Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:17

Nog eens proficiat!!!

Je ziet er echt super uit :D
Hoop dat de rest van je jaar ook zo goed is als de dag van je bruiloft :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:13

chips.................... je helemaal vergeten een fantastische dag toe te wensen..................... -O- :o
Maar dan alsnog: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fantastisch dat alles geslaagd was!
Héél veel geluk samen en dat jullie maar samen heel oud mogen worden!!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:30

Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Zo te zien heb je een prachtige dag gehad :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:55

Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Fijn dat het een relaxte dag is geworden.
Mooie foto ook.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 18:39

Gah, Kath, wat sta ik verschrikkelijk op die foto's!!! :/ met mijn ogen dicht hahaha.
Heb je niet al een leuke van ons twee samen in de jurken? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:50

Nee, die foto's heb ik nog niet meis.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:57

Dat dacht ik al, geeft niet, komt wel. :-)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:43

Gefeliciteerd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:49

Thanks!!

Inmiddels is mijn lief druk bezig op weide. Na de operatie ben ik in alles voorzien om lekker te kunnen trainen! :D
Poetsplaatsje, 20*40 (ongeveer iig) paddockje om in te rijden... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:04

29 augustus mag ik nog een keer terug naar de dokter van mijn verzekering met mijn eigen dokter na een dreigement van de advocaat.. Ik ben eens benieuwd...
De zomer die een paar maanden geleden nog zo lang leek, vliegt voorbij alsof het maar om een week gaat... En oef wat is er veel gebeurt, leuke dingen maar ook een hoop minder leuke dingen maar ik probeer te focussen op de leuke... Mijn lieve man die er altijd voor me is... Mijn vriend die mijn man geworden is... Die me een prachtige poetsbox gemaakt heeft en de draad veulen-proof gemaakt heeft voor als Pret haar wondertje zich aan dient.. Die me een zandpiste bezorgt heeft... (al wacht ik ongeduldig op een goede nacht regen dat ie een beetje in zakt.)

Gisteren nog een prachtige buitenrit gemaakt die ik toch graag met jullie wil delen! De zomer die in het water dreigde te vallen krijgt zo toch nog een zilveren randje...
Gisteren heerlijk gaan buiten rijden. Mijn lieve kerel heeft een prachtige poetsbox gemaakt en Sam's trailer probleem opgelost... Dus gisteren bij vrienden opgeladen en naar een bos hier in de buurt gereden (een vertrekpunt van een ruiterroutte) omdat ik graag een keer met Sam het water in wilde en deze fantastische vrienden gewoon zeiden "dan komen we je halen en doen we dat gewoon!".. Omdat dat gewoon is wie ze zijn, omdat ze me dat gunnen! (Zij zijn ook degene die Sam naar de foto locatie van de huwelijksreportage gebracht hebben hoewel Sam helemaal niet zo'n ongecompliceerd paard is om mee te nemen, dus toch niet zomaar vanzelfsprekend...) Hij gedroeg zich voorbeeldig, we hebben ons alternatief voor te laden niet eens moeten gebruiken, hij liep er zo op! Daar af geladen en heel rustig opgezadeld. Hij stond gewoon aan een lang touw en heb geen moment moeten in grijpen (ik had het vast voor geval van maar hij bleef gewoon heel braaf staan.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7118_n.jpg
En op pad, beetje suf aan het doen...
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8580_n.jpg
Maar normaal kunnen we ook hoor!
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6726_n.jpg
We begonnen aan het water en dat vond Sam in eerste instantie een beetje eng
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0494_n.jpg
Afbeelding
Maar toen Bibi er in ging, kon Sam het met wat overtuiging ook..
Afbeelding
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5680_n.jpg
effe snuffelen...
[imghttps://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1010531_10151817511008281_1687120411_n.jpg[/img]
En hóp!! Valt nog niet mee, meezitten met dressuur-lengte :lol:
Als we dit nog eens gaan doen, wat ik wel denk, toch maar een gaatje (of twee) korter doen. :lol:
Het andere paard kende dit al en ging er over, en toen Sam dat zag, gingen die oortjes naar voren, hupste hij twee keer in het water en trok daarbij lichtjes aan het bit zo van 'ik wil volgen baas!!' waarop ik hem de ruimte gegeven heb omdat ik wilde zien of ie het zou doen en ja hoor... Probleemloos... De tweede keer ging ie zelfs voorop!!
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7863_n.jpg
Jammer dat ie zo vaag is, dit is een echte "Sam-uitdrukking"
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 8727_n.jpg
Sam's grote angst... bloemen... :roll:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7063_n.jpg
Lief ding.
Afbeelding
En een galopje... Waar Sam's arabierenbloed naar boven kwam.. bibi is ruim 20cm groter en heeft dus langere benen maar Sam hielt het moeiteloos bij.. Hij vroeg vroeg zelfs regelmatig om harder te mogen... Ik ga hem toch nog een keer naar een veld pakken waar hij eens voluit kan gaan...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:23

