[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:11

Ik heb nu een week geleden m'n tweede gaatjes laten schieten, en van de linkse heb ik helemaal geen last van gehad. maar de rechtse is nog steeds rood, gezwollen en gevoelig. What to do? :+
Fatsoenlijk schoonmaken lukt niet eens :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 02:07

Shahazai schreef:
DQ, daar ben ik het aan een kant mee eens. Maar aan de andere kant denk ik, als je oud en zelfstandig genoeg bent om voor jezelf na te denken, hoort daar ook bij jezelf tot je eigen "jouw" ontwikkelen. Ik vind dat piercings en tattoos daar net zo goed bijhoren als kleding, make-up, een auto, je hobbies en je mobieltje.

Klinkt misschien een beetje ingewikkeld. Maar zo kijk ik ernaar, en mijn ouders zijn het daar gelukkig mee eens. Ze vinden het niet geweldig dat ik al die gaten in mijn lijf heb, maar ze accepteren het en zijn het met de tijd gaan waarderen. Daar heb ik groot respect voor.

dan ben je ook oud en wijs genoeg om op jezelf te wonen en dan verder te gaan :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 02:08

xConnie schreef:
Ik heb nu een week geleden m'n tweede gaatjes laten schieten, en van de linkse heb ik helemaal geen last van gehad. maar de rechtse is nog steeds rood, gezwollen en gevoelig. What to do? :+

misschien zit je slotje te strak, trek hem eens een stand losser en 1x daags sterilon :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:24

xDramaQueen schreef:
xConnie schreef:

misschien zit je slotje te strak, trek hem eens een stand losser en 1x daags sterilon :)

Hmm, nee hij zit net zo 'los' als de linkse. Ik heb inderdaad al geprobeerd hem iets losser te doen maar dat lukt ook niet.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:52

xDramaQueen schreef:
dan ben je ook oud en wijs genoeg om op jezelf te wonen en dan verder te gaan :)

Tuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ja daar dan al de mogelijkheid toe hebt.

xDramaQueen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:04

dus heb je je nog aan de regels van je ouders te houden ;)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:43

__denise schreef:
Ja, dat snap ik wel, maar vindt het een beetje overdreven, gaat om een gaatje in je ooor. Kijk, als ik met een tatoo thuis kom, dan begrijp ik dat mijn ouders het niet accepteren, maar ik ben dan ook 15, Bonjoy 19.
Verder ben ik het wel met je eens, Shahazai. :j

vivian_ve schreef:
Bij mij 2 dagen lichte zwelling, daarna niks van te zien. Behalve dat het staafje heel lang was natuurlijk..

Ah, mooi.
Mijn zus had met haar tongpiercing dat er volgens mij al na een week al een kortere in mocht, is dat bij lip anders?

Ja bij mij mocht ik hem ook na een week verwisselen voor een kortere en bioplast staafje, alleen was die piercer toen op vakantie dus moest twee weken wachten..

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:24

ik heb stretch spullen binnen voor de volgende stap van 1.6 naar 2 mm :)
Maar juist nu begint mijn oor ineens wat rood en pijnlijk te worden (heb er nog niets mee gedaan... alleen gekeken naar de spullen ;) ). Dus ik wacht denk ik nog wel even tot het weekend :j
Kan ik er nu nog even naar kijken

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:16

@KDS: Ben benieuwd :D

M'n conch gaat ook goed, toen mn ma er perongeluk een klap tegen gaf is hij wel gaan zwellen en kloppen maar sinds vandaag alleen nog maar gezwollen. Alleen nu heb ik een oor ontsteking aan mijn andere oor. :')

Het kan ook nooit eens zonder problemen gaan bij mij, ghaha ! :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:26

__denise schreef:
Bonjoy schreef:
Hihi, m'n moeder heeft het 4e paar gaatjes opgemerkt. Mocht nu echt NIKS meer bij :P

Sommige ouders snap ik niet hè. Een 4e gaatje, is dat nou zo erg? En als ze het lelijk vinden, dan proberen ze er maar niet naar te kijken toch? Heb zelf ook wel eens dat ik iets van m'n ouders lelijk vind, nja, iedereen eigen smaak toch.

Ze vinden het niet lelijk, het is alleen niet hun smaak, en ik vind het prima als ze hun mening erover geven. En tot mijn eigen schoorsteen brand heb ik respect voor de mening van mijn ouders ;). Ieder zo zijn eigen toch? Dat jij er anders tegen aankijkt is jou mening.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:32

Ja, dat is ook zo, maar kwam bij mij beetje over dat je het onzin vond/niet mee eens was :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:34

Ik had nog niet op jou reactie gereageerd volgens mij ;).
En zo ie zo, ik zit nu op 9 gaatjes verdeeld over m'n oren, is ook wel eventjes genoeg. Ook als ik kijk naar het werk wat ik later wil gaan doen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:33

Mijn moeder vindt het gelukkig net zo leuk als ik, ze vindt het alleen niets voor haar leeftijd :)

Wat voor werk ga je doen Bonjoy?

