ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:55

grrr schreef:
Wilde toch ook even reageren op die verzorgingsstaat, het is natuurlijk heel lastig, wanneer KIEST een mens ergens voor? Krijg je longkanker omdat je je hele leven gerookt hebt? Of hartklachten omdat je veel te weinig beweegt of te dik bent? Betalen we daar wel voor? De scheidingslijn ligt niet zo makkelijk denk ik... en al met al mogen we dan ook blij zijn dat we in een verzorgingsstaat leven, vind ik.
Ik ken mensen die door eigen schuld bijv. in de schuldsanering zitten, reken maar eens uit wat dat ons kost! Sja... zo is het nu eenmaal...

Blue_Eyes schreef:
Precies. Die scheidslijn is niet zo zwart-wit. Als iemand (met of zonder kinderen) zijn rug breekt omdat hij van een paard is gevallen, betalen we daar ook allemaal aan mee. Terwijl hij(/zij) er toch echt zelf voor heeft gekozen om op dat paard te gaan zitten.

@Sleeper, inderdaad. Wat kunnen we toch allemaal goed klagen, terwijl we feitelijk niets te klagen hebben...

Iemand die voor kinderen kiest heeft wat mij betreft recht op haar zes weken zwangerschapsverlof (gewoon nodig), behandeling in het ziekenhuis kraamzorg en wat dies meer zij.
Dat is van een hele andere orde dan kinderbijslag. Mijn bezwaar ten aanzien van de kinderbijslag is, dat met deze subsidie heel erg veel geld ongecontroleerd naar het buitenland verdwijnt. Afschaffen prima en dan vervolgens dat geld (voor mijn part) besteden aan het ondersteunen van grote gezinnen die in NL wonen door het verlagen van andere lasten. Desnoods extra huurtoeslag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:00

Ayasha schreef:
Nee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin. ;)

Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.

Babootje schreef:
Dat is een discussie van een heel andere orde. De wereld is groot genoeg en er is genoeg voedsel. Sterker nog, er kunnen er nog heel wat meer bij als alle bewoonbare plaatsen benut zouden worden. Het is alleen zo slecht verdeeld.
Oorzaak? Geld (economie) en macht.

oomens schreef:
En als je heel wat minder bewoonbare en bebouwbare plaatsen zou benutten omdat je met minder bent, dan zou er heel wat meer 'wereld' bij kunnen.

Ah, een geitenwollen sok :+ :+ :+

Collie2008

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:02

Kinderbijslag vindt ik sowieso onzin, als je geen kinderen kan betalen, moet je ze niet nemen. of ben ik nu erg kort door de bocht?

En nee, ik wil inderdaad geen kinderen :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:02

Babootje, gelukkig is het geen 6 weken verlof, maar 16 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:12

jesito schreef:
Mensen die kinderen krijgen en dan vooral de vrouwen hebben ook nog 16 weken zwangerschapsverlof, kraamhulp en dat soort dingen.
Ik die geen kinderen wil loopt dat allemaal mis.

Dat vind ik eigenlijk volkomen logisch: je hebt het niet nodig.
Ik ga toch ook niet bij m'n zorgverzekering lopen miepen dat ik graag de chemo vergoed wil krijgen omdat kankerpatiënten die wel krijgen en ik niet?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:19

odetteke schreef:

Adoptieverlof is maar 4 weken. Met andere woorden: je wordt geacht met 4 weken wel gewend te zijn aan het ouderschap en het nieuwe leefritme. Dus van de 16 weken zwangerschapsverlof zijn er 12 bedoeld voor de bevalling en het herstel. Als je dan bedenkt dat verreweg de meeste zwangere vrouwen op deze planeet doorwerken tot de bevalling begint en - als ze de bevalling overleven - nog dezelfde dag alweer het land staan te bewerken, spulletjes op de markt te verkopen, te koken enzovoorts, vind ik dat verlof toch wel heel erg lang.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:30

En weet je ook hoeveel procent van de vrouwen daar compicaties aan over houden maura? Chronische bekkenpijn, verzakkingen, incontinentie etc.

Daarnaast kunnen vrouwen in dat soort landen hun kind op de rug binden en slingeren ze een borst naar hun rug als een kind dorst heeft. Veel werkgevers hier zouden dat niet waarderen en daarnaast is dat gelukkig door de uitvinding van de beha ook fysiek onmogelijk :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:38

maura schreef:
odetteke schreef:

Adoptieverlof is maar 4 weken. Met andere woorden: je wordt geacht met 4 weken wel gewend te zijn aan het ouderschap en het nieuwe leefritme. Dus van de 16 weken zwangerschapsverlof zijn er 12 bedoeld voor de bevalling en het herstel. Als je dan bedenkt dat verreweg de meeste zwangere vrouwen op deze planeet doorwerken tot de bevalling begint en - als ze de bevalling overleven - nog dezelfde dag alweer het land staan te bewerken, spulletjes op de markt te verkopen, te koken enzovoorts, vind ik dat verlof toch wel heel erg lang.

