[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:00

Ik vind je een mooi lijstje hebben, wat voor sesamcrackers bedoel je?
Hoe laat lunch je? Hoe laat eet je je tussendoortje daarna? Mocht dat een te lange tijd zijn zou ik 2x iets kleins eten ipv 1x iets groots. Dus als je luncht om bv 12u om half 3 & half 5 iets kleins :)

Het feit dat je al bewust bent van een eetbui is de eerste stap :j Ik ben er momenteel zo goed als vanaf :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:04

Pff ik ben net terug van mijn 5e start to run les (voor de 2e keer, de 1e keer vond heel zwaar)
en nu ging het super goed :D Beetje jammer dat het 20 graden is maar ik heb
wel lekker m'n afvalstoffen eruit gezweet haha.

Dat over savonds minder snel verteren is in mijn geval niet waar hoor..
IK ga savonds altijd naar de manege, en dan ga ik of rijden, of longeren en ik loop
een heleboel dus dat gaat niet altijd op. Gister me een rotje gesjouwd met hindernismateriaal
dus ik heb savonds mn calorieen ook wel verbrand :D Moest ook wel een beetje want ik had
risotto gegeten en geloof dat dat niet zo gezond is?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:11

Ehm, we hebben van die rechthoekige crackers met sesam van een of ander biologisch merk :P

Lunch is rond 12.30. Tussendoortje is normaal wanneer ik thuis kom, dat is zo 16.30. Vandaah vrij, dus moet nog even kijken. Is gewoon vaak het geval dat ik blijf eten wanneer ik thuis kom, continu kleine dingen. Vervolgens heb ik geen honger meer voor het avondeten. Dan eet ik wel gewoon een normale portie, ook om later weer trek te voorkomen.

Maar rond tien uur 's avonds komt er vaak zo'n eetbui. Dan zit ik bij computer, tv of met een boek en 'moet' ik eten. Heel irritant, maar ik mag niet vergeten waar ik vandaan kom. Ben na een ongeluk (toen ik ook amper kon bewegen) door bijna continue vreetbuien heel snel heel veel aangekomen.

Wat goed dat jij er geen last meer van hebt! Wat heeft jou daarin geholpen?

xApple: dat scheelt wel dat je 's avonds dan nog zo bezig bent. Ik heb me voorgenomen de komende tijd ook te proberen 's avonds nog naar de pony's te gaan.
Ben je toch weer bezig, hoef ik thuis niet moeite te zitten doen om van het lekkers af te blijven!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:13

Ik heb een jaar in therapie gezeten ;) hierna heb ik er hooguit nog 3 gehad, maar alle 3 heeeel bewust en dat is vreselijk :=

Ik zou s avonds lekker een bakje salade maken of komkommer/tomaat ofzo. Denk toch altijd wel dat het meer erom gaat dat je iets wilt doen dan dat je echt honger hebt :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:16

Ja inderdaad, gaat meer om het doen-eten dan het honger-eten.

Ik heb ook al wel veel therapie gehad... Nu al ruim 4 jaar bezig. Maar echt specefiek over het eten niet, dat is misschien ook meer een bijkomend iets?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:20

Mijn schema voor vandaag:

O: cornflakes 35gr met magere melk en 1 cracker met schijfje gevogelteworst
T: magere fruityoghurt
M: 2 sneetjes donkerbruin brood met kaas light en een beetje choco
T: meloen
A: kom soep en 3 crackers met light kaas en kippewit

Ik blijf sinds zaterdag op hetzelfde gewicht staan, héél frustrerend.
Hou gigantisch veel vocht op met het warme weer!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:53

Ik heb gehoor gegeven aan jullie berichtjes over mijn lijstjes.

Ik hoop dat deze beter is.

Ik heb een eiwit shake gemaakt van:

3 scheppen eiwit ( 30gr)
100 gram bosbessen uit de vriezer.
200 gram aarbeien uit de vriezer.
100 gram frambozen uit de thuis.

200ML sojamelk vanille.
100ML water.

In totaal heb ik 700 ml. Ik neem 600 mee naar het werk.

O: yoghurt met zoetstof.
T: Op visite bak koffie met melk en 1 klontje suiker.
M: KHD arm brood met zelfgemaakt mengstel van: Gewone kleine tomaatjes, 1 zon gedroogde tomaat, 4 olijfen, knoflook poeder, olijfolie, zout en pepper. 100 ml shake.

Op het werk.

P1 Appel
P2 shake
P3 ontbijtkoek minder suiker.
P4 shake.

Als ik thuis kom waarschijnlijk gebakken tartaar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:20

Hmm vind je shake nu wel héél lekker klinken :D

Maar je hebt nog steeds zo weinig kcal?

