Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:50

Nou mijn enkel lijkt genezen, vandaag niets meer van gevoeld dus voortaan beter opletten met het uit de auto stappen. Morgen maar weer de schoentjes aan! Heb er wel echt zin in! Vriendlief vond dat ik moest proberen iets minder snel te lopen, hij vond me nogal snel gaan. Dus ik ga het eens proberen, heb alleen het idee dat ik dan meer moeite moet doen om langzamer te gaan en uiteindelijk veel vermoeider ben, maar goed....... hij is de expert dus een keer proberen kan geen kwaad.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:55

Fijn dat je enkel genezen lijkt te zijn. :j

Langzamer lopen.. Ik denk dat jij inderdaad vermoeider raakt dan omdat het snellere lopen misschien wel je eigen tempo is waarin je zelf het lekkerst loopt..

Kwestie van testen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 01:03

Huh doen mensen dat? Spontaan gesprek aan willen knopen of zwaaien? Heb ik geen last van, maar ik zoek ook altijd naar geld op de grond :P En met lopen m'n bril niet op en lenzen bijna nooit in dus gezichten vanaf afstand zie ik niet zo goed haha.

Zo het waait inderdaad flink! Ik ben vanavond niet meer geweest. Vanaf de trein direct doorgegaan naar de DA om nieuwe medicijnen voor m'n kat te halen. En toen ik thuis kwam was m'n tante er dus toen kon/wilde ik niet weg. Najah morgen na voetbal kijken of zondag dan maar..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:34

Wat ik trouwens leuk vind is de 'hardlopersgroet'. Als ik aan het rennen ben en ik kom een andere hardloper tegen is het altijd even zwaaien en 'hoi!' of 'goed bezig!' haha.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:51

Net terug van mijn nieuwe ronde denk dat het ongeveer 8-9 km is. Zal wel eens checken op google straks. Veel tegenwind en het ging niet zo lekker, had last van mijn heup. Volgende week fysio maar een laten checken. Rondje ongeveer in 55 minuten gelopen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:53

Echt een knap van de mensen die zo goed aan het trainen blijven en sommige zo ver en lang!

Ik zou eigenlijk afl. 9 moeten doen maar ik had last aan de binnenkant van mijn schenen dus ik ben op de crosstrainer gegaan. Maandag ga ik 9 doen en dan hoop ik dat ik er geen last meer van heb.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:42

Hihi sommige dingen zijn zo heerlijk herkenbaar, ik heb ook last van mijn ego wil-niet-wandelen als er iemand in de buurt loopt :')
Wordt hier ook wel meer gegroet als hardloper maar 't is niet dat het irritant wordt ofzo.

Lillytjuh: Oh ik dacht dat ik gek was x) Ik moet zowel anders als langzaam lopen van de fysio en vind 't veel vermoeiender als mijn
eigen hardloop techniek en tempo. Maar goed, moet het zo leren voor m'n schenen en die kleine pasjes moeten omdat de klappen
nog niet te groot mogen zijn aangezien de boel nog ontstoken is. Moest daar op de loopband 6 km/h om een beeld te schetsen :') _O-

Norton goed bezig zeg. Jammer dat het niet zo lekker ging, met deze wind lijkt me ook waardeloos lopen.. Ik heb altijd dat als het
zo hard waait ik moeite krijg met mijn ademhaling.

Ik ga zo ook hardlopen... ja ja 5x 1min met telkens 3min wandelen ertussen.. Zit serieus in dubio als ik een 'gewoon' trainingspak had dan
had ik dat aangetrokken maar ik heb alleen maar hardloopbroeken en shirts en vind het een beetje overdreven dat aan te trekken voor
vooral heel veel wandelen..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:29

Zooo net terug! Ben kapot! Het langzamer lopen moest sowiezo al.... kwam niet vooruit door de wind! Langs het water werd ik gewoon opzij geblazen. Nee geen toprondje...... 4 km gehad vandaag, doe hem dinsdag nog een keer over. Nu niet echt kunnen testen. Ik ga mijn huis maar eens poetsen als ik zo de douche uit kom.......

@Kasmir: ik zou gewone kleren aan doen, maar wel iets wat stevig zit want je waait compleet uit je kleren!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:10

Ik vind het ook vreselijk om te wandelen als er iemand in de buurt loopt inderdaad :P.

Het waait hard, maar ik ga vanmiddag weer. Eigenlijk les 7 (poging 2, vorige week ging het dus niet goed en ben ik omgedraaid), maar ga nog een keer les 6 herhalen omdat er toch weer een week tussen heeft gezeten. Baal er wel van, maar ik was zo licht in mijn hoofd dat het echt niet ging.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:15

idinn schreef:
Huh doen mensen dat? Spontaan gesprek aan willen knopen of zwaaien? Heb ik geen last van, maar ik zoek ook altijd naar geld op de grond :P En met lopen m'n bril niet op en lenzen bijna nooit in dus gezichten vanaf afstand zie ik niet zo goed haha.

Zo het waait inderdaad flink! Ik ben vanavond niet meer geweest. Vanaf de trein direct doorgegaan naar de DA om nieuwe medicijnen voor m'n kat te halen. En toen ik thuis kwam was m'n tante er dus toen kon/wilde ik niet weg. Najah morgen na voetbal kijken of zondag dan maar..

Zoeken naar geld??

Volgens evy kun je beter naar de horizon kijken omdat je dan minder last hebt van een slechte houding en ingedrukte longen....
Ennu die paar centen op de grond zijn nog niks vergeleken met die pot met goud die ik aan de horizon zoek _O-

Trouwens even een vraagje aan de experts. Volgens evy kun je beter 's morgens op de nuchtere maag gaan hardlopen als je wilt afvallen. Ik heb juist geleerd dat je altijd íets moet eten voordat je gaat lopen anders komt je spijsvertering niet opgang en dat zou weer slecht zijn ivm afvallen...
Iemand die het juiste antwoord weet?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:51

Om half 8 ga ik les 3 doen.. ben benieuwd..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:52

Ik meld me aan...
Alleen faal ik zwaar....
waarom?
Omdat ik mezelf er nu al ruim 4maanden probeer toe aan te zetten om lekker te gaan hardlopen en al 4maanden lang zeg ik ohhhhh morgen kan ook wel....

Wie kan me helpen? Hardlopers in heiloo toevallig?

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:57

Ik meld me ook even aan,

Ben net begonnen met een vriendin, zitten denk ik nu op de 2.5 km het is de bedoeling om ongeveer 2 tot 3 keer per week te lopen, maar het komt er helaas niet altijd van

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:58

En trouwens ik loop met het programma evy

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:17

JamieShanin: Misschien helpt het wel om lekker in dit topic mee te kletsen, motiveert toch wel..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:22

Heey ja dat is goed hoor!!

wat is eigenlijk een normale tijd om te lopen? (dus de tijdsduur??)
En hoe starten jullie, gewoon een stukje warm joggen en dan lekker gaan, of eerst nog lopen?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:58

Ik kom niet verder dan joggen :P. Echt hardlopen kan ik het niet noemen, ga altijd zo langzaam.

Ik ren met Evy en zij zegt na een paar seconden geklets: lopen, oftewel rennen. Doe nooit echt aan warmlopen, maar weet eigenlijk niet of dat slecht is.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:59

Mijn hardlooppoging is trouwens mislukt, buurvrouw had weer spierkramp en veel pijn, en we zijn na 5 minuten dus terug komen strompelen. Ga over een uurtje een 2e poging doen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:24

Anoli schreef:
Trouwens even een vraagje aan de experts. Volgens evy kun je beter 's morgens op de nuchtere maag gaan hardlopen als je wilt afvallen. Ik heb juist geleerd dat je altijd íets moet eten voordat je gaat lopen anders komt je spijsvertering niet opgang en dat zou weer slecht zijn ivm afvallen...

