Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:28

Herkenbaar, vind het sporten fijn maar zo'n hekel aan om m'n sportschoenen aan te moeten doen :')
Goed zo Es, je kan ook nog de shred gaan doen he, dan train je wat meer verschillende spieren

Fantabulouss

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:59

Armario schreef:
Vaak gewoon kwestie van geen zin om mij om te kleden en te beginnen zweten, achteraf voel ik me wel toppie! Workout 5 was zwaar voor de armen, pfoe pfoe! En waaw, jij zit al ver! Ik veronderstel aan week 9 dan? Super!!! (Laat me weten hoe cardio 3 is ;) )
Jij bent verder hoor :P workout 3 is week 3 ;) ik zit dus pas in week 3 :P

Vond het wel fijn weer even een nieuwe workout! heb het idee dat ik wat meer moeite moet doen als bij de vorige workout :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:09

Goedemorgen! Mag ik me hier ook melden?
Ik lees nu een tijdje met jullie mee en wil ook beginnen met sporten. Als eerdte mijn complimenten voor jullie allemaal! Ik vind het zo knap dat jullie het allemaal zo vol houden :)

Ik zelf ben veel te zwaar (30-35 kilo) en wil zeker 20 kwijt. In december ben ik bevallen van mijn zoon waarna ik me gelukkig veel beter voel als voorheen. Zo ben ik nu weer actief paard aan het rijden 2 keer per week en ga ipv met de taxi met de fiets naar mijn werk (2 keer per week 18 kilometer dus). Ik werk op de manege waar ik nu ook veel actiever ben met stallen mesten en alles wat er bij komt kijken en merk dat het goed doet en voelt!

Nu ben ik wel iemand met veel ups en downs (herken het verhaal van Ukkie heel goed, heb een borderline stoornis) en op het moment dat het moeilijk word, haak ik al snel af. Nu wilde ik in begin dus op de dagen dat ik naar mijn werk ga, geen shred gaan doen en de weekenden rust. Puur omdat het al een uitdaging is om de tussenliggende dagen vol te houden. Dus zou dat uitkomen op 3 dagen shredden in het begin. Ik snap dat het nooit de resultaten kan geven die je zult krijgen bij iedere dag shredden, maar zal dit uberhaubt wel nut hebben?

Wat eetpatroon betreft ga ik het zeker weten ontzettend zwaar krijgen. Wat zijn goede tips om wel of niet te eten? Ik las ergens eerder hier dat je wel genoeg kookhydraten binnen moet krijgen? Voorheen als ik wilde afvallen liet ik die juist weg ipv de vetten. Voor mij veel makkelijker vol te houden en de kiloos vlogen er af..

Nou, een heel verhaal geworden :o Ik hoop dat ik net als jullie fijn fanatiek mee kan gaan sporten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:25

Welkom nieuwkomers!

Sammyy: Je kan via een site als valtaf berekenen hoeveel kcal jij nodig hebt. BMR puur is wat je lichaam verbruikt voor alleen de basisfuncties. BMR inactief is wat je lichaam verbruikt wanneer je een hele dag voor je bureau zou zitten.
Je lichaam verbrandt natuurlijk ook kcal door vb je werk op de manege, het shredden... In de OP staat een som via welke jij kan berekenen hoeveel je nodig hebt om af te vallen.

En dan is het een kwestie van een gezond eetpatroon aan te houden:

Weeg alles af (even gedoe, maar je weet het zo uit je hoofd), en houdt het bij via valtaf / voedingscentrum.
- Voor fruit en groenten mag je in feite een all you can eat principe hanteren. Verschillende kleurtjes staan vaak voor verschillende vitamines. (Enfin, dat las ik eens :P )
- Eet een normale hoeveelheid aan brood/pasta/aardappelen; ook dat kan je volgen op die websites - maar kies dan wel altijd de volkoren variant (spelt is ook heel goed).
- Geen snelle makkelijke tussendoortjes meer zoals sultana's en ligakoeken; zitten bomvol suikers
- Drink veel water; groene thee zou ook zeer goed zijn
- Met een normale dosis vet is niets mis
- Eet voldoende eiwitten (staat ook in het lijstje op valtaf)
- Geen pakjes en zakjes meer, maar alles vers
- Geen ongezonde tussendoortjes meer

Je hoeft absoluut geen honger te lijden. Een keer een uitschuiver is natuurlijk niet erg. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje voel je je zo goed door al die gezonde voeding dat je niet anders meer wil :)

Inspiratie kan je altijd opdoen in het Wat heb je vandaag gegeten-topic, daar hebben enkele bokkers hele knappe eetlijstjes.

