HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:51

Wat ben je dan aan het eten? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:52

Vertel, wat eet je?

Dikke knuffel vanaf hier! :* :(:) :* :(:) :*

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:53

Eehmmm geblenderde tosti?

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:54

WASA met kaas!!!
Oke oke.. ik neem mini hapjes.... en eet heeeeel langzaam.
De kaas is: geraspte kaas.
Niet eens allemaal uit de blender dus :') .
Gaat redelijk, als ik maar geduld heb met eten _O-

De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit :wow:
(het krakt ook zo lekker in mn mond :') )
Laatst bijgewerkt door Horse_lover9 op 16-01-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:54

Klinkt goeeeed!! :D

Smakelijk!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:54

Dank u!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:56

Wat goed!! :))
Smaakt lekker of niet?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:58

Horse-lover: Veel sterkte toegewenst! Hebben de artsen je ook laten weten in welk stadium jij zit? Op de wikipedia zag ik dat de kansen op genezing nog heel reëel zijn bij deze vorm. Ik duim voor je, dat jij ook in die cathegorie valt.
Mbt inkomen kan je ook bij het CWI informeren. Volgens mij val jij nu onder de wet bijzondere ziekten. En dan kunnen ze je inkomen aanvullen tot 100%. Dat was in mijn tijd in elk geval zo. Het UWV heeft me er toen erg goed over geïnformeerd. Ik had dan wel wat anders, iets tijdelijks: Zwangerschap, maar dat valt ook onder die wet, vandaar.

En mbt je paardje duim ik dat je snel een goede, betalende bijrijdster vindt. Ik vind jouw situatie wel dusdanig dat ik als ouder van je bijrijdster zou zeggen, dat ik het reëel zou vinden dat er een vergoeding voor wordt betaald. Het is natuurlijk wel zo dat ze je helpt, maar ze plukt er nu ook de vruchten van in de vorm van een paard bijna volledig voor zichzelf. Dat is toch anders dan dat ze een paar keer per week er op mag komen zitten. Als ze niet hadden gewild dat hun kind ging paardrijden, hadden ze een tennisracket voor haar moeten kopen. ;) Ze besparen zich idd nu een aantal 10-rittenkaarten bij de plaatselijke manege en die zijn absoluut niet goedkoop. Het is het minste wat ze kunnen doen voor het geluk van hun eigen dochter. Ja toch? Anders ben jij mss genoodzaakt om ook de oogappel van hun dochter te moeten verkopen. Dan zijn ze veel verder van huis.

Ik vraag me af waar of je ergens zit. Sommige pensionstallen zijn behoorlijk duur. Wat kost het je per maand ongeveer? Ik vang hier vanalles op, omdat ik meestal wel thuis ben. :j Wel super dat je zo veel behulpzame vriendinnen hebt.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:03

Wat top dat je nu eventjes iets kan eten!
zachte boterhammen met smeerprut erop ofzo? En dan de korstjes eraf snijden? misschien dat dat ook lukt.
Van de babyvoeding zijn de fruithapjes(appel banaan etc.) wel lekker. Toen ik ziek was hield ik niks binnen, en de dokter raadde dit aan. En ja hoor het bleef binnen, en was nog lekker ook!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:09

Oeehh, lekker! :D
Geniet er van :)

Horse_lover9 schreef:
@blauw00gje: en terug was je hihihi. Je bent een dikke lieverd en hoeft niet altijd te posten hoor. Je hebt ook nog een leven ernaast hahaha.

Jawel, dat wil ik wel :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:09

eet smakelijk TS!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:10

Oeh, lekker dat je weer op iets kan bijten! :9

Vervelend dat nu ook financiele problemen erbij komen kijken.. Een bijdrage betalen voor een bijrijdpaard is tegenwoordig vrij gangbaar (zeker in jouw regio), dus ik hoop dat je eruit komt met je verzorgsters!

Misschien kun je je huisarts om hulp vragen over de thuiszorg etcetera?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:27

Jeetje, nu met je werk, wat een pech kan een mens hebben. ongelofelijk hoe goed je er mee omgaat.
Eet smakelijk.
hoe voel je je nu eigenlijk?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:30

Eet smakelijk! Zal heerlijk zijn om je kiezen even aan het werk te zetten :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:34

Ik zat nog te denken...

Als je nou in iets wil bijten en lekker wil kauwen, dan kun je het daarna ook uitspugen :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:34

idefix4 schreef:
Horse-lover: Veel sterkte toegewenst! Hebben de artsen je ook laten weten in welk stadium jij zit? Op de wikipedia zag ik dat de kansen op genezing nog heel reëel zijn bij deze vorm. Ik duim voor je, dat jij ook in die cathegorie valt.

