bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:10

Kaatje, Sterkte :(:) .

Mistral, was die vraag voor mij of voor kaatje?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:11

He daar is Kaatje!

Wat sneu veel sterkte.

Lastig is dat, de ene dag kun je de wereld aan de volgende dag gaat niets.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:12

Moest even terug lezen wat mijn vraag was maar was voor jou bedoeld Calice.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:14

Haha dan had ik het goed begrepen.
Dit was weer even het laatste onderzoek bij de cardioloog voorlopig, krijg de 24e de uitslag en dan even kijken wat hij te vertellen heeft.
verpleegkundige die de holter bevestigde gaf aan dat ze willen kijken wat voor afwijkingen er nog zijn nu ik de propranolol slik. Dus ben wel heel benieuwd of ze dan iets hebben gezien bij de andere onderzoeken.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:25

ik zal even foto's maken van mijn wondherstel mistral! zal ze zo even plaatsen :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:47

Op zich ook wel lekker vooruitzicht even geen bezoekjes meer.

Ben benieuwd Dovish!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:59

Hou je je wond wel goed in de gaten Mistral? Ik ben later geholpen dan jij en het is al erg mooi droog en schoon. Helemaal omdat je je ook wat koortsig voelde enzo...

Ik wil je d'r zo op wijzen omdat ik vorige keer ook in korte tijd ineens erg ziek werd door een infectie. Een dagje wat koortsig en hangerig, moe. Beetje vocht uit een opening in de wond. Maar niks ergs. Gestart met breedspectrum antibiotica via de huisarts.

Twee dagen later in een half uur van wat moe naar hoge koorts, klappertanden, flauwvallen, hevig zweten en duizeligheid. Huisartsenpost (want natuurlijk zaterdagavond) zei 'je bent al begonnen met antibiotica, ga maar naar huis en slapen'. Volgende dag nog net zo, direct eerste hulp en dezelfde nacht is de icd nog verwijderd omdat de infectie veel te ver gevorderd was. Twaalf dagen in het ziekenhuis aan antibiotica via centrale lijn gelegen.

Deze keer ga ik dus écht bij elk wissewasje aan de bel trekken, want eigenwijsheid is zo'n lange ziekenhuisvakantie niet waard! Bij mij waren het trouwens streptoccen (Areus) dus een bacterie die je in veel gevallen zelf op de huid bij je draagt.

Afbeelding
Ik heb drie littekens, dit is de grootste die onder mijn linkeroksel zit. Hij loopt met de ronding van de borst mee en hieronder zit mijn icd. Ditzelfde litteken is nu trouwens inmiddels drie keer open- en weer dichtgemaakt. Ik vind dat het nog steeds erg snel hersteld! Jammer dat ze nog geen ritssluitingen zetten :D :P
Verder zit er een kleiner litteken tussen mijn borsten en één bovenaan links naast mijn borstbeen. Daar is de icd-draad bevestigd.

Op de foto hieronder mijn vorige ICD, die dus helaas na een kleine maand al weer verwijderd is. Die ligt nu in de boekenkast :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dovish op 16-05-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:22

Wat een groot ding is dat zeg! Je ziet hem niet onder de huid zitten?
Was er bij jou aan de buitenkant niets aan te zien toen je die ontsteking gehad? Behalve dat er wat vocht uit de wond kwam?

Ik hou het wel even in de gaten ik zal morgen even een foto maken maar die van mij is een stuk kleiner. Het ziet er bij jou zeker al mooi uit!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:04

Een heel klein beetje roodheid op twee kleine plekjes naast de wond, maar echt maar heel minimaal. We maakten vanaf de dag dat het wat begon te kriebelen/ vocht er bij elke dag twee keer foto's om het verloop te kunnen zien. Gister nog even teruggekeken, maar was niks raars op te zien behalve dus ietsjes rood. Toen ik eenmaal te ver heen was (hoge koorts, ijlen) begon het ook te zwellen.

Je ziet hem wel zitten, als je me recht van voren ziet steekt het wat uit naast mijn borst. Maar dat is voor mensen die het niet weten eigenlijk niet te zien.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 23:27

Hmm dat is niet hoopvol dat verhaal Dovish. Ik zal de cardioloog morgen even laten kijken.
Vind jij de huid rond de implantaat ook zo gevoelig?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:32

Deze keer is de huid helemaal niet gevoelig, vorige keer vanaf het begin af aan wel. Door het oprekken wel iets spanning op de huis, maar ook amper.
Het is nog wel gevoelig voor knijpen en duwen hoor, t is nog niet lekker als Feije op me speelt!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 05:57

Jee wat een groot ding nog. Mistral, succes vandaag! Ben heel benieuwd wat hij zegt.
Calice... moest wel enorm lache om je opmerking, maar in mijn boekje staat dat sex geen invloed heeft op je hart haha ga dus maar gerust je gang :D zet je gewoon fietsen neer
Ik had gister een druk dagje... en ergens eind van dat dagje maakte ik een beweging en zij het knak bij mijn borstbeen.... ;( nu doet ie erg zeer, even een stapje terug doen dus.
Kaatje..heel veel sterkte! Mag ik vragen wat Amber was? voor dier. :+
Vandaag d laatse keer huishoudelijke hulp! Ik heb het afgezegd.. ik ga me ergeren en ik vind dat anderen het harder nodig hebben. Ik had nog tot eind juni maar het is goed zo.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:10

Ik ben er ook weer eens, ik ben doorgestuurt voor een ablatie in t UMC iemand ervaring?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:38

Nee sorry. Weet je al wanneer je moet?

