[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuudKaas

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:06

Ik hoop dat ik even binnen mag vallen :D
Ik zit met een dilemma,,
Ik sinds bijna 3 jaar een neuspiercing. Alleen vanaf het begin af aan al gezeur mee. Of hij is weer rood en heel droog(huid eromheen) Of ik krijg mn piercing er niet meer uit, of hij is aan het ontstoken met pus achtig spul.. En nu weer dat ik mijn piercing er niet uit krijg, en al lukt dat gaat ie een beetje bloeden.
Ik weet nou niet of ik hem eruit wil hebben of niet, ik heb hem al zo lang maar aan de andere kant, hij doet steeds zo'n pijn. Sorry voor mn lange verhaal!
Wat zouden jullie adviseren?
:)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:10

Ik weet niet wat voor piercing je inhebt? een met een balletje of een gebogen? Licht het daar misschien aan? (Bij mij had ik er ook last van tot ik de gebogen ben gaan gebruiken)

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:13

een gebogen staafe van 0.6 :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:50

Heb je een piercing van chirurgisch staal of titanium, dat kan namelijk ook al een heel groot verschil uitmaken.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:57

allebei gehad, met beide veel last ..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:23

Dan zou ik het wel op titanium houden, maar zorgt de vorm van de piercing misschien voor overlast.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:30

UltimOo schreef:
Hallo!
Ik had een vraagje, ik wil graag mn oren stretchen, maar was benieuw als je na een hele tijd alles er uit haalt en er niks meer in doet, of de gaatjes dan weer gewoon klein worden of niet. Hoe groter de stretch hoe minder de kans dacht ik Haha. Misschien dat irmand van jullie dat weet? :)

Stretch max. 1 maat per maand, zodat je geen litekenweefsel krijgt.
Wat betreft de maat.. Tja,de een 4 mm, de ander 6mm, en soms krimpt het helemaal niet meer. Dat is per persoon verschillend.

Ga er van uit dat het niet krimpt! Om teleurstelling te voorkomen.

Ik heb beide oren op 8mm. Ik houd wel van symmetrie.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:37

JuudKaas schreef:
Ik hoop dat ik even binnen mag vallen :D
Ik zit met een dilemma,,
Ik sinds bijna 3 jaar een neuspiercing. Alleen vanaf het begin af aan al gezeur mee. Of hij is weer rood en heel droog(huid eromheen) Of ik krijg mn piercing er niet meer uit, of hij is aan het ontstoken met pus achtig spul.. En nu weer dat ik mijn piercing er niet uit krijg, en al lukt dat gaat ie een beetje bloeden.
Ik weet nou niet of ik hem eruit wil hebben of niet, ik heb hem al zo lang maar aan de andere kant, hij doet steeds zo'n pijn. Sorry voor mn lange verhaal!
Wat zouden jullie adviseren?
:)

Bij AOP verkopen ze ook bioplast en glazen neusstuds. Misschien daar eens kijken?

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:25

Dankjulliewel voor jullie advies, ik zal eens rondkijken :)
Ik heb van mijn lippiercing toen een bioplast gekregen, maar tekort en te dun(moeder kerstcadeautje :P) Dat ging ook een tijdje goed, totdat ineens t ging irriteren... :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:03

Dat irriteren gebeurt meestal ook als je weerstand laag is. Vooral slijmvliespiercings zoals neus, tong en lip reageren hier vrij heftig op.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:20

Maar mijn niespiercing is constant ontstoken en mijn lip niet? Of maakt dat niet uit :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:23

Iemand ervaring met een microdermal eruit laten halen en opnieuw laten zetten? Mijne is namelijk bijna uitgegroeid doordat ik altijd ging duwen en wiebelen waardoor t ging irriteren en eruit geduwd werd xd

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:42

JuudKaas schreef:
Maar mijn niespiercing is constant ontstoken en mijn lip niet? Of maakt dat niet uit :P

Dan zou het eventueel ook te maken kunnen hebben met het feit dat je neuspiercing ook een kraakbeenpiercing is. Deze staan ook bekend als echte bitches :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:53

Dames, ik heb even jullie hulp nodig :D
Ik zoek zoiets:
Afbeelding
Iemand enig idee waar (en of) ik zoiets kan kopen voor een goedkoop prijsje (max 15,- en een uitschieter van 30,- :o ) Verjaardagscadeautje voor een vriendin, dit lijkt me heel gaaf voor haar septrum maar ik ben niet rijk. Als iemand enig idee heeft dan zijn jullie echt helden! Ik heb namelijk wel al iets gevonden maar 90,- :wow: is iets te veel haha. Een simpelere variant is trouwens ook prima :D Maar wel een beetje zo'n idee.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:13

Ik heb sinds zaterdag me tongpiercing maar er komt nog een soort groene pus uit. wat kan dit zijn? hij is niet meer extreem dik enz en ik verzorg het elke dag erg goed

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:17

Cubone schreef:
Dames, ik heb even jullie hulp nodig :D
Ik zoek zoiets:
[ Afbeelding ]
Iemand enig idee waar (en of) ik zoiets kan kopen voor een goedkoop prijsje (max 15,- en een uitschieter van 30,- :o ) Verjaardagscadeautje voor een vriendin, dit lijkt me heel gaaf voor haar septrum maar ik ben niet rijk. Als iemand enig idee heeft dan zijn jullie echt helden! Ik heb namelijk wel al iets gevonden maar 90,- :wow: is iets te veel haha. Een simpelere variant is trouwens ook prima :D Maar wel een beetje zo'n idee.

