B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:06

Na hoeveel spuiten begon dit bij jou :(:) ? Ik heb (nog) nergens last van, maar ben vandaag ook pas aan mijn vierde toe. Weet inderdaad wel dat dit een bekende bijwerking is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:33

morgen krijg ik spuit 6. Maar vorig jaar had ik het al bij spuit 3. Maar nu met die warmte is het gewoon hell al die ontstekingen. Dan overweeg ik bijna gewoon om geen spuiten meer te nemen. Soms vraag ik me namelijk af wat ik erger vind. Jeuk hebben of duf/mat zijn ect.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:37

Vraag je huisarts eens of ze een andere soort b12 kunnen gebruiken, er zijn er verschillende.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:39

Ik snap inderdaad dat je er zo over gaat denken als je zo veel last hebt :(:) . Zou dit zeker even aankaarten bij je huisarts vandaag. Krijg je er nu twee per week? Wellicht dat het verminderd als je bloedspiegel eenmaal op niveau is en je minder frequent hoeft te spuiten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:11

Ik krijg er 1 per week, en ben vorige week vergeten. Na deze nog resterende 5 stop ik ook met spuiten en ga ik over op pillen (en proberen gewoon via voedsel nog meer op te nemen). De prikken passen namelijk totaal niet in mijn dag indeling in combinatie met de tijden dat ze tijd hebben om mij te prikken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:22

Neem je dan wel zuigtabletten?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:35

Dan kan je inderdaad het beste zuigtabletten nemen :j Heeft je HA er nog iets zinnigs over kunnen zeggen?

Nog meer mensen met een heftige beginverergering? Heb het topic al een beetje doorgelezen en kwam het inderdaad wel tegen. Ik heb voornamelijk psychische klachten en na de eerste drie spuiten had ik het gevoel aardig op te knappen. Gisteren de vierde gehad en daarna erg verward, slecht slapen, last van m'n hoofd / raar bewustzijn. Al met al zo leip als een konijn :') . Daarnaast weer opeens meer duizelig en raar watterig, koortsachtig gevoel in ledematen.
Herkent iemand dit?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:58

Bij mij was het na de derde prik zoals bij jou nu, later werd dat steeds minder en veel klachten zijn weg. Helaas de onrust heb ik nog en vaak erger na een injectie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:45

miss_lizje schreef:
Hebben jullie trouwens ook zo last van de acne als bijwerking? Mijn hele huid (hoofd, schouders, decolleté ) zit weer onder de ontstekingen. Het jeuk en doet vreselijk zeer. Morgen weer prik halen en maar even vragen wat ik er nou aan kan doen. Ik zie er namelijk echt uit als een 14 jarige pukkelpuber ;(

Ik heb er ook onwijs last van gehad. Nu redelijk onder controle dankzij tea tree oil.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:51

Wat voor tea tree oil gebruikte je? Shampoo of douchegel of wat anders?

Vandaag prik gehaald, even gevraagd maar ze hebben geen andere stof voor mij dan deze. Assistente hoopte voor mij dat ik snel over kan op pillen, en mocht ik echt last blijven houden van mijn huid moet ik op spreek uur komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:16

miss_lizje schreef:

Vandaag prik gehaald, even gevraagd maar ze hebben geen andere stof voor mij dan deze. Assistente hoopte voor mij dat ik snel over kan op pillen, en mocht ik echt last blijven houden van mijn huid moet ik op spreek uur komen.

Euhh van die druppels van de tuinen. En tea tree scrub van kruidvat.

Meestal schrub ik eerst mijn huid. Dan wattenschijfje nat maken en daar 5 druppels tea tree op en dan dat over mijn gezicht halen. Prikt wel enorm. Maar het is enorm verminderd. Vooral die grote ontstekingen.

En heb ook wat druppels in douche gel en shampoo gedaan.

Ik moet helaas rest van mijn leven spuiten. Maar hoop dat mijn huid nog rustiger word. Van de huisarts heb ik al allerlei spul ervoor gekregen. Tot ik dus laatst deze tip las.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 21:07

miss_lizje schreef:

Verwijzing naar de huidtherapeut vragen ;) Doen hoor. Anders kun je er leuke littekentjes aan over houden. Ik had het net zo erg als jou, leek net of ik in een brandnetelplant had lopen rollenbollen. Zat eronder! Ik heb niet terug gelezen welke B12 je krijgt maar er is cyanocobalamine en hydroxocobalamine en daar kunnen ze beide aan komen (er zijn ook nog andere maar hier niet verkrijgbaar, ik bestel in Duitsland) Waarschijnlijk willen ze die niet bestellen en zijn ze te lui want iedere HA/apotheek kan daar aan komen.

Als je Tea Tree gaat kopen wel 100% natuurlijke nemen. Anders kan het alsnog gaan irriteren. Bij mij werkt het voor geen meter tegen acne maar gebruik het wel vaak voor andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:10

Ik heb idd 100% natuurlijke. Maar denk dat ik van najaar toch nog eens naar een dermatoloog ga.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:30

Ik zet hier even stipje om mee te lezen en nog eens terug te lezen.

