Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:56

hetbommeke schreef:
Aha, was gewoon schieuwnierigheid :=

Geeft niet hoor! :D

Elise88

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:17

Vanavond lesje 11 :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:24

Ga zo door mensen! :D

Elise, lekker :D

Fanneke wat knap! :D Waar ben je 6 dagen mee bezig? Met je dieet?

WenK, ik heb het opgezocht, het enige wat ik tegenkwam was dat je niet met 14mm en dunner mocht starten.
Ze noemen de 16 mm inderdaad een onderleg, dus ik snap het ook allemaal niet meer :+ Ik rij er in ieder geval
heel 'voorzichtig' mee :) Ik ben niet van het rukken/plukken :)

Ik had het gisteren toch een partij zwaar, maar ik heb tegen alle verwachtingen in geen spierpijn! Holadiejee!
Morgen weer een lesje lopen, ik vind het écht heel erg leuk nog steeds :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:04

Ik ga ook morgen weer, gister dus met vriendje geweest. Ging verder goed hoor (DR training gedaan), maar heb gemerkt dat ik veel liever alleen loop..... :o Hebben jullie dat ook?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:18

Ik loop ook liever alleen Jaan, dan hou ik het ook het langste vol.
@Puchje, idd met mijn dieet van de diëtiste, al noem ik het eigenlijk geen dieet :o
@Marije of ik genoeg tijd heb om te trainen?Ik begrijp je niet helemaal. :) De 5km loop ik ook al in mijn "training", alleen nog niet aan één stuk. Ik ga vanavond muziek uitzoeken, ik denk dat ik hem in ga zetten op 8 minuten lopen en 30 seconden wandelen, die 30 seconden heb ik genoeg aan om weer op krachten en adem te komen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:54

Jaan81 schreef:
Ik ga ook morgen weer, gister dus met vriendje geweest. Ging verder goed hoor (DR training gedaan), maar heb gemerkt dat ik veel liever alleen loop..... :o Hebben jullie dat ook?

Ik vind het juist fijn als vriendje meeloopt...
Word er bloedfanatiek van, want ik wil het, hoe dan ook, langer volhouden dan dat hij kan... }>
En we stimuleren elkaar als we niet zoveel zin hebben!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:19

Ik loop ook liever alleen, nou ja alleen... met Renate :D Moet zo lachen om haar: "Kom op, je kan het!" "Lopen is leuk!" "Je hebt er plezier in!" _O- Ze moest eens weten :o

Ik loop het liefst mijn eigen tempo, dat hou ik het langst vol en verder ben ik ook redelijk "blind" want ik schijn nooit terug te zwaaien naar bekenden die ik al hollend tegenkom :=

Heb ook zin om te lopen maar voor mij staat er donderdag weer een training gepland >;)

Leuk te lezen dat iedereen zo goed bezig is :j En Fan, vind het nog steeds komisch dat je meer eet maar wel afvalt, ik wil dat dieet ook :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:21

:wave: Iedereen druk aan de ren zie ik wel.

Ik heb vakantie en ik probeer een verzekering te vinden voor het hobby matig houden van een vrachtauto. Nou lijkt dat bijna onmogelijk :n Het is er wel, dat weet ik zeker, maar waar en bij wie?
Heb al gegoogled en verschillende bedrijven gebeld maar tot nu toe kom ik tot helemaal niks :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:25

Heb je Ditzo al gebeld?

En anders misschien een verkoopbedrijf bellen, wie weet kunnen zij jou verder helpen? Weet dat er in Lelystad een bedrijf zit dat bv vrachtwagens voor paarden verkoopt, zij hebben ook een verhuurbedrijf voor aanhangwagens, trailers en doen onderhoud van alles op wielen. Firma heet Van de Burgwal, misschien een belletje wagen?

Pffff niet trouwens 3 uur in vergadering gezeten, ben ietwat sufjes := Gelukkig mijn laptop mee om direct te notuleren anders was het helemaal chaos geweest. Ook nog een vette discussie tussen 2 mensen die allebei wat anders willen en er dan een heel drama van maken.... zucht.... zonde van mijn tijd :o

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:54

Wat goed Fanneke, ga zo door! :D

Ik loop ook het liefste alleen, lekker mijn eigen tempo bepalen met een muziekje op. Heerlijk. :)

Morgen les 8 van mijn schema, het gaat erg goed!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:04

Ik moet straks les 11 lopen, maar heb zere knieën/enkels (schoenen, zucht) .. hmmmm
Ik loop ook liever alleen trouwens. Niet dat er iemand is die mee wil ....

