Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irritantje

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:50

Afbeelding

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:12

Meiden, fijne dagen allemaal!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:48

ja, jullie ook allemaal!! enne Irritantje, mooie kaart!!
(pssst heb je ook een kater??)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:39

jullie ook fijne dagen!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:51

Pipo ja dit is de nieuwe kater:) (die op de kaart staat:)
de rest die ik heb hebben hun kroonjuwelen ingeleverd:) en dames op 1 na ook geholpen (maar die ene word ook geholpen) want?:)

en thx:) ik maak altijd me kaarten zelf:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:02

nou heeft niks met suiker te maen maar mijn dochtertje is daarstraks opgenomen in t ziekenhuis.. benauwd (astma verleden) en heeft een infectie, de arme meid is vandaag jarig is 9 geworden.. jee wat kan het leven soms even tegenvallen zeg!(sorry moest t even kwijt)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 00:09

Jeetje pipo ik zit hier een heel verhaal te schrijven en toen ik het wilde plaatsen was jij mij voor...heel veel sterkte voor je dochter en ik hoop dat ze snel mag opknappen !

( hieronder mijn tekst..)

En dames.. de kerstdagen overleefd ?? ;) ik zat net nog op 21 ...oeps.... ik vindt het zooo moeilijk om in te schatten wat je moet prikken als je langer eet ..

Maar goed ik laat mijn dag er niet door verpesten ik spuit weer bij en hopelijk sta ik morgen weer met goede waardes op....

Ik zie erg tegen oudjaars avond op trouwens hier op het dorp wordt veel vuurwerk afgestoken en dan vooral door de overburen :( ( ook paarden mensen) die brengen hun paarden weg om vervolgens de paarden van de buren de stal uit te schieten grrr ik maak mij daar al weken druk over en dan werken de suikers ook niet echt mee...

Ben zo blij als we alles gehad hebben en het normale leven weer in gaan ..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:40

Tootje, ik hoop ook dat je morgenochtend weer fris en fruitig wakker wordt en dat het "normale "leven dan weer zijn gangetje gaat.wij hadden eergister gourmet ,gister stampot andijvie en vandaag tomatensoep (zelfgemaakt uiteraard) Dus geen last met die dingen gelukkig. Kerst is net zo gezellig met een lekkere stampot :D ;)
Ook hoop ik dat de paardjes relaxed blijven onder deze omstandigheden... wij mogen van geluk spreken dat we geen tot weinig last hebben van vuurwerk. Maar hoe drukker jij je maakt hoe drukker je paardjes zijn he.. hou daar rekening mee. Sterkte!!

ps dank je wel!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 07:37

pipo oh jeetje toch! en tuurlijk mag je dat kweit!! mocht ze alweer naar huis? hoop van wel...
en hoop ondanks alles toch beetje verwent is op der verjaardag.

hier kerstdagen ook overleeft, weinig moeitemet inschate prikte gewoon tussendoor.. en kwam uit op 10 moest ik nog spuiten...
alleen ervoor zakte ik enorm, lijkt wel of me lichaam nu pas aaninsuline aan wenne is waardoor ik dus al paar dagen stuk lager uitkom!

hier vinden de katten siervuurwerk wel mooi, mijn oudste kater gilt altijd hallo pak me eens op kan ik beter zien:) alleen knal is minder.. ik woon onder een poortje.. dat galmt zo lekker (waardoor jezelf ook de pestpokke schrikt)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 07:57

nee ze is er nog. Als het vernevelen niet genoeg geholpen heeft gaan ze rontgefotos maken straks.
Ook krijgt ze dan eventueel pretnisolon erbij.. ik ga zo bellen hoe ze de nacht door is gekomen.
Mijn 2 jongste hebben alle 2 astma en hebben in het verleden aardig wat keren in t ziekenhuis gelegen, gelukkig vinden ze het niet erg. (ze knappen er zo van op als ze daar liggen)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:41

