[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:25

Me too.....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:28

_O- dan had ik al klaar geweest... maar nee ik heb nog wel even te gaan _O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:51

Ik ook! helaas!!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:19

Ir1ne schreef:
Ik ben best jaloers.. als je zegt ik hoef maar 7 kilo kwijt :=

Auwch, ik snap idd dat dat redelijk hard is om te horen als je er veel meer kwijt moet :+. Ik moet er ook 'maar' 8 kwijt. Maar soms heb ik wel het idee dat het afvallen 'makkelijker' gaat bij mensen met veel overgewicht? Of toch allesinds die eerste kilo's?

Ik weet dat ik voor die 65 kilo (waarmee ik dan nog maar op een bmi van 25 zit :+) echt zwaar moet werken. Door enkel op mijn eten te letten val ik geen kilo af (vermits ik altijd vrij gezond eet). Wil ik wekelijks één kilo afvallen, moet ik naast het opletten met mijn eten, ook wel minstens 5/6 keer per week een uur intensief sporten. Dit terwijl ik het idee heb dat mensen die écht te zwaar zijn, véél vlotter er een kilo afkrijgen (door pakweg enkel een aantal slechte eetgewoontes te schrappen en te letten op wat je eet)

Goed, dat 'makkelijker' is natuurlijk héél relatief, want je moet er uiteraard veel meer kwijt... -O-. We zullen er allemaal voor moeten werken :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:35

Florenc schreef:
Ir1ne schreef:
Ik ben best jaloers.. als je zegt ik hoef maar 7 kilo kwijt :=

Auwch, ik snap idd dat dat redelijk hard is om te horen als je er veel meer kwijt moet :+. Ik moet er ook 'maar' 8 kwijt. Maar soms heb ik wel het idee dat het afvallen 'makkelijker' gaat bij mensen met veel overgewicht? Of toch allesinds die eerste kilo's?

Ik weet dat ik voor die 65 kilo (waarmee ik dan nog maar op een bmi van 25 zit :+) echt zwaar moet werken. Door enkel op mijn eten te letten val ik geen kilo af (vermits ik altijd vrij gezond eet). Wil ik wekelijks één kilo afvallen, moet ik naast het opletten met mijn eten, ook wel minstens 5/6 keer per week een uur intensief sporten. Dit terwijl ik het idee heb dat mensen die écht te zwaar zijn, véél vlotter er een kilo afkrijgen (door pakweg enkel een aantal slechte eetgewoontes te schrappen en te letten op wat je eet)

Goed, dat 'makkelijker' is natuurlijk héél relatief, want je moet er uiteraard veel meer kwijt... -O-. We zullen er allemaal voor moeten werken :j

Nou ja, zo gaat t bij mij echt niet. De kilo's vliegen dr niet af bij mij, ik moet er HARD voor werken, en zelfs de eerste kilo's gingen niet van een leien dakje bij mij. Maar, als jij gewoon een wekelijks goed schema houdt, dan hoef je toch niet zo hard te sporten elke keer? dat lijkt me ook niet gezond btw, omdat je spieren moeten herstellen.
Ik kan nu wel vragen, waarom wil je afvallen? maar dat is ook enigzins gemeen. Net alsof dat er niet toe doet, maar ik weeg wel een beetje meer dan dat en ik moet ook heel wat kilo's kwijt.

Volgens mij is het op een gewicht wat zo hoog ligt ook een hele grote mentale strijd, heel hard mentaal werken, een hele zware strijd. zo ervaar ik dat tenminste wel.
Met een aantal kilo's eraf heb je dat (denk ik) vele malen minder.
Uiteindelijk is het werken hierom, vind ik! niet helemaal gelijk :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:57

Citaat:
Nou ja, zo gaat t bij mij echt niet. De kilo's vliegen dr niet af bij mij, ik moet er HARD voor werken, en zelfs de eerste kilo's gingen niet van een leien dakje bij mij.

Zo ervaar ik het ook. Als het afvallen zo makkelijk was waren er ook geen stevige mensen op de wereld geweest, en waren er ook geen 1000+ dieëten, drankjes, pilletjes en poedertjes. Het is gewoon keihard werken.

