Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:15

@Mas: heel veel sterkte!!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:08

Aii Mas, dat is niet zo fijn. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:26

Oeh, dat is minder!
Sterkte!

Ik heb gister ook weer gelopen en ik had voor het eerst lekker mijn ritme te pakken.
Liep zonder problemen de 3 minuten en had ook nog wel even door kunnen gaan.

Zou het dan toch allemaal goed komen? :')

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:30

Sterkte Mas, dat is niet leuk...

Ik heb gisteren les 8 gelopen. Dacht van tevoren dat het een eitje zou zijn (2-2 2-1 2-1 2-1 2-1 2-1 2-1), maar dat viel nog best tegen. := Was voor het eerst ook echt moe na afloop. Maar morgen wordt het nog erger, dan komen er voor het eerst stukken van 4 en 5 minuten bij. Ieks!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:34

Zwaar is dat he Mootje! Die heb ik nu ook 2x gedaan (les 7,8,9 doe je 2x). Die ene minuut rust is echt net ff te kort nog haha!

Ik mag zo les 14 doen... 1x2 1x3 2x6 en 1x7. AAH! Mag dalijk aan de zuurstof haha!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:11

oefffff jeetj volgens mij moet ik de les voor jou doen maris!
heftig! :P
gelukkig schijnt de zon dus dat geeft me al wat meer doorzettingsvermogen.

@mas, oeii dat is niet zo fijn, veel sterkte en hopen dat je snel weer beter bent!

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:39

Wat is iedereen goed bezig! Ik ben vorige week maar 1x geweest :o . En eigenlijk stond vandaag op de planning maar toen ik met de hond ging wandelen waren we verdwaald en hebben we per ongeluk bijna 2 uur gelopen :+ . Nu ben ik al vrij moe, dus moet ik morgen vroeg maar gaan.

Mas: Beterschap!
En iedereen die nog moet gaan, succes!!!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:01

@ mas wat vervelend en je was net zo lekker bezig. Heel veel beterschap. Ik ben ook super goed bezig. Mijn depressie is al wat minder maar heb nog geen fut om te lopen. Snoep maar raak en ben ook weer begonnen met roken :(

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:12

Sterkte Mas :(:)
Smudges, hardlopen is de beste therapie :j

Heb lesje 3 van de Dutchrunners 15km gelopen en lekker in het zonnetje gelopen, heerlijk! :D Vanavond schema maken voor de Dam tot Dam loop, eens kijken of ik dat red voor 18september

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:27

oefffffff ik moet zometeen, maar stiekem geen zin. maar ik ga wel! is goed voor me, want dit weekend was hier een festival en heb toen wel heeeel veel gesnoept en veel patatjes gegeten :P shame on me!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:35

Succes!
Ik moet ook nog, maar voel me ontzettend moe en zwaar in mijn hoofd.. Heb eigenlijk alleen zin om te slapen nu. :P Maargoed, even doorzetten, misschien voel ik me daarna weer fitter :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:14

Ik moet eigenlijk ook vanavond nog ff.. Dacht mezelf er onderuit te kunnen praten door te gaan zwemmen, maar het zwembad was afgeladen met kiddo's dus baantjes zwemmen zat er niet echt in.

SCHOP ME ONDER DE KONT!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:15

Hup, rennen jij!!!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:31

Zo, het is me gelukt! Alleen weer die vervelende kramp, en nu in allebei mijn armen.. -O-

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:33

Ik heb ook vaak last van mijn armen en schouders na het lopen, denk dat ik ze toch iets te krampachtig houd of zo. Heb sinds ik ben begonnen met lopen ook vaak zo'n heel moe spierpijn-achtig gevoel in mijn hele lijf, en dan met name in mijn armen. :?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:34

Ik heb het ook tijdens het lopen, en heb vandaag er juist op gelet dat ik ze ontspannen hield, maar alsnog kramp..
En jij ook al dat gevoel?? Dat heb ik dus ook!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:37

