beccy schreef:Mag ik vragen of jullie een stoel in de babykamer hebben voor BV te geven en zo ja welke jullie dan hebben en waar je die evt. gekocht hebt.
Wij hebben een cosleeper gebouwd. Kan ik zelf tijdens het voeden ook lekker doordommelen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En kan ik vast niet slapen.
dat vertrouw ik niet. Iris82 schreef:Haha, ik een ubermoeder[***] schreef:Maar je moet er toch uit voor de andere luier?Wij hebben een cosleeper gebouwd. Kan ik zelf tijdens het voeden ook lekker doordommelen
Ps. Leuk dat je ook in dit topic meepost, vind jou toch wel een soort ubermoeder.

ff voelen of het niet vol voelt, en weer je ogen dicht doen tijdens het aankoppelen
Iris82 schreef:Maar bij alle voedingen verschonen, is het dan ook dat ze feitelijk ook iedere keer weg iets geplast hebben?
Of is het gewoon een ritueel? Sorry voor de onnozele vraag, nu komt de onervarenheid om de hoek.
En vol voelt, bedoel je dat ze zoveel geplast hebben dat t niet meer opneemt?
lisch schreef:maar ze kunnen toch ook in de kinderwagen. hoorden dat mensen dat soms ook deden eerste week/weken. en dan op slaapkamer?
ach we bekijken het op het moment zelf wel heb hier al gelezen over aankleedkussen ertussen mochten we van gedachten veranderen... Thirty schreef:Oh wow, heb nog niet gehoord dat mensen hetzelfde voelden als ik haha! Idd te nuchter misschien...Aan de andere kant heb ik ook zoiets van...'een probleemloze zwangerschap is mij niet gegund, zoveel mazzel heb ik niet, dus met de bevalling gaat straks iets mis, of ze hebben iets met de kleine over het hoofd gezien'.
Nee, zwanger voel ik me niet. Zelfs niet met 37 weken. Heel af en toe en vleugje, maar dat is binnen een minuut weer weg. Hopelijk draait dat straks bij, maar nu voel ik me net zo'n ontaarde moeder-in-spe.
Genieten van het zwanger zijn heb ik ook nog niet echt gedaanIk ben er echt wel blij mee hoor! Had het me allemaal alleen heeeel anders voorgesteld.
.
CarinaR schreef:Eerste week verschoon je elke luier om te kijken wat er uit is gekomen, en dan niet alleen de hoeveelheid.
Maar ook geur en kleur.
Oranje vlokken bij de urine zijn uraten en wijst eigenlijk altijd op vocht te kort.
Ontlasting het zelfde. Begint met het teerachtige, de meconium. En gaat daarna veranderen. Sommige kindjes maken er een heel kleurenpallet van... maar uit eindelijk wordt het geel (en wat voor geel is weer afhankelijk van fles of borstvoeding)

Thirty schreef:Nog meer handige tips? Want van die luiers wist ik dus echt niet. En word je hier ook niet verteld.
Sterker nog, er word je hier helemaal niets verteld.
Kraamverzorgster hebben we hier niet. Ja, mijn schoonmoeder![]()
Hoop dat ze me in het ZH wat vooruit helpen met de bv, maar dat is ook niet altijd het geval.
XFiemoX schreef:Iris, beleven jullie zulke nachtelijke feessies dan in bed s'nachts?![]()
Jayden, sliep tot wel zijn 4.5 maand gewoon tussen ons in in bed, ik was veelste lui om mijn bed uit te stappen, en daarbij vond ik dan de vloer te koud whaha...Maar ik gaf dus dan ook borstvoeding en dan was het een kwestie van aankoppelen en weer lekker verder slapen, kind drinkt wel door en stopt wel wanneer het genoeg heeft
Voor Jayden hadden we voor beneden (overdag) een schommelstoel staan..Toen ie dus 4 maand oud was ging ie daar zo af en toe in en viel ie ook wel eens in slaap..
Heb dat echt verkeerd aangepakt maar ja. Heb dan ook vanaf de geboorte tot heel kort geleden nooit 1 nacht doorgeslapen dus als je over vermoeid bent ga je voor de easy way zeg maar.