Ik slik bloedverdunners he en prik zelf. Dus niet de trombose dienst. Nu schommel ik enorm de laatste tijd. Baal ik best wel van want ik moet tussen de 3 en de 4 zitten maar net geprikt en nu is het weer 2.1
betekend dus weer pillen erbij -O- en dan zal je zien dat ik volgende week weer te hoog zit. Zo gaat t elke keer. |o

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:31

Doe je het doseren ook zelf Pipo? Vind je dat lastig? Ik wil de zelf-doseren cursus graag doen binnenkort, maar ik ben zo slecht in rekenen!
Ik ben ook nog niet weer stabiel na de operatie. Ik zal zo eens even prikken. Ik geef de waardes door aan de trombosedienst en die bepalen de hoeveelheid pilletjes die ik moet nemen.

Ik moet tussen 2.5 en 3.5 zitten en slik meestal om-en-om 3 of 4 pilletjes acenoncoumarol. Stap 49 of 50 meestal.

Petra, ik heb geen ablaties gehad, en van mensen die ik ken die ze wel hebben gehad verschilt de mate van 'vervelendheid' per persoon maar ook per ablatie. Je bent er gewoon wakker bij, dus groot deel van hoe je het ervaart ligt ook aan je ontspanning denk ik!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:33

Ik ben van acnocoumarol naar fenprocamon gegaan.. Nu slik ik maar 1 of 0,5 per dag..
Eerst zat ik ook op 3-4 er dag.. Best veel.

Ik ga meedoen met een 15 km run in september, ik ben benieuwd of ik mijn conditie snel genoeg omhoog krijg.
Is met mijn hartklep toch wel wat moeilijker! Maar ik doe mijn best :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:46

Wow Nancy, dapper, 15km is niet niks!

Waarom ben je overgestapt naar feprocamon? Is dat die bloedverdunner waarbij je geen waardes hoeft te prikken?

Hoeveelheid pilletjes maakt me niet zoveel uit, heb er meestal een stuk of 13 per dag. Maar zolang ik het er goed op doe neem ik ze voor lief. Hoewel ik wel veel bijwerkingen heb van de betablokkers, al weet ik ook niet precies wat de pillen doen en wat de ziekte zelf doet :-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:48

Nee ik doseer nog niet zelf. Ik heb de 1e module gelezen maar ik kan me nog niet genoeg concentreren en dat lijkt me wel nodig :D dus ik geef ook door wat ik geprikt heb en krijg fijn een mailtje :D Jij zit blijkbaar ook bij de nationale trombosedienst?
Lijkt me ook wel wat Nacy, een stuk minder.
Ik vind die pillen ook niet geweldig maar zeg tegen mezelf wat moet dat moet.
Dapper hoor, ik doe het je niet na :o

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:58

Nee weet nog niet wanneer, schijnt een behoorlijke wachtlijst te zijn.
Maar als het te lang duurde ging m'n eigen cardioloog dr achter aan bellen.
Ben al vanaf sept aan het tobben met m'n ritme veel soorte pillen maar niks werkt, vandaar nu de ablatie

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:44

Jekan ook kijken waar ze het nog meer doen en dan voor een ander ziekenhuis kiezen eventueel. Zo kon ik bv kiezen tussen groningen , enschede en zwolle. Groningen was t snelst ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:50

Ik ben overgestapt omdat de pillen steeds meer werden leek wel :+ En dat wilde ik niet.
En ik moet nog steeds INR prikken :j
Fenpro blijft ook veel langer in het bloed zitten dan de aceno.. Dus stél dat ik m ooit eens vergeet in te nemen, is het nog geen ramp :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:51

Hallo dames!

Ik werd ook door gestuurd voor ablatie maar uiteindelijk was er een slagingskans van 1%.

Pipo dapper dat jij jezelf durft te prikken.

Ben net bij de pacemakertechnicus geweest vond de wond er niet mooi uitzien en begreep ook niet helemaal waarom het zo hoog gesneden was. Dit gingen ze intern nog bespreken. Zo nog naar de cardioloog.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:59

Ik prik ook zelf, bevalt me prima. In het begin wat vaker maar nu gem. 1x per 1-2 weken. Geef het door via het internet en krijg dan binnen een paar uur mijn dosering. Ik slik gem. 5-8 pilletjes Acenoucoumarol dus ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Fenprocoumon.
Zal er eens een mailtje aan wagen.

Maar als ik jullie problemen zo lees dan durf ik hier nauwelijks meer te posten, want hoewel ik elke dag wel een ritmestoornis heb lost die in 95% van de gevallen zelf weer op.
Ik vind jullie allemaal bikkels hoor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 15:08

Heb je ervaring met hardlopen Nancy? Anders is 15 km wel erg enthousiast ineens dan is de kans groot dat je blessures krijgt.

Margreet ieder heeft zijn eigen problemen en die zijn voor iedereen heftig. Dus je moet niet weg blijven hoor om die reden!

Ik ben vast wat vergeten maar verwacht dat ik ieder moment opgeroepen wordt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:36

Mistral, ik heb jaren atletiek gedaan en ik ga sowieso niet meeen 15 km lopen.
Rustig opbouwen met de Start To Run van Evy.

Ik prik ook zelf, scheelt zo veel.. Hier ook 1x per 1-2 weken, ligt eraan hoe de INR is.

Margeet, 5-8 :wow: Woah dat is echt heel veel..