lezen, en niet zomaar alles moet geloven. Maar er geloven daadwerkelijk mensen in deze statements en besluiten dan dat vaccineren niet zo noodzakelijk is want we gingen er daarvoor toch ook al niet meer aan dood.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:38

Vaccinaties kunnen voor autisme zorgen :+ :+ :+ :+ laat me alsjeblieft niet lachen, hoop niet dat iemand hier dat serieus gelooft ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:39

Eliine schreef:
Tja als je 200 doden in 1 jaar door een 'onschuldige' kinderziekte in Nederland minimaal vindt...

200 doden in 1950... hoe was toen de hygiëne enz enz net na de oorlog.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:41

Best wel prima hoor. Toen leefden we heus al niet meer in grotten :+ Handen wassen door medici was al gebruikelijk begin 20e eeuw.