Hou je je wond wel goed in de gaten Mistral? Ik ben later geholpen dan jij en het is al erg mooi droog en schoon. Helemaal omdat je je ook wat koortsig voelde enzo...
Ik wil je d'r zo op wijzen omdat ik vorige keer ook in korte tijd ineens erg ziek werd door een infectie. Een dagje wat koortsig en hangerig, moe. Beetje vocht uit een opening in de wond. Maar niks ergs. Gestart met breedspectrum antibiotica via de huisarts.
Twee dagen later in een half uur van wat moe naar hoge koorts, klappertanden, flauwvallen, hevig zweten en duizeligheid. Huisartsenpost (want natuurlijk zaterdagavond) zei 'je bent al begonnen met antibiotica, ga maar naar huis en slapen'. Volgende dag nog net zo, direct eerste hulp en dezelfde nacht is de icd nog verwijderd omdat de infectie veel te ver gevorderd was. Twaalf dagen in het ziekenhuis aan antibiotica via centrale lijn gelegen.
Deze keer ga ik dus écht bij elk wissewasje aan de bel trekken, want eigenwijsheid is zo'n lange ziekenhuisvakantie niet waard! Bij mij waren het trouwens streptoccen (Areus) dus een bacterie die je in veel gevallen zelf op de huid bij je draagt.

Ik heb drie littekens, dit is de grootste die onder mijn linkeroksel zit. Hij loopt met de ronding van de borst mee en hieronder zit mijn icd. Ditzelfde litteken is nu trouwens inmiddels drie keer open- en weer dichtgemaakt. Ik vind dat het nog steeds erg snel hersteld! Jammer dat ze nog geen ritssluitingen zetten

Verder zit er een kleiner litteken tussen mijn borsten en één bovenaan links naast mijn borstbeen. Daar is de icd-draad bevestigd.
Op de foto hieronder mijn vorige ICD, die dus helaas na een kleine maand al weer verwijderd is. Die ligt nu in de boekenkast
Laatst bijgewerkt door dovish op 16-05-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt