Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:48

Beste wensen idd nog :)

Ik heb gisteren mijn eerste boog gekocht. Kan niet wachten totdat ik er een training mee kan schieten/ :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:06

Ook voor jou Felicxa: photo or it didn't happen! :D

Wat balen van die aanmelding zeg Renske! Flauw dat ze daar vanuit de NHB ook niet een beetje soepeler mee om hebben kunnen gaan... Wel stoer dat je dat zelf gewoon verder gaat. Kun je in elk geval mooi al wat wedstrijdmeters maken, is vast mooi meegenomen als je dan volgend jaar alsnog wilt meedoen met de teams.

Jasses Ashley, nare blessure. Beterschap ermee!

Gisteren lekker thuis getraind, het vloog mooi allemaal. Hopelijk is het volgende zaterdag net zulk mooi weer bij de Winter 3D. :D
Ik heb met trouwens ook al aangemeld voor de 3D in Lierop op 6 mei, nu samen met twee clubgenootjes. :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:40

Afbeelding
:D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:42

Heel gaaf! +:)+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:39

Elanor schreef:
Ik heb met trouwens ook al aangemeld voor de 3D in Lierop op 6 mei, nu samen met twee clubgenootjes. :)

Dat was toch 7 en 8 mei? :o? Ik heb me aangemeld voor de 8e in ieder geval :')

Mooi felicxa!! Ik snap dat je niet kunt wachten.

Ik had afgelopen donderdag weer wedstrijd. Stond ik daar mee te schieten met de eerste klasse. Beetje intimiderend wel.
Alleen de eerste ronde ging helemaal niet goed. Vijf pijlen, 25 punten geschoten. Daarna wel goed herpakt. Conclusie was: goed rechtop staan en niet in mijn boog hangen. Dan had ik eigenlijk constant een 8, maar zodra ik het liet hangen.. weer een 5.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:00

Typfoutje, ik ga de 7e. :D

Gaaf hoor, eerste wedstrijd! En goed dat je in elk geval weet wat de oorzaak is van die vijven, dan weet je waar je aan kunt werken de volgende keer. Ik vind 't echt knap, je wordt voor het gevoel toch een stuk meer 'op je vingers gekeken' bij zo'n wedstrijd dan wanneer je lekker in het bos een 3D aan het lopen bent denk ik zo.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:47

Ja en toch vind ik dat er heel erg aan liggen met wie je op de baan staat :o

Ik heb wel eens bij heren gestaan (bij 3D) die ongevraagd advies blijven geven. En dat is vast goed bedoeld en ik luister er ook goed naar, want zij schieten al decennia langer dan ik. Maar ik kom voor mijn rust en mijn lol. Ik weet als ik erheen ga dat het voor mijn plezier is en niet om mijn brood mee te verdienen en ik vind het prima zo O:) Een keer wat advies is prima, maar een heel weekend, nee dank je.

En met de indoor wedstrijden is iedereen vooral heel erg met zichzelf bezig :))
Ik werd laatst trouwens door een ouwe man aangesproken: 'Renske, was het toch? Ik train bij ons de jeugd en het ziet er goed uit wat je aan het doen bent. Jij komt er wel.' Super lief. Ik stond echt perplex.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:43

Schieten jullie ook van je paard? Foto's?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:05

Wat een mooi compliment Renske! Kan me voorstellen dat je daar even helemaal blij van wordt, wat leuk!
Oef, zo'n ervaring heb ik gelukkig nog niet gehad tijdens een 3D, laat dat zo blijven. :))

Ik focus echt op 3D's Cambiar, te paard is voor mij meer een geintje voor erbij. Hoewel het eigenlijk natuurlijk de mooiste vorm van boogschieten is, helaas financieel en qua tijd voor mij niet haalbaar ook dat op dit moment 'echt' te ontwikkelen. :)

Ik heb wel een eenmalige een training bij de Horsebackarchers of Holland gevolgd. Zeker een aanrader, ook als je geen handboogervaring hebt. Arno hier op bokt heeft inmiddels een vergelijkbaar initiatief ook op andere locaties, Paard & boog.

Even gespit, dit is de eerste keer te paard, awww. :D Na de ochtenddtraining te voet gaan de 'nieuwelingen' het geleerde te paard in de praktijk brengen aan de longe. Eerst stap, later galop en dit wordt rustig uitgebreid naar meerdere pijlen in de hand. :) Rugspanning ho maar bij dit schot, toch een 10. :+

Incidenteel thuis een beetje 'aanklooien'.
Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:28

Ow leuk zeg :-). Thx!
Ik wil ermee beginnen.
Vroeg me af of paarden perse rechtgericht moeten zijn hiervoor. Zou vooral leren zonder handen sturen.
Zal eens nagaan qua les, thx!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:36

De schutter, die moet eens zorgen dat hij recht is! :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:51

:oo :oo :oo
Dat filmpje!! Jeetje.

