Er zijn er genoeg in dit topic die vinden dat ze wel recht op geld heeft, en die raad heeft ze kennelijk opgevolgd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tallie... wat jij zegt slaat nergens op. Ik ben al de hele tijd serieus aan het ingaan op adviezen enz enz. Maargoed, jij hebt een andere mening... prima... maar doe aub niet zo neerbuigend. Want als je zelf in zo'n situatie zou zitten zou je het er ook knap lastig mee hebben.Lielle schreef:Ik scheer nergens zwangere vrouwen over een kam (ook weer zo'n directe opmerking die dus nergens op gebaseerd is), ik geef alleen aan dat ik op basis van jouw berichten hier, en dat is dus bevestigd in de discussie op deze pagina, de indruk heb gekregen dat jij zelf ervan overtuigd bent dat je heel rustig en vriendelijk blijft, maar dat anderen daar anders over denken. En kennelijk heb ik daar toch wel - gedeeltelijk - gelijk in, aangezien je zelf aangeeft dat je vriend hier al vaker om heeft gevraagd. En dan kun jij dat zinloos vinden, maar dat geeft dan blijk van weinig respect voor zijn gevoelens. Wat is er mis mee om daar wat op te letten als hij dat op prijs stelt? Dan ben je toch nog steeds jezelf?
JessAndHope schreef:Tallie... wat jij zegt slaat nergens op. Ik ben al de hele tijd serieus aan het ingaan op adviezen enz enz. Maargoed, jij hebt een andere mening... prima... maar doe aub niet zo neerbuigend. Want als je zelf in zo'n situatie zou zitten zou je het er ook knap lastig mee hebben.
En ja, jij zou dingen anders doen, maar dat doe ik dus ook. iedereen zn eigen ding toch?
En nee, als mijn ex dit zo neer zou zetten en het zou waar zijn.. .dan zou ik wel uitkijken dat richting een rechter te brengen, wetende dat het pure feiten zijn en ik er dan idd slecht uit kom.
Voor jouw beleving is dat geen feit.. 
Tallie1979 schreef:Weet je, als je je ex de link stuurt naar dit topic, dan krijg je mijn respect. Zo lang je dat niet doet, ben je gewoon een 20 jarige met een grote bek en een dikke buik die nog geen deuk in een pakkie boter slaat..
Lielle schreef:Lielle schreef:Ik scheer nergens zwangere vrouwen over een kam (ook weer zo'n directe opmerking die dus nergens op gebaseerd is), ik geef alleen aan dat ik op basis van jouw berichten hier, en dat is dus bevestigd in de discussie op deze pagina, de indruk heb gekregen dat jij zelf ervan overtuigd bent dat je heel rustig en vriendelijk blijft, maar dat anderen daar anders over denken. En kennelijk heb ik daar toch wel - gedeeltelijk - gelijk in, aangezien je zelf aangeeft dat je vriend hier al vaker om heeft gevraagd. En dan kun jij dat zinloos vinden, maar dat geeft dan blijk van weinig respect voor zijn gevoelens. Wat is er mis mee om daar wat op te letten als hij dat op prijs stelt? Dan ben je toch nog steeds jezelf?
zou je hier nog iets over willen zeggen? Ik vond het nl nogal opvallend dat je wel wil dat hij rekening houdt met allerlei zaken, en zo te lezen kan ik dat niet met je oneens zijn, maar andersom wil je er geen rekening mee houden als hij vraagt om dingen anders te formuleren?
en verder hoop ik vooral dat het voor jullie kind goed wordt opgelost, dat vind ik het enige belangrijke hier.
Nou, IK ging er dus aan werken en van zijn kant kwam helemaal niks. Nou, zo rol je dus van gesprek in gesprek in gesprek... zonder dat er ook echt wat veranderd.JessAndHope schreef:MamboBeach schreef:Nou TS, ik geloof dat je nog een hoop moet leren... Ik leer ook iedere dag weer hoor dus voel je maar niet aangevallen.
Jij denkt echt samen uit de ali te komen? Weet je hoeveel hij kan missen? Welke factoren er spelen die de hoogte van ali bepalen? Heb je al een bedrag in gedachten? Wat vindt hij van het bedrag?
Als hij niet betaald heb je geen poot om op te staan, je kan niemand inschakelen...
Nee, ik hóóp samen uit de hoogte van de ali te komen. Probeer ik gewoon netjes en beleefd de discussie met de vader aan te gaan, is dat volgens jullie ook weer onzin en moet ik het gelijk met een advocaat doen. Weten jullie het nu al? Eerst blaten dat ik te grof ben en hem geen kans geef en nu geef ik hem weer teveel kans en moet ik gelijk de harde manier doen...
Anyway... Ik wéét wat zijn netto inkomen is en ik weet van zijn huidige woonsituatie. Factoren die meespelen zijn bijv. huur van een huis, hoogte van inkomen en eventuele schulden die hij nog ergens anders heeft. Ik heb nu nog totaal géén bedrag in gedachten omdat ik me eerst bezig heb gehouden met andere dingen, dit is iets waar ik me op korte termijn weer druk over ga maken.