Wat een heerlijke plaatjes. Prachtige bruid was je en dan die rijfoto's, genieten hoor.
Gefeliciteerd met je huwelijk!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:34

Wat een heerlijke rit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:30

Hmf... Toe leven naar een operatie die je helemaal niet wil, hoe doe je dat? Goed, je kijkt vermoedelijk naar geen enkele operatie echt uit... Maar hoe leef je toe naar een operatie waarvan eigenlijk gezegd was dat de kans nihil was dat ie nodig zou zijn?

Als er een manier voor is, dan heb ik vast de verkeerde vast... Naarmate de maand augustus vorderd en september angstaanjagend dichtbij komt en daarmee dus ook oktober merk ik dat ik het steeds moeilijker vind om het uit mijn hoofd te zetten. Komt op de meest ongelegen momenten *plop* in mijn gedachten... :roll:

De vorige keer zei ie dinsdag 'kom vrijdag maar naar het ziekenhuis' toen had ik geen tijd om na te denken en vroeg ik me af of het niet beter was als je je kon voorbereiden. Nou in mijn geval is het duidelijk: "Neen!".

Ik ben huileriger de laatste week... Mijn lieve man heeft volgens mij wel door wat er echt speelt als ik stil ben en op zijn "wat scheelt er?" antwoord "niets".. Maar ik wil hem er ook niet mee blijven lastig vallen, op een keer moet ie gewoon denken "heb je haar weer..." dat kan haast niet anders... Maar pff... Ik weet wat er gaat gebeuren en als van juni tot nu in no time voorbij lijkt te gaan, dan die twee weken dat het daadwerkelijk "ongemak" bezorgt vast ook... Maar het vooruitzicht maakt me misselijk en humeurig...

Ik weet niet hoe breed ze mijn haar gaan af scheren, ik weet niet hoe dat zit met wassen... Ik weet niet hoe het gaat voelen met die prothese, ik ben bang dat het helemaal geen deel meer 'van mij' gaat zijn en ik heb nu al zo'n gek gevoel op de rechterkant van mijn hoofd, ben bang dat dat nog erger gaat worden. Maar aan de andere kant, als ik dan jeuk heb of door mijn haren ga en ik voel die "inhammen" dan denk ik weer "oei, kan het nog wel wachten tot oktober?!"

Maar ik vertrouw er op dat mijn chirurg me geen gevaar zou laten lopen dus die gedachte gaat snel weer weg maar toch, het voelt wel akelig als ik er per ongeluk op kom en dan ben ik bang dat 't met die prothese nog akeliger gaat worden..

Gisteren van mijn lieve kerel een spring lesje gehad met Sammie. Simpel en leuk, niet hoog oid, eerder technisch, afstanden leren inschatten. En dan ben ik even helemaal vrij van alle gedachten... Maar als ik op feestjes even alleen zit of 's avonds in bed lig dan gaat de gedachtemolen aan de gang.. Alle scenario's spelen zich af...

En hoewel ik het de vorige keer ook gedaan heb, vraag ik me af hoe ik die eerste dagen na de operatie weer ga door komen, stom ziekenhuis! En dan weer twee weken die draadjes en en... Nouja jullie lezen het al, allerhande onzin gedachten... Maar ze houden me toch maar wakker. :roll: was er maar een 'uit' knopje... Of een "snooze" zou ook al goed zijn..