Citaat:
Volgens mij is het op een gewicht wat zo hoog ligt ook een hele grote mentale strijd, heel hard mentaal werken, een hele zware strijd. zo ervaar ik dat tenminste wel.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:59

Ik denk dat wat Florenc bedoelt is dat als persoon A (BMI 35) en persoon B (BMI 25) beiden 1500 kcal per dag tot zich nemen en elke dag een uur sporten (noem maar wat getallen hoor), dat A dan waarschijnlijk de eerste kilo's sneller kwijt zal raken dan B. Maar voor allebei vergt het natuurlijk een hoop mentale inspanning.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:12

Ir1ne schreef:
Nou ja, zo gaat t bij mij echt niet. De kilo's vliegen dr niet af bij mij, ik moet er HARD voor werken, en zelfs de eerste kilo's gingen niet van een leien dakje bij mij. Maar, als jij gewoon een wekelijks goed schema houdt, dan hoef je toch niet zo hard te sporten elke keer? dat lijkt me ook niet gezond btw, omdat je spieren moeten herstellen.
Ik kan nu wel vragen, waarom wil je afvallen? maar dat is ook enigzins gemeen. Net alsof dat er niet toe doet, maar ik weeg wel een beetje meer dan dat en ik moet ook heel wat kilo's kwijt.

Ik denk inderdaad dat als je gewicht zo hoog ligt, dat de mentale strijd véél zwaarder is en dan het op dat gebied véél zwaarder werken is. :j. Chapeau daar ook voor, want ik denk dat het net dat mentale stuk is waar veel mensen (bij eender welk dieët) op breken.

Ik vind het trouwens zeker niet 'gemeen' om te vragen waarom ik wil afvallen, want ik snap dat vanuit het oogpunt van iemand die heel wat overgewicht heeft, ik wel gewoon "goed" ben. Ik zit echter nu op 8kg overgewicht (met een BMI van iets van een 27 ongeveer) en ik wil voor mijn eigen gezondheid wel gewoon een gezond gewicht hebben :). Beter nu eventjes tanden bijten, dan inderdaad binnen 10kg met echt overgewicht te zitten en misschien er de moed niet meer voor te hebben....
Nueve schreef:
Ik denk dat wat Florenc bedoelt is dat als persoon A (BMI 35) en persoon B (BMI 25) beiden 1500 kcal per dag tot zich nemen en elke dag een uur sporten (noem maar wat getallen hoor), dat A dan waarschijnlijk de eerste kilo's sneller kwijt zal raken dan B. Maar voor allebei vergt het natuurlijk een hoop mentale inspanning.

Dat is inderdaad wat ik bedoel :). Ik heb bv een tijdje samen met mijn zus (die toen over de 100kg woog) WW gedaan, waarbij we beiden ons heel netjes aan de richtlijnen en punten hielden. En dan zie je inderdaad dat ik 200/300gram per week afviel, waarbij dat bij haar 1kg/1,2kg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:18

Ik ga ook weer beginnen want ik zag gisteren dat ik toch weer behoorlijk wat aangekomen was (zo'n 5 kilo weer := ) en ik was er juist bijna.. Ik ga voor 8 kilo er af. :)

Ik hockey 2x p/w 1.5 uur, 1x p/w 70 minuten (wedstrijd) en probeer nog 1 of 2x naar de sportschool te gaan en wandel elke dag een uurtje (of 2) met de hond. :) Bij de sportschool fiets en roei ik voornamelijk, rennen en zo niet want mijn knieën en bekken hebben die rust echt nodig door het hockeyen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:33

Ik ben verdorie 1 kilo bij deze week :oo

Dat ligt aan die ene cupcake gisterenavond, ik zwéééééééér het :\

Nee, door alle onderzoeken in het ziekenhuis de afgelopen week heb ik al zo'n 6 dagen na elkaar
pas gegeten om 22u, dat is volgens mij de boosdoener -O-

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:35

Inderdaad, nu denk ik nog, oh het is maar 7 of 9 kilo, maar die worden alleen maar meer en moeten er gewoon af.Ik zit nu ook iets te hoog, wil me gewoon fijn en prettig voelen. Mijn afvalperiode zal misschien maar twee maanden duren ipv een half jaar bijvoorbeeld. En dat is misschien nmijn voordeel, het is nog te overzien..

