Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:29

beccy schreef:
Mag ik vragen of jullie een stoel in de babykamer hebben voor BV te geven en zo ja welke jullie dan hebben en waar je die evt. gekocht hebt.

Wij hebben een cosleeper gebouwd. Kan ik zelf tijdens het voeden ook lekker doordommelen :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:31

Nou ik heb werkelijk geen idee hoe we het voor elkaar krijgen. :=
Maar dat is eigenlijk afgelopen sinds ik zwanger ben. Nu hebben we en een veeeeeeel groter bed, en het bestaat ook nog eens uit twee aparte matrassen en daarnaast slaap ik 10x lichter. Word nu al wakker van iedere scheet. Dus een kind er tussenin dan ligt ie in het gat. :') En kan ik vast niet slapen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:32

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:32

odetteke schreef:
Wij hebben een cosleeper gebouwd. Kan ik zelf tijdens het voeden ook lekker doordommelen :+

Maar je moet er toch uit voor de andere luier?
Ps. Leuk dat je ook in dit topic meepost, vind jou toch wel een soort ubermoeder. :))

lisch

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:41

wij willen proberen om gewoon in ledikantje te laten slapen. iniedergeval niet in ons bed :o dat vertrouw ik niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:42

Iris82 schreef:
[***] schreef:
Maar je moet er toch uit voor de andere luier?
Ps. Leuk dat je ook in dit topic meepost, vind jou toch wel een soort ubermoeder. :))
Haha, ik een ubermoeder :+

Voor dat gat: verschoningskussen in de lengte tussen je kussens in leggen, zo lang je zelf ook niet met het dekbed over je hoofd slaapt kan dat prima!

Luiers kunnen prima in een dichtgedraaide plasticzak tot de volgende ochtend wachten, en er komt echt een moment dat je niet bij elke voeding gaat verschonen :o ff voelen of het niet vol voelt, en weer je ogen dicht doen tijdens het aankoppelen :+

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:44

Hier wil ik de eerste weken (mits ik zelf nog enigzins kan doorslapen) een wiegje naast het bed hebben, daarna op eigen kamertje in ledikantje..

Op de babykamer heb ik een Ikea Poang stoel met voetenbankje staan, kan je beetje op "wippen" maar is ook nog eens super comfi..
Schommelstoelen vind ik wel onwijs mooi, maar degene die ik geprobeerd heb vond ik niet erg comfi..

XFiemoX

Of mocht je wel je kind bij jullie in bed willen hebben leg dan het aankleedkussen tussen jullie in en leg daarboven op je beeb, ter voorkoming dat een van beiden er niet bovenop gaat liggen per ongeluk..

Iris82

Maar bij alle voedingen verschonen, is het dan ook dat ze feitelijk ook iedere keer weg iets geplast hebben?
Of is het gewoon een ritueel? Sorry voor de onnozele vraag, nu komt de onervarenheid om de hoek. :o
En vol voelt, bedoel je dat ze zoveel geplast hebben dat t niet meer opneemt?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:46

maar ze kunnen toch ook in de kinderwagen. hoorden dat mensen dat soms ook deden eerste week/weken. en dan op slaapkamer?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:50

Het is blijkbaar voor het kindje beter (en dan wil ik niet zeggen dat het MOET, maar dat het wel bewezen is) dat het minder stress oplevert als ze de eerste weken bij de ouders op de kamer slapen. Dat ze daardoor rustiger blijven en eerder ritme te pakken hebben. Maar dan moet je daar natuurlijk wel tegen kunnen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:50

Tjonge, wat gaan jullie snel.

Over het huilerige, heel herkenbaar...
En het niet op de roze wolk zitten... herkenbaar. Vind het allemaal heel leuk hoor, maar het valt me zo zwaar... pfft, kan niet wachten tot de kleine er is...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:51

Iris82 schreef:
Maar bij alle voedingen verschonen, is het dan ook dat ze feitelijk ook iedere keer weg iets geplast hebben?
Of is het gewoon een ritueel? Sorry voor de onnozele vraag, nu komt de onervarenheid om de hoek. :o
En vol voelt, bedoel je dat ze zoveel geplast hebben dat t niet meer opneemt?