Jeetje Pipo, het zit jullie ook niet mee!! Hoop dat ze gauw weer naar huis mag!
Helaas bekend met astma en weet ook hoe 'n ramp het is om zo benauwd te zijn ;( Prednison heeft bij mij goed geholpen. Ben er nu een paar dagen vanaf, maar ben wel weer aan het hoesten. Nu maar duimen dat dat niet door zet, want ik zit echt niet op nog een kuur te wachten!! (gemiddeld 2 tot 3 hypo's in de ochtend }:0 )
Kerstdagen gingen op zich wel goed, maar nog wel de naweëen van de prednison :P Ik vind het inschatten van het spuiten ook een ramp wanneer je in gedeeltes eet. (dat is dan weer een groot voordeel van een pomp :D )

Wij zien ook al ontzettend tegen het vuurwerk op!! Onze honden zijn zó ontzettend bang. Van mij mag het afgeschaft worden!!!
Af en toe hoor je hier nu al een knal. Word al steeds lastiger om ze mee uit te krijgen....
We gaan vrijdag voor een week naar Limburg, Center Parcs. Doen we al een aantal jaar. Hier is het al een week een ramp met vuurwerk en daar alleen de dag ervoor en de dag zelf. Helaas gaan we met m'n schoonouders, zwager en kinderen in een huisje... :o Heb daar écht geen zin in..... Ook maak ik me echt zorgen dat ze een keer de deur niet goed dicht doen.... Als een van de honden weg schiet met dat rot geknal, hebben we echt een probleem!!
Maar duimen dat het gauw weer voorbij is....

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:53

Pipo hoe gaat het nu met je dochter? heeft iedereen fijne kerstdagen gehad?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:24

Ja, ben ook heel benieuwd of ze al weer thuis is?

Valeria, hoe verloopt het met jouw zwangerschap (en ongemakken :D )

Kerst is voor mij gezellig verlopen, voor de bloedsuikers wat onregelmatiger... :P
Nu op naar oud en nieuw. Zie i.v.m. de hondjes óntzettend op tegen dat rot vuurwerk..... Het kan me echt gestolen worden. Heb al wel de bach rescue druppels klaar staan, maar of het ook echt gaat werken!?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 05:19

Mogge.. beetje vroeg maar ach, :D
Onze dochter ligt nog steeds in het ziekenhuis |( er zijn gistermiddag alsnog fotos gemaakt en ze heeft toch iets in dr longen. Krijgt dus antiotica erbij en we hopen dat ze snel hiervan opknapt en naar huis mag.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 09:46

Jeetje pipo dat is dus toch ernstig , hoe is ze er zelf onder ?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:22

Pipo Wat naar dat je dochter nog steeds in het ziekenhuis ligt! geef haar maar een dikke knuffel en wens haar maar veel sterkte!

Kentaro: de zwangerschap verloopt goed, mijn HBA1c was alleen gestegen van 6.7 naar 7.2. en heb gister een vruchtwatermeting gehad omdat ze dachten dat er behoorlijk wat vruchtwater zat. het zit er we iets boven het gemiddelde maar nog geen reden tot ingrijpen. kindje heeft een behoorlijke toet is in 1 week met 419 gram geroeid.
verder ja slapen e.d gaat niet zo best maar dat hoort er allemaal bij. dus dat nemen we de laatste paar weekjes even voor lief

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:54

Valeria, fijn dat het meevalt en wat gaat dat dan opeens ook hard he met groeien!! prachtig! Ik heb het 4 X mogen meemaken en zou het zo weer doen (ben alleen alles kwijt dus dat zit er niet meer in haha)
Hier een minder goed oud en nieuw gehad.. Bo onze dochter is rond half 4 weer even naar de kinderarts geweest. Ze moest zooo hoesten ze stikte erin. Maar recept gekregen en Willem was voor sluitingstijd bij de apotheek..maar die had ze dichtgedaan....dus bellen waar we terechtkonden kon het alleen daar van 8 tot 9. Nou als je dochter dus zoo benauwd is door t hoesten dan laat je je niet afschepen en dus de kinderarts weer gebeld. Die heeft die muts van de apotheek teruglaten komen hahaha. Dus eindelijk haar drankje ...begint mijn zoontje te kotsen.. pfffff net terug van het logeerhuis waar er ook anderen griepperig geworden waren. Dus die heeft t ook te pakken 2X zijn bed onder gespuugd (gelukkig genoeg op vooraad) en zo goed als de hele avond dus heen en weer gegaan van dochter naar zoon en terug. Willem zat als klap op de vuurpijl op de 21,5 en zo gingen we het nieuwe jaar in.
MAARR... vanmorgen een gunstig begin, kids rustiger na toch wat uurtjes slaap en Willem weer redelijk... ik ga zo even plat en dan kan ik er ook weer tegen.