(had net een pottttverdorie-moment, veel tijd gestoken in iets waar ik zelf niets aan had en vervolgens hoor ik 'dat het al niet meer hoeft')

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:09

Ik snap niet hoe jullie zo graag alleen lopen! Ik ga zometeen voor het eerst alleen lopen, heb er absoluut geen zin in....;)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:26

MissCharlie schreef:
Ik snap niet hoe jullie zo graag alleen lopen! Ik ga zometeen voor het eerst alleen lopen, heb er absoluut geen zin in....;)

Alleen = met Evy he ..
Nou, gezellig ben ik dan toch niet voor een ander, er kan geen ander aan m'n hoofd 'zeuren' terwijl ik m'n doelen nastreef, praten kan ik toch niet want dan gaat m'n ademhaling naar de haaien, haha!, ik hoef me niet aan het tempo/schema van een ander aan te passen, kan m'n hoofd lekker 'leegmaken', lekker ontspannen.
Misschien dat ik bovenstaande nog 'ns bijstel met 'n leuk hardloopmaatje en de dan reeds behaalde topconditie :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:01

Ik gebruik het hardlopen vooral om mijn hoofd leeg te maken na een lange werkdag. Het is nogal hectisch vaak bij mij en dan kan ik dat er 's avonds weer lekker uitlopen. Verstand op nul, blik op oneindig en lopen. Wel met een schemaatje natuurlijk, maar als ik dan terug kom is mijn hoofd ook ect leeg :j Als ik met iemand anders loop ga ik toch vaak praten en dan heb ik dat lege gevoel na die tijd niet zo en daar doe ik het juist ook voor :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:53

hetbommeke schreef:
En Fan, vind het nog steeds komisch dat je meer eet maar wel afvalt, ik wil dat dieet ook :P
Had ik het menu nog neit ge-pb-t, dan komt hij ernu aan. :D Voor SAK werkt het ook goed`, las ik in een ander topic.

Ik loop ook om mijn hoofd leeg te maken, heerlijk. Heb 10 keer zo veel energie als ik thuis kom.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:07

Mijn overbuurman/ vriend van me, wilde morgen ook met me meelopen.
Als in: 'eens zien wat voor een doetje jij bent' . Ik zeg: prima, maar er gelden twee regels. Ik klets niet als ik aan het rennen ben, en er wordt niet geklaagd over het tempo.
Ben benieuwd :+

Ik ben net even op en neer gerend naar de brievenbus. Voelde me net een oud wijf :') Meteen hijgen en vermoeid :')
Raar :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:43

Bommetje bedankt voor de tips. Ik heb nu vriendlief gezegd dat hij zelf maar eens moet rondbellen bij collegachauffeurs waarvan hij weet dat ze ook 1 hebben staan :j Dat moet ie eerst maar eens doen :j

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:01

Elise88 schreef:
MissCharlie schreef:

Alleen = met Evy he ..
Nou, gezellig ben ik dan toch niet voor een ander, er kan geen ander aan m'n hoofd 'zeuren' terwijl ik m'n doelen nastreef, praten kan ik toch niet want dan gaat m'n ademhaling naar de haaien, haha!, ik hoef me niet aan het tempo/schema van een ander aan te passen, kan m'n hoofd lekker 'leegmaken', lekker ontspannen.
Misschien dat ik bovenstaande nog 'ns bijstel met 'n leuk hardloopmaatje en de dan reeds behaalde topconditie :D

Haha oke =) ik vind het echt gezellig om met vrienden te gaan hardlopen! Maar ik heb vandaag voor de eerste keer alleen gelopen (ik en mijn mp3 :')) en dat beviel echt goed! Heb zelfs meer gelopen dan mijn programma voorschreef, dus ik voel me nu helemaal blij :z

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:59

Heb vandaag niet hard gelopen, ga donderdag wel weer. De uitleg zorgt voor een egopost, sorry...

Ik ben vanmiddag de man met de hamer even tegen gekomen, heel hard.

Ben uit werk gauw naar stal gegaan, heb de trailer van stalgenootje aangekoppeld en naar de reperateur gebracht om de schade (ontstaan toen ik 'm leende) te laten maken. Toen gauw terug naar stal, Lis heerlijk gereden. Had les en ze sprong (oké, per ongeluk maar toch...) een changement om de 2 passen, eerst van links naar rechts en toen weer terug. Was echt gaaf!! Ook nog een stalgenootje ff leren voelen hoe je travers rijd, was
leuk om te zien hoe Lis het gewoon niet doet als je het niet goed vraagt... :D
Toen was m'n projectje aan de beurt, linksom heul fijn, rechtsom bozig. Spierpijn kon niet, dus ff doorgereden (uiteindelijk met een hulp met lange zweep op de grond :o ) en toen ze redelijk braaf was netjes afgesloten.

