Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:13

Ja. Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is ...

Heb je een thermo deken ?
Ik herstel namelijk veel sneller van dingen als m'n spieren warm blijven ,en dus ook snachts ( ik weet dat het niet hoort)

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:11

Het is wel erg stil geworden na mijn reactie dat was niet de bedoeling hoor haha vergeet mijn vraag maar snel en klets lekker verder

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:31

Denk niet dat het met je vraag te maken heeft gehad.
Ik merk dat met de kou wel meer last krijg van mijn handen en voeten voornamelijk. Mijn temperatuur begin eindelijk goed te zakken dus ik denk dat de spray met antibiotica misschien ga helpen. Andere kuur is al afgelopen.

gisteren oogmeting gedaan en goh echt geschrokken. Moet aan een bril. Hopelijk help dat tegen hoofdpijn en moeheid.

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:39

Kou is inderdaad niet fijn. Loop hier ook als een mummie rond om niet te bevriezen en in de kramp te schieten.
Een bril kan veel schelen hoop dat je er baat bij hebt. Ik moet mijn ogen ook weer laten meten want ze zijn voor mijn gevoel ook wat achteruit gegaan. Stel het elke keer uit helaas....merk dat ik het zat word om elke keer met mijn lichaam bezig te zijn, maar kom er natuurlijk niet onderuit.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:46

nee dat is zo. ik denk ook dat ik door de medicatie slechter ziet. maar goed de medicatie moet blijven. En ook al help die bril iets tegen de hoofdpijn en moeheid dan ben ik al dankbaar.

heb het jaren uitgesteld maar nu is het wel heel erg, werd door mijn dochter naar de opticien gesleurd hahahha

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:58

deze kou kan ik ook slecht tegen, ook al zegt men dat het gezond weer is droog en zonnig en een beetje vorst, nou ik heb dan vooral last van mijn voeten en onderbenen die krijg ik niet meer warm, ga dinsdag eens naar de fysio om ze te laten masseren, misschien dat het iets helpt, met doorbloeding ofzo, kan het altijd proberen toch?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:59

jolandje schreef:
deze kou kan ik ook slecht tegen, ook al zegt men dat het gezond weer is droog en zonnig en een beetje vorst, nou ik heb dan vooral last van mijn voeten en onderbenen die krijg ik niet meer warm, ga dinsdag eens naar de fysio om ze te laten masseren, misschien dat het iets helpt, met doorbloeding ofzo, kan het altijd proberen toch?

Weet niet of je het al doet. Maar als ik steenkoude voeten heb, dan ga ik pootje baden in warm water.

Ik heb vorig jaar ook erg veel last gehad van mijn onderbenen. Heb bijna een jaar lang met kousen moeten rond lopen.

sweetsox schreef:
nee dat is zo. ik denk ook dat ik door de medicatie slechter ziet. maar goed de medicatie moet blijven. En ook al help die bril iets tegen de hoofdpijn en moeheid dan ben ik al dankbaar.

heb het jaren uitgesteld maar nu is het wel heel erg, werd door mijn dochter naar de opticien gesleurd hahahha

Door medicatie kun je ook slechter zien. Ik heb ook een bril. -8

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:06

ik ga wat vaker in bad liggen, maar vooral 's nachts heb ik de meeste last van de kou

ik draag ook een bril, heeft dat ermee te maken?

dragen jullie allemaal een bril?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:51

Ik ben qua ogen achter uit gegaan, denk dat medicatie daar wel mee te maken heb. Voornamelijk de cilinder is erg veranderd

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:53

Ik had ook cilinder en opgegeven moment een prisma in linkeroog. En nu heb ik GEEN prisma als cilinder in mijn linker glas. Hoop ellende mee gehad en eindelijk is het nu goed. Geen pijn meer in de ogen en hoofdpijn een stuk minder.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:02

Ja morgen ga ik weer terug om een paar brillen te kopen. Ben ook zo moe.... Weet dat het te maken heeft met de fibromyalgie maar hoop dat de bril inderdaad iets oplost.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:23

Ik heb lenzen en een bril ( bril heb ik meestal savonds of sochtends kort op , ik krijg namelijk neus/hoofdpijn van het gewicht van het monteur ... ( er zit amper nog montuur op , maar toch nog te zwaar)