Op jouw lijstje zou ik 1 dag kunnen overleven en de dag erna schrans ik alles naar binnen wat voor mijn neus ligt denk ik...

Ben zoooo fier op mezelf! Heb een smosje afgeslaan en gewoon netjes mijn boterhammetjes opgegeten :D

(indien 'smos' nite bekend is in NL: wit stokbrood/baguette met mayonaise, groentjes en beleg naar keuze).

Weer héél wat kcal uitgespaard :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:25

chipieke schreef:
Mijn schema voor vandaag:

O: cornflakes 35gr met magere melk en 1 cracker met schijfje gevogelteworst
T: magere fruityoghurt
M: 2 sneetjes donkerbruin brood met kaas light en een beetje choco
T: meloen
A: kom soep en 3 crackers met light kaas en kippewit

Ik blijf sinds zaterdag op hetzelfde gewicht staan, héél frustrerend.
Hou gigantisch veel vocht op met het warme weer!

Dat is zeker erg frustrerend. Ik beweeg op dit moment ook heel veel en me weegschaal gaat ook niet lager, denk dat het inderdaad met vocht te maken heeft. :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:53

Ik ben voor de komende 14 dagen even overgestapt op het ziekenhuis dieet. Kwam er van het weekend achter dat m'n trouwjurk echt te strak zit rond m'n buik en heupen. Ik moet dus even alles op alles zetten...
Mijn lijstje voor vandaag:

O: sinaasappel, bakje yoghurt met beschuit, kop thee.
L: sinaasappel, bakje yoghurt met beschuit, geroosterde boterham met gekookt ei, kop thee.
T: beschuit met kaas
A: gebakken rosbief met komkommer/mozarella/wortel salade, bakje yoghurt met beschuit.

De beschuit met kaas mag eigenlijk niet, maar ik begon vreselijk te knorren en kreeg het niet weggedronken. De salade bij m'n vlees is ter vervanging van een sinaasappel en tomaat. Tomaat lust ik niet.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:16

Oei oei Saroanda.. het ziekenhuis dieet.. erger crashen dan dat kan je niet doen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:56

Nou inderdaad.. Zo slecht voor je lichaam, eerst keihard afvallen en daarna keihard aankomen.
Heb het al een paar keer zelf meegemaakt en bij veel andere mensen gezien maar dat ga ik
nooit meer doen :n

Ik heb al 2 dagen zo'n vreetbui gevoel.. Word er gek van, ik wil zo graag even
heel veel eten zodat ik buikpijn heb. Slaat nergens op -O-

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:57

saroanda schreef:
Ik ben voor de komende 14 dagen even overgestapt op het ziekenhuis dieet. Kwam er van het weekend achter dat m'n trouwjurk echt te strak zit rond m'n buik en heupen. Ik moet dus even alles op alles zetten...

L: sinaasappel, bakje yoghurt met beschuit, geroosterde boterham met gekookt ei, kop thee.
A: gebakken rosbief met komkommer/mozarella/wortel salade, bakje yoghurt met beschuit.

De beschuit met kaas mag eigenlijk niet, maar ik begon vreselijk te knorren en kreeg het niet weggedronken. De salade bij m'n vlees is ter vervanging van een sinaasappel en tomaat. Tomaat lust ik niet.

oei! crashdieet! heel slecht! de manier om te gaan "jo-jo-en". De manier om heel snel teveel aan te komen!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:58

Marie111 schreef:
saroanda schreef:

oei! crashdieet! heel slecht! de manier om te gaan "jo-jo-en". De manier om heel snel teveel aan te komen!

trouwjurk is wel een noodgeval :+ dan mag t

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:01

Ik ken het xApple.. gisteren niet goed bezig geweest. Was een gezellig dagje weg met een vriendin die ik een tijd niet gezien had. Uitgebreid geluncht, 's avonds ieder een halve pizza en later op de avond 5 wijntjes op een feest. Vanmorgen kreeg ik stokbrood als ontbijt want het brood was op en op het stokbrood hadden we scrambled eggs.en volvette jonge graskaas want ook het beleg was op :') daar kwam vandaag nog wat ellende bij doordat ik trek bleef houden in 'slecht'. Helaas is her dan niet trek in iets slechts maar trek in veel slechts :')
Was pas laat thuis dus qua beweging alleen een uurtje met de hond.