Vreemd genoeg ben ik totaal niet bang voor de operatie of de narcose zelf. Ook niet voor pijn want die heb ik vorige keer ook niet gehad, meer de andere ongemakken zoals vermoedelijk een tijdje je haar niet kunnen wassen en in het ziekenhuis moeten blijven, en die stomme infuus en blaassonde... _O-
Oh! En die drainage van de wonde... JAK wat heb ik daar een hekel aan over gehouden na de vorige operatie toen dat pompje niet goed aanzoog en er dus tot drie keer toe opnieuw "vaccuum" getrokken moest worden... Jikes wat een akelig gevoel.....

Anyhow... Ik wijk af van mijn originele vraag...
Hoe leef je er naar toe of wat is nog een methode om er naar toe te leven gezien mijn eerste keuze niet meer lijkt te werken?
Ik vraag me vaak af of mensen die me zien, zich zouden kunnen voorstellen welke weg ik al afgelegd heb op feestjes. :) Als mensen reageren op een manier van "Je bent maar 22!!" (zoals toen ik ging trouwen bv) vraag ik me altijd af, of ze ook zo zouden reageren als ze het allemaal zouden weten..
Zou het iets veranderen? Zou het mij veranderd hebben? Gezien ik vermoedelijk de laatste ben die dat zou merken...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:48

Dat is erg moeilijk Kath. Hoeveel je naar zoiets toe? Geen idee... Dagen aftellen, er toch over praten, proberen er alsnog de noodzaak van in te zien? Verder kom ik niet. Zoek steun bij mensen die je vertrouwt, neem kansen als die springles met beide handen aan. En indien nodig : zorg dat je aan je rust komt.

En natuurlijk heeft het je veranderd. Je bent op papier 22, maar dat is slechts een cijfer. Wat we doormaken in ons leven vormt ons, kneedt ons tot wie we zijn. Dat cijfertje op je id zegt iets, maar niet alles. De ene fiets probleemloos tot aan zijn 50, de andere heeft alle plagen van Egypte over zich heen gehad als ie 20 is. Natuurlijke verandert dat je kijk op de dingen. Je wordt gedwongen sneller "groot" te zijn, dat is nu eenmaal zo. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:00

Ik heb sowieso al het idee dat ik relatief vlot gedwongen werd "op te groeien" en toch op sommige punten ...

Ik zie op zich de noodzaak er wel van in... Ik heb alleen dat typische "woede/vecht" instinct op het moment (ken je die 5 fases van verwerking?). Waarom het nu weer moet. :+

Ik moet altijd aan Dean Koontz denken...
Uit zijn boek "de ziener" van de Odd Thomas serie

"Het is het leven maar. We komen er allemaal doorheen. We bereiken het eindpunt niet allemaal in dezelfde staat. Sommigen raken onderweg hun benen of ogen kwijt, als gevolg van een ongeluk of een ruzie, terwijl anderen vrolijk door het leven huppelen met als enige zorg of hun haar wel goed zit."

Hoe vaak ik dat stukje al in mijn hoofd heb laten af spelen... Ik mag geen reclame maken maar prachtige boeken trouwens, die Odd Thomas serie, heb er helaas maar eentje van maar die is zo ontzettend goed... De semi zwarte... Nee eigenlijk geen zwarte kijk maar gewoon een heel realistische, op het leven op zo'n leuke, humoristische manier neer gezet... :+
Tegen oktober ga ik toch proberen nog een paar van de Odd Thomas serie te bemachtigen... Gezien ik graag lees en ik in het ziekenhuis vermoedelijk weinig anders te doen zal hebben buiten dat en wat slapen... _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:27

Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe ontzettend goed jij jouw gevoels 'op papier' kunt zetten!!!
Het makkelijkste voor een ander om te zeggen, is dat je moet proberen je gedachten te verzetten..... Wat dat betreft had het lekker geweest als het al achter de rug had geweest :P
Zó herkenbaar dat je gaat malen op momenten dat je even de tijd voor jezelf hebt... Kun je niet proberen om zódra je het gemaal op gang voelt komen, iemand te bellen?! Je hoeft het dan uiteraard niet daar over te hebben, maar als je maar even aan het kletsen bent, denk je ergens anders aan?!
En aan de ene kant snap ik heel goed jouw gevoelens dat je je man er niet steeds mee lastig wilt vallen, maar aan de andere kant maakt het het voor hem wel veel makkelijker als hij weet wat er in jouw koppie speelt en kan hij misschien zelfs wel wat voor jou doen!?!

