Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:12

Brainless schreef:
Isegrim schreef:
Als gewenst zwangere vrouw zul je dat niet gauw zo voelen, maar ook gewenst zwangere vrouwen hoor je toch echt wel klagen over alle zwangerschapskwalen. :j Ik heb een klant die last heeft van zwangerschapsdementie, nou dat is echt geen lolletje. |( Bij mij deden mijn borsten zodanig pijn de hele dag dat zacht aanraken al onverdraaglijk was. Vond ik best verbazingwekkend dat dat al zo gauw zo was. Na die ervaring kan ik me er trouwens ook helemaal NIETS bij voorstellen dat er vrouwen zijn die maanden zwanger zijn zonder het te merken. Dan luister je echt totaal niet naar je lichaam ofzo...

Niet iedereen heeft zwangerschapsverschijnselen.
Daarnaast.. als je het niet verwacht dan herken je waarschijnlijk de verschijnselen ook niet.
Mij was verteld dat de kans klein was dat ik op een normale manier zwanger kon worden.
Dus dan stel je je er al helemaal niet op in.

Ik was ook meerdere maanden zwanger voordat ik het wist.
Ik had een drukke baan, 60 uur was heel normaal. Het was wel zo dat ik mij een tijdje wat grieperig voelde... tja achteraf was dat waarschijnlijk zwangerschapsmisselijkheid geweest.
Mijn borsten hebben ook nooit tijdens mijn zwangerschappen pijnlijk aangevoeld.
De eerste 6 maanden zag je ook niet dat ik zwanger was.. en kon gewoon mijn eigen kleren aan.

Ik menstrueerde al heel weinig/onregelmatig, dus ik merkte niet dat ik zwanger was.
Mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap zelfs "gewoon" gemenstrueerd.

Ik wou net zeggen, zeker niet iedereen heeft de verschijnselen!

ik overigens wel, ik was normaal aan de pil.. Geen dagen vergeten niets.
Totdat ik opeens misselijk werd, snel aangebrand en me behoorlijk "hormonaal" voelde.
Toen schoot er opeens door mn hoofd, NEE HE SH*T!
Natuurlijk was dat in de avond en volgende dag meteen test gehaald die positief was..

Ik ken ook mensen die er pas achter komen als ze 3 a 4 maanden zijn.
Blijkbaar was ik een uitzondering die het zo vroeg door had, ik merkte het al bij 2 weken.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:04

Zack: na een week of 4 merkte ik ook wel dat ik veranderd was. En niet alleen doordat m'n menstruatie uitbleef, maar IK was gewoon anders.. Sommigen merken het meteen, anderen pas veel later.. En nog anderen helemaal niet. En je hebt volgens mij helemaal gelijk met wat je zegt over 'hokjes'. Mijn moeder, die zal mij en mijn broer nooit als een parasiet omschreven hebben. Hoewel ik niet gepland was (mams had een spiraal), was ik wél gewenst. En dat maakt mij een 'baby' en geen 'parasiet'. Maar voor ze zwanger was van mij, heeft zij ook een keer voor abortus geopteerd. Het was toen gewoon niet de moment. Ik denk daar ook niet verder bij na, dat ik het had kunnen zijn ofzo. Want zo is het dus helemaal niet.
De kliniek heeft mij de keuze gelaten ivm de abortuspil, maar heeft wel abortus aangeraden. Daar had ik zowizo voor gekozen, want die pil is véél zwaarder voor je lichaam, dat moet een goede 3 dagen alles op alles zetten om het embryo te verwijderen, en dat is ontzettend pijnlijk. Ik weet niet of jij volledig verdoofd was of niet, ik in ieder geval niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik die pijn, die ik maar 3 minuten heb gehad, 3 hele dagen zou aankunnen. Plus het feit dat een abortus geruststellender is, ben je tenminste zeker.

Inderdaad, de MAP voorkomt het innestelen. Maar.. Is dat dan ook geen vorm van abortus?

En TeSzZz: het is moeilijk :+ Voor de helft ben ik een moordenaar, probeer dan je punt maar eens duidelijk te maken..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:16

Weet je, ik denk dat het gewoon voor iedereen anders voelt. Een vriendinnetje van mij is zwanger (half om half gepland ;)) en die werd pas met een maand of 6 echt moederig, daarvoor was ze er nog niet helemaal uit of ze er blij mee was of niet ;). En waar de een al helemaal in een *\o/*-stemming is als ze 3 weken zwanger zijn, is de ander -O- als ze überhaupt zwanger zijn. Iedereen beleeft het anders en dat is eenieders goed recht!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:23

@TS
Klopt, het is compleet verschillend, daarom hoop ik ook dat je mij begerijpt dat ik vind dat je het wel iets subtieler mag melden.
En dat het geen afkeuring is op je keuze.

