[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:19

Waarschijnlijk wel, ik heb echt geen idee hoeveel inhoud mijn beker heeft maar we kunnen er denk ik 5 bekers uithalen. 1 liter delen door 5 = 200 ml per beker. Dus dat zou dan 72 calorieën zijn, dan klopt het ongeveer wel, maar 100 ml voor mijn beker klinkt zo veel :')

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:20

Vanmorgen aardbeien shake ca. 200 cal.
Vanmiddag aardbeien shake met appel er doorheen ca. 200 cal. + die van de appel
Tussendoor kruidenthee en mandarijntje

Gisteravond wel gezondigd :o . Vriendlief had een bakje nacho cheese gepakt en toen ging ik om...... 1 handje gegeten.
Moet ook ongesteld worden, dus dan zijn de vreetbuien haast niet in te houden. Doe m'n best, maar krijg morgen nog visite voor m'n verjaardag dus de koelkast staat vol met taart en lekkers........Hopelijk kan ik het aan om alleen een paar stukje japanse mix te eten en verder overal af te blijven. Ben bang dat de weegschaal mij maandag ook niet echt lief gaat vinden.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:34

Romantico schreef:
Even een vraag aan Hilde_q , waarom tel je thee als tussendoortje? Zitten daar ook calorieen o.i.d. in wat het afvallen niet helpt? Ik ben namelijk een enorme thee-leut en drink gerust 8 koppen op een dag. (Drink eigenlijk niets anders)
Bron: caloriechecker.nl

Thee met honing: 20 kcal
Thee met melk en suiker: 29 kcal
Thee met melk zonder suiker: 5 kcal
Thee met suiker: 24 kcal
Thee met zoetje: 0 kcal
Thee met niks: o kcal.

Ligt er dus ook aan wat je in de thee doet ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:49

Ik ben goed bezig geweest. :)) Collega's gingen allemaal eten bij KTF, zoals ik al dacht, en ik zat aan mijn ontbijtkoekje en flesje water haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:51

Heb zonet nog een paar boodschapjes gedaan, heb linesse magere kaasspread gekocht. Leek me wel lekker voor een keer.

Tevens gecheckt op de doos van de pizza waar ik afgelopen wee een halve van heb opgegeten als avond eten. In de hele pizza zaten 1000 calorieen! :oo Maar goed dat ik maar een halve genomen heb toen. :)

Het is nu weer tijd voor een tussendoortje! Ik neem een eierkoek. :j

Goed van je Pasamba!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:53

Goed zo Celine! :j Dat is altijd wel het lastigst, iedereen zit lekkere dingen te eten en jij niet.

Ik had het gister ook mijn vader had lekkere worstjes en chips op tafel gezet. En de hele tijd dacht ik ach wat kan 1 worstje nou uit maken. Maar goed ik heb niks genomen! :D En elke keer als je zoiets mee maakt word je trotser op jezelf en is het de volgende keren ook makkelijker! :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:53

Hmm ik moet ook maar eens thee gaan drinken..
Ik drink zo veel (4 liter op een dag minimaal), en zou ik 4 pakken sap leegdrinken dan zit ik al aan een behoorlijk aantal caloriën :\
Drink dus ook veel water, maar dat vindt ik zooooo vies :r

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:02

Thee helpt al vind ik, en ook de tip om water in een flesje te hebben en gewoon op plekken waar je vaak bent flesje neer te zetten, dat helpt bij mij ook super! Ik drink makkelijker een flesje weg van 500 ml, dan een glas water.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:05

Flying_Angel schreef:
Goed zo Celine! :j Dat is altijd wel het lastigst, iedereen zit lekkere dingen te eten en jij niet.

Ik had het gister ook mijn vader had lekkere worstjes en chips op tafel gezet. En de hele tijd dacht ik ach wat kan 1 worstje nou uit maken. Maar goed ik heb niks genomen! :D En elke keer als je zoiets mee maakt word je trotser op jezelf en is het de volgende keren ook makkelijker! :)

Goed van je! :D

Ja maar ik had nu ook helemaal niet zoiets van oh dat ziet er lekker uit/dat ruikt lekker. Ik dacht meer van gadver vreten hun die vieze troep. :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:08

en als je nu een heel klein beetje limo er in doet dan?
dan is de smaak iets beter ;)

even een aanpassing:
O: magere yoghurt met crunch
t: niet, ik heb laat onbeten
M: 3 boterhammen, 1 met kipfilet, 2 met 20+smeerkaas
t: fruitsalade
A: omelet met brood

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:16

:wave:

+:)+ voor iedereen die van alles heeft afgeslagen! :D

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: Pistolet met kaas + thee
T: - (was wat aan de hand op stal dus geen tijd voor gehad)
L: Cupasoup (kip) + appel + paar (kale) toastjes
T: Bakje Linessa magere vruchtenyoghurt + miniflesje (Yakult-grootte) Topvit probiotische zuiveldrink
A: Nog geen idee
T: Nog geen idee

Niet echt goed volgens mij, maar er was niet heel veel in huis (nog geen boodschappen gedaan).