Mensen een heeeel goed en stabiel 2012!!!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:07

Pipo Hoe gaat het nu inmiddels met je dochter?
foto van afgelopen dagen:

Afbeelding

Gevoel dat ik echt op ploffen sta...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:28

mooie buik!! zit nog wel lekker laag, als je iets verder ben komt dat "ding" zo ongeveer onder je borsten te zitten.
Luke is van zijn griepje genezen en logeerd bij oma(wou die zelf) Bo .. is vandaag de hele dag op haar kamertje geweest.Wel triest, maar ik wil nu even absoluut geen negatieve prikkels voor haar longen. Vanmorgen werdt ze vrij vroeg wakken en hoefde ze niet te hoesten.Sindsdien zit ze prinsesje te spelen en kan ik lopen met eten,drinken,dr puf,dr medicijnen.. ze is bezig met een dvd maraton haha.
Nu was ik net een tijdje bezig met iemand om contracten in te vullen en kwam ze erbij zitten, na een tijdje begon ze weer te hoesten. Dus ik heb dr weer naar dr kamer "verbannen" hier in de woonkamer zijn NU teveel dingen die haar longen irriteren omdat ze nu zo gevoelig zijn. Maar gaat de goede kant op! We gaan nu een spelletje doen dus tot later.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:59

Mooie buik valeria ! fijn pipo dat je dochter wat aan het opknappen is en trouwens iedereen de beste wensen voor 2012 !

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:09

Hoihoi,

Ik heb me volgens mij al wel eens gemeld in het vorige topic maar verder niet echt gereageerd.
Zal nog even wat over mezelf vertellen.
Ik ben 19jaar, en heb diabetes type 1 sinds mijn 11e. Op dit moment heb ik een insuline pomp. Mijn gemiddelde is nu 8,9 niet zo heel goed dus maar het gaat gelukkig steeds meer de goede kant op.

Sinds 2 jaar heb ik door de suikerziekte 2 grote rode vlekken op m'n been gekregen, op die plekken is de huid heel dun. Ik weet de precieze naam zo niet maar zou ik nog wel op kunnen zoeken.
Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die dit hebben. Ik heb eerst verschillende soorten zalf gebruikt, wat wel iets hielp maar elke keer als ik er mee stopte verergerde het weer. Nu krijg ik binnenkort licht therapie (puva) ik hoop dat dit wel goed helpt.

Nog de beste wensen aan iedereen!
Groetjes

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:05

Hoi _cher ! welkom ! ik ben na 3 en een half jaar de pomp te hebben gehad terug op de spuit bij mij waren er meer nadelen dan voordelen van de pomp.

Ik heb geen last van rode plekken maar wel dat ik af en toe jeuk op de scheenbenen heb en dat tot bloedens toe open krab eenmaal open is de jeuk ook weg heel vreemd schijnt ook iets van de suiker te zijn.
Ik hoop dat de lichttherapie voor je helpt houd ons op de hoogte.

Groet.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:24

meiden ik ben opgenomen in het ziekenhuis, bij de controleecho blijkt ons kindje de pan uit te groeien. ik behoor 32 + 5 te zijn maar volgens de groeicurve zit uk al op 40 weken.
dus ze hebben me nu opgenomen om me strikter te reguleren met de suikers.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:57

Ojee ,wat verve;end zeg, dan maak je je ook zorgen zeg. Heel veel succes! Gaat vast wel goedkomen, maar t is wel errug spannend zo.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:06

_Cher welkom!

Valeria jeetje, heel veel sterkte!

pipo hoe gaat het nu?