In het begin is het ook deels om de hoeveelheid plasluiers te controleren dat het inderdaad een ritueeltje is.

In het begin verschoon je ook braaf bij elke druppel, wat later ga je niet bij elk iniminieplasje verschonen (tenzij je kind last heeft van ernstige luieruitslag), want dan kan je elk uur dag en nacht wel verschonen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:51

Het viel mij ook allemaal behoorlijk zwaar.
Maar ik zit nu sinds vrijdag (de 20 weken echo) op een mini roze wolkje.
Das ook voor het eerst hoor. :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:55

lisch schreef:
maar ze kunnen toch ook in de kinderwagen. hoorden dat mensen dat soms ook deden eerste week/weken. en dan op slaapkamer?

Nadeel is weer dat de bak van de kinderwagen erg klein is meestal,, waardoor kindjes er echt maar hel kort in kunnen, en de zijkanten zijn dicht waardoor je een minder goede luchtcirculatie heeft en dat vergroot statistisch gezien de kans op wiegendood.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:57

is niet wat dus! :D ach we bekijken het op het moment zelf wel heb hier al gelezen over aankleedkussen ertussen mochten we van gedachten veranderen...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:59

Eerste week verschoon je elke luier om te kijken wat er uit is gekomen, en dan niet alleen de hoeveelheid.
Maar ook geur en kleur.
Oranje vlokken bij de urine zijn uraten en wijst eigenlijk altijd op vocht te kort.
Ontlasting het zelfde. Begint met het teerachtige, de meconium. En gaat daarna veranderen. Sommige kindjes maken er een heel kleurenpallet van... maar uit eindelijk wordt het geel (en wat voor geel is weer afhankelijk van fles of borstvoeding)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:00

Thirty schreef:
Oh wow, heb nog niet gehoord dat mensen hetzelfde voelden als ik haha! Idd te nuchter misschien...Aan de andere kant heb ik ook zoiets van...'een probleemloze zwangerschap is mij niet gegund, zoveel mazzel heb ik niet, dus met de bevalling gaat straks iets mis, of ze hebben iets met de kleine over het hoofd gezien'.

Nee, zwanger voel ik me niet. Zelfs niet met 37 weken. Heel af en toe en vleugje, maar dat is binnen een minuut weer weg. Hopelijk draait dat straks bij, maar nu voel ik me net zo'n ontaarde moeder-in-spe.

Genieten van het zwanger zijn heb ik ook nog niet echt gedaan :P Ik ben er echt wel blij mee hoor! Had het me allemaal alleen heeeel anders voorgesteld.

Zo wat zijn jullie hard gegaan vandaag zeg.. Maar voor ik alles verder door lees wil ik hier even op reageren.
Toen ik zwanger was van de kleine meid zat ik ook totaal niet op een roze wolk. Vond dat zo raar van mezelf.. Wilde eerst heel graag zwanger worden en toen ik het eenmaal was viel het gevoel me tegen zeg maar.

Moet er wel bij zeggen dat ik toen ik 6 weken zwanger was geopereerd aan mijn eierstok vanwege een cyste. Maar denk niet dat het daarmee te maken heeft gehad. Heb in mijn zwangerschap eigenlijk nergens last van gehad, ja de in de eerste 3 maanden erg moe en eind van mijn zwangerschap veel het zuur maar verder niets. Vond het vreselijk dat ik dat zo voelde. Dus you're not alone ;-).

Hoop wel bij een volgende dsat ik dat anders ervaar. :)

Zo.. en nu ga ik weer even verder lezen. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:16

CarinaR schreef:
Eerste week verschoon je elke luier om te kijken wat er uit is gekomen, en dan niet alleen de hoeveelheid.
Maar ook geur en kleur.
Oranje vlokken bij de urine zijn uraten en wijst eigenlijk altijd op vocht te kort.
Ontlasting het zelfde. Begint met het teerachtige, de meconium. En gaat daarna veranderen. Sommige kindjes maken er een heel kleurenpallet van... maar uit eindelijk wordt het geel (en wat voor geel is weer afhankelijk van fles of borstvoeding)