Ik was niet onder gehele narcose, daar reageert mijn lichaam heel slecht op dus heb voor de plaatselijke verdoving gekozen.
Al vraag ik me af of het wel echt verdoofd was.. maar affin.
Overigens was ik ook 1 van de weinigen die niet voor de volledige narcose ging, ze hebben me wel 20x gevraagd of ik het zeker wist.

Bij mij zeiden ze idd dat de kans dat de pil niet zou werken aanzienlijk groot was, dus heb toen meteen gekozen voor abortus.
De rest heb ik niet eens gehoord O:)

Of abortus een moord is?
Ja en nee, ik heb bij de kliniek meiden gezien die gewoon 1x per kwartaal terug kwamen omdat ze (raar genoeg?) weer zwanger waren.
Dan vind ik je gewoon een onverantwoorlijke **** en dan vind ik het wel moorden idd, omdat je dus geen verantwoording neemt.

In ons geval?
Nee... Het is een ongeluk geweest.. of dat nou komt door het vergeten van de pil en achteraf miss wel wat aan gedaan kon worden.
Sja, slim is het niet geweest maar moordenaar wil ik dan niet zeggen.
Mijn mening is dan meer als je het wel laat komen en je kan er niet voor zorgen... dat is pas onverantwoordelijk!

JunkDeLuxe

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:27

Helemaal wat ik er van denk!

En ik snap ergens wel, dat een aantal bokkers vinden, dat ik iets subtieler had mogen zijn.. Maar.. Dit is gewoon hoe ik me voel..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:31

ik was ook happy hoor dat alles voorbij was..

Maar ik heb nou eenmaal geleerd om rekening te houden met mensen om me heen (en dat is bokt natuurlijk ook) Om het dan iets subtieler te melden.

En dat ben ik weer ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:33

Zack schreef:
ik was ook happy hoor dat alles voorbij was..

Maar ik heb nou eenmaal geleerd om rekening te houden met mensen om me heen (en dat is bokt natuurlijk ook) Om het dan iets subtieler te melden.

En dat ben ik weer ;)

Mwa, je kan niet altijd voor iedereen goed doen hoor.

Stel dat ik de OP anders had geplaatst. Stel dat ik had gezegd, ik voel me rot, ik heb het er best moeilijk mee. Dan was ik, voor een aantal bokkers, nog steeds een moordenaar hoor. Dus ben ik maar meteen gewoon eerlijk..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:36

die moet je maar lekker negeren...
(daar ben ik dan wel weer heel simpel in :P )

Het is stom geweest, ja klopt..
Je bent de pil vergeten.
Ja slim is anders maar je straf heb je al gehad.

Ik heb zo een vermoeden dat het niet nog een keer zal gebeuren.

(al heb ik eerlijk heeel eerlijk ook een beetje mn twijfels of jullie ook nog een condoom gebruikt hebben :o )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:22

@ Zack: Me2

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:17

Beslist niet aanvallend bedoelt hoor, maar het valt me op en is misschien iets om over na te denken.
Iemand die meerdere abortussen laat doen, is een moordenaar, slecht, dom etc.
Een abortus schijnt een straf te zijn voor onveilig vrijen.

Ik zie dat niet zo. Ik zie geslachtsgemeenschap als oorzaak en abortus of zwangerschap als gevolg.
Ik zie er geen goed of slecht in . Alleen de oorzaak en het gevolg.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:19

Als je bewust niet veilig vrijt en elke keer abortus pleegt, ja dan ben je behoorlijk dom en in mijn ogen een moordenaar omdat je het dus BEWUST onveilig doet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:22

Maar is het niet heel makkelijk om over een ander te oordelen? Aangezien een abortus geen prettige ingreep is zal niemand geslachtsgemeenschap hebben om zo snel mogelijk weer een abortus te ondergaan.
Je weet bij een ander nooit wat er aan vooraf is gegaan. Denk aan misbruik, dwang, prostitutie of wellicht heeft iemand gewoon niet voldoende inzicht of geestelijk vermogen op dat gebied om het te voorkomen. Die persoon kan op weer een ander gebied wel enorm slim zijn of een IQ van 150 hebben.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:25

Ik heb het ook over een NORMALE situatie, dus zoals ik hem omschrijf.
Niet onder dwang, misbruik, geestelijk niet 100%
Anders had ik dat er zelf ook wel bijgezet, wel alle reacties van mij lezen want dan had je geweten waar ik op doelde.

