Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:33

ik heb ook zo'n gelliner en ik doe gewoon het doekje om het einde van een dun kwastje (soort van wattenstaafje) en daarmee veeg ik mijn liner een beetje bij

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:42

Ik heb een vraag,
kunnen jullie mij het verschil uitleggen tussen bb crème en foundation, want ik snap het niet echt :o
En welke is het beste?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:09

Bij BB-cream heb je een beetje verzorging en een beetje dekking en bij foundation krijg je alleen dekking.
Dat wil zeggen dat je bij BB-cream niet altijd per se een dagcrème hoeft te gebruiken en bij foundation is dat wel nodig.
Welke het beste is, ligt eraan hoe dekkend jij je product wil hebben? Heb je een egale huid maar wil je er gewoon net iets aan toevoegen dan is BB-cream voldoende, zoek je echt iets om onzuiverheden te verdoezelen zou ik voor Foundation gaan.

Echter is BB-cream ook een goed product om mee te starten en later eventueel te vervangen door foundation.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:03

Bedankt!
Ik heb niet echt een onzuivere huid, maar het is gewoon voor een beetje dekking.
Hebben ze bb crème ook in lichtere tinten? Want ik heb foundation en doe er echt een zo dun mogelijk laagje op mijn gezicht, maar hij is te donker, ook al is het de lichtste die ik in de winkel zag liggen.

(de kleur dat ik nu heb is 10 soft beige, hebben ze nog lichtere tinten van foundation of bb crème?)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:04

Ik meende dat er nog iemand was met een lichte huid.
En die heeft toen voorbeelden van de BB cream hier gepost.

Dus de BB cream is er wel in een vrij lichte variatie.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:08

ik zal dan even terug zoeken in dit topic, bedankt!
En gelukkige verjaardag!! *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:16

lotte_horses schreef:
Bedankt!
Ik heb niet echt een onzuivere huid, maar het is gewoon voor een beetje dekking.
Hebben ze bb crème ook in lichtere tinten? Want ik heb foundation en doe er echt een zo dun mogelijk laagje op mijn gezicht, maar hij is te donker, ook al is het de lichtste die ik in de winkel zag liggen.

(de kleur dat ik nu heb is 10 soft beige, hebben ze nog lichtere tinten van foundation of bb crème?)

Welke foundation heb je? Per merk kan het erg verschillen hoe licht de lichtste kleur is die ze in hun assortiment hebben.

Oh ik vind [url=http://i292.photobucket.com/albums/mm14/misslipglossnl/SIte%209/P1050740_zpse61a8fb2.jpg]deze ooglook/url] zo leuk voor 'gewoon'! Ik heb een potloodje in een soortgelijke kleur en daar doe ik nooit iets mee. Zo zonde! Toch maar eens op deze manier proberen.

Fullface foto van MLG:
Afbeelding

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:28

lotte_horses schreef:
ik zal dan even terug zoeken in dit topic, bedankt!
En gelukkige verjaardag!! *\o/*

Ik kan het ook even niet terug vinden,misschien via google onder reviews ofzo?

Dankje wel :)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:45

Ik heb deze:
Afbeelding

Omdat ik het niet elke dag wil dragen (enkel voor de iets specialere gelegenheden) en het dan zonde vind om er veel aan uit te geven. Ook omdat ik niet wist welke kleur echt goed voor mij zou zijn.

zo ziet mijn huidskleur eruit (is wel al een oude foto)
Afbeelding

Dus als er iemand een foundation of bb crème weet dat goed bij mijn huid zo passen, laat het me dan weten! ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:50

Ik de drogisterij zijn er vast merken te vinden die een lichtere kleur foundation in hun collectie hebben :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:56

Catrice heeft lichte kleuren!
Photofinish is de lichtste kleur is voor mij perfect en volgens mij hebben we ongeveer dezelfde huidskleur

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:03

Hier is Photofinish grooote favoriet! En heeft Max Factor ook niet een nieuwe in een vrij lichte kleur?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:13

Suus___ schreef:
Catrice heeft lichte kleuren!
Photofinish is de lichtste kleur is voor mij perfect en volgens mij hebben we ongeveer dezelfde huidskleur

Hier hetzelfde!
maar je hebt er nog een van Catrice, in zoon vierkant/rechthoekig flesje, die is nog wat lichter als de photofinisch

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:17

photofinish heb ik ook gehad. Ik ben overigens wel overgestapt op bb cream omdat ik een vrij egale huid heb. Vind bb cream toch een stuk prettiger.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:25

Ook ik met een erg onzuivere huid vind zelf BB cream veel fijner, het dekt wel maar laat het natuurlijk. En als je dan een puistje hebt dan verbergt het dat netjes, bij foundation heb ik altijd het idee dat het dan juist meer opvalt.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:52

Kunnen jullie misschien een bb crème aanraden? Welke vinden jullie goed?

