In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:32

Miranda, klinkt alsof je zelf al je besluit genomen hebt en alles wat je zelf kunt is mooi meegenomen toch?

Enomis, ik dacht eerst dat je alles in gedichtvorm schreef :)
dacht al dat we een kunstenaar in ons midden hadden :D

Ik ben vandaag in een soort depressieve bui aan het hangen. Hele dag regen maakt ook niet echt vrolijk natuurlijk. Lijkt wel een restje van gisteren ofzo.
Werd wat beter toen ik net mijn meisje van school gehaald had, samen boodschappen doen en koken, knap ik vanop, maar nu is het alweer terug en ik baal er eigenlijk van.
Vriendlief was thuis vandaag, dagje vrij, en merkte dat dat eigenlijk niet eens hielp. Heb echt gevochten tegen een jank bui en had zin om boos te zijn, te slaan en te schoppen.

Heb ook een beslissing genomen, ga morgenochtend naar de huisarts en vragen om ad. Nog 2 weken langer wachten zie ik gewoon niet meer zitten, ben het beu en moe en vandaag zelfs weer echt slechte gedachten gehad. Kan ze ook meteen wegduwen omdat het onzin is, maar toch flitst het even door mijn hoofd...

Morgenavond ga ik lekker naar mijn beste vriendinnetje in Amsterdam, even langs mama en zusjes en lekker drie dagen bijkomen.(pik de maandag er ook nog bij) Vriendin is psycholoog, dus het voelt heerlijk om even bij haar tot rust te komen en iemand te hebben die het ECHT begrijpt hoe ik me voel.
We gaan in ieder geval een flinke strandwandeling maken en eigenlijk maakt het me niet uit wat voor weer het gaat worden. :)

Miss_Blimm

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:13

Mindfull, goed van je om om AD te vragen. Zal je nog wel last van de bijwerkingen hebben de eerste weken maar het zal wel je pieken en dalen aflaten zakken.

En lekker uitwaaien op het strand.... Lekker!

Nog wel effe vraagje in het algemeen over AD. Ik bedoel, ik merk dat ik wat 'stabieler ben' maar ik voel wel diep in mij onrust. Vindt het heel moeilijk om toe te geven, dat ik het nu al typ Is al iets. Maar is dat wel normaal? Is het met AD zo dat je dat soort gevoelens ook weer kan laten gaan? Of er gewoon niets van aan moet trekken? Ik vind het echt lastig.
Wil me namelijk niet aanstellen maar wil ook weer niet te ver doorgaan dat ik straks weer 'ontplof'...

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:07

Hoi allemaal,

Sorry al een tijdje niet meer gereageerd drukke en heftige week gehad dus vandaar.
Ik zou op een later moment wel reageren op anderen maar nu gaat dat helaas niet lukken.

Ik denk dat ik er nu even geen andere emoties en problemen bij moet krijgen sorry.

Voor iedereen waar het goed mee gaat vind ik het super zet door dan komt het hopelijk snel weer goed.
en voor iedereen waar het wat minder mee gaat ik ben er voor jullie indien nodig. Zet door jullie kunnen het.

Groetjes Nicole

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:11

@ Enomis: Ik ben inderdaad bang voor het nieuwe onbekende. Ik kan helaas niet zomaar stoppen met mijn medicatie, die zal ik zeker nog jaren moeten blijven slikken. Bedankt voor je bemoedigende woorden!

@ Miss_Blimm: Hoelang slik je je AD al? In het begin kan het ook onrust veroorzaken.

@ Nicoletjee: Sterkte.

Ik mag vanmiddag eindelijk weer op weekend. Heb een paar weken op de gesloten afdeling doorgebracht en mocht in het weekend wel dagjes naar huis, nu voor het eerst weer een heel weekend. Aan de ene kant wel fijn, maar ook wel spannend en ook tricky want vooral thuis speelt mijn alcoholprobleem op..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:23

Jorine natuurlijk is het spannend om naar huis te gaan. Is er thuis wel iemand die jou in de gaten kan houden?