Fijn. :\
Bedankt voor dit prettige vooruitzicht. :=

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:20

Och valt mee hoor. Als goed is, houdt je kraamverzorgster het in de gate.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:21

Nog meer handige tips? Want van die luiers wist ik dus echt niet. En word je hier ook niet verteld.
Sterker nog, er word je hier helemaal niets verteld.
Kraamverzorgster hebben we hier niet. Ja, mijn schoonmoeder :P

Hoop dat ze me in het ZH wat vooruit helpen met de bv, maar dat is ook niet altijd het geval.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:27

Thirty schreef:
Nog meer handige tips? Want van die luiers wist ik dus echt niet. En word je hier ook niet verteld.
Sterker nog, er word je hier helemaal niets verteld.
Kraamverzorgster hebben we hier niet. Ja, mijn schoonmoeder :P

Hoop dat ze me in het ZH wat vooruit helpen met de bv, maar dat is ook niet altijd het geval.

Op tijd een lactatiekundige inschakelen en met de info op www.borstvoeding.com en borstvoedingforums kom je ook een heel eind. En de belangrijkste.... Het hoort geen pijn te doen! Doet het pijn, pink in het mondhoekje duwen (dan doorbreek je het vacuüm) en opnieuw aanleggen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:31

Wat wil je weten?
Laat je niet wijsmaken dat bv geven pijn doet. Gevoelig wel, maar pijn niet. Dat móet echt afnemen na paar slokken.
Tepelkloven duidt ook op verkeerd aan happen.
En probeer de kleine na de bevalling minimaal een uur huid op huid bij je te laten liggen en in die tijd de borst laten zoeken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:33

Alweer een supertip! Kijk, zo komen we ergens.

Als ik mazzel heb is er een lactactiemevrouw in het ZH. Met een beetje pech niet.
Met een beetje mazzel worden we toegewezen aan een aardige kinderarts (geen consultatiebureau hier, maar gewoon een kinderarts waar je naar toe moet), met een beetje pech krijgen we er eentje waar het niet mee klikt.
Zoveel onzekere factoren, ik word er zenuwachtig van!

En dan hoor je elke keer van die nieuwe dingen, zoals wat je vertelde over die luiers, en dan vraag ik me af hoe het ooit goed moet komen!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:48

XFiemoX schreef:
Iris, beleven jullie zulke nachtelijke feessies dan in bed s'nachts? :+
Jayden, sliep tot wel zijn 4.5 maand gewoon tussen ons in in bed, ik was veelste lui om mijn bed uit te stappen, en daarbij vond ik dan de vloer te koud whaha...Maar ik gaf dus dan ook borstvoeding en dan was het een kwestie van aankoppelen en weer lekker verder slapen, kind drinkt wel door en stopt wel wanneer het genoeg heeft :D

Voor Jayden hadden we voor beneden (overdag) een schommelstoel staan..Toen ie dus 4 maand oud was ging ie daar zo af en toe in en viel ie ook wel eens in slaap..

Bij ons sliep de kleine meid ook heel lang tussen ons in. Dat was ABSOLUUT niet de bedoeling maar ik geef ook BV en als ik dan snachts mijn bed uit moest (om de 3 uur stipt) dan gaf ik haar BV in ons bed en viel dan zelf ook in slaap. En ja toen is het er in geslopen.
Ben nooit bang geweest op haar te gaan liggen of dat mijn vriend dat zou doen. Want als je kleintje tussen je in ligt slaap je heel licht (beetje naadje dat wel want echt lekker slapen doe je niet) de kleine dwong me snachts gewoon naar het randje van ons bed. En lag heerlijk met armen en benen gespreid en mams weggedrukt.

Bij een volgende ga ik dat echt HEEL anders doen. Want het is pas sinds kort dat ze een beetje in der eigen bed kan slapen. GRRR :( Heb dat echt verkeerd aangepakt maar ja. Heb dan ook vanaf de geboorte tot heel kort geleden nooit 1 nacht doorgeslapen dus als je over vermoeid bent ga je voor de easy way zeg maar.