Dat wordt weer vlammen vanaf morgen! Mijn favoriete week van de maand komt er ook weer aan en dan bereikt mijn liefde voor eten zijn hoogtepunt :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:08

Monnie_ schreef:
Marie111 schreef:

trouwjurk is wel een noodgeval :+ dan mag t

Sorry, ik snap wat je bedoeld Monnie_, maar hij komt toch een beetje verkeerd bij mij binnen. Waarom zou een crashdieet plotseling wel mogen als de afvaller bijvoorbeeld gaat trouwen? Is het dan ineens niet schadelijk? Heeft het dan wel ineens een blijvend effect? Het ziekenhuis dieet is ontwikkeld voor mensen die de hele dag stil liggen en dus echt niks doen. Je lichaam krijgt zo'n tekort als je niet in die situatie zit, dat je oververmoeid raakt, licht in je hoofd bent, slap etc. Het lijkt me niet dat Saroanda op die manier op haar bruiloft wil staan. Haar raad ik dan ook echt aan gewoon extra veel te gaan bewegen en gewoon op je eten te letten in plaats van dit dieet te gebruiken. Je bent misschien helaas te laat begonnen, maar geloof me je wordt hier écht niet beter van.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:20

Ik heb op het moment helaas geen andere keus, geen geld om een andere jurk te kopen ;) En m'n huidige jurk heeft te weinig stof over om uit te leggen. Het is ook absoluut niet mijn favoriete manier om af te vallen en ik raad het iedereen af net zoals jullie bij mij doen, maar even op m'n eten letten en wat meer bewegen... die vlieger gaat helaas niet op voor mij. Mijn leven is 1 grote jojo ;)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:39

Ik heb maar een plakje chedar kaas toegevoegd aan mijn lijstje

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:16

Tips voor mijn lijstje?

O 200 ml ontbijtdrink
T niks (niet aan toe gekomen, voor ik het wist was het lunchtijd)
L bruine boterham met halvarine en heel stout vlokken, glas melk
T appel en limonade (moest bijtanken want had middagje bak gesjokt (letterljk) naast paard met vriendje van dochter erop
A nasi met veel groenten en weinig rijst, 1 lepel satesaus en een schepje seroendeng
T niks

Moet misschien meer gezonde tussendoortjes nemen.
Was vanmorgen wel 0,7 kwijt!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:50

Nog 100 gram en dan 20 kilo kwijt in 6 maanden...dat is wel een mijlpaal!!! En een heerlijke motivatie om verder te gaan! :D

Precies goed, niet te snel. Ik wil ook niet met ruim vel overschot blijven zitten :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:24

@Allejandro: wow dat is wel héééél snel :oo

Als ik het ga uitrekenen was ik elke maand 2 kilo kwijt, elke week 0,5 kilo.
Ik mocht niet sneller afvallen, anders risico op veloverschot...

Schema voor vandaag:

O: cornflakes 35 gr + glas magere melk
T: watermeloen
M: noedels met véél groenten en kipfilet (zelfgemaakt) met curry light (ongeveer 300kcal/100ml, in deze hoeveelheid zal zo'n 75kcal zitten)
T: watermeloen of magere fruityoghurt
A: 4 crackers met kipworst, kipwit en light kaas

Krijg al honger van eraan te denken :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:25

Zilfstar schreef:
Tips voor mijn lijstje?

O 200 ml ontbijtdrink
T appel en limonade (moest bijtanken want had middagje bak gesjokt (letterljk) naast paard met vriendje van dochter erop
A nasi met veel groenten en weinig rijst, 1 lepel satesaus en een schepje seroendeng
T niks

Op zich wen prima lijstje. Je mag echt wel een broodje meer eten tussen de middag hoor! Je mocht je s middags nog trek hebben kan je je tussendoortjes best opvullen tot de 100/120 calorieën :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:28

Ik eet al een hele week niet anders dan anders en ben nog geen gram af!
*baalt als een stekker*

Ga opmerkelijk minder naar het toilet om te plassen,
dus ik vrees dat ik overal water aan het ophouden ben!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:31

Zilfstar schreef:
Tips voor mijn lijstje?

O 200 ml ontbijtdrink
T niks

Volgens mij heb je nu minder dan 1000 kcal op en dat is echt te weinig. Ik zou minimaal 2 boterhammen eten met de lunch en zeker als je een tussendoortje vergeten bent iets extra's nemen. Als je te weinig eet gaat je lichaam in spaarstand, dan ben je verder van huis :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:31

Allejandro schreef:
Nog 100 gram en dan 20 kilo kwijt in 6 maanden...dat is wel een mijlpaal!!! En een heerlijke motivatie om verder te gaan! :D

Precies goed, niet te snel. Ik wil ook niet met ruim vel overschot blijven zitten :o

Wat goed! Hoeveel wil je er nog af?