Miss_Blimm: vooral in het begin heb je last van bijwerkingen. Onrust kan daar 1 van zijn. Hoop voor je dat het gauw verdwijnt ;)

Nicoletjee: sterkte meid!!! :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:39

Miranda: Ja mijn moeder is thuis, die hoeft alleen zondagochtend te werken. En als het niet gaat kan ik altijd bellen naar de kliniek of terug komen gelukkig.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:37

O wat een lastige bijwerking. Hoop wel dat het overgaat want nu voel ik me er niet zo prettig bij.

Vanmiddag ging het op het werk ook mis, ga niet in detail maar voor mijn gevoel was het effe alsof ik weer diep zat. Moest flink janken, en begon weer te trillen :( rest van de dag hoofdpijn en misselijk gevoel.

Maar hoe is het met de anderen?

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:07

heeft er iemand ervaring met anti-depressiva?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:55

Ik slik anti-depressiva.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:48

Ik slik het ook sinds andere halve maand? Was er faliekant tegen maar ja... Je moet iets als je toestand niet verbeterd :-(

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:55

Hallo allemaal,
Ik heb gister even een goed gesprek gehad met mn burvrouw, en zij zei tegen mij dat ik echt depressief ben en dat ik echt naar de dokter moest gaan. Ik haar gewoon alles verteld hoe ik me voel en hoe ik ermee omga. Zij is zelf ook 2 keer depressief geweest en ze herkent zich nu heel erg in mij.
Zij heeft mij het advies gegeven om toch naar de dokter te gaan, en alles gewoon uitleggen.
Volgende week ga ik een weekje naar spanje met t gezinnetje, en zij is bang dat ik het niet aan kan misschien, dus ze zei dat ik misschien toch maar medicijnen moest nemen. Ze zei alleen dat anti-depressiva wel verslavend is en dat het wel een zware medicijn is. Ze zei dat ocsasepam dan beter is...heeft iemand daar ervaring mee?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:26

Oxazepam is meer tegen onrust en angst, dat werkt niet tegen depressie. Maar zou je nu beginnen met een anti-depressivum dan heb je daar niks aan als je volgende week op vakantie gaat, dat duurt wel tot 6 weken voor je echt effect hebt.

Ik was in januari begonnen met antidepressiva (fluoxetine/Prozac) maar was daar op eigen houtje mee gestopt omdat ik er alleen maar suicidaler van werd. Toen in maart opnieuw begonnen met fluoxetine, heb ik een maand baat bij gehad en toen raakte ik weer depressiever. Nu ben ik 2 maanden geleden begonnen met citalopram/Cipramil, en ik merk wel dat de dalen iets minder diep zijn maar verder merk ik er niks van.

Welke medicatie slikken jullie?
Ik slik naast citalopram ook nog risperdal, akineton en rivotril.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:37

Sammy_xxs schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb gister even een goed gesprek gehad met mn burvrouw, en zij zei tegen mij dat ik echt depressief ben en dat ik echt naar de dokter moest gaan. Ik haar gewoon alles verteld hoe ik me voel en hoe ik ermee omga. Zij is zelf ook 2 keer depressief geweest en ze herkent zich nu heel erg in mij.
Zij heeft mij het advies gegeven om toch naar de dokter te gaan, en alles gewoon uitleggen.
Volgende week ga ik een weekje naar spanje met t gezinnetje, en zij is bang dat ik het niet aan kan misschien, dus ze zei dat ik misschien toch maar medicijnen moest nemen. Ze zei alleen dat anti-depressiva wel verslavend is en dat het wel een zware medicijn is. Ze zei dat ocsasepam dan beter is...heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb ook oxazepam, dat hoef je niet constant te slikken maar werkt idd meer tegen angsten en paniek. Het haalt bij mij idd niet de depressieve gevoelens weg. Ik ben in juni met mijn vriend naar Mallorca geweest en dat was behoorlijk zwaar. Je wilt genieten, maar dat kun je niet, of iig minimaal.
Ik wil je met klem aanraden om echt alleen te doen wat je kunt en dit van te voren goed met je partner te bespreken. En dan per dag kijken wat je wel of niet kunt. Ik begon heel fanatiek met leuke tochten en wandelen en weet ik wat allemaal maar na de 3e dag raakte ik in een zware depressie omdat ik er niet van kon genieten en het me allemaal veel te zwaar was. Ik werd zelfs ziek. Dus de rest van de week heb ik lekker op strand gelegen en niks gedaan en mijn vriend is zelf op onderzoek uit gegaan.
Het is misschien dan geen ideale vakantie samen, maar ik heb wel gemerkt dat ik echt alleen moet doen wat ik kan en wil anders raakte ik alleen maar in een dieper dal.

