Het "Laat je even opbeuren" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxemmely

Re: Het "Laat je even opbeuren" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:03

Waarom moeten presentatie's toch altijd op school??
Ik moet dus aanstaande dinsdag een presentatie doen over mijn stage adres en ik maak me hier al sinds de dag dat ik het weet druk om.. Mijn laatste presentatie was in het tweede van het middelbaar, 4 jaar geleden dus, en toen bij ik flauw gevallen. Gewoon puur omdat ik niet voor de klas durf te staan. We hebben het toen ook nog gedaan met dat ik zelf 5 mensen uit mocht kiezen en dat heb ik ook gedaan en nog ging het gewoon niet.. Sinds dien heb ik altijd gezegt schrijf maar een onvoldoende op want ik doe die presentatie niet.. Nu mocht ik eigenlijk met een ander meisje die presentatie doen maar omdat ik een hele week niet op school en stage ben geweest vanwege mijn rug heb ik dus niks eraan mee geholpen. Ik voelde me daarom banketstaaf dus heb gezegt, doe die presentatie maar alleen dan. En daar stemde ze mee in.
Alleen dan loop ik me nog steeds druk te maken om mijn eigen presentatie.. Ik moest vorige week een simpel sommetje voor de klas doen waarbij de leraar nog zou helpen ook en ik flipte gewoon.. Ik stond met mijn rug naar de klas en probeerde alleen naar de leraar te luisteren, ook zat niemand echt op te letten dus wat is het probleem dan zou je denken.. Ik stond met tranen in mijn ogen en trillende handen en een draaierig hoofd daar.. Gister avond had ik een vergadering van mijn werk en ik moest een dingetje zeggen en ik werd gelijk weer misselijk en duizelig... Ik ga dus zometeen mijn mentor opbellen en zeggen dat ik die presentatie niet doe.. Maar hier moet toch een oplossing voor zijn :( Ik kan toch niet heel mijn leven lang bang zijn om tegen een paar mensen iets uit te leggen..
Is er iemand die dit ook heeft of die een oplossing heeft?

voor alle andere weer een dikke knuf! :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:10

:(:) wat herkenbaar..........
helaas ook niet dé tip. Een dingetje wat je zou kunnen proberen, zoek een punt op achterin de klas en probeer daar naar te blijven kijken en niet naar de anderen! Probeer je in te denken dat je daar alleen staat en 'gewoon' tegen je spiegel staat te praten!
Héél misschien heb je er iets aan?!
Zelf heb ik veel aan van Dr. Vogel de Passiflora Forte Complex rustgevende tabletjes (misschien dat je die zou kunnen proberen, is gelukkig niets verslavends aan!)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:39

Nee heb dat soort dingen ook al geprobeerd! Inderdaad die pilletjes van Dr. Vogel maar het helpt allemaal gewoon niet :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:41

-O- Je hebt er nu helemaal niets aan, maar het wordt wel minder erg als je ouder wordt en dan kun je allerlei van dat soort situaties gewoon ontwijken :+
Ik zou willen dat ik dé tip voor je had!!

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:43

Dan hoop ik dat ik snel ouder word haha. Ik ga vandaag of maandag ook even mijn mentor opbellen dat ik de presentatie niet ga doen. Ik bedoel, ik maak me er 2 weken van te voren al helemaal druk om dus hoe moet dat dan wel niet zijn als ik daar sta..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:45

Denken dat iedereen in zijn/haar ondergoed staat? :P

Ik heb het zo vaak moeten doen, dat het gewoon gewenning wordt en enige tip die ik kan geven: als je ook maar ergens een presentatie kan houden: doen. Hoe vaker je het doet, des te makkelijker het je afgaat. Ik vind het geen probleem meer, of ik nou voor 10 of voor 100 mensen moet staan. Zelfs met een camera erbij :j wat je absoluut niet moet doen is gaan ontwijken :n dat maakt de angst altijd groter want dit is iets dat je kunt leren. Vraag je mentor dan om hulp, daarvoor zijn ze er ook ;) gewoon oefenen met de mentor. Maar afzeggen? Nee, dat is echt niet verstandig.

