[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:40

E_Nalanta schreef:
Wat is nou een GOED ontbijt? :) Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik las laatst ergens dat een goed/gezond ontbijt zuivel,vezels/granen(weet het neit meer precies) en fruit bevat.
Maargoed eten blijft iets wat per persoon verschillend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:06

Ik vind zuivel eigenlijk helemaal niks toevoegen aan een voedingspatroon..

MightyJoe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:24

Denk dat dat voor iedereen anders is. Ik eet/drink per dag ongeveer 400/500 ml zuivel. Soms wat minder maar nooit meer eigenlijk. Als tussendoortje en bij maaltijden vind ik het lekker vullen. Denk door de eiwitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:44

't Vult ook wel, maar ik vind melk eigenlijk iets voor als je moet groeien.. als je uitgegroeid bent doet het in mijn ogen toch niks goeds meer :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:45

nee naja maar dat is met tussendoortjes zoals ontbijtkoek etc ook :P Dat vult wel maar doet toch ook niets?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:48

Rebeccaa schreef:
Ik vind zuivel eigenlijk helemaal niks toevoegen aan een voedingspatroon..

zuivel is toch erg belangrijk? Calcium? Eiwitten idd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:51

Eiwitten zitten in veel meer dingen dan in zuivel.. En calcium ook, boerenkool bijv. Nou snap ik als je vegetarisch bent dat je wel zuivel neemt maar naja, ik neem het alleen omdat ik het lekker vind, niet omdat het iets bijdraagt aan m'n voedingspatroon. En ik eet het steeds minder omdat mijn huid echt stukken beter is zonder zuivel. :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:04

ontbijtkoek is niet goed idd.. Bomvol suikers! Kun je beter meer kcal nemen en eiwitrijk.
en ook nooit vetten met koolhydraten combineren..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:08

Ik ga niet overal op letten :P eet sowieso om de dag wel ontbijtkoek en val zeer snel af. Dus ga niet dingen schrappen die ik niet nodig vind om te schrappen. Moet leuk blijven. Vetten met koolhydraten combineren zou ik ook wel doen denk ik := geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:18

Ja vast wel want met avondeten bevat je vlees vast wel vet en je aardappels koolhydraten :P. Ik vind het zo'n rare gewoonte om iets helemaaaal uit je dieet te schrappen, is in mijn ogen nergens voor nodig als je genoeg sport en niet teveel eet..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:24

Nou, hier alweeeer een faal: 4 boterhammen en uurtje later Mac :') Mislukte week, volgende week is het afgelopen met het zondigen
en ga ik écht streng aan het sporten en opletten, hier word ik ook niet gelukkig van ondanks dat ik het zelf doe.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:32

Vetten heb je toch ook nodig bij afvallen,dan wel plantaardige. Dus smeer altijd margarine, dst bevat ook vitaminen en mineralen die je nodig hebt. Ik weet het,ik klink nu net als een reclame,maar wat ze daar zeggen is wel waar. Verder heb je ook zuivel nodig voor calcium.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:34

Zuivel heb je ook niet nodig hoor :P is een fabel. Zuivel is alleen maar nuttig voor babys.

Rebecca, klopt maar toch ben je te dik? Je hoeft ook niets te schrappen maar je moet gewoon weten wanneer je wat het beste kan eten. Ik zeg ook niet dat je het moet schrappen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:40

Monnie_ schreef:
Zuivel heb je ook niet nodig hoor :P is een fabel. Zuivel is alleen maar nuttig voor babys.

Rebecca, klopt maar toch ben je te dik? Je hoeft ook niets te schrappen maar je moet gewoon weten wanneer je wat het beste kan eten. Ik zeg ook niet dat je het moet schrappen ;)

Ik ben niet te dik hoor :') ik heb een bmi van net aan 20, ik wil gewoon wat strakker worden. Ik ben heel erg van het uitgaan, shotje hier, mixje daar, reepje chocola hier, bakje kruidnoten daar, blikje red bull erbij, lekker zoet wit wijntje op een terrasje met vrienden, broodje bij de bakker bart.. Ja heel erg lekker en ik hou van mijn leefstijl, maar ik zit hierdoor wel met wat vetjes op m'n buik. En gelukkig sport ik heel fanatiek ;) en ook best veel, dus ik word er niet echt dik door. Maar ik weet dat ik zonder dit gewoon veel strakker zou zijn, want qua normaal eten eet ik eigenlijk helemaal niet veel, zelfs te weinig eigenlijk. Maar mijn vetjes komen gewoon door de lekkere shotjes en omdat ik gewoon gigantisch veel drink met enorm veel suiker en calorieën. Oh en door mijn standaard brood keuze; 3 lagen boter met een dubbele laag hagelslag, of een tosti met pesto, kaas en curry. In mijn ogen hoef ik dus helemaal niet koolhydraten en vet en zo met elkaar te vermijden, ik sport dat er toch wel weer af..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:53

Ik woog vanmorgen 86,8!!
Deze week al 3 kilo kwijt :oo

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:54

Er is altijd discussie over wat je wel en niet nodig hebt volgens mij :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:56

Lente schreef:
Ik woog vanmorgen 86,8!!
Deze week al 3 kilo kwijt :oo

Netjes, gefeliciteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:56

Josien_ schreef:
Er is altijd discussie over wat je wel en niet nodig hebt volgens mij :D !

Ja, maar ik vind het belachelijk als je iets helemaal schrapt (met allergieën en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.) Maar koolhydraten met vet moet gewoon kunnen.. Ja of je moet niks aan beweging krijgen, maar dan ben je in mijn ogen sowieso al ongezond bezig.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:58

als je wil af vallen is het best als je dat wel vermijd want dat maakt het gemakkelijker.

Hoeft geen discussie over te zijn want is gewoon allemaal uitgewezen hoor.
het kan ook wel maar als je zo SNEL mogelijk wil afvallen moet je dat niet doen.. pff :7
en zeg ook niet dat je iets moet schrappen.
Gefeliciteerd lente, heel erg goed !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:22

Maar waarom zou je snel af willen vallen.. beter voor je lichaam is het als je geleidelijk aan af valt. En als je denkt ja maar ik baal zo van al die kilo's, ze moeten er NU af, was dan eerder begonnen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:28

Jij begrijpt het gewoon niet :D Laat maar!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:34

Hallo dames, ik lees al even mee, bij mij moeten er ook het nodige aan kilos af. Zeker een stuk of 50.
Ik dacht hier wel wat inspiratie op te doen, maar ik wilde toch even inhaken, sommige mensen snappen gewoon niet dat dieten heel erg moeilijk is. Het zinnetje "was dan eerder begonnen" deed mij echt de das om, het is echt makkelijker gezegt dan gedaan. Snel afvallen ben ik geen voorstander van en dat moet ook niet gepromoot worden, maar op dat zinnetje moest ik toch even inhaken.
De meesten hier hebben het echt niet nodig, die kunnen beter een extra rondje gaan hardlopen om strakker te worden.

Sorry het moest even van mn hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:46

Mee eens LD :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:59

Is sporten niet meestal het key ingrediënt bij afvallen? ;)
Dat is in ieder geval hoe ik het zie, natuurlijk heeft afvallen weinig zin als je enkel meer gaat sporten ipv je eetgedrag aanpassen waar nodig is maar dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:04

Denk dat sporten nog belangrijker is dan je voedingspatroon voor het verliezen van gewicht..