Ik zou het graag eens willen proberen, schieten vanaf het paard, maar t lijkt me erg moeilijk. En dan daarbij ben ik zo'n antiheld die het al benauwd krijgt bij de gedachte 'stuurloos'.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:20

Tot over onze oren in de modder, maar… de afvaardiging van mijn vereniging mocht vier prijzen meenemen van de Winter 3D. :D
Waaronder de eerste plaats bij de dames BHR. :D
Supermooie wedstrijd, er zaten weer geweldige doelen tussen, vlotte organisatie, goede catering. Echt genoten. :j
De volgende wedstrijd duurt dan wel weer even helaas, vooralsnog wordt dat Lierop. Jammer dat ik je dan misloop Renske, was leuk geweest om even gedag te zeggen!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:42

Ja idd. Ach er komt vast nog een kansje! ;)
Fijn is dat, als het allemaal goed geregeld is!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:19

Wauw. Gisteren had een van de jeugdleden zijn nieuwe handboog mee. Splinternieuw, bekend merk, type jachtboog. Paar series gedaan, half uurtje niets aan de hand en ging prima. Hij schoof door van de 10 naar de 18 meter, naast mij. Helemaal prima. Hij trekt de boog uit tot zijn ankerpunt ...
KAWHAM!!
Onderste lat gedelamineerd. :wow: 8)7
Schrok me helemaal te pletter, en hij nog meer. Da's dus een kans van 1 op de zoveel 1000 dat je zo'n fabrieksfout hebt. Blij dat niemand een splinter of pijl in het oog kreeg en het alleen maar schrikken was. Valt onder de garantie, maar wel echt supersneu voor de jongen, hij was er zo blij mee. :(:)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:43

Dat is inderdaad schrikken!
Ik vind het ook altijd zo eng met een nieuwe boog!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:54

Ik vond het nooit eng ("dat gebeurt toch nooit"), maar ben die mening nu wat aan het bijstellen. :')

Hoe is het trouwens met je schouder, wil het met rust een beetje genezen? :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:04

Zeker schrikken als zoiets gebeurd. Mijn beste vriend heeft dit ook eens gehad. Boog in zijn gezicht gekregen. Gelukkig niet te veel schade. Heeft er nu niets meer van.

En ik heb gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer eens geschoten. Alleen dan met een 20 pond boogje.
Die kan ik wel hebben sinds het ongeluk met de fiets. Dus misschien ga ik het toch weer oppakken.
Maar 40 ponds is echt te zwaar. Dus ik ga dan wel naar een nieuwe moeten zoeken.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:56

Het gaat de laatste tijd erg goed met mijn schouder. Ik heb niet meer continu pijn erin. Alleen veel bewegen gaat nog niet.
Gisteren heb ik toch nog even geprobeerd te schieten, maar na een paar pijlen houdt het toch echt weer op helaas. Maar we komen er vanzelf wel weer! :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:37

Ik ga trouw elke maandag naar les, gaat steeds beter! Ik weet eindelijk wat voor boog ik zelf wil, een houten jachtboog. :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:35

Jeeeezus Elanor, dat moet schrikken zijn! Zoiets verwacht je inderdaad niet.

Balen Ashley, maar allang fijn dat je in het dagelijks leven weinig klachten hebt!

Gothico, 20 pond is toch ook prima? :) en helemaal als je dan toch lekker kunt schieten!

Fijn Dapnik! Hoe lang ben je nu aan het schieten? :)

Ik heb een paar weken terug mijn nieuwe PR geschoten. Het ging ook erg lekker. Geen dipjes in de punten en een serie van 46 :wow: ik stond er zelf van te kijken. En daarna ben ik allemaal een beetje met de gezondheid aan het sukkelen geweest. Steeds hoofdpijn, veel moe, van de week leek het naar een griepje te gaan, maar het zet niet door. Dus ik kruip s avonds steeds braaf op tijd onder de wol. Maar dan blijft het schieten even liggen helaas.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:17

Even goed uitrusten, dan kan je er snel genoeg weer tegenaan!!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:49

renskep: Zeker is 20 ponds ook goed. Maar ik vind mijn huidige boog erg fijn.
Ik mis wel met dit weer het lekker in de achtertuin schieten. Ik ga niet in de regen staan^^.
Maar met mijn huidige boog gaat het op dit moment toch niet.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:16

Ik schiet sinds oktober 2015. In 2013 een 10 weekse cursus gedaan en daarna niet door gezet, maar het was nog aardig blijven hangen gelukkig!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:38

Inderdaad Ashley, het komt dan wel weer! Fijn dat het in elk geval iets beter gaat. :)

Ook voor jou mooi dat je in elk geval weer kunt schieten Gothico! En 40lbs is ook wel meteen erg veel als je niet in vorm bent, rustig opbouwen vanaf 20 is helemaal prima!

Wat leuk Dapnik. Heerlijk om te gaan kijken voor een eerste eigen boog, zoveel om uit te kiezen!

Wauw Renske, gefeliciteerd met je PR!! Klasse zeg!! :wow: Eerst even bijtanken inderdaad, staan schieten als je eigen niet lekker bent is ook niet fijn. Het heerst volgens mij behoorlijk.

Ook maar weer eens een plaatje, ik heb vandaag de longbow weer eens gepakt. Ik moet altijd ontzettend schakelen van het gevoel van de ruiterboog, maar wat gaat het dan weer ontspannen met die lange werparmen. Drukke week gehad en dan kan ik met deze boog echt heerlijk 'unwinden'. :)

Afbeelding