Wat een óntzettend goed stuk dat je citeerd zeg!!! Die ga ik zéker onthouden!
Je maakt me hiermee ook érg nieuwsgierig naar die boeken :D Ik ben helemaal niet zo'n lezer (ja oke, strips :+ ), maar dit klinkt echt heel interessant!

En wat misschien ook nog wat is, een DS met o.a. het spel braintraining is erg leuk en gelijk goed om e.e.a. te trainen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:39

Op bol kan je wel een inkijk exemplaar vinden met de 1e 16 pagina's oid.
Het zijn echt extreem fijne, vlotte boeken vind ik! :D

Op de rest reageer ik over een tweetal uurtjes uitgebreider want had eigenlijk al weg moeten zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:49

:D
(de prijzen vallen in het ieder geval reuze mee!)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:26

Kentaro schreef:
Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe ontzettend goed jij jouw gevoels 'op papier' kunt zetten!!!
Het makkelijkste voor een ander om te zeggen, is dat je moet proberen je gedachten te verzetten..... Wat dat betreft had het lekker geweest als het al achter de rug had geweest :P
Zó herkenbaar dat je gaat malen op momenten dat je even de tijd voor jezelf hebt... Kun je niet proberen om zódra je het gemaal op gang voelt komen, iemand te bellen?! Je hoeft het dan uiteraard niet daar over te hebben, maar als je maar even aan het kletsen bent, denk je ergens anders aan?!
En aan de ene kant snap ik heel goed jouw gevoelens dat je je man er niet steeds mee lastig wilt vallen, maar aan de andere kant maakt het het voor hem wel veel makkelijker als hij weet wat er in jouw koppie speelt en kan hij misschien zelfs wel wat voor jou doen!?!

Wat een óntzettend goed stuk dat je citeerd zeg!!! Die ga ik zéker onthouden!
Je maakt me hiermee ook érg nieuwsgierig naar die boeken :D Ik ben helemaal niet zo'n lezer (ja oke, strips :+ ), maar dit klinkt echt heel interessant!

En wat misschien ook nog wat is, een DS met o.a. het spel braintraining is erg leuk en gelijk goed om e.e.a. te trainen :D

Ik denk dat hij meestal wel redelijk goed weet waarover ik aan het piekeren ben. :j heb zal een paar keer tussendoor laten vallen dat ik het minder goed uit mijn hoofd gezet krijg ( :+) maar ik ga er dan vaak niet echt over door.. :)

Ik merk nu bv wel weer dat ik drukke weken gehad heb. heb weer meer last van de linkerkant van mijn lichaam (zwak en pijn en echt alleen links) dus maar weer even een stapje terug... Vanmorgen alleen het paard van iemand gaan rijden zoals een week geleden al afgesproken was maar mijn eigen paarden staan gewoon stil vandaag... Baasje heeft rust nodig.

Ik sms wel vaak als ik in die gedachtengang kom naar een goede vriend, en dan zeg ik wel vaak wat ik voel om een sms of 2 later over een ander onderwerp te beginnen. :+ Dat helpt idd wel. :j Maar 's nachts vind ik dat dan vaak niet zo'n goed plan. _O-

Ik heb trouwens ergens nog een DS met braintrainer op liggen denk ik... Morgen eens even zoeken. :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:06

Was je nog op tijd? :D

Ik kan natuurlijk nooit zeggen dat dat hetzelfde is, maar na mijn hartinfarct wilde ik ook vaak m'n vriend er 'niet mee lastig vallen' Maar doordat ik dus veel niet deelde, maakte hij zich juist nog méér zorgen omdat hij het zelf in ging vullen....
En dat jij het minder goed uit je hoofd krijgt, is voor hem wel een heel ruim begrip :P Maak je je druk om de operatie, druk om wat er misschien niet mis kan gaan, dingen die je tijdelijk allemaal niet kunt doen, hoe erna?!?