Want ik kan je vertellen dat de dames in de kliniek volledig vrijwillig en goed bij de tijd waren.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:29

Kende je die dames? Ik bedoel, niemand gaat eens even fijn vertellen dat ze gedwongen in de prostitutie zitten.
Ik heb al je reacties gelezen, en je mag er van mij van vinden wat je wilt hoor.
Alleen vind ik, (ja ja ik vind ook iets) dat je pas over een ander kan oordelen, zeker in gevoelige kwesties zoals deze, als je een dag in schoenen van de veroordeelde hebt gelopen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:22

Nou als ik ze het lachend zie zeggen aan het personeel zie vertellen ga ik daar idd niet vanuit nee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:25

Aanname dus.
Spanning/zenuwen kunnen ook voor lacherig gedrag zorgen.
Je oordeelt weer over een ander zonder dat je van de hoed en de rand weet....

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:28

Sja.. mijn oordeel idd..

"Heeey ben je er alweer?"
"Jaa foutje he... " *smile*
*vriend kijkt beetje beschaamd*
"Nou dan gaan we toch maar voorlichting doen he.."

waarop het meisje nog zegt, Nee hoor is niet nodig!
Waarop de vriend eigenlijk aandrong van doe het nou wel.

Dus ja dat is MIJN aanname.

Ik weet namelijk hoe kritisch ze zijn in zo een kliniek, ze komen er echt wel achter als er iets niet klopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:31

Ik snap je interpretatie, maar het zegt niet dat die juist is. Dat weet alleen het meisje dat daar was

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:36

Klopt en ik ga ervanuit dat de kliniek zijn werk goed doet.
Dus ja dat is mijn gedachte erachter.

Overigens even iets heel anders, je hebt een typfoutje in je profiel.
Het moet Pensioen zijn en niet Pension ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:38

Gelukkig mag tegenwoordig iedereen zelf beslissen of ze wel of geen kinderen krijgen. Of dat nu herhaaldelijk abortus is of niet, dan is iets wat iedereen zelf moet weten. Gelukkig komen er hierdoor niet steeds weer ongewild kinderen op de wereld die voorts in trajecten komen die geen 1 kind gelukkig maakt, ook niet met de beste intenties van derden.

Moordenaar vind ik wel erg ver gaan. Ook de keuze bij een niet gezond kind, mag na een aantal weken nog steeds gedaan worden, ook het afbreken van zwangerschappen bij al ontwikkelde foetussen met bep. afwijkingen. Ik vind dat ten alle tijde de keuze van de vrouwen zelf.

Iemand die zich totaal geen zier geeft om abortussen, zal er ook geen moment aandacht aan besteden door een topic op bokt te plaatsen. Juist bokt, waar heel de wereld over je heen valt en je genadeloos aan de schandpaal genageld wordt om het minste en geringste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:40

Zack schreef:
Klopt en ik ga ervanuit dat de kliniek zijn werk goed doet.
Dus ja dat is mijn gedachte erachter.

Overigens even iets heel anders, je hebt een typfoutje in je profiel.
Het moet Pensioen zijn en niet Pension ;)

hahahaha, dat bedoel ik dus...... :D hahaha de bokt bemoeizucht....hahaha

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:42

Ja sorry kon het niet laten om te melden :o

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:43

Ragebol, ik ben het wederom met je eens ;). Niemand weet wat er in iemand omgaat behalve die persoon zelf.

Overigens, hoe vaak je ook abortus ondergaat, een moordenaar ben je niet (wettelijk gezien) en ik weet, Zack, dat jij schrijft dat dat in jouw ogen wel zo is (en dus geen waarheid) en mijn mening is dat jij dat op jouw beurt dan wel subtieler mag omschrijven ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:45

Zack, er zijn zoveel moeders die eigenlijk geen moeder hadden moeten worden...dat vind ik veel kwalijker.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:48

russel schreef:
Zack, er zijn zoveel moeders die eigenlijk geen moeder hadden moeten worden...dat vind ik veel kwalijker.

Kan er zo een paar opnoemen :+ :o