Ik heb hem verder ook nog niet gehoord over alimentatie, maar nogmaals... ik ben er ook nog niet mee bezig.
Daarom zei ik dus, mambobeach, dat ik eerst wil proberen er samen uit te komen en het daarna officieel vast te laten leggen. Het is nml zo dat als hij niet betaald, ik me niet aan de bezoekersregeling/omgangsregeling hoef te houden. Maar ik ga er niet vanuit dat hij niet betaald, hoop ik... denk ik.. dat zien we dan wel weer. Daarom laat ik het zoiezo officieel vastleggen.
vrouwke schreef:Tallie1979 schreef:Weet je, als je je ex de link stuurt naar dit topic, dan krijg je mijn respect. Zo lang je dat niet doet, ben je gewoon een 20 jarige met een grote bek en een dikke buik die nog geen deuk in een pakkie boter slaat..
ja idd.
wat me ook opvalt: jij doet helemaal niks verkeerd zeg je, maar je ex vriend is vanalles de schuld.
dit geloof ik dus echt niet.
hij doet alles verkeerd, maar mag straks wel betalen.
als het dan zo erg is als jij zegt, zou ik er ook helemaal niks meer mee te maken willen hebbe.
JessAndHope schreef:Lielle schreef:ik kan me dus voorstellen - gezien het feit dat je jouw reactie niet als 'heel heftig' of 'vlammen' wilde betitelen - het er thuis toch iets anders aan toe is gegaan dan je zelf ervaren hebt.
overigens is dat idd wat ik bedoelde met formulering, zo komt het gewoon anders over.
Deze discussie heb ik (voor mn zwangerschap) zoooo vaak gevoerd met mn vriend. Of ik aub wilde vragen: schat, zou je wat te drinken willen pakken, ipv: pak je even wat te drinken?
Ik vind het zinloos om veel woorden te gebruiken voor datgene wat je wilt zeggen, als het toch op hetzelfde neerkomt. In sommige situaties is het inderdaad netter of beleefder, maar in een relatie vind ik dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn. Hij hoefde ook niet uitgebreid te gaan formuleren of ik de schaar aub mee zou willen nemen... nee hoor, gewoon: neem de schaar ff mee, is dan al genoeg. Ik snáp dan toch wat ie bedoelt, en ik zie het niet als een commando oid.
Enne, nógmaals Lielle.... het is er thuis niet anders aan toe gegaan omdat ik simpelweg nooit de discussie aanging om ruzie's te vermijden. Maar blijkbaar (ook dit heb ik al vele malen eerder gezegd) is het moeilijk te geloven dat sommige vrouwen géén last hebben van de gedrags-hormonen. Dus scheren we alle zwangere vrouwen over 1 kam, onder de titel: hormonale tijdbommen!
MamboBeach schreef:MamboBeach schreef:Nou TS, ik geloof dat je nog een hoop moet leren... Ik leer ook iedere dag weer hoor dus voel je maar niet aangevallen.
Jij denkt echt samen uit de ali te komen? Weet je hoeveel hij kan missen? Welke factoren er spelen die de hoogte van ali bepalen? Heb je al een bedrag in gedachten? Wat vindt hij van het bedrag?
Als hij niet betaald heb je geen poot om op te staan, je kan niemand inschakelen...
Nee, ik hóóp samen uit de hoogte van de ali te komen. Probeer ik gewoon netjes en beleefd de discussie met de vader aan te gaan, is dat volgens jullie ook weer onzin en moet ik het gelijk met een advocaat doen. Weten jullie het nu al? Eerst blaten dat ik te grof ben en hem geen kans geef en nu geef ik hem weer teveel kans en moet ik gelijk de harde manier doen...
Anyway... Ik wéét wat zijn netto inkomen is en ik weet van zijn huidige woonsituatie. Factoren die meespelen zijn bijv. huur van een huis, hoogte van inkomen en eventuele schulden die hij nog ergens anders heeft. Ik heb nu nog totaal géén bedrag in gedachten omdat ik me eerst bezig heb gehouden met andere dingen, dit is iets waar ik me op korte termijn weer druk over ga maken.
Ik heb hem verder ook nog niet gehoord over alimentatie, maar nogmaals... ik ben er ook nog niet mee bezig.
Daarom zei ik dus, mambobeach, dat ik eerst wil proberen er samen uit te komen en het daarna officieel vast te laten leggen. Het is nml zo dat als hij niet betaald, ik me niet aan de bezoekersregeling/omgangsregeling hoef te houden. Maar ik ga er niet vanuit dat hij niet betaald, hoop ik... denk ik.. dat zien we dan wel weer. Daarom laat ik het zoiezo officieel vastleggen.
Tis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Lielle schreef:jess, dat klinkt op zich goed. Ik moet zeggen dat ik uit dit bericht toch een heel andere indruk kreeg.JessAndHope schreef:
ik kan me dus voorstellen - gezien het feit dat je jouw reactie niet als 'heel heftig' of 'vlammen' wilde betitelen - het er thuis toch iets anders aan toe is gegaan dan je zelf ervaren hebt.
overigens is dat idd wat ik bedoelde met formulering, zo komt het gewoon anders over.
