Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir1ne schreef:Ik ben best jaloers.. als je zegt ik hoef maar 7 kilo kwijt
Florenc schreef:Ir1ne schreef:Ik ben best jaloers.. als je zegt ik hoef maar 7 kilo kwijt
Auwch, ik snap idd dat dat redelijk hard is om te horen als je er veel meer kwijt moet. Ik moet er ook 'maar' 8 kwijt. Maar soms heb ik wel het idee dat het afvallen 'makkelijker' gaat bij mensen met veel overgewicht? Of toch allesinds die eerste kilo's?
Ik weet dat ik voor die 65 kilo (waarmee ik dan nog maar op een bmi van 25 zit) echt zwaar moet werken. Door enkel op mijn eten te letten val ik geen kilo af (vermits ik altijd vrij gezond eet). Wil ik wekelijks één kilo afvallen, moet ik naast het opletten met mijn eten, ook wel minstens 5/6 keer per week een uur intensief sporten. Dit terwijl ik het idee heb dat mensen die écht te zwaar zijn, véél vlotter er een kilo afkrijgen (door pakweg enkel een aantal slechte eetgewoontes te schrappen en te letten op wat je eet)
Goed, dat 'makkelijker' is natuurlijk héél relatief, want je moet er uiteraard veel meer kwijt.... We zullen er allemaal voor moeten werken
Citaat:Nou ja, zo gaat t bij mij echt niet. De kilo's vliegen dr niet af bij mij, ik moet er HARD voor werken, en zelfs de eerste kilo's gingen niet van een leien dakje bij mij.
Citaat:Volgens mij is het op een gewicht wat zo hoog ligt ook een hele grote mentale strijd, heel hard mentaal werken, een hele zware strijd. zo ervaar ik dat tenminste wel.
Met een aantal kilo's eraf heb je dat (denk ik) vele malen minder.
Uiteindelijk is het werken hierom, vind ik! niet helemaal gelijk
Ir1ne schreef:Nou ja, zo gaat t bij mij echt niet. De kilo's vliegen dr niet af bij mij, ik moet er HARD voor werken, en zelfs de eerste kilo's gingen niet van een leien dakje bij mij. Maar, als jij gewoon een wekelijks goed schema houdt, dan hoef je toch niet zo hard te sporten elke keer? dat lijkt me ook niet gezond btw, omdat je spieren moeten herstellen.
Ik kan nu wel vragen, waarom wil je afvallen? maar dat is ook enigzins gemeen. Net alsof dat er niet toe doet, maar ik weeg wel een beetje meer dan dat en ik moet ook heel wat kilo's kwijt.
Volgens mij is het op een gewicht wat zo hoog ligt ook een hele grote mentale strijd, heel hard mentaal werken, een hele zware strijd. zo ervaar ik dat tenminste wel.
Met een aantal kilo's eraf heb je dat (denk ik) vele malen minder.
Uiteindelijk is het werken hierom, vind ik! niet helemaal gelijk
Nueve schreef:Ik denk dat wat Florenc bedoelt is dat als persoon A (BMI 35) en persoon B (BMI 25) beiden 1500 kcal per dag tot zich nemen en elke dag een uur sporten (noem maar wat getallen hoor), dat A dan waarschijnlijk de eerste kilo's sneller kwijt zal raken dan B. Maar voor allebei vergt het natuurlijk een hoop mentale inspanning.
Rebeccaa schreef:Een rijpe mango vind ik best sterk ruiken, ja lastig te omschrijven..Ruik er nu eens aan en dan over een paar dagen? Dan weet je het verschil. Overigens zijn ze na 2-3 dagen liggen meestal wel rijp en ja als je er dan in drukt of knijpt dan voel je het ook wel dat ze rijp zijn..