Nou, toen moest ik natuurlijk de trailer van mijn stalgenootje weer ophalen, viel me nog niet tegen wat ik moest betalen, al vind ik 45 euro voor een stekker best prijzig. Anyway, ik kom terug op stal en wil de trailer inparkeren. Kwam net niet mooi uit langs een geparkeerde auto, dus ik trok 'm nog een keer naar voren en iets strakker langs mijn eigen trailer. Heen ging dat goed, terug draaide ik alleen natuurlijk iets waardoor mijn band langs een metalen deel van de trailer ging. Je raad het al.... binnen een seconde zo plat als een dubbeltje. Heb de trailer afgekoppeld en met de hand ingeparkeert, m'n stalgenootje haar sleutel terug gegeven en ben toen een potje gaan janken. Wist echt ff niet meer wat ik moest.
Hen uiteindelijk de ANWB gebeld (goh mevrouw, dit is al de 3e keer in anderhalf jaar dat u met een lekke band staat) en aangezien dat centrum vlak bij stal zit konden ze er daar meteen een mooie nieuwe band op doen (a 95 euro dat dan weer wel). Ben vervolgens naar huis gereden, heb een kippeboullion genomen en ben een poos onder de douche gaan staan. Lig nu met een overdosis aan paracetamol en ibuprofen in bed met de elektrische deken aan en ik doe helemaal niets meer vandaag. Ga straks eerst eens slapen, dan hopelijk morgen langs de tandarts (ik denk dat ik knarsetand in mijn slaap, heb onwijs veel last van de spieren in mijn kaak en mijn tanden worden gevoelig(er) op koud/warm, wordt soms 's nachts wakker van mezelf) en verder werken. Verder zie ik het wel. In ieder geval ga ik komend weekend en het weekend erna zeker niet extra werken. Alleen maar paardjes doen en ontspannen. Ben helemaal leeg en hoe l*llig het ook klinkt, vanmiddag op weg naar stal zag ik een ambulance rijden en wilde ik bijna dat ik daar in lag; even rust. Dat, en de huilbui op stal na de de lekke band geven mij aan dat de grens wel bereikt is nu...

Heb trouwens de laatste dagen wel veel pech met auto en trailer; zondag lekke band met mijn trailer, vervolgens stekker stuk van geleende trailer, gister te korte draai in de parkeergarage en daardoor flinke lakschade aan mijn rechterachterportier en vandaag dus weer een lekke band. Verder stond er al een reparatie aan een (andere) band geplant en er moeten wat kogellagertjes ofzo vervangen worden.

Oh BTW, Bom, ik heb het bitje gevonden...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:36

Och, Wenk toch! :(:) Weet niet wat ik moet zeggen, behalve dat het ontzettend rot voor je is. Pech komt helaas nooit alleen.
Lekker in bedje blijven, jezelf warm houden en dutten.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:45

Jeetje WenK, wat heb jij een baaldag. :(:) Groot gelijk dat je bed in bent gedoken! Kun je morgen ook niet lekker thuis blijven? Even lekker voor de tv hangen of lekker in bed tv kijken. Je bent jezelf flink aan het voorbij rennen. Ik zou voorlopig alleen maar het hoognodige doen en voor de rest lekker niets! :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:48

Nee, thuisblijven morgen is geen optie. Ben alleen op kantoor morgen, dus kan wel rustig aan doen daar. Ben mezelf al ver voorbij hoor. Heb zaterdag nog naar mezelf kunnen zwaaien zeg maar, maar daarna was ik zo ver weg dat ik mezelf niet eens meer zag.

Heb ook besloten om in ieder geval t/m het weekend mijn gewone werk en de paarden te doen en hopelijk nog een rondje hard te lopen. Geen evenementen, niet extra werken en niet her en der een handje helpen waardoor ik nog niet aan thuishangen toe kom. Ook maar even geen sociale dingen, even egoïstisch... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:44

Och meissie wat balen :(:) even goed op jezelf passen hoor, een ander doet het niet :n

Fan dank dank dank :D ennuh brinta met magere yoghurt... Is dat lekker ?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

WenK schreef:
Heb ook besloten om in ieder geval t/m het weekend mijn gewone werk en de paarden te doen en hopelijk nog een rondje hard te lopen. Geen evenementen, niet extra werken en niet her en der een handje helpen waardoor ik nog niet aan thuishangen toe kom. Ook maar even geen sociale dingen, even egoïstisch... :o

Dat is niet egoïstisch WenK, dat heet zelfbescherming en is altijd beter voor jezelf en voor je omgeving. Des te eerder is je batterij weer opgeladen! :j

hetbommeke schreef:
Fan dank dank dank :D ennuh brinta met magere yoghurt... Is dat lekker ?

Niet echt _O- maar wel gezond. :D Ik heb nu even tijdelijk van Topvit ontbijtgranen. Geen vet en altijd lekkerder dan Brinta. Brinta is een bron van vezels en heb er altijd lang een vol gevoel van en het is goed voor de bevordering van de stoelgang. Bij mij wil dat niet altijd zo makkelijk, brinta is dan het toverwoord! _O- Na een paar weken ben ik het even zat en dan ga ik over op iets anders. Als ik Brinta eet, dan doe ik er altijd een theelepeltje nutrena door, dan is het wel te eten. :j
Laatst bijgewerkt door Fanneke op 26-10-10 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:01

WenK :( Rustig aan doen hoor............. en je hoeft morgen niet naar het werk, niemand is onmisbaar jij ook niet. Blijf gewoon thuis en meld je ziek even een paar dagen voor jezelf kan echt geen kwaad, zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat je jezelf echt voor bij bent.

Dit kan echt niet hoor :n

IEWWWWW Brinta :r

Ik ga morgen lekker leuke dingen shoppen voor in huis :j Even het huis in de najaarssfeer :j