Is dit misschien wat? :)

http://www.etsy.com/listing/109511946/s ... ef=pr_shop
http://www.etsy.com/listing/109512637/s ... pe=gallery
http://www.etsy.com/listing/99506667/ce ... pe=gallery

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:53

Er zitten zeker wat mooie designs tussen! Alleen ben ik niet heel enthousiast over hoe het materiaal er uit ziet := Ik zou het niet in mijn lichaam gebruiken. Dingen van die kwaliteit kan ik zelf ook al maken, en dan kan ik ook nog zelf de materialen halen haha :P (ik volg er een opleiding voor :+ maar ben nu nog niet goed genoeg helaas.. Anders was het makkelijk geweest :P ) Maar Etsy had ik nog niet op gekeken dus dat ga ik snel even doen! :D

Edit. Oh dear, je brengt me op ideeën :+ Maar als ik het zilver verpest.. Nouja, dan kan ik het altijd nog gebruiken om te smelten later maar ooh :oo Eerst nog maar even zoeken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:28

Ik wou gister bestellen bij AOP, maar ik was het vergeten en dat bleek goed uit te komen! Zag net in de nieuwsbrief dat ze 15% korting hebben, dus ik ben nu een stukje goedkoper uit en dat is altijd mooi meegenomen :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:11

Cubone schreef:
Er zitten zeker wat mooie designs tussen! Alleen ben ik niet heel enthousiast over hoe het materiaal er uit ziet := Ik zou het niet in mijn lichaam gebruiken. Dingen van die kwaliteit kan ik zelf ook al maken, en dan kan ik ook nog zelf de materialen halen haha :P (ik volg er een opleiding voor :+ maar ben nu nog niet goed genoeg helaas.. Anders was het makkelijk geweest :P ) Maar Etsy had ik nog niet op gekeken dus dat ga ik snel even doen! :D

Edit. Oh dear, je brengt me op ideeën :+ Maar als ik het zilver verpest.. Nouja, dan kan ik het altijd nog gebruiken om te smelten later maar ooh :oo Eerst nog maar even zoeken.

Helaas is de mooie kwaliteit al gauw €50,- en meer... dus tsja, het is kiezen :D

En het zou wel gaaf zijn als je het zelf kon maken!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:13

Sweetgirl1 schreef:
Ik heb sinds zaterdag me tongpiercing maar er komt nog een soort groene pus uit. wat kan dit zijn? hij is niet meer extreem dik enz en ik verzorg het elke dag erg goed

Dat zijn witte bloedcellen. Hoorde ik van mijn piercen. Maar bij twijfel altijd bellen of langsgaan.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:33

Ik heb ook een paar vraagjes:
Mijn navelpiercing is verder heel braaf hoor, maar hij jeukt constant en onderaan zit dus steeds korstjes...
Verder verzorg ik hem nog steeds netjes met unicura zeep :)

Lippiercing die ik er nu in heb is eigenlijk te lang... Maar als ik ga verwisselen zwelt mn lip gelijk op... Waardoor die iets kortere staafje dus strakker gaat zitten. Ik heb echt een super lange erin en bijt er dus steeds op. Die andere is zeg maar 0,2 mm korter. Zal ik het gewoon wagen? Want als mn lip dan na een dag weer rustig is, is deze te lang en die ander eigenlijk goed...

En dan nog iets:
Ik moet maandag een echo maken van mn buik... komt omdat ik veel buikpijn heb onderin, maar kans is (gehoord van mn tante die Nurse Practitioner is) dat het een verdraaide eierstok is en die wordt dan verwijderd. Moet die piercing er dan uit? Navelpiercing heb ik het dus over.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:35

Stoppen met verzorgen kan ook helpen, bij mij bleef het 'open' door het verzorgen (met unicura/zeezout enzo)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:36

Okee, spoel hem sowieso elke dag goed onder de douche en zo'n 1 tot 2x in de week verzorgen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:37

Als ze niet bij de navelpiercing hoeven te komen, kan hij er toch gewoon in blijven zitten?
Misschien wel handig een bioplast erin te doen, mochten ze problemen hebben met metaal.

Verder is jeuk juist goed, dat is genezing net als die kortjes, das gewoon wondvocht denk ik. Niet teveel aanzitten.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:37

Okee is goed:)
Dankjee Lous!
Bioplast lukt nog niet heb hem net 2 week