Heb ook een flink B12 te kort, morgen aanvullende bloed onderzoeken. Er waren meer dingen niet goed (fosfaat te laag, glucose te hoog, ...).

Mag dus ook gaan prikken, lief vriendje die arts is en dus gewoon lekker thuis, Haha. :o

Welke klachten hebben/hadden jullie vooral?
Mijn lijstje is onder tussen erg lang, maar of B12 hier aan mee telt of dat B12 te kort er door komt. Geen idee... nu nog verder uitzoeken.

(Autonome dysregulatie, orthostatische intolerantie, slecht werkende spijsvertering (trage/niet werkende darmen), hoge hartslag en ritme stoornissen, bloed circulatie is niet goed, etc. Kort rijtje van aantal klachten. Benieuwd of er iets overeenkomt bij andere)

Maar goed stiekem blij dat er nu wel eens wat uit gekomen is, misschien komt t ook wel helemaal niet hier door... :)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:36

Ik had eerder een waarde van 163 die nu ongeveer 2 maanden later gezakt is naar 139 maar ze willen me nog niet helpen :(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:25

Zit ik mijn ampullen te tellen.... zie ik er op staan:

Niet gebruiken na: 03 - 2014 :\

Weet niet of het kwaad kan, bij eten blijkt het wel mee te vallen, maar met injectievloeistof? Voelde me al wel een tijdje niet 100% na de injectie's en ook 's avonds vaak niet helemaal lekker.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:28

Kan in principe nog wel, ,maar ik zou even nieuwe aanvragen bij de apotheek

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:59

Ik hoorde laatst dat je in spier moet prikken, klopt dat? Doet het erg veel pijn?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:35

Ja je prikt in je been of bilspier en ik vind het geen pijn doen

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:20

Jeetje Mowgli7 kun je je niet laten doorverwijzen of een andere huisarts zoeken oid?
Zeker bij klachten begrijp ik niet dat ze niet willen behandelen met deze waardes!
Voor jezelf opkomen hoor, succes!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:03

De prik zelf doet niet echt pijn vind ik. Bij het inspuiten van de vloeistof voel ik wel echt wat maar zodra het echt pijn begint te doen zit alles er in Mowgli7 :).
Ik zou het proberen bij een andere arts! Mij wouden ze eerst ook niet van harte helpen, maar de huisarts hier is wat dat betreft geweldig! Als ik zie wat het voor mij doet.. net zo lang door gaan tot je een wel meewerkende arts treft.

Vandaag de 7e B12 injectie gehad (in 7 weken), daarbij ook iedere week D aanvulling.
En het gaat echt een stuk beter! :D Ben weer ook weer volop aan het werk. Heb wel de ruimte om wel mijn rust te nemen als het nodig is
Merk dat vanaf zondag ik weer wat af begin te zwakken. Vandaag met de dokter over gehad. Als dit nog zo is als we bij het einde van de opstartfase van 1 x per week zitten gaan we hier langer mee door en niet al afbouwen +:)+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 06:53

mowgli, ik zou op zoek gaan naar een andere dokter als dat mogelijk is. En anders een door verwijzing.

pattypaard, super dat het zo goed met je gaat!!

Ik had een b12 bestelling de deur uit gedaan maar is per ongeluk opgeslagen als concept en dus nog niet verzonden. Zijn er nog mensen uit dit topic die mee willen doen met een b12 bestelling uit Duitsland? Ik ga vanavond opnieuw mailen. Stuur een pm als je mee wilt doen en wat je nodig hebt. 10 ampullen kosten 27,50 en verzendkosten 15 euro (tenzij het veranderd is)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:37

Glossi schreef:
mowgli, ik zou op zoek gaan naar een andere dokter als dat mogelijk is. En anders een door verwijzing.

pattypaard, super dat het zo goed met je gaat!!

Ik had een b12 bestelling de deur uit gedaan maar is per ongeluk opgeslagen als concept en dus nog niet verzonden. Zijn er nog mensen uit dit topic die mee willen doen met een b12 bestelling uit Duitsland? Ik ga vanavond opnieuw mailen. Stuur een pm als je mee wilt doen en wat je nodig hebt. 10 ampullen kosten 27,50 en verzendkosten 15 euro (tenzij het veranderd is)

Wat is er anders aan dan uit Nederland? :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 08:32

Hydroxocobalamine werkt niet genoeg voor mij. Ik koop altijd Methylcobalamine en Adenosylcobalamine in Duitsland. Spuit meestal Adenosyl maar de laatste tijd ook wel vaak beide tegelijk (wel beide in een ander been.. of arm)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:35

Ik ben inmiddels al 5 dagen terug van vakantie, maar de praktijk van mijn dokter zit nu dicht. Op t bandje zeggen ze dat je voor dingen die echt niet kunnen wachten de andere praktijk mag bellen. Twijfel of ik gewoon lekker een weekje afwacht of dat ik toch zou bellen. Op t moment voel ik mij namelijk kiplekker.