Woensdag heet ts een gesprek met uitslagen en behandelplannen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:35

Raja schreef:
Ik zat nog te denken...

Als je nou in iets wil bijten en lekker wil kauwen, dan kun je het daarna ook uitspugen :')

Of het daar lekkerder van wordt :+ Het lekkere van eten is ook wel het opeten. Vaak :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:38

Winged schreef:
Raja schreef:
Ik zat nog te denken...

Of het daar lekkerder van wordt :+ Het lekkere van eten is ook wel het opeten. Vaak :P

Hahaha, ja, das waar.. En je hebt toch die reflex om door te slikken...

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:39

Nog een tip voor de thuiszorgindicatie. Wanneer je een beroep doet op de wmo komt een wmo-consulent langs om te zoeken naar oplossingen. Die zal inderdaad eerst voorstellen een beroep te doen op familie en vreinden voor huishouden, koken enz. Benadruk dat je geen familie hebt die dit kan dan doen en dat vrienden overdag moeten werken. De kans op meer uren thuiszorg etc. wordt dan een stuk groter. Het is fijn om het nu al zoveel mogelijk te regelen voordat je straks echt chemo enz. krijgt. Als je weing mensen om je heen hebt is hulp van een thuiszorgverpleegster straks misschien ook mogelijk.

Nog een aanvulling: hoe minder je verdient, hoe minder (of niets zelfs) je hoeft bij te betalen voor de thuiszorg of andere voorzieningen uit de Wmo.
Laatst bijgewerkt door Roozzy op 16-01-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:40

Winged schreef:
Raja schreef:
Ik zat nog te denken...

kauwgom?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:41

TS: allereerst erg veel sterkte gewenst!

Je kunt ook van vrijwel alle groenten soep maken en dat pureren: voedzaam en gezond.
Dus bijvoorbeeld brocolli-soep, wortelsoep, bloemkoolsoep, pompoensoep. Het principe is bij allemaal hetzelfde: groenten goed gaar laten koken in boullion, kruiden naar smaak en met de staafmixer alles vermalen. Voor de smaak en voor de calorieën kun je er bijvoorbeeld Boursin of andere kruidenkaas of room door doen.

Met scherpe kruiden en hele warme dranken kun je nu beter beetje voorzichtig zijn. Coca Cola is wel weer erg goed voor je spijsverteringsstelsel.

En vooral blijven praten en vragen aan de artsen: ook als er een onderzoek is wat je zelf absoluut niet zonder narcose wilt doen: poot stijf houden. Of als je twijfels bij iets hebt: vragen, vragen, vragen. Het is jouw lichaam, jouw leven en jij moet het ondergaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:47

Behandelend arts of eventueel HA zal iemand van het CIZ langssturen en kijken wat je wel of niet kan.
Zij maken ook een verzorg/behandelplan en kijken wat je aan uren per dag nodig heb aan thuiszorg.Wel even een waarschuwing, de Eigen Bijdrage voor dit geheel is gebaseerd op het inkomen van 2 jaar geleden!!. Op de website van het CAK kan je voor jezelf een indicatie maken wat je eigen bijdrage gaat worden. Deze wordt achteraf en per maand berekend.o ja als je m krijgt, die nota Eigen Bijdrage, gewoon bezwaar indienen.Niet geschoten is altijd mis.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:50

Guacamole is ook makkelijk om te eten, dan moet je de nachos gewoon weglaten.

En milkshakeachtige dingen denk ik ook? Veel banaan, want dat levert veel energie, en verder kans je experimenteren met verschillende soorten yoghurt en ijs, verschillende soorten fruit (de ah heeft ook stukjes fruit in de vriezer) eventueel vruchtensap toevoegen, of kaneel, of vanille. Dan krijg je elke dag toch een vitaminebommetje binnen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:51

Je hebt groot gelijk met je Wasa met kaas, volgens mij had je daar al dagen trek in! Goed kauwen en eventueel wegslikken met water of boullion en go.

Horse_lover9 schreef:
@fransje23 : wat voor een lekker recept met kikkererwten had jij?? Ja, ben erg blij met al die tips. Met zn allen denk je gewoon aan meer dan in je eentje!!!!

Ik had een erwtensoep met kikkererwten, winterpeen en dan nog tuinerwten en uitgebakken chorizo.

Als je inkomen lager wordt aankomend jaar kan je alvast je inkomen over 2012 lager bij stellen bij de Belastingdienst. Wie weet krijg je dan wat meer zorgtoeslag.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:58

Haha, door dit topic eet ik ineens 's ochtends weer pap met suiker :')