Fijn dat je wat hebt aan het sms'en met die vriend!!
En voor 's nachts heb je bokt! :')
(want om nu iedere nacht de huwelijkse vruchten te plukken is ook weer zo wat................ _O- )

Ik heb heel wat geds't toen ik thuis zat! Vond het ook een erg leuke afleiding :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:37

Eh nee :') Had ook nog de hele weg eentje voor me die 40 reed waar je 70 mag en kreeg steeds tegenliggers dus kon niet voorbij. Anders was ik wel nipt op tijd geweest. (ik calculeer altijd een kwartier "vroeger vertrekken in" ;) ) _O- Maar even gestuurd dat ik onderweg was.

Is wel goed gegaan. Was een paardje dat niet op zich liet stappen 2 maanden geleden waarvoor de eigenaresse me gemaild had. Je kon niet eens aan zijn schouder gaan staan of mijnheer nam de benen... En inmiddels is het opstappen en weg rijden. Beetje rustig opstappen wel maar hij is van nature nogal rillerig dus of dat er helemaal uit gaat gaan weet ik niet zeker.

Ik heb hem een tijd terug wel eens gezegd dat ik op zag tegen de periode na de operatie en dat ik niet goed weet wat te verwachten omdat ze toch weer die schedel er uit moeten halen dus weer tot op de hersenen komen enz... Dat ik een beetje bang ben dat als ik wakker word er misschien weer iets ontdekt is of beschadigd is... Ik heb iemand gekend (ze is inmiddels helaas overleden) die ook zo begonnen is en toen bleek dat ze een bacterie in haar hoofd had die alles weg vrat. Ik geloof dat die uiteindelijk een titaniumplaat gekregen heeft maar ben niet meer zeker, wat ik echter wel weet is wat een miserie dat geweest is.. Zij had ook een pruik op omdat die bacterie dus ook de haarvaatjes weggevreten had en ik weet dat je daar niet aan mag denken maar het speelt toch door mijn hoofd.... Wat als? Bij haar begon het ook met 'het bot resobeerd'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:57

:= Als het ook tegen zit, zit ook alles tegen.... (af en toe wens ik dat ik een apparaatje in de auto heb, waarmee ik m'n voorganger een 'boost' kan geven.... :') )

Wat super dat je dat al bereikt hebt!!

Zó logisch dat je zo denkt en dat dat allemaal door je hoofd spookt!!! Het is verdorie ook helemaal niet niets waar je allemaal mee te doen hebt!
Maar aan de andere kant, liever zo en dat het dan achteraf allemaal mee valt en je denkt waar heb ik me zo druk om gemaakt, als dat je nu super relaxed bent en het achteraf tegen valt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:09

Ik heb een bullbar op Dobby maar je mag van de wet geen duwtjes geven aan andere auto's enkel omdat de jouwe het wel kan hebben... :+

Ja ben blij, Haffie gaat fijn. En als ik "uit" lig kan mijn "collega" het van me overnemen. :) hij gaat 1x per week en ik ga 1x per week. Dus hij kent beide ruiters. :) (normaal zou ik 2x per week gaan maar gezien mijn vooruitzicht had ik haar voorgesteld om een andere ruiter ook te laten komen zodat de haf niet ineens in oktober met een vreemde komt te zitten.)

Ik hoop vooral dat die twee weken voorbij vliegen. Die eerste twee weken zijn het rottigst omdat dan de draadjes er nog in zitten...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:16

Dan heb je vast geen indrukwekkende bullbar...................... Je voorganger was er in het ieder geval niet van onder de indruk....... :')

Je kunt in het ieder geval nog heel goed vooruit denken! :D Slim hoor om het dier alvast gewend te maken met 2 ruiters!

We gaan hard met je mee hopen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:32

:j dat lukt nog idd. :j
Haffie is erg rillerig en wantrouwig. Hij is nog een beetje bang voor ruiter 2 maar bij mij was hij in het begin ook wat bangig. Dat komt vanzelf goed. :j

De bullbar is best mooi maar ik heb de slechte gewoonte om gemanierd afstand te houden, ook al rijden ze 40 waar ze 70 mogen. _O-
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0249510e43
Toch een beetje indrukwekkend, niet? _O-