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:41

hee, ik heb een microdermal laten zetten onder mn navel.. ben bang dattie deruit valt als ik hem niet meer afplak (is al een keer gebeurd, de 1e dag nadat ik gestopt was met afplakken, na 3wkn).. maar hij is nog steeds niet genezen.. wat moet ik doen? Gewoon blijven spoelen met zoutoplossing en afplakken met gaasjes of niet meer afplakken en kijken hoe het gaat? Ben bang dat ie er dan weer uitvalt, maar dat afplakken is ook steeds zo'n gedoe..

Zijn er nog meer mensen bij wie hun microdermal zo slecht genas? En wanneer weet je of hij in je huid is vast gegroeit?
Heb hem begin Januari gezet. ALvast bedankt, groetjes Noortje

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:55

Mijn dermal heeft er ook dik een half jaar over gedaan voordat hij goed vast zat hoor. Ik heb hem maar 3 dagen afgeplakt, afplakken is natuurlijk ook niet heel goed. En ik heb hem een maandje schoongemaakt (:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:09

mayniac_val schreef:
Mijn moeder vindt het gelukkig net zo leuk als ik, ze vindt het alleen niets voor haar leeftijd :)

Ik ben bezig met de opleiding Verpleegkunde :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:33

Nrkee schreef:
hee, ik heb een microdermal laten zetten onder mn navel.. ben bang dattie deruit valt als ik hem niet meer afplak (is al een keer gebeurd, de 1e dag nadat ik gestopt was met afplakken, na 3wkn).. maar hij is nog steeds niet genezen.. wat moet ik doen? Gewoon blijven spoelen met zoutoplossing en afplakken met gaasjes of niet meer afplakken en kijken hoe het gaat? Ben bang dat ie er dan weer uitvalt, maar dat afplakken is ook steeds zo'n gedoe..

Zijn er nog meer mensen bij wie hun microdermal zo slecht genas? En wanneer weet je of hij in je huid is vast gegroeit?
Heb hem begin Januari gezet. ALvast bedankt, groetjes Noortje

Hoe kan ie er nou uit vallen? Hebben ze het gaatje te groot gemaakt..?
Ik heb er iig geen last van gehad. Heb hem niet vaak afgeplakt, alleen af en toe met sporten ofzo..

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:39

Bonjoy schreef:
mayniac_val schreef:

Ik ben bezig met de opleiding Verpleegkunde :)

Daarben ik ook mee bezig, tot nu toe helemaal geen commentaar erop gehad (:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:41

Ik heb er ook verder geen commentaar op gehad, maar ik weet dat je er wel op aangekeken kan worden :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:03

Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb nou al een aantal jaar een rook in m'n linkeroor. Ik vind hem nog steeds érg mooi en apart, niemand in mijn omgeving heeft zo'n ding en ik krijg er nog steeds leuke reacties over. Waarbij de vraag 'oeh! deed dat niet zéér?' met stip op 1 staat :')
Allemaal tof dus, ware het niet dat hij blijft 'rommelen'. Niet echt onstoken maar ook niet helemaal lekker. Er komt vaak een soort.. geligheid :+ :') uit. Geen pijn of echt pus. Ik had hetzelfde bij mijn navelpiercing, die heb ik er op een gegeven moment ook maar uit gehaald. Piercer gaf aan dat het aan je huid en lichaam ligt, het ene lichaam accepteert een piercing beter dan een ander lichaam.
Zit dus in dubio. Eruit halen = eruit, dan komt er nooit geen rook meer in. Ga de ellende van het laten zetten niet nog een keer doorstaan. Aan de andere kant ben ik er ook wel een keer klaar mee. Of ik hem nou wel of niet schoonmaak, hij blijft rommelen.

Wie herkent dit en wie heeft er wijze raad?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:06

Als je er verder geen last van hebt, dan zou ik hem er zeker niet uithalen. Als je echt voelt dat hij blijft irriteren of zelfs ontsteken, dan vind ik het een ander verhaal.
Het is niet heel raar als je piercing wat rommel blijft geven. Gewoon elke dag goed schoon wassen. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:14

Titanium er in doen? Het klinkt alsof je nu met chirurgisch staal zit, dat bevat nikkel en heel veel mensen kunnen daar niet tegen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:20

:)*
Zou dat het zijn? Mijn oorbellen zijn altijd wel nikkelvrij en daar heb ik niks geen last van. Nou zit er denk ik chirurgisch staal in ja. Geen idee eigenlijk, hij zit er al weer een beste tijd in en ik kom er liever niet aan als het niet hoeft := Hoe kom ik erachter wat voor soort staal het is?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:23

Ik heb geen idee, ik denk dat je het beste gewoon een titanium piercing kunt bestellen en dan kijken of het helpt!
www.alloverpiercings.nl heeft een snelle levering :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:53

mayniac_val schreef:
Titanium er in doen? Het klinkt alsof je nu met chirurgisch staal zit, dat bevat nikkel en heel veel mensen kunnen daar niet tegen.

was idd ook t eerste wat ik dacht, ik vermoed dat het gewoon een allergische reactie is :j