Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:33

Haha, ik ben een ukkie hoor met m'n 1.65m! :P En totaal niet lichtvoetig gebouwd! :) Ik loop eigenlijk al vanaf 2007-2008 he..liep in 2008 ook al eens de 10km. Dus ik heb wel een klein beetje achtergrond qua lopen, maar niet echt noemenswaardig hoor en heb het niet jaren goed bij gehouden. Dus mocht ook weer opnieuw beginnen. En 't gaat ook echt alle dagen niet zo lekker als vandaag hoor.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:37

Ooh ok _O- ik wil zo graag de 10km van Rotterdam lopen in een goede tijd, maximaal 1:10. Ik moet van mijzelf het tempo omhoog gooien. Deze week is even bijkomen van de griep en dan gaan we er volledig voor. Zondag een loopje van 5km in Nootdorp op het programma. Eens kijken hoever de griep eruit is.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:55

Ik heb toen in 2008 voor 't eerst (overigens ook de enige) de 10km gelopen in 1:02 min. Hoop die te verbeteren, maar als ik weer om 1:02 uitkom, ben ik daar ook al tevreden mee. Ik vond tempo hoger leggen ook erg moeilijk, maar ik denk als je gewoon doorzet en soms even een stapje terug doet het wel goed haalbaar is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:37

Renskje, mij werd ook aangeraden om te koelen :j

Bom, klinkt heftig op je werk.

Fan, hoe ging 't lopen vandaag?

Wen, geeft je wel wat rust denk ik of niet, dat je even niet meer hoeft te werken? Of misschien ook wel stress dat je wel een nieuwe baan wilt hebben.

Marjolein, wat heeft je vriend?
Ene kant wel goed dat je de 2e keer 25 hebt gelopen, maar is dat niet wat veel van 't goede? Ivm blessures enzo. Niet om je te demotiveren ofzo :P

Falbala, welkom!

Judith, was inderdaad heerlijk weer gister!

Scooby, zou niks voor mij zijn, zo vroeg opstaan :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:47

Ik moet overdag echt wat meer gaan eten... Het was vandaag:
Ontbijt: 2 boterhammen, salami en jam en een glas sap.
Middag: 3 boterhammen, salami, kaas en philadelphia.
Tussendoor: appel en 2 stukjes pure chocolade.
Avond: fusilli, potje pastasaus, doperwtjes, tartaar.
Na: bakje danio perzikkwark, druiven en de rest van dat reepje pure chocolade (totaal 75 g).

Overdag te weinig, 's avonds te veel in een keer -O-

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:11

Tara, ik denk dat je best nog wat zuivel erbij kunt nemen, neem een lekker bakje yogurt en je mag best nog een stuk fruit erbij. Een lekker plakje ontbijtkoek of stuk komkommer mee, als je echt trek hebt?

Ik heb vandaag gelopen, 2,5km duurloop op een jog/matig tempo. Had wel flink pijn onder de douche, maar nu gaat het wel weer. Dat de griep zo'n impact kan hebben, nooit gedacht. Nu lekker op de bank CSI kijken, als mijn vriend klaar is met ouwehoeren aan de telefoon >;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:17

Moet ik ook doen gewoon :j Overdag een extra stuk fruit/plak ontbijtkoek inderdaad. Dan kan ik die chocolade 's avonds ook makkelijker laten liggen :P Van de zuivel ben ik eerlijk gezegd niet zo. 's Avonds wat yoghurt/kwark vind ik wel lekker, maar verder niet.

