Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:15

Dan heb ik die drang weer terug.

lillytjuh

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:04

Oh nee helemaal niet gelukkig! Weet nu dat ik van zaterdag op zondag ga roken en het doet me niets! Ben ik wel erg blij om! Maar goed ik heb mijn stopreden in mijn achterhoofd en weet dat ik straks echt helemaal niet meer ga roken! Maar nu ongesteld dus dit weekend mag ik een drankje en een peukje hahaha

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:45

Ik ben weer begonnen, helaas niet zonder redenen..
Als alles weer rustig is maar weer een poging wagen.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:48

Ow, vergeten te melden, ik ben ook weer begonnen, daarna geen paniekaanvallen meer gehad.
Lijkt er toch mee te maken te hebben gehad.
Maak me nu al sappel om de aankomende stop poging -O-

Over een paar weekjes weer, eerst proberen te minderen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:14

Als je zo panisch bent kun je ook proberen te stoppen met behulp van hypnose ,
of acupunctuur ofzo.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:31

Jammer Nadesh en AFCAAFCA -O-

Dat hele ''weekendroken'' zou ik ook niet kunnen denk ik... Meteen weer verslaafd waarschijnlijk.

Heb inmiddels een verjaardag met rokers + een stressmoment (ziek paard) overleefd zonder te roken :7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:12

Ik ben sinds maandag gestopt :D Vorige stoppoging was heel erg zwaar, deze lijkt een fluitje van een cent. Ik ben er heel erg positief ingegaan, ik ben nieuwe gewoontes aan het aanleren en ik voel me helemaal 'zen' :')

Enige minpuntje is dat ik de weegschaal langzaam omhoog zie gaan. Nu in 1 week tijd ben ik 700 gr aangekomen, dus het is nog te overzien. Ik hoop alleen dat het niet meer wordt :=
Ik vind het ook super oneerlijk, want ik eet geen grammetje meer (ik hou alles tot in de puntjes bij kwa voeding).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:56

Ik begon ook aan te komen dus heb mezelf tot een fitness programma verplicht...... Nog een paar maanden en die bikini moet weer aan.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:30

Ik deed al aan fitness :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:09

Ik niet, enkel paardrijden en hardlopen. Hoop snel mijn hoepel binnen te hebben, kijk er zo naar uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:52

Jullie moeten gewoon zwanger worden :D
Dan taal je niet meer naar een sigaret. Ik ben nu 4,5 maanden zwanger en moet er echt niet aan denken een sigaret op te steken, ik mis het echt totaal niet!

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:25

*Proest* Repelsteel _O-
Moet er niet aan dénken, mn bijna 19 jarige zoon ziet me aankomen :P
Joey, lieverd, je krijgt er een broertje of een zusje bij :+:
Joey: :roll: :roll: :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:29

Nadesh schreef:
*Proest* [naam] _O-
Moet er niet aan dénken, mn bijna 19 jarige zoon ziet me aankomen :P
Joey, lieverd, je krijgt er een broertje of een zusje bij :+:
Joey: :roll: :roll: :roll:

Mijn dochter wordt in maart ook 19 jaar :D
Die had eerst zoiets van -schaam schaam :o , maaaammmmm, bah dus jullie hebben hét gedaan :oo :r ... en wat moet ik nou met een broertje of zusje _-:( , getver!!!! :roll: -
Maar nu vind ze het hartstikke leuk en heeft ze op facebook zelfs kleine baby-uggs voor haar toekomstige broertje gewonnen <3

(ik ben maar een half jaartje jonger dan jij zie ik net := )

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:09

@repelsteel: daarom rook ik alleen nog met stappen haha zitten in de "voor het eggie oefenen fase"

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:12

Weekend roken heb ik voorheen ook bijna een jaar volgehouden.. Helaas is dat stiekum toch weer roken geworden.. Sluipt erin, dagen als carnaval, stiekum de zondag erbij pakken.. En zo werd het weer steeds meer en meer..

Nu ben ik 3 of 4 maanden gestopt, gaat me heel goed af. Mag van mezelf wel roken als ik het echt wil op stap, maar heb er meestal geen behoefte aan, zelfs niet als ik mee het rookhok in loop..

Ik weet niet of zwanger worden nu het beste is hoor ;) haha..
het zal vast werken.