Ik weet het niet, loop ook niet om af te vallen, maar weet wel dat als ik niets eet voor ik ga lopen ik geheid neer ga. :P

Ik ga morgen een poging wagen om weer les 1 te lopen. Hopen dat het lukt met mijn voet, maar denk het wel.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:41

Geen idee of je het beste op nuchtere maag kan hardlopen nooit geprobeerd. Ik ben niet zo'n grote eter 's avonds en dus heb ik 's ochtends echt honger. Ik eet wel genoeg hoor, heb geen anorexia of zo. Maar zit relatief snel vol dus eet kleine beetjes en dan vaker.

RubyRed ik doe niet aan warmlopen en dan rekken. Begin meestal gewoon te lopen niet meteen als een gek sprinten maar gewoon zo'n tempo van 9,5-10 km/u en zie wel hoe lang het vol houd, gemiddeld is dat rond 45 minuten en dan krijg ik het echt zwaar. Soms heb ik ook maar tijd om een half uurtje te lopen nou dan dus een korter rondje van 25-30 minuten ook prima.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:42

Spirit schreef:
Anoli schreef:

Ik weet het niet, loop ook niet om af te vallen, maar weet wel dat als ik niets eet voor ik ga lopen ik geheid neer ga. :P

Ik ga morgen een poging wagen om weer les 1 te lopen. Hopen dat het lukt met mijn voet, maar denk het wel.

Ja kijk er hoeft bij mij geen 10 kilo af in 10 weken tijd. Maar een kilo of 5 in een jaar tijd zou lekker zijn...

Let wel op mijn voeding, in de zin van weinig snoepen en geen frisdranken door de weeks.
Verder drink ik veel water in plaats van al die andere zoete troep.

Maar ja, wat is er nu goed qua eten en hardlopen? Voor het nare gevoel hoef ik het niet te laten. Ik kan rustig rennen op een lege maag zonder flauw te worden.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:51

Die krijg je er wel af hoor die 5 kilo als je regelmatig gaat hardlopen. Let wel je gaat meer spieren opbouwen kan soms vertekend beeld geven op de weegschaal. Je kan het beste eigenlijk even je omvang meten, taille, heupen, bovenbenen dan krijg je een beter beeld.

De een kan goed preseteren op nuchtere maag de ander niet zou gewoon doen waar je je fijn bij voelt. Je spijsvertering komt pas op gang na het ontbijt, maar of je echt sneller afvalt betwijfel ik. Volgens mij is het zo als je meer sport dat je sowieso een betere stofwisseling krijgt, omdat je meer verbrand en daardoor val je af. Al zou je meer dan 2000 calorien per dag eten en dus zoveel sporten en bewegen nog meer dan die 2000 verbranden zou je nog afvallen

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:34

Ik kom hier als extra stok achter de deur ook eens mee praten :j

Ik merk dat ik een doel moet hebben, afgelopen jaar heb ik mee gedaan aan de batavierenrace, wel maar 5,4 kilometer, amar toch heb ik hier regelmatig voor getraind.

Nu wil ik in september weer mee doen aan een estafetteloop, alleen merk ik dat ik nog niet gemotiveerd genoeg ben om te blijven trainen. Maandag heb ik mijn laatste tentamen, vanaf dan wil ik proberen weer 2 keer per week te gaan lopen.
Hoe vaak gaan jullie eigenlijk lopen?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:41

Ais: gezellig :)

Ik loop 3 keer per week, en ben van plan dat ook vol te blijven houden.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:04

Ik loop minimaal 3x per week kan soms ook meer zin. Ligt aan de tijd die ik heb en het weer. Max 2 keer rond de 8 km. Andere keren varieren tussen 3-7 km.