grrr schreef:Wilde toch ook even reageren op die verzorgingsstaat, het is natuurlijk heel lastig, wanneer KIEST een mens ergens voor? Krijg je longkanker omdat je je hele leven gerookt hebt? Of hartklachten omdat je veel te weinig beweegt of te dik bent? Betalen we daar wel voor? De scheidingslijn ligt niet zo makkelijk denk ik... en al met al mogen we dan ook blij zijn dat we in een verzorgingsstaat leven, vind ik.
Ik ken mensen die door eigen schuld bijv. in de schuldsanering zitten, reken maar eens uit wat dat ons kost! Sja... zo is het nu eenmaal...
Blue_Eyes schreef:Precies. Die scheidslijn is niet zo zwart-wit. Als iemand (met of zonder kinderen) zijn rug breekt omdat hij van een paard is gevallen, betalen we daar ook allemaal aan mee. Terwijl hij(/zij) er toch echt zelf voor heeft gekozen om op dat paard te gaan zitten.
@Sleeper, inderdaad. Wat kunnen we toch allemaal goed klagen, terwijl we feitelijk niets te klagen hebben...
Iemand die voor kinderen kiest heeft wat mij betreft recht op haar zes weken zwangerschapsverlof (gewoon nodig), behandeling in het ziekenhuis kraamzorg en wat dies meer zij.
Dat is van een hele andere orde dan kinderbijslag. Mijn bezwaar ten aanzien van de kinderbijslag is, dat met deze subsidie heel erg veel geld ongecontroleerd naar het buitenland verdwijnt. Afschaffen prima en dan vervolgens dat geld (voor mijn part) besteden aan het ondersteunen van grote gezinnen die in NL wonen door het verlagen van andere lasten. Desnoods extra huurtoeslag.

.