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:18

Aaaah help, wilde lang met de hond gaan wandelen, maar die was na een half uur verkleumd. Nu (na 40min) zijn we thuis, helemaal verregend. Ik heb al 4 wortels op als tussendoortje, maar dat vult gewoon niet. En ik weet dat ik allemaal chips nog in huis heb......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:04

Niet doen! Neem ander een banaan (had ik vandaag ook genomen), vult ontzettend en is beter dan chips!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:17

Oooooh wie heeft die tip van die warme appel genoemd?
Wat was dat lekker! :D
En ontzettend vullend!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:35

Dat heb ik gemist? Vertel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:41

Plakjes appel in de oven met kaneel (ik had er ook nog een paar rozijntjes bij gedaan voor het zoete effect).

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:45

Ik meng vruchtensap met water anders vind ik het te zoet.

Appel klinkt goed.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:46

Die appels met kaneel zijn inderdaad erg lekker. :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:51

Hahah, raar dat jullie dat niet wisten van de appel.
Is toch bv heel bekend gerecht in het wildseizoen :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:52

Knap hoor dames dat jullie je zo inhouden met al dat lekkers om je heen :)

Kheb nachtdienst gehad, dus pas om half 3 wakker..

O+L dus samen: glas versgeperste sinaasappelsap + 2 broodjes kipfilet

Voor vanavond weet ik het nog niet, weer nachtdienst draaien, dus lig morgenochtend pas om 8 uur in bed.. vind het dan altijd lastig om mijn eetmomenten in te plannen.. wij eten vanavond een vieze pasta, daar eet ik niet van mee, dus moet nog even iets anders bedenken.. nog suggesties? Moet er een hele nacht op werken

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:53

Wie wil mij helpen. Mijn moeder en broertje eten vanavond kip, maar dat lust ik niet. Nu heb ik de keuze uit bruinebonen of alweer pizza. Maar ik kan zo meteen ook nog naar de winkel gaan en iets gezonders halen, maar wat?!

Ik ben vandaag wel gezond bezig. Heb al een banaan op en nu net 2 mandarijntjes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:54

Kan je tijdens de nacht geen tussendoor nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:56

Rienn schreef:
Wie wil mij helpen. Mijn moeder en broertje eten vanavond kip, maar dat lust ik niet. Nu heb ik de keuze uit bruinebonen of alweer pizza. Maar ik kan zo meteen ook nog naar de winkel gaan en iets gezonders halen, maar wat?!

Ik ben vandaag wel gezond bezig. Heb al een banaan op en nu net 2 mandarijntjes.

Rijst met gewokte groente?

Bijv. van die babymaiskolfjes, zooo lekker. :9 En je hebt van die woksauzen van conimex (weet zo niet of die slecht zijn maar je kan even kijken).

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:58

gebakken ei op brood?? vind ik altijd wel lekker ;) en vult aardig..

Hier gaat het ook goed vandaag, ontbijt 2 volkoren boterhammen met suikervrije jam
Lunch was een meegranen broodje in de tosti grill met kipfilet en een dun laagje kruidenkaas
Avond eten word soep met 2 bruine afbakbroodjes gezond..
Verder niks gegeten, te weinig gedronken dus dat moet vanavond maar vullen met wat mandarijntjes :D

En verder ga ik ook ff flink wi fitten... Wat doen jullie het liefst met dit spel? En wat verbrand de meeste calorieen?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:58

:wave:

Zo te lezen gaat het met de meeste van jullie goed :D Vind al die 'dag-menu's' ook leuk om te lezen, haal daar best wat tips vandaan voor tussendoortjes en lichte lunch/avondeten, superleuk!

Ik had vandaag beetje een gekke dag, ik heb slaapdienst gehad op het werk (vrijdag 14.30 - zaterdag 12 uur) en vanmorgen vroeg met de kids ontbeten, daarna om 12 uur overgedragen en even snel de stad ingesjeest (langs de markt voor vers fruit/groente :9 ) en toen was het half drie, stond ik toch wel even ontzettend te shaken op mijn benen :o snel naar uit en pas om drie uur geluncht :=

Mijn dag ongeveer:
O: 1 bruine boterham met kaas, 2 mini-krentebolletjes met kaas, glas melk (moet van mezelf minimaal 1x zuivel per dag, ik ben daar echt NIET gek op :o )
T: Crystal clear
L: 3 sneetjes brood (is zo'n klein versgebakken brood van de bakker, bruin met pitjes :9 ) waarvan 2 met kipgrilworst van de markt en 1 met alleen beetje boter. Verder had ik verse makreel gehaald op de markt en die schoongemaakt en wat van gegeten. Ik ben niet zo visserig, maar ook dat moet ik van mezelf wat meer gaan eten :)
T: Crystal Clear, gold-kiwi
A: Salade (paprika, gebakken spekjes (paar), eitje, komkommer, light dressing), beenham uit de oven, zonder saus, paar gebakken aardappels (ik lust geen gekookte :o ) Waarschijnlijk glaasje wijn, houd het gewoon bij 1 :P
T: Appel of druiven, ben er nog niet uit en crystal clear.

Qua beweging heb ik flink lopen sjouwen (letterlijk := ) in de stad. Maandag ga ik naar de sportschool hier voor een abbo voor 2x in de week. Omdat het boven het zwembad is mag je met een abbo voor 2x sporten ook 2x gratis zwemmen, dus ik kan dan als ik wil 4x per week sporten. Moet voldoende zijn :)