Deze discussie heb ik (voor mn zwangerschap) zoooo vaak gevoerd met mn vriend. Of ik aub wilde vragen: schat, zou je wat te drinken willen pakken, ipv: pak je even wat te drinken?
Ik vind het zinloos om veel woorden te gebruiken voor datgene wat je wilt zeggen, als het toch op hetzelfde neerkomt. In sommige situaties is het inderdaad netter of beleefder, maar in een relatie vind ik dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn. Hij hoefde ook niet uitgebreid te gaan formuleren of ik de schaar aub mee zou willen nemen... nee hoor, gewoon: neem de schaar ff mee, is dan al genoeg. Ik snáp dan toch wat ie bedoelt, en ik zie het niet als een commando oid.
Enne, nógmaals Lielle.... het is er thuis niet anders aan toe gegaan omdat ik simpelweg nooit de discussie aanging om ruzie's te vermijden. Maar blijkbaar (ook dit heb ik al vele malen eerder gezegd) is het moeilijk te geloven dat sommige vrouwen géén last hebben van de gedrags-hormonen. Dus scheren we alle zwangere vrouwen over 1 kam, onder de titel: hormonale tijdbommen!
had het misschien even anders moeten formuleren. maarja... dat is de pest met internet, het is zoiezo al moeilijker interpeteren. JessAndHope schreef:Ik kan inzien waarom dat anders over zou komenhad het misschien even anders moeten formuleren. maarja... dat is de pest met internet, het is zoiezo al moeilijker interpeteren.
Pashon schreef:heb de laatste paar pagina's niet gelezen dat zal ik later doen.
even over de betaling, hij kan ook de gedeelde voogdij aanvragen, dan hoeft hij jou geen rooie cent te betalen.
Verder zou het mij de eer te na zijn om zijn geld te accepteren!
Dus nee als ik in die situatie zat dat mijn kinderen in een gescheiden gezin opgevoed zouden worden dan zou ik zijn geld niet accepteren als hij voet bij stuk zou houden zou hij het geld op de spaarrekening van de kinderen moeten storten want ik zou het niet willen hebben op mijn rekening.
Lielle schreef:JessAndHope schreef:Ik kan inzien waarom dat anders over zou komenhad het misschien even anders moeten formuleren. maarja... dat is de pest met internet, het is zoiezo al moeilijker interpeteren.
en misschien gebeurt dat dus vaker dan je denkt. Verder ga ik er niet meer op in, ik zie in deze situatie alleen maar verliezers, en jullie aanstaande kind nog het meest.
JessAndHope schreef:Lielle schreef:JessAndHope schreef:Ik kan inzien waarom dat anders over zou komenhad het misschien even anders moeten formuleren. maarja... dat is de pest met internet, het is zoiezo al moeilijker interpeteren.
en misschien gebeurt dat dus vaker dan je denkt. Verder ga ik er niet meer op in, ik zie in deze situatie alleen maar verliezers, en jullie aanstaande kind nog het meest.
Prima dat je dat vind, ik zie alleen niet in waarom mn kindje de verliezer zou zijn. volgens mij laat ik toch wel duidelijk zien/merken dat ik alles doe in het belang van het kind?
Mijn meissie krijgt gewoon haar vader, alleen zijn papa en mama niet meer bij elkaar... want dát had pas echt schadelijk geweest
JessAndHope schreef:het kindje krijgt gewoon een vader en die zal ik haar echt niet onthouden. Dus dat is al van de baan. Voor de rest hoef ik geen dikke maatjes met hem te zijn. Ik zal nooit kwaad over hem spreken waar zij bij is, en zal hem nooit zwartmaken of ondermijnen. Dat is namelijk gewoon lafMijn meissie krijgt gewoon haar vader, alleen zijn papa en mama niet meer bij elkaar... want dát had pas echt schadelijk geweest
JessAndHope schreef:Laat ik het dan anders zeggen, Mambo, wat ik heb gehoord van o.a. Juridisch Loket, is dat als hij zich niet aan de alimentatie houd, ik me niet aan de regelingen hoef te houden. het is nml een wisselwerking. Dat is wat mij is verteld, dat kan ik ook niet helpenTis niet iets wat ik even verzin ofzo.
Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
JessAndHope schreef:Enne... zou jij je kind alsnog meegeven als meneer niet zou betalen? Oftewel, voor hem wel de lusten en niet de lasten?
Ja het lijkt mij heel logisch dat je betaald voor je kindje. Toch? Hij hoeft het niet voor mij te doen, maar voor háár. En als jij/jullie vinden dat me dochter beter af is met een vader die geen zier geinteresseerd is in haar welzijn en zijn centen niet voor dr over heeft... tsja... Ik snap niet wat hij dan uberhaupt met die kleine moet. Als hij dus niet voor haar wil zorgen.
Kinderen hebben ook dignen nodig, zoals kleding, school en schoenen enz enz.