Want ik kan er nooit aan uit, de verschillende merken en soorten.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:00

De 'bb creams' hier zijn niet echt bb creams, meer getinte dagcreme de beste hier vind ikdie van maybelline.
Voor een echte moet je naar merken als skin79 en micha, beide alleen online tekoop

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:28

Ik heb Bb cream van Estée Lauder, en die vind ik erg prettig. Is ook meer een getinte dagcreme, maar geeft dat eigenlijk niet hetzelfde effect?

Een BB cream dekt, verzorgt, hydrateert en verstopt niet. Maar dit doet een goede getinte dagcreme eigenlijk toch ook?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:45

Nee een echte bb Cream dekt minimaal zo goed als een foundation ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:58

Lotte, hier is de link: Glossi @ [MW] Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3 ik heb een zeer lichte huid. Vind Missha perfect cover en signature het fijnste. Ze zijn alleen online te bestellen.

Getinte dagcreme is verzorgend met een kleurtje. Een echte BB Cream verzorgt en hersteld de huid. Een BB Cream ziet er ook natuurlijker uit. Je schreef dat je huid niet onzuiver is. Ik zou dan voor BB Cream gaan en die licht afpoederen. Of anders een foundation met lichte dekking.

Bourjois healthy mix heeft een lichte kleur. Max Factor facefinity ook. Hier een swatch van de lichste kleur: http://www.livelifegorgeous.nl/2012/10/ ... oundation/ Er zijn vast nog meer foundations met lichte kleur maar met deze 2 heb ik ervaring. Die van Max Factor is niet zo geschikt voor als je een hele droge huid hebt.

Die blog hierboven hou ik veel bij omdat mijn huid de zelfde tint heeft. Zo kan ik mooi zien hoe producten eruit zien op de huid (pinkypolish ook trouwens) Zo had mijn moeder facefinity voor mij gekocht zonder ik hem uitgeprobeerd had. Heel handig :D

Plien, mooie foto van MLG. Potloodjes zien er erg fijn uit. Leuke kleuren ook. Jammer dat er geen Sephora in de buurt zit.

Shantal gefeliciteerd!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:15

Ik denk dat ik zelf ook maar eens ga verdiepen in BB cream :)
Ik heb niet een al te lichte huid ''gewoon normaal'' maar nadelig is wel dat ik soms onder de zonnenbank ga en dat dan de kleur niet klopt. (niet dat ik hem dan echt nodig heb)

Dankje wel :)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:32

Bedankt! Ik zal een van de dagen eens de bb crèmes die jullie aanraden bestuderen :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:34

Suus___ schreef:
Julia: niet teveel smeren goed laten drogen en dan afpoederen evt nog een spray zoals fix + erover dan gaat t nergens heen :)

Fix +? Wat is dat? :+ En waar koop je zoiets? Afpoederen doe ik sowieso wel, maar dan nog.. Iemand een knuffel geven met een wit oliebol en dat shirt is niet meer wit. :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:44

Mac :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 01:15

Fix+ is een fixatie spray. Het laat je make-up er mooier uit zien (werkt het af) maar laat het niet langer zitten. Ik dacht dat ook altijd. Liep ik de MAC binnen: Ben opzoek naar de Fix+ spray om mijn make-up langer te laten zitten. Nee zegt die MUA dat is het grootste misverstand over de fix+ spray!

Op de MAC site staat er ook niet bij dat het de make-up langer laat zitten. Hoe het dan kan dat je het overal leest?

Van de MAC site:
Een waterval van vitaminen en mineralen, doordrenkt met een kalmerende melange van groene thee, kamille, komkommer en met de frisse natuurlijke, opwekkende Sugi-geur. Zorgt voor een stralend effect, werkt de make-up af. Verstuiven. De huid drinkt het op!

Zelf heb ik hem ook en vind het de make-up mooi afwerken. Het geeft een gezonde glans.