Veel wijsheid toegewenst iig. :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:47

Sterker nog, oxazepam kan depressieve gevoelens juist versterken :j

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:18

Bij mij hielp het ook weinig, en juist oxazepam is verslavend. Ik werd er meer een zombie van, maar kon er niet mee slapen o.i.d. De denk gedachten werden er niet minder om :-( volgens mij slik ik ook fluo nog iets.

Als je niet op vakantie wil, dus maar enigszins twijfels hebt, niet gaan. Doen wat JIJ WIL :-)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:36

Okee bedankt voor de tips allemaal! Dan zal ik iig geen oxazepam gebruiken!

Op vakantie gaan wil ik heel graag, misschien helpt het wel ff lekker een weekje er tussen uit.
Voor mn kids ook leuk!
Het enige wat mij een beetje tegenhoud is, dan zit ik echt 24/7 met mn kids en hun vragen zoveel aandaht.
Ze vreten echt mn energie op, nu zit de een op de creche en de ander op school. Zo heb ik ook wat meer tijd om uit te rusten enzo.
Maar een week alleen met gezinnetje, ben gewoon bang dat ik het ga verpesten door mn sago gedrag.
Ik zal proberen om het gezellig te houden enzo, maar ik ben laatste tijd erg snel geirriteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:50

Sammy_xxs schreef:

Op vakantie gaan wil ik heel graag, misschien helpt het wel ff lekker een weekje er tussen uit.
Voor mn kids ook leuk!
Het enige wat mij een beetje tegenhoud is, dan zit ik echt 24/7 met mn kids en hun vragen zoveel aandaht.
Ze vreten echt mn energie op, nu zit de een op de creche en de ander op school. Zo heb ik ook wat meer tijd om uit te rusten enzo.
Maar een week alleen met gezinnetje, ben gewoon bang dat ik het ga verpesten door mn sago gedrag.
Ik zal proberen om het gezellig te houden enzo, maar ik ben laatste tijd erg snel geirriteerd.

Ja das eng, maar kan je dan geen goede afspraken maken met je vriend? Dat je goed de tijd krijgt om te rusten etc?

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:23

Miss_Blimm schreef:
Ik slik het ook sinds andere halve maand? Was er faliekant tegen maar ja... Je moet iets als je toestand niet verbeterd :-(

Maar helpt het wel? heb je geen nare bijwerkingen ervan?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:23

Joolien schreef:
Sammy_xxs schreef:

Voor mn kids ook leuk!

Ja das eng, maar kan je dan geen goede afspraken maken met je vriend? Dat je goed de tijd krijgt om te rusten etc?

Ja dat kan wel, maar hij doet de laatste tijd al erg veel, hij begint het nu wel te snappen dat ik me echt niet goed voel. En helpt nu beter mee met de kids en huishouden.
Maarja als we op vakantie zijn, wil ik ook niet te veel aan hem overlaten vind ik zielig hij verdient ook een vakantie! En ik ook ;)
Eigenlijk zouden we gwn een keertje zonder de kids op vakantie moeten gaan, maar dat vind ik weer sneu voor mn kids.