Je kan er ook training in krijgen overigens: zijn echt wel cursussen presenteren te vinden aangezien er veel mensen moeite mee hebben.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:48

Ja ik heb ook met de vertrouwingspersoon gesproken over een soort cursus tegen onzekerheid, zij noemde het een weerbaarheids cursus geloof ik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:49

Zorg ervoor dat je er zelf oogverblindend uitziet: je haar leuk, je lievelingskleren aan ... dan voel je jezelf al een stuk zekerder !

En wat is het ergste dat je zou kunnen overkomen ?
Dat je er een stilte valt, dat men niet oplet ?
Dat soort situaties heb je vast ook al meegemaakt tijdens de presentatie van andere mensen en die zijn toch ook niet uitgelachen of weggejoeld ?

Niet afzeggen, meid, gewoon doorbijten, je kan het +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:52

Heel goed!
Maar zeg echt niet de presentatie af, je kan er niet voor blijven vluchten. Dan vind je het de volgende keer nog moeilijker immers. Vraag liever de mentor om hulp.

Het ergste dat je kan overkomen? Zweten? Trillende stem? Nou en? De wereld draait gewoon door! Het is maar een presentatie, je bent niet gevraagd om alleen het midden oosten conflict op te lossen :P
En als je het hebt gedaan? Kun je hartstikke trots op jezelf zijn. Afzeggen zal je onzekerder maken 'ik kan het toch niet' is niet goed voor het zelfvertrouwen ;)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:57

|Het ergste wat kan gebeuren is dat ik flauwval, net als mijn laatse presentatie, 4 jaar geleden.
En zorgen dat mijn haar leuk zit en me lievelingskleren aan helpt bij dus niet :P Ben ik echt te onzeker voor, maak mezelf toch wel dingen wijs maakt niet uit hoe ik eruit zie of was andere zeggen :(

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:59

Ik heb hetzelfde, maar wat mij heel erg heeft geholpen is voorbereiding voor 200%! Dus tot in de puntjes weten wat je gaat zeggen!
Vroeger wilde ik helemaal niet met presenteren bezig zijn dus bereidde ik ook minder goed voor, waardoor de zenuwen weer erger werden!! Tja, de tip heb ik dus ook niet voor je

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:01

4 jaar geleden? Meid; je bent 4 jaar ouder geworden! Niet blijven hangen in de ene presentatie, zonde. Het kan nu ook hartstikke goed gaan :)
Ik heb in de brugklas een presentatie gegeven waarbij ik spontaan een rare tic kreeg; ik knikte de hele tijd met mijn hoofd naar rechts toe :+ en natuurlijk was ik de presentatie erna super zenuwachtig! Want o wee als ik weer zo gek deed met mijn hoofd. Maar ik ging voor de klas staan; stevig op mijn benen, haalde even diep adem en ging ervoor. Ik heb nooit meer die tic gehad. Ging daarna echt gewoon prima :j natuurlijk was ik wel even zenuwachtig, maar zorgen dat je stevig staat en even diep ademhaalt en dan gewoon gaan enne dan wil het echt wel.

Als jij je stof beheerst dan moet het goed gaan +:)+

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:03

Het spijt me om iedereen teleur te stellen of iets maar alles wat jullie zeggen is al geprobeerd en niks hielp.
Ik deed vroeger ook nooit iets aan me presentatie's tot ik in het tweede kwam en toen echt zo iets had, oke ik ga echt me best doen voor alles in dit jaar. Dus toen ik presentatie had heb ik alles uit mijn hoofd geleerd en me echt goed voorbereid, en ik stond voor de klas, BAM black out... Ik wist niks meer en ratelde zomaar wat op waarvan ik niet eens weet wat ik eigenlijk zei.. en toen ben ik flauw gevallen, ik was 10 minuten weg zeiden leraren en leerlingen.. En sinds die heb ik nooit meer voor de klas of een groep gesproken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:05