Hier inmiddels ook mijn red bull verslaving aangepakt !

Over het aankomen, ik was altijd vrij dun 34/36, maar sinds ik gestopt ben is er toch wel iets bijgekomen. Is maar 3/4 kilo (nu 36), maar toch het is net wat meer dan voorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:34

Dat oefenen is veel moeilijker hoor lillytjuh, als het straks zover is gaat dat stoppen vanzelf!

Toen ik zwanger werd van mijn dochter rookte ik nog, ik had toen niet in de gaten dat ik al zwanger was want ik dacht dat dat nog wel een paar maanden zou duren na het stoppen van de pil. Na de positieve test heb ik nog 2 halve sigaretten gerookt... halverwege uit gedrukt omdat ik me zo verschrikkelijk bezwaard voelde moet die sigaret in de hand.
Ik ben toen moeiteloos gestopt, maar ben toen mijn dochter 9 maanden oud was weer begonnen toen ik in een discotheek ging werken :')
Best zonde want daarna heeft het me dus bijna 17 jaar gekost om weer te stoppen. Dat laat ik dit keer niet weer gebeuren.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:37

Vraagje:
Wie heeft er ervaring met Stoppen met roken, met behulp van Champix?
Zit er aan te denken om het hiermee te gaan doen, alleen ben ik benieuwd naar mensen die dit al gedaan hebben.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:43

Succes allemaal, morgen een jaar geleden gestopt met roken! Nu
Nog steeds gestopt en 17kg lichter!!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:44

Geen idee, patienten die ik spreek zijn wel tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:58

WOW AnoukShel ... dat zijn heel wat kilo's ... wat knap!!!! *\o/*
Nadesh, er was hier iemand die waarschuwde voor champix, iets met een verhoogde kans op een hersenberoerte oid als ik het goed heb. Ik weet niet meer welke bokker het was.
Mijn neefje heeft het korte tijd geslikt maar die ging zich er helemaal raar van voelen en is er toen snel mee gestopt. Hij rookt nog steeds -O-

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:06

17kg wow!!! Goed zeg! Vertel me je geheim hahaha hoef er maar 5 maar toch..... Het is lastig en ik snoep al eigenlijk niet!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:14

Ik ga 1 maart stoppen met roken! Was vorig jaar een aantal maanden gestopt.
Maar tegen een zeer stressvol motorongeluk was mijn stoppoging helaas niet opgewassen.
Nu ben ik er weer helemaal klaar voor en wil me er weer voor de volle 100% voor inzetten! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:12

Ik ben inmiddels 3 weken gestopt en dit keer heb ik het denk ik echt een schop voor z'n hol gegeven, want:

Ik denk totaal niet meer aan roken *\o/* Ik zag dit topic en toen dacht ik 'Verrek, ik heb al twee weken niet aan roken gedacht!'.

Ik help m'n man met minderen, ik heb de sigaretten bij me zodat hij er niet zomaar eentje kan pakken. En geen seconde denk ik eraan om er eentje nemen :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:43

Ik wil ook stoppen met roken. Ik schrok mij een beroerte bij de pomp gisteren, toen ik sigaretten ging halen € 7,50 per pakje L&M (27 stuks) :wow:

Ik denk er al langer aan om te stoppen. Ik ben mij steeds vaker bewust van mijn longen, zeker na het roken van een sigaret. Dan voel ik ze zowat zitten. Ook is mijn ademhaling kort en hoog. Het is gewoon ongezond natuurlijk. Nu met die prijsverhoging, pfoe! Ik rook gewoon gemiddeld € 30,- per week weg (soms meer). Mijn vriend rookt ook, iets minder dan ik, dus ik denk dat wij per maand ongeveer goed € 200,- oproken :\ Slaat nergens op natuurlijk :n

Nu nog bedenken hoe het aan te gaan pakken :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:16

Half jaar gestopt met roken :D
Na een aantal weken dacht ik er praktisch niet meer aan, en nu bedacht ik me ineens dat het alweer een half jaar terug was dat ik mijn laatste sigaret rookte.
Het kan allemaal jongens!

Klopt de pakjes worden steeds duurder, ik werk in de supermarkt en er liggen alweer nieuwe prijzen. xxl pakje camel voor 7,80. van nelle 50 gram voor 8,70, shag pakjes worden 30 gram en 5 euro