Ik hoop niet dat ik de griep krijg := Lijkt me inderdaad lastig. Dan voel je je weer gewoon goed, maar dan merk je in 't sporten toch nog dat je ziek bent geweest.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:29

Ik heb vanavond gelopen maar wat moet ik bij komen van mijn griep en keelontsteking zeg... Ik ben zo sloom als 6 anderen. Het wil op dit moment gewoon niet zo. Anderen hier ook wel eens last van gehad?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:43

Ja hoor ikke :j

Ik heb daarom ook een dikke 2 maanden niet gelopen en nu had ik er echt weer zin in :j Nu ben ik dus weer begonnen en vind ik het ook echt weer leuk :j
En ik loop liever een poosje niet dan dat ik met hangen en wurgen mezelf moet dwingen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:44

Was je ook ziek geweest?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:48

Nee ik had gewoon geen zin meer :+ Heb het toen nog een poosje geprobeerd maar zag er zo tegenop datik het eigenlijk wel dierbaar vond en het even niet meer gedaan heb, voelde me wel schuldig eigenlijk :o
Maar toch was het gevoel dat ik echt geen zin had gewoon wel sterker. Ik kon gewoon chago worden van de gedachte dat ik 's avonds zou moeten gaan hardlopen.
Toen dacht ik, dat is niet goed, ik MOET niks, ik moet willen hardlopen en toen heb ik dus een poosje niet geweest.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:49

Als het echt een moeten wordt, kun je er beter even mee stoppen inderdaad :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:51

En achteraf bleek dus ook wel dat ik wat oververmoeid was, gewoon niet goed in mijn vel e.d.
Maar de HA heeft me nu aangeraden wel weer te gaan lopen en ik mag mezelf ook flink afbeulen bij tijden

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:16

Hoop dat die griep met sombrero mij ook overslaat, als-ie voor de deur staat doe ik niet open :+

Zo, ben weer een beetje bij gekomen.... pff, kan er niet zo goed tegen als het zo druk is, dan ga ik lunchpauzes overslaan, neem de tijd niet om rustig alles af te werken, word gestresst en mopperig.

Maar na de heerlijke paardenparfum ;) weer opgesnoven te hebben vanavond gaat het een stuk beter met mij. Niet gereden, ook niet rondgeslingerd, wel lekker getut en gepoetst. Heerlijk.

Zo lekker mijn bedje in om morgen weer fris en fruitig aan de slag te gaan met een dosis gezonde tegenzin :o

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:53

Goede avond iedereen.
Nu net na mijn werk even les 2 gelopen van Renate. Dat ging heerlijk, met 2 vingers in de neus gelopen terwijl ik kapot was na les 1. Van het weekend niet gelopen, kwam er niet van. Maar ach je moet rustig beginnen toch ;) haha.

Globaal wat bijgelezen maar niet alles
marjoleintje schreef:
Hallo!

Mias, welkom. :) Mijn vriend werkt ook in Meppel...wonen zelf ook in Drenthe. Leuk, dat je ook bent begonnen en helemaal voor een goed doel zo te horen!

Grappig. Mijn vriend werkt bij een transportbedrijf als buitenlandchauffeur op de vrachtwagen.
Het is zeker voor een goed doel :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:22

Goede beslissing Saskia! :j VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:40

SAKKIA, van harte gefeliciteerd!!!!

Wow Mambo, speciaal wakker gebleven voor SAK? ;)
Bom, die man met die sombrero is vorig jaar al langs geweest bij mij. Het is bij mij een ander virusje geweest, ben dit keer niet zo ziek geweest als bij de Mexicaanse.

Heb er een beroerde nacht opzitten. Werd om 2.30 wakker met enorme pijnen in mijn linkeroog, ik kon mijn oog niet meer dichtdoen. Als ik in slaap viel, dan werd ik weer wakker van de pijn. Dus heb slecht geslapen -:(-
Ga zo langs de huisarts, want ik kan ook geen licht verdragen. Ik heb een vermoeden wat het is en dan kan ik mijn borst natmaken. Heerlijk die griep! :(

Ik ga mijn tandjes poetsen en richting HA

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:43

Wij hebben zondagavond voor het eerst hardgelopen en gaan nu woensdagavond weer.
Het is de bedoeling dat die dagen "vast" worden :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:21

Goedemorgen!