Veel succes en veel plezier natuurlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:25

In het vorige topics staan wel eettips en op VT loopt ook een topic over gezond eten.

Gewoon gezond eten, veel groente en fruit. Zo puur mogelijk, dus geen fabrieksdingen en kant en klaar maaltijden, als het even kan geen pakjes en zakjes.
Geen slechte suikers zoals in snoep, koek, cruesli, ontbijtkoekroepen en andere mueslirepen of Liga, fruitkick en al die zooi en let op op wat je als toetje eet...
Qua khd let ik vooral op de snelle khd en suikers, zoals ze dus in koekjes en bewerkte dingen zitten.
Langzamere khd zijn prima. Ik haal ze vooral uit fruit, havermout en m'n speltbrood (aardappelen, rijst en pasta eet ik weinig tot niet).

Ha, Bhris en ik zijn weer eens tegelijk met een post over eten. :D

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 10:32

Karate ging helaas niet door, want ik was de enige die er was. Had ik al een beetje verwacht, dus had me er al op kunnen voorbereiden en was niet enorm teleurgesteld. Daarna ben ik met mijn vriend nog even het sportcafé ingeweest (hij voetbalt op dezelfde plek en tijd), colaatje gedronken en wat gekletst en toen naar huis gegaan. En vervolgens om 11 uur uit het onderste van mijn tenen de moed en zin moeten halen, maar toch nog NMTZ gedaan. Vanavond ga ik 'm weer doen, wel even met een muziekje aan want die muziek van NMTZ zelf daar word ik echt kriegelig van.

@ Sammy, welkom! Ik denk dat het inderdaad een goed plan is om rustig aan te beginnen hoor, zeker gezien je omstandigheden! Je moet geen te hoge doelen voor jezelf stellen die je niet kan waarmaken, want dan ben je vervolgens weer teleurgesteld in jezelf, en ga je nog hogere doelen stellen, enz. Al begin je met minimaal 1 keer per week, bijv. op zaterdag, en dan kijk je gewoon of je ergens in je week nog tijd of zin kan vinden om het nog een keer te doen en zo niet dan ook prima. En dan breid je het langzaam aan naar je kunnen.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:33

Sammyy leuk dat je ook wilt beginnen!
Ik lees dat je het lastig vindt wat je wel en niet kunt eten, klopt dat?
Je krijgt 3 uur per jaar een diëtiste vergoed van je basisverzekering (dat moet je voor de zekerheid even nakijken). Schrijf eens een week, of 2, exact op wat je eet en drinkt en neem dat dan mee.
Uit die paar uurtjes kun je misschien wel heel waardevolle informatie halen.

Ik ben zelf niet te zwaar maar ik denk er toch ook over om eens bij een diëtiste langs te gaan. Om te kijken of ik het goed doe. Ik wil er ook wel een paar kilo vanaf.

In de beginpost staat ook hoe je het aantal calorieën bij jou lijf past uit kunt rekenen.

Ukkiiee hoe ging het sporten? Was de karate fijn? Je bent goed bezig, ben lief voor jezelf. :)

Edit: jij bent super! *\o/*

Ik heb lekker 2 dagen rust. Heerlijk. :P
Overmorgen begin ik met level 2!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:36

Inderdaad Karin :=

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:38

Ik heb net weer de shred gedaan van level 1. Ben niet helemaal fit dus heb maar tot de helft gedaan. Was toen ook al bekaf.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:39

tijd voor motivatieplaatjes! :P

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:40

Hahaha top tekst :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:43

En let ook op je broodbeleg.
Ik neem alleen rookvlees, kip/kalkoenfilet, rosbief ed ( evt met sla, tomaat, komkommer, paprika etc).
Ik ben dol op ovomaltinepasta, hagelslag, grillworst met kaas of saté, maar dat neem ik niet meer.
Kaas ook maar zelden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:54