Wel eens een kind gekregen? Ik vind persoonlijk dat het verlof nog veel langer mag duren dan die 16 weken. :j
Ik had het geluk dat ik koos voor niet werken destijds. Ben zo blij dat ik die tijd genomen heb. Denk dat Odetteke wel een punt heeft, hoor. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:42

Babootje schreef:
Ayasha schreef:
Nee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin. ;)

Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.

Dat is een discussie van een heel andere orde. De wereld is groot genoeg en er is genoeg voedsel. Sterker nog, er kunnen er nog heel wat meer bij als alle bewoonbare plaatsen benut zouden worden. Het is alleen zo slecht verdeeld.
Oorzaak? Geld (economie) en macht.

Hoe moet ik dit zien? Alles vol bouwen? Geen groen meer? :)

Ik vind 12 weken herstel ook wel ruim eerlijk gezegd. Er zijn mensen met zwaardere operaties die er sneller weer moeten staan

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:44

odetteke schreef:

Ja idd in mijn tijd 6 weken voor en 6 weken na dus 12 weken (vandaar de 6 weken haha)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:53

Nee, ik heb nooit een kind gekregen en ben zeker van plan dat zo te houden. En ja, ik weet met hoeveel complicaties vrouwen die onvoldoende 'zwangerschapszorg' tot beschikking hebben te maken kunnen krijgen. Ik had het over de vrouwen die daar niét mee te maken hebben, dat zijn namelijk degenen die daadwerkelijk dezelfde dag weer aan het (vaak lichamelijk zware) werk gaan. Ik ben zeer groot voorstander van onderwijs en zorg voor meisjes en vrouwen in ontwikkelingslanden, maar daar gaat het hier tocht niet over? Ik vind 12 weken om bij te komen van een bevalling gewoon nogal lang, er zijn ongetwijfeld vrouwen dat werkelijk nodig hebben, maar ik geloof dat dat uitzonderingen zijn. Anders zou de standaard wel 12 weken kraamhulp zijn en geen 8 dagen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:00

Ik denk, of ik weet eigenlijk zeker, dat je pas kan oordelen over of het lang of kort is als je zelf bevallen bent. Ik ben nog nooit bevallen, dus ik kan niet oordelen of je die weken nu wel of niet nodig hebt, voor je eigen fysieke herstel en voor de band met je kind. Aan de ene kant roepen ze dat ouders hun kinderen in de opvang steken om te gaan werken en er geen tijd voor hebben, aan de andere kant roepen ze dat moeders maar zo vlug mogelijk terug moeten gaan werken na hun bevalling :+ . Ik kan me ook levendig voorstellen dat het niet gemakkelijk is om heel snel na je bevalling je kind al alleen te moeten laten. Er bestaat ook nog iets als het emotioneel aspect.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:02

[quote="Ayasha"]
Hoe moet ik dit zien? Alles vol bouwen? Geen groen meer? :)[quote]

Nee, maar er is heel veel geschikte ruimte op de wereld onbenut omdat het economisch niet interessant is om daar te wonen.
Verder is er - zelfs nu al - voldoende voedsel. Het zou alleen beter moeten worden verdeeld.
Maar vanwege het economisch belang worden (ook hier) veel voedsel "doorgedraaid".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:04

Kwanyin schreef:
Ik denk, of ik weet eigenlijk zeker, dat je pas kan oordelen over of het lang of kort is als je zelf bevallen bent. Ik ben nog nooit bevallen, dus ik kan niet oordelen of je die weken nu wel of niet nodig hebt, voor je eigen fysieke herstel en voor de band met je kind. Aan de ene kant roepen ze dat ouders hun kinderen in de opvang steken om te gaan werken en er geen tijd voor hebben, aan de andere kant roepen ze dat moeders maar zo vlug mogelijk terug moeten gaan werken na hun bevalling :+ . Ik kan me ook levendig voorstellen dat het niet gemakkelijk is om heel snel na je bevalling je kind al alleen te moeten laten. Er bestaat ook nog iets als het emotioneel aspect.

Kwanyin, voor het vast zetten van een deel van je rug krijg je een goede 12 weken........ en enkel omdat je moet revalideren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:11

Ja, maar het gaat nu toch niet over het vastzetten van een rug maar over een bevalling? :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:13

Inderdaad kwanyin! En daarnaast is het ook belangrijk voor de borstvoeding, als kinderen na 6 weken shop naar de opvang zouden moeten en moeders moet kolven krijgen heel veel moeders problemen met kolven en babys met drinken. kan met zowel borst als fles. Er wordt niet voor niets geadviseerd om tussen de 4 en 6 weken te gaan oefenen met de fles.