Maar het is maar 1 keer misgegaan, weet je: dat gebeurd iedereen. Steekwoorden op papier zetten en als je het echt niet meer weet? Heel simpel; dan vertel je dat gewoon; jongens ik heb een Black out en ben compleet mijn tekst kwijt. De docent zal wel ingrijpen dan door te zeggen; lees even rustig je tekst door oid. Kans is hartstikke groot dat je het gewoon goed gaat doen, focus je daar dan op ;)
Maar niet ervoor wegvluchten; je zal altijd wel ergens een presentatie moeten houden, zou zonde zijn als je volwassen bent en op je werk moet zeggen; maar ik durf dat niet....
Juist nu heb je de kans om jezelf te gaan uitdagen ;)

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:08

wat een geweldige topic!
ik kan ook wel een oppeppertje gebruiken, en dit regenachtige weer maakt t al niet beter :( Ik denk dat ik maar eventje naar m'n paardje ga :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:09

paulinevld schreef:
wat een geweldige topic!
ik kan ook wel een oppeppertje gebruiken, en dit regenachtige weer maakt t al niet beter :( Ik denk dat ik maar eventje naar m'n paardje ga :)

Figuurlijk laat ik de zon voor je schijnen! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:16

xxemmely schreef:
Waarom moeten presentatie's toch altijd op school??
Ik moet dus aanstaande dinsdag een presentatie doen over mijn stage adres en ik maak me hier al sinds de dag dat ik het weet druk om.. Mijn laatste presentatie was in het tweede van het middelbaar, 4 jaar geleden dus, en toen bij ik flauw gevallen. Gewoon puur omdat ik niet voor de klas durf te staan. We hebben het toen ook nog gedaan met dat ik zelf 5 mensen uit mocht kiezen en dat heb ik ook gedaan en nog ging het gewoon niet.. Sinds dien heb ik altijd gezegt schrijf maar een onvoldoende op want ik doe die presentatie niet.. Nu mocht ik eigenlijk met een ander meisje die presentatie doen maar omdat ik een hele week niet op school en stage ben geweest vanwege mijn rug heb ik dus niks eraan mee geholpen. Ik voelde me daarom banketstaaf dus heb gezegt, doe die presentatie maar alleen dan. En daar stemde ze mee in.
Alleen dan loop ik me nog steeds druk te maken om mijn eigen presentatie.. Ik moest vorige week een simpel sommetje voor de klas doen waarbij de leraar nog zou helpen ook en ik flipte gewoon.. Ik stond met mijn rug naar de klas en probeerde alleen naar de leraar te luisteren, ook zat niemand echt op te letten dus wat is het probleem dan zou je denken.. Ik stond met tranen in mijn ogen en trillende handen en een draaierig hoofd daar.. Gister avond had ik een vergadering van mijn werk en ik moest een dingetje zeggen en ik werd gelijk weer misselijk en duizelig... Ik ga dus zometeen mijn mentor opbellen en zeggen dat ik die presentatie niet doe.. Maar hier moet toch een oplossing voor zijn :( Ik kan toch niet heel mijn leven lang bang zijn om tegen een paar mensen iets uit te leggen..
Is er iemand die dit ook heeft of die een oplossing heeft?
voor alle andere weer een dikke knuf! :(:)

Magnesium pillen zijn een enorme hulp bij stressperioden in je leven. Gewoon van de Etos Magnesium met calcium erin. 2 per dag en het scheelt onwijs als je het erg druk hebt of veel stress hebt. Ik had veel stress na de koliekoperatie van mijn paard en het gaf veel meer rust toen ik die dingen nam. En het kan geen kwaad, is natuurlijk en heeft je lichaam zelfs nodig als je veel stress hebt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:07

Afbeelding

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:37

En mijn pony staat voor de 3de keer kreupel ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:14

Afbeelding

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:08

En toen was ik 18!! Ben gister wel bij de fysio geweest dus weer last van me rug, maar dat mag de pret niet bedrukken! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:15

Afbeelding

GEFELICITEERD !!!

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:21

Dankjewel!! Leuk plaatje!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:55

Van harte gefeliciteerd!!! Hoop dat je een beetje leuke dag hebt!?
Afbeelding

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:23

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel!!!! Xxxxx :(:)