Wat betreft eettips:

- niet teveel koolhydraten, wel voldoende! Koolhydraten worden omgezet in glucose (word door bloed vervoerd en als er te weinig glucose is, ontstaat een hongergevoel), de glucose word weer opgeslagen als glucogeen (in de lever en spieren, zorgt voor energie voor de spieren). Maar als er steeds (na een dag, sochtends is de glucogeenvoorraad weer leeg) voldoende glucogeen aanwezig is in de lever en spieren, dan zal de vetreserves ook niet aangeslagen worden om energie vandaan te halen. Het beste is om volkoren producten te eten, dus zilvervliesrijst, volkoren pasta en volkoren brood. Dit zijn koolhydraten waarvan het lang duurt om te verteren, dus minder (glucose) opname door de darmen maar door de vezels wel een vol gevoel en goed voor de stoelgang
- voldoende eiwitten (voor een vrouw minimaal 50g per dag), zorgen voor een vol gevoel en beschermen en repareren de spieren na het sporten. Beschermen voor spierafbraak.
- veel water (minimaal 2 liter puur water, daarnaast haal je ook nog water uit het voedsel dat je eet)
- geen E nummers, dus zelf koken met kruiden zonder zakjes!
- minimaal 200 gram groente per dag
- geen suikers meer door de koffie of thee (of vermindering!) Suikers zijn snelle koolhydraten en worden dus snel opgenomen uit de darmen en snel omgezet in glucose. Hierdoor krijg je een suikerpiek in je bloed, krijg je sneller honger, maar zullen je vetreserves ook minder snel aangeslagen worden.

Kijk echt naar calorien! Sommige dingen zijn wel gezond, maar bevatten veel calorie. (Zo dacht ik gisteravond heel gezond 100gr pinda;s op te eten totdat ik zag dat in 100 gr ongezouten pinda's 550 calorien bevatten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:58

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Een calorie is niet altijd een calorie, als je begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk zijn pinda's en noten rijk aan kcal, maar het is wel heel gezond om regelmatig een handje (ongebrande en ongezouten) noten te eten.
Ik haal liever 100 kcal uit noten dan uit een stuk gebak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:01

Vetreserves worden aangesproken door een kcal deficit, niet door minder glucose. Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat mensen moeten letten op hun koolhydraatinname icm sporten, omdat er dan al snel te weinig koolhydraten worden gegeten waardoor de stofwisseling op z'n gat gaat.
De aanbeveling om altijd voor volkoren varianten te kiezen en geen suikers aan het voedsel toe te voegen vind ik veel waardevoller :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:10

Er staat daarom ook, maar wel voldoende!

Ik zelf eet veel fruit en probeer daarom maar 1x daags koolhydraten in te nemen (door bijvoorbeeld 4 broodjes te eten, of een 2 borden pasta). Naast brood en pasta zitten er ook koolhydraten in groente en fruit, op deze weg krijg je (als je voldoende eet) ook binnen!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:34

Ik ben gister ook begonnen heb vreselijke spierpijn haha .
nu hopen dat ik het vol hou !

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:09

Heeft er hier al iemand het alternatieve schema gevolgd uit de OP? Dat door Jillian zelf zou zijn opgesteld?
En waar kopen jullie de Body revolution?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:15

Allemaal bedankt voor de tips over het eten :) Helpt al veel. Nu nog eens uitvogelen hoe we het moeten inpassen in onze situatie. Vooral in ons budget zeg maar :o Bij de diëtiste ben ik ook al geweest, al heeft dit niet heel veel inzicht gegeven zeg maar (hard leers?).

Ukkie, de tip van langzaam aan beginnen vind ik een hele goede! Mijn vriend zei al, kijk gewoon wanneer het kan, niet wanneer het moet. Maar, ik vind van mezelf dat ik wel een klein doel moet zetten. Als ik ga kijken of het kan en of ik me er voor voel, gaat het snel fout.

Juangi, weet je ook hoe het dan zit met de koolhydraten die ik uit aardappelen haal bijvoorbeeld? Wij eten veel aardappelen groente en vlees omdat ons zoontje van 4 maanden nu met de pot mee begint te eten (enkel de groente met een aardappeltje en natuulijk zoutloos, maar toch).
Om te weten hoe ik aan 50 gram eiwitten kom, is dat gewoon een kwestie van ei produkten wegen? :o

Ook zal ik eens in de topics gaan kijken voor gezonde voeding, thanks!