Het lijkt erop dat jullie te krampachtig lopen, het kan helpen iets in je handen vast te houden. Wat ook kan helpen is onderweg af en toe met je schouders te draaien.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:38

Ik houd mijn mobiel al vast in mijn handen :j Ik zal het schouders draaien eens proberen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:39

Oh mensen ik wil zo graag lopen maar het gaat echt niet lukken vandaag .. donderdag maar even weer en bezoekje aan runners world brengen :j

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:46

Ik probeer tijdens het lopen echt op te letten of ik niet te verkrampt loop, maar als ik thuis kom heb ik vaak toch nog ontzettend last van mijn nek en schouders, dus ik doe toch iets verkeerd. Ik draai mijn schouders wel los met de warming up (heel beperkt hoor), maar tijdens het lopen vind ik dat ontspannen toch wel erg lastig. Ik heb nu bijvoorbeeld ook zo'n vaag spierpijn-gevoel, terwijl ik gisterenochtend gelopen heb. Volgende keer dus toch nog beter opletten...
Gekke is dat ik nog geen échte spierpijn heb gehad. Het blijft beperkt tot dat moe-zeurderige gevoel.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:18

pfffff jeetje, ik vind die drie x vijf minuten voor het eerst wel heftig hoor!
heb het gelukkig gehaald, maar na die eerste keer vijf dacht ik echt van; ohh god ik moet er nog 2 hierna!
maaaar goed, ik heb het volgehouden, nu maar hopen dat de volgende les ook lukt!
ik had deze les wel een beetje zere enkel/kuit (Weet niet precies wat en waar het nou was :P) bij mijn rechtervoet. Iemand dit ook gehad?
Wel beter dat deze 3 lessen straks nog een keer opnieuw moeten, maar ik vind dat we nu wel ineens met grotere sprongen vooruit gaan! :P

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:27

Ik heb het ook weleens gehad met die enkel/kuit, maar ik merk dat dat vaak is als ik een bepaald stuk gelopen heb waar de stoepen een beetje scheef lopen en waar ik mijn voeten dus anders neerzet dan anders.
Poeh, 3x5 minuten, petje af! Ik red die 3 minuten voor mijn gevoel nu steeds nèt, heb nog maar een paar keer gehad dat ik voor mijn gevoel nog wel even had kunnen doorlopen daarna. :=

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:31

Ik moet overmorgen 4x5 lopen.. Vind het wel een zware overstap want ik loop nu 3x4?
Nouja, ik kijk wel hoever ik kom, ik doe mijn best en anders doe ik hem gewoon nog een keer overnieuw tot hij wel lukt. :)

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:38

Moet vanavond ook weer, heb geennn zin. Hele weekend feest gehad, zal dus wel lekker zwaar worden :7

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:45

Ik vond vandaag al een stuk zwaarder dan eerst en ik ben pas bij les 5. :+ Die eerste keer 2 minuten lopen ging prima, 1e keer 3 minuten lopen ging ook. Maar toen nog 2 keer 3 minuten, de laatste 3 minuten lopen begon ik het wel enigszins te voelen. Moest iets meer moeite doen dan de vorige lessen. :+

Maar wie heeft ooit bedacht om dat Chiuaua liedje erin te stoppen? Ik begon met rennen en toen dacht ik: nooooooooo wtf?! Grote grijns op me gezicht en opzich wel lekker gelopen, merk wel dat muziek invloed kan hebben op het rennen en de motivatie. ^^

Ik heb nooit last van pijn in me armen/schouders, ik probeer me bovenarmen langs me bovenlichaam te houden en dan me onderarmen gebogen en dan me handen alsof ik een playstationcontroler in me handen heb :+ . Af en toe vingers even open en dicht knijpen. En natuurlijk armen stukje meebewegen bij het lopen, nergens last van. :)