Sak, soms is een stapje terug niet erg.

Marjoleintje, toch gaat het terug opbouwen wel makkelijker en sneller als je in het verleden al (flink) gelopen hebt. :j

Bom, niet jezelf voorbijlopen hoor! En lekker paardenparfum opgesnoven.

Lastig virusje dus overal... := Doe mijn deur ook maar voorbij graag...

Raar weer blijft het trouwens, het is echt niet koud meer...

Had het er gister met m'n juf nog over, haar arabier verhaart al! *hoopt op een vroeg en mooi voorjaar*

Les ging wel heel gaaf, moest m'n wissels net ff anders vragen en dat ging veel beter, was zoooo gaaf!!

Vandaag lekker rommeldagje. Zo ff naar de praxis, sloten halen voor op mijn voertonnen (bij een paard wat 1 kg per dag krijg van dat voer is 25 kilo in 1 week wel iets overdreven), daarna Lis en 1 projectje rijden. Dan nog wat sleutels laten namaken zodat er een dubbel setje is en ze dus niet meer op stal hoeven te blijven en dan vanmiddag nog lekker even hardlopen... :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:28

Sakkia van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Hier ook nog niet echt de griep wel wat gammel zo nu en dan,maar verder niks.

Tjee Fanneke sterkte zo bij je HA.
Iedereen weer lekker gelopen gisteren ...lekker he.
Al mag het voorjaar wel komen van mij dan wordt het nog lekkerder om te lopen.

WenK schreef:
Les ging wel heel gaaf, moest m'n wissels net ff anders vragen en dat ging veel beter, was zoooo gaaf!!

Klinkt ook gaaf :j

Zo ga mijn toko opruimen en dan vanmiddag werken.
Lopen dus vandaag niet heb ik gisteren op de band in de sportschool gedaan had een beetje motivatie probleem,
maar goed wel 3 kwartier gelopen.
In een rustig tempo dat wel.

Nu ben ik echt weg tot later

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:30

Goedemorgen :O

Fan, dat is naar zeg, wat denk je dan dat het is??

Dank je wel voor de felicitaties.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:32

Oh ja, Sak, gefeliciteerd!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:47

HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Sas, van harte *\o/*

Fan, klinkt niet lekker, ben benieuwd wat het is.
Wen, heerlijk gevoel is dat hè als het zo lekker gaat?!

En het weer is inderdaad vrij zacht, maar niet voor lang meer begreep ik, het gaat weer kouder worden, helaas.... :( Hoop zelf ook op een vroeg voorjaar :j

Weer een lekker druk dagje, maar morgen vrij, beetje thuis rommelen, opruimen, boodschapjes doen en de kids bezighouden. En misschien vanavond en anders morgen hardlopen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:49

Hey Sak, gefeliciteerd en fijne dag vandaag!

Ik heb al mijn deuren en ramen afgeplakt met tape om de griep buiten de deur te houden... daar heb ik namelijk echt geen zin in en geen tijd voor!

@Fanneke Sterkte! Balen van de pijn in je oog, hoop voor je dat het mee valt.

@Bom, nog lekker gereden gisteravond?

Ik heb gister heerlijk gereden in de regen! Tot op de onderbroek nat, maar dat mocht de pret niet drukken! Spekkie was zo braaf en lekker aan het lopen! Wat een genot kan dat zijn!

Vandaag maar extra vroeg begonnen, dan ben ik mooi op tijd thuis, dan kan ik rijden en daarna nog even een rondje hollen...
Hoop dat mijn planning vandaag uit te voeren is!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:51

Ik denk dat ik vanavond nog wel een rondje ga hoor en dan op de bank stort met een gebakje, zonder slagroom e.d. dus ik heb nog een missie tussen de middag, maar als ik ergens tranen van in de ogen krijg zo vies dan is het wel slagroom :+