Nu nog even wachten totdat mijn voet het weet doet (paard is er boven op gaan staan, nu dus gekneusd en bont en blauw :o ) en dan vol goede moed beginnen :j

Fenne, jij ook succes!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:23

Sammmy: Aardappels zijn goed! Bevatten complexe koolhydraten, net als volkorenproducten en geven dus snel een voldaan gevoel! Ook zijn ze laag in calorien!

Wat betreft 50 gram eiwitten, kijk naar de verpakkingen! Daar staat bijvoorbeeld op: 6gr eiwit per 100ml of 100 gram. En dan optellen of uitrekenen wat jij op een dag eet of hebt gegegeten! Mocht je de 50 gram niet halen, dan is een eitje dagelijks aan te raden. (Of veel zuivelproducten/zalm/noten of eiwitshakes)

50 gram is wel echt minimaal, de eiwitbehoefte bij sporten word vaak berekend. Men zou tussen de 0,8 en 2 gram eiwit per kilo op een dag nodig hebben...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:36

eiwit betekend proteine, niet het witte gedeelte van een ei :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:40

Ik heb daar echt allemaal geen kaas van gegeten hoor. Sorry dus als ik stomme vragen stel :')

Het gaat dus vooral een hele boel tellen, rekenen en wegen worden als ik het zo lees? Ik heb een caloriën teller op de gsm staan, toch maar eens gaan gebruiken dan :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:55

Chessie schreef:
Herkenbaar, vind het sporten fijn maar zo'n hekel aan om m'n sportschoenen aan te moeten doen :')
Goed zo Es, je kan ook nog de shred gaan doen he, dan train je wat meer verschillende spieren

Ik ga is kijken met welke ik ga beginnen, gister die buikspieren gedaan die jij in het andere topic geplaatst had ;).

Wat betreft het eten, ik loop momenteel ook bij een dieetist. Doe dus goed mn best om gezond te eten, dat houd ik doordeweeks vol en in het weekend hoef ik van mezelf dan even niet op te letten (maar overdrijf ik ook niet...). Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:

Ochtend:
30gr all-bran
rest van schaaltje gevult met halfvolle biogarde roeryoghurt
1 stuk fruit.

Tussendoor:
1 fruit

Lunch:
2 brood met hartig beleg, absoluut geen zoet (ook geen appelstroop meer en dat mocht ik bij Weight Watchers wel :P).

Diner:
Groente met vlees of vis, geen aardappels, pasta of andere koolhydraten en de rest van de biogarde yoghurt (doe 1 potje per dag).

Idee hier achter is dat ik 's ochtends de koolhydraten van mn ontbijt verbruik met naar werk fietsen, die van lunch verbrand ik weer met naar huis fietsen en na avondeten ga je over het algemeen op de bank zitten en verbrand je geen koolhydraten meer dus heb je ze in je avondeten ook niet nodig.... Moet zeggen tot nu toe gaat het goed en is het ook vol te houden :). Nu de spieren nog trainen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:38

http://www.valtaf.nl is ook erg handig om op bij te houden wat je eet Sammyy

Je eet wel erg weinig evdpanne.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:52

Armario schreef:
Dag 1 week 5 van Body Revolution (workout 5) voltooid! Ik weet alleen niet wat het is maar de laatste tijd heb ik er minder en minder zin in om eraan te beginnen. Maar ik zit nog steeds op schema!

Ukkiee en alle andere die het soms moeilijk hebben, applausje voor jullie dat jullie ondanks alles toch blijven sporten! Bewonderenswaardig!

Dan zitten wij nu ongeveer gelijk. Ik heb nu al 1,5 week niets gedaan (ben blijven hangen bij dag 3 van week 6 dus moet ook workout 5 gaan doen) :o
Door drukte op mijn werk loop ik de hele dag heen en weer te rennen dus verbranden doe ik wel, alleen s'avonds geen puf/zin meer om wat te doen. Volgende week is Jillian weer de eerste! Denk ik.........