L 8.60 (basiskrom) 14.20 (diameter) -1.75 ( sterkte)
R 8.70 (basiskrom) 14.50 (diameter) -2.25 (sterkte) -0.75 (cilinder) 180 (as)

Ik moet nu al 1 1/2 jr opnieuw laten meten en nakijken ... Maar ik heb er zoon rot hekel aan .
Nu moet ik feb. Wel want heb bij pearle opgezegd dus nog maar 1 mnd lenzen :( *zucht*

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:31

Ik ben bij Pearl langsgegaan daar had ik mijn laatste bril gekocht. Lenzen is niks voor mij. Vind het ook zo de van het geld, hahaha besteed dat liever aan iets anders. Of ik moet dat vergoed krijgen dan wil ik het wel proberen. Ik heb nu alleen een erge cilinder. Geen sterkte mee. Heel vreemd, maar goed dat komt door de medicatie

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:03

Wat ik al zeg , een bril is voor mij lastig en lezen zijn op jaar basis even duur als m'n bril :o alleen de bril betaal je in 1x en lenzen 12x :+ en beide heeft voor en na delen .

Al zou ik graag willen laseren , maar ja die centen he ... En of het kan/nut heeft ?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:22

o oke dat wist ik niet dat dat even duur was. ze hebben nu zo'n aanbieding. bril, zonnebril en lenzen. misschien inderdaad gewoon een keer uitproberen. Dan ga ik zo maar een bril zoeken help hhahaha

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:22

Hoe gaat het met jullie???

Met mij gaat het goed. Weinig pijn, maar dat komt omdat ik af en toe een ibrofun neem. Ik zit ook wat meer met mijn benen omhoog en ga geregeld weer lekker in bad.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:45

Hier gaat het z'n gangetje .

Ik doe wel teveel , wat dat betreft kan ik gewoon niet rustig aan doen :+ zolang we lopen kunnen .... En anders gaan we kruipen :o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:09

Helaas gaat het hier niet lekker. Voornamelijk veel last van hoofdpijn en mijn voeten en rug.

daarnaast heb ik nog mijn holtes ontstoken en heb een virus waarin nog onder lijd. En erg moe.

het is te koud en moet weer even nadenken over hoeveel ik doe in huis en tijdens mijn werk. We hebben besloten om. Iemand drie uur in te huren voor het schoonmaak/ strijkwerk. En ik ga proberen boodschappen zoveel mogelijk te laten bezorgen voor mijn bedrijfje en privé. Blijf zeulen en dat moet ik juist niet doen. Veel pijn bij de schouders en boven in mijn rug.

mijn spiraal gaat de verkeerde kant op. Dus daar ga ik aan werken.

verder baal ik een beetje dat ik mijn oude pony niet terug kan kopen, maar als ze hem verkoop dan zeg ze het tegen me. Mag wel gaan kijken bij hem dus dat is leuk. Aankomend weekend heb ik het druk. Ga bij mijn vader logeren anders is hij zo alleen en samen hebben we het heel gezellig. Dan zondag daarvan uit naar een baby shower. Zal zondag dus heel vroeg naar bed gaan.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:31

Ik ga niet weer zeggen dat het goed met me gaat. Vanavond ging ineens mijn linkerknie vreselijk veel pijn doen. Lopen wil haast niet en hoop dat het morgen mee valt.

Sweetsox vervelend. Holtes bedoel je daar je voor en bijhoofdholtes? Die zijn bij mij ook weer lekker bezig.

Hoop voor je dat je in de positieve spiraal komt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:46

ik zit ook weer helemaal in de lappenmand -O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:47

Aankomende week wind en regen .... :(
Wie gaat er mee voor ''eenzame'' opsluiting tot het voorjaar is ?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:52

winterslaap is ook fijn denk ik, je zult maar een marmot zijn ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:00

Lijkt me heeeeerlijk . :') lekker snoesen tot het warme zonnetje me wakker maakt <3

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:21

Winterslaap, ik doe ook mee.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:48

sweetsox schreef:
... Blijf zeulen en dat moet ik juist niet doen...

Ik krijg gemengde gevoelens bij alle verschillende verhalen die ik hier lees. Ik weet niet of jij naast fibro nog andere aandoening(en) hebt, maar ik heb ervaren dat het mij goed doet om bezig te blijven en om juist de dingen wél te doen (maar dan rustig opgebouwd). Ik gun jullie dat ook en vind het rot dat hier zoveel mensen zijn met wie het bergaf gaat!