Maar ik vind ook, in de meeste gevallen eet je het er zelf aan.. dus je moet eigenlijk gewoon op de blaren zitten, en zo voelt het dan ook nu voor mij.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:44

Hallo meiden,

Ik kom maar weer eens binnenvallen, heb een keer gereageerd in het vorige afvallen topic..toen was mijn poging mislukt...Maar nu wil ik toch even mededelen dat ik op 1maart ben begonnen met afvallen en inmiddels 4 kilo kwijt ben... *\o/*

Moet er nog 5 -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:19

Ik las gisteren toch iets raars...dat drugs zou helpen met afvallen. Ja dus echt niet he. :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:39

Miss etam vind ik ook een fijn merk! Heb er een heel leuk jurkje van wie nog steeds goed zit :)
1,5 week en 1.8 kilo kwijt! :D En volgens mij ook in de centimeters goed te zien :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:41

Drugs zorgen er veelal voor dat je verminderde eetlust hebt, dus dan kan ik het wel begrijpen :')
Nu ben ik liever iets zwaarder, dan (graat)mager icm drugsverslaafd.
Op chipieke en de rest reageer ik vanavond :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:45

Ja ik raak het spul ook niet aan

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:18

Heb ook nog nooit gerookt of drugs gebruikt, ook nooit geen behoefte aan gehad :)

Vandaag gaat goed met het 'gezond eten'. Ben een dag vrij, maar moet wel veel voor school doen. Voordat ik serieus begon met het afvallen waren dit soort dagen echt vreetdagen. Heb nu ook geen behoefte aan vette zooi. Heb net even een pak optimel yoghurt opgehaald met een lekker smaakje, en dat pak ik als ik zin in wat krijg. Heb ook nog wat andere gezonde tussendoortjes opgehaald. (Komkommer, cherrytomaatjes, yoghurt, zilveruitjes etc.) Heb ook twee Mango's meegenomen. Iemand enig idee hoe je kunt zien/voelen/ruiken of ze eetrijp zijn? Bij 24Kitchen zei Rudolph dat ze iets zacht moeten zijn als je erin kneep en dat ze 'rijp' moeten ruiken. Maar hoe ruikt een rijpe mango? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:23

Een rijpe mango vind ik best sterk ruiken, ja lastig te omschrijven.. :') Ruik er nu eens aan en dan over een paar dagen? Dan weet je het verschil. Overigens zijn ze na 2-3 dagen liggen meestal wel rijp en ja als je er dan in drukt of knijpt dan voel je het ook wel dat ze rijp zijn..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:50

Ik heb vandaag al op 2 bischuitjes,4 boterhammen. En nog 2 lolly´s en 3 koekjes. Vanavond ben ik van plan niks meer te eten dan alleen mijn avond eten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:09

Rebeccaa schreef:
Een rijpe mango vind ik best sterk ruiken, ja lastig te omschrijven.. :') Ruik er nu eens aan en dan over een paar dagen? Dan weet je het verschil. Overigens zijn ze na 2-3 dagen liggen meestal wel rijp en ja als je er dan in drukt of knijpt dan voel je het ook wel dat ze rijp zijn..

Oke, ze voelen nog wel vrij stevig nu en zijn vrijwel geurloos. Bewaar je zo'n ding in de koelkast of gewoon in de keuken in de fruitschaal? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:51

Ik vind mangos echt rare dingen..... Worden mangos als gezond fruit gezien?
Ik heb net hele lekkere perziktaart afgewezen. Heb alleen wel koffie gedronken vandaag :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:22

Mango's bewaar je buiten de koeling :) Het is een beetje voelen alsof je een peer controleert op rijpheid :j
Alleen kan je hem bij een mango al eten als je hem lichtjes kan inknijpen :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:56

Mijn eerste dag cambridgen zit erop.. en ik moet nu nog naar stal. Mag niks meer eten, alleen water........ bleh, word je niet blij van.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:59

Geen idee of ze als gezond worden gezien ... ik ga even googlen!

Zometeen naar de sportschool. Heb er best wel zin in :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:44

Chipieke, Balen dat je bent aangekomen :(:) Het late eten kan inderdaad een rol spelen... Als je weer mag bewegen, vliegen de kilo's er vast snel vanaf!

Zit rond te kijken naar een sportschool met groepslessen... Enige die een beetje reeële tijden hanteerr (dus niet alleen voor huisvrouwen :+ ) kost 60 euro per maand :oo Dat is dan wel zo'n superluxe met een sauna, gratis drankjes en handdoekenservice enzo. Wat een geld!!