Ik ben zelf 5 weken te vroeg bevallen, dus heb 15 weken verlof :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:20

Oh, ik stond dezelfde dag weer te stofzuigen, hoor, na mijn bevalling. Mede ook omdat zitten pijnlijker was dan zitten. ;)
Het verlof gaat naar mijn idee niet alleen om je fysieke herstel, maar ook om het wennen aan het hebben van een baby. Dat heeft nogal impact, althans, ik vond dat best pittig destijds. Om maar niet te spreken over het zelf voeden en het afkolven. Daar was ik uren per dag mee bezig, zelfs nog ver na die 16 weken. :j

Maar goed....... ieder zijn/haar mening. Ik gun elke vrouw die mama wordt op de wereld 16 weken zwangerschapsverlof. Op z'n minst. En dat geldt ook voor de vaders. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

odetteke schreef:
Inderdaad kwanyin! En daarnaast is het ook belangrijk voor de borstvoeding, als kinderen na 6 weken shop naar de opvang zouden moeten en moeders moet kolven krijgen heel veel moeders problemen met kolven en babys met drinken. kan met zowel borst als fles. Er wordt niet voor niets geadviseerd om tussen de 4 en 6 weken te gaan oefenen met de fles.

Ik ben zelf 5 weken te vroeg bevallen, dus heb 15 weken verlof :+

Een andere optie zou dan zijn na een paar weken herstel, moeders hun babys laten meenemen op het werk. Dan kunnen ze en werken, en hun kind verzorgen.
Maarja, als je dan als bewust kinderloze of zelfs kinderhater de hele tijd moet werken tussen zogende moeders en krijsende baby's..ook geen optie zeker :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:36

Ayasha schreef:
Ik vind 12 weken herstel ook wel ruim eerlijk gezegd. Er zijn mensen met zwaardere operaties die er sneller weer moeten staan

Een keizersnede is een behoorlijke heftige openbuik operatie, wuif dat niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:37

maura schreef:
Nee, ik heb nooit een kind gekregen en ben zeker van plan dat zo te houden. En ja, ik weet met hoeveel complicaties vrouwen die onvoldoende 'zwangerschapszorg' tot beschikking hebben te maken kunnen krijgen. Ik had het over de vrouwen die daar niét mee te maken hebben, dat zijn namelijk degenen die daadwerkelijk dezelfde dag weer aan het (vaak lichamelijk zware) werk gaan. Ik ben zeer groot voorstander van onderwijs en zorg voor meisjes en vrouwen in ontwikkelingslanden, maar daar gaat het hier tocht niet over? Ik vind 12 weken om bij te komen van een bevalling gewoon nogal lang, er zijn ongetwijfeld vrouwen dat werkelijk nodig hebben, maar ik geloof dat dat uitzonderingen zijn. Anders zou de standaard wel 12 weken kraamhulp zijn en geen 8 dagen.

Lang niet iedereen krijgt 8 dagen kraamhulp hoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:41

Colway schreef:
Kinderbijslag vindt ik sowieso onzin, als je geen kinderen kan betalen, moet je ze niet nemen. of ben ik nu erg kort door de bocht?

En nee, ik wil inderdaad geen kinderen :+

Je kunt nooit in de toekomst kijken. Je kan alles heel goed voor elkaar hebben als je besluit zwanger te worden, maar er kunnen altijd dingen gebeuren die je niet voorziet en wel invloed hebben op je financiele situatie. Dus je bent inderdaad een beetje kort door de bocht :) Maar ik ben het wel met je eens dat als je krap bij kas zit en alle endjes aan elkaar moet knopen, het niet verstandig is om zwanger te raken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:51

Kwanyin schreef:
Ja, maar het gaat nu toch niet over het vastzetten van een rug maar over een bevalling? :+

Ja maar als je dán al met 12 weken toe komt maak je mij niet wijs dat je met een bevalling langer nodig hebt om fysiek te herstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:00

Op een site van de rijksoverheid staan trouwens 2 categorieen.
Een zwangerschapsverlof van 6 weken en/ of een bevallingsverlof van 10 weken.
Wat is het verschil daar tussen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:06

Ayasha schreef:
Kwanyin schreef:

Ja maar als je dán al met 12 weken toe komt maak je mij niet wijs dat je met een bevalling langer nodig hebt om fysiek te herstellen

Dat is per persoon verschillend :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:07

Ja kom op... Da's een groot deel willen. ;)