Maar ik denk ook inderdaad gewoon even goed bespreken, dat we alle 2 gewoon even rust krijgen hij heeft de laatste tijd ook te veel hooi op zn vork genomen. Dat komt ook wel door mij.
Baal er echt van dat ik niet lekker in mn vel zit!
Morgen afspraak met de dokter, hopelijk kunnen ze me toch verder helpen. Wil niet langer zo doorgaan, een beetje rust in mn koppie zou ik erg fijn vinden!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:44

Jorine hoe is het weekend thuis gegaan?
Sammy moeilijk hoor. Ik ben een keer om medische redenen op vakantie gestuurd. Zat er helemaal doorheen. Zijn toen met z'n drietjes naar Spanje gegaan en hadden daar een hotel met alles erop en eraan. Ruben was overdag bij het animatieteam. Moet wel zeggen dat toen ik eenmaal daar was ik me gelijk veel beter voelde. Had daar niet de dagelijkse sleur zoals ik die hier heb.

Ik slik sinds jan. 2008 AD. Ben begonnen op 37,5 mg; zit nu op 150 mg. Ik vind het wel fijn zo. Ben ook nog niet bezig om af te bouwen.
Oxazepam heb ik ook een tijdje geslikt maar om nu te zeggen dat ik daar rustiger van werd =: De dromen werden alleen maar erger. Voor de nacht slik ik nu Seroquel en doe het daar heel goed op.

Verder ben in nog aan het twijfelen om mindfulness door te zetten. Manlief vind dat ik er niet beter op wordt. Hij weet dat ik het moeilijk heb maar om dan de gehele dag met zo'n gezicht te lopen??? Ben mij er geen kwaad van bewust. Woensdag gesprek met mijn psychologe. Zal eens kijken wat zij er van vindt ;)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:12

Goedemiddag allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij gaat het allemaal gelukkig weer wat beter.
Heb het gene wat er is gebeurt een plekje kunnen geven en vandaag had ik een afspraak bij de psychologe.
Ik zag er gigantisch tegen op puur omdat ik niet over vorige week wilde praten maar toch gedaan alle emoties kwamen los.
Helaas was dit de laatste keer aangezien er maar 9vergoed worden door mijn verzekering en zij op zwangerschapsverlof gaat.
Maar afgesproken dat indien nodig ik haar kan bellen of bij 1 van haar collega's terecht kan.
En dan als ze weer terug is weer verder gaan met debehandeling.

Dus zo ver zo goed I have from now a happy day

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:22

Een stap in de goede richting Nicoletjee: het een plekje kunnen geven. En dat de emoties er uitkomen is natuurlijk ook alleen maar goed. Hoe voel je je nu nu dat de emoties er uit zijn?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:32

acera1991 schreef:
Miss_Blimm schreef:

Maar helpt het wel? heb je geen nare bijwerkingen ervan?

Daar ben ik nog niet echt helemaal over uit. Bn wel wat stabieler,maar merk dat sombere gedachten nog wel de kop opsteken :-(

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:32

nicoletjee schreef:
Goedemiddag allemaal,

Hoe is het met jullie??

Met mij gaat het allemaal gelukkig weer wat beter.
Heb het gene wat er is gebeurt een plekje kunnen geven en vandaag had ik een afspraak bij de psychologe.
Ik zag er gigantisch tegen op puur omdat ik niet over vorige week wilde praten maar toch gedaan alle emoties kwamen los.
Helaas was dit de laatste keer aangezien er maar 9vergoed worden door mijn verzekering en zij op zwangerschapsverlof gaat.
Maar afgesproken dat indien nodig ik haar kan bellen of bij 1 van haar collega's terecht kan.
En dan als ze weer terug is weer verder gaan met debehandeling.

Dus zo ver zo goed I have from now a happy day

Heel goed van je! Hoe voel je je nu?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:05

Miss_Blimm: ik heb dat in het begin ook gehad. Uiteindelijk heeft de psychiater de medicatie iets verhoogd en dat heeft wel geholpen. Wat en hoeveel slik je nu?