Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:36

@ArlandO: Welkom en succes!! Hoe vaak wil je gaan lopen per week? 5 kilo....Zou moeten kunnen toch? Als je het niet in No Time er af wilt, dan nog beter!
@Winged: Auwtsj....Lekker in bad of wisseldouchjes nemen wil wel eens helpen!
@Dreeetje: Ik ga niet daar 10km lopen, maar wel hier in Zeeland, in het weekend van de Kustmarathon (1-2-3 okt) SUCCES alvast!
@

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:48

Ik probeer 2/3 x per week, maar omdat ik als kraamverzorgster vaak 7/8 dagen achter elkaar werk word het vaak om de week.. (helaas)
Die 5 kilo moet ook wel lukken, maar dat denk ik al heeeel lang en ik jojo zo erg dat ik me soms echt afvraag waar het nu fout gaat -O-
Ik heb wel gewoon een wat zwaardere bouw (dikke kont en dikke bovenbenen) maar m'n bovenlichaam is heel smal.. Ik val dan ook altijd het meest af in mijn gezicht en decolleté ( |( daar heb ik al niet zo veel, dus dat maakt me nog ongelukkiger :o)

Snel hoeft het zeker niet, dan krijg ik juist een terugslag..
Gewoon op het gemakkie :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:51

Welkom ArlandoO!

Ik ben net terug van de fysio. Heb steeds meer oefeningen om te doen. Moet nu ook 1 x per week daar de oefenzaal in. Om te roeien en balansoefeningen te doen.
Maar als ik dan dat lekkere weer zie denk ik: Ik wil hardlopen!! :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:54

ArlandoO schreef:
Ik val dan ook altijd het meest af in mijn gezicht en decolleté ( |( daar heb ik al niet zo veel, dus dat maakt me nog ongelukkiger :o)

Zooooo herkenbaar!

Hoe is je eetpatroon? Strookt dat helemaal met je verbranding?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:07

hetbommeke schreef:
Deze is het:
Afbeelding

Heb 'm vorig jaar via Marktplaats van iemand gekocht.

ik heb de energylight van philips, die met ledtechnologie en het werkt echt :j ik heb m afgelopen winter voor het eerst gebruikt en merkte na een week al verschil :)

Gister ruim 7000 stappen gelopen, ruim 4000 meer dan de minimale 3000 (en ik ben pas vanaf 15.00 begonnen met meten en gestopt om 21.15). Vandaag ook al mn 3000 stappen gehaald en het is nog niet eens tussen de middag en op mn vrije dag, ik loop dus meer dan ik gedacht had :D
Omdat ik nog steeds snel last heb van mn knie ga ik die stappen de komende tijd eerst eens volgen (opbouwen van 3000 naar 9000 stappen op een dag is de bedoeling), mn eetpatroon aanpassen, dan kan ik, als mn knie weer helemaal lekker aanvoelt weer gaan lopen :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:17

Ele, hier zitten ook ledlampjes in en ik merkte duidelijk verschil na een kuur van 10 dagen. Hoop door dit jaar al eerder te beginnen mijn energie nivo nog iets hoger te krijgen. En afgelopen jaar was een beetje een rotjaar door alle complicaties met mijn galblaas en de vele ziekenhuislogeerpartijtjes :')

Wel goed van je hoor, die stappen, ik heb op werkdagen moeite om het te halen. Heb een zittend beroep, loop wel wat, naar kopieerapparaat, post halen, in mijn pauze even naar buiten wat winkelen maar toch.... Ik heb op mijn foon een stappenteller. Grappige is dat die dus ook doorgaat als ik op mijn paard zit, zo kom ik wel aan voldoende stappen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:27

Ola!
Mag ik me ook aansluiten? Ben sinds 2 weken begonnen met lopen. Of jee, dit is alweer week 3! Eigenlijk omdat m'n vriend de motivatie niet kan vinden om alleen te lopen. Heb vooralsnog wat tijd voor mezelf ingebouwd om 'op niveau' te komen voordat ik samen met hem ga rennen. Maar dat is niet de enige reden, ik ben ook bang voor een winter als die van afgelopen jaar waarin het paardrijden op een bijzonder laag pitje is komen te staan voor een flink aantal maanden. En tja.... Nu ik de 30 voorbij ben, kan wat extra beweging geen kwaad denk ik zo. :+

Ik loop onder begeleiding van Evy op m'n Ipod en dat gaat eigenlijk best prima. Nu maar hopen dat ik na 10 weken ook 5 km kan lopen. Het lijkt tamelijk onvoorstelbaar op dit moment!

En hoewel ik met dit berichtje wat tijd probeer te rekken, moet ik er nu ook echt aan geloven. Ik zal m'n pakje en uberblitse, ontzettend lelijke oranje schoentjes aantrekken. }:0

Groet'n Tanny

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:17

Olympia96 schreef:
Ik loop onder begeleiding van Evy op m'n Ipod en dat gaat eigenlijk best prima. Nu maar hopen dat ik na 10 weken ook 5 km kan lopen. Het lijkt tamelijk onvoorstelbaar op dit moment!

Welkom!

Ik ben op 1 augustus begonnen met hardlopen en ik loop nu al 5 km in 1 stuk!!
En dat terwijl ik de eerste keer na 2 minuten het gevoel had dat ik ter plekke dood neer zou gaan vallen... :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:37

Wat gezellig druk is het hier in het topic zeg :j Echt leuk :j

ben heel druk op het werk met mijn nieuwe baas := Hij is nu even buiten de deur voor een afspraak dus kan ik even rustig ademhalen :+

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:46

ik wil vandaag... voor het donker :j , gaan hardlopen...
echt heel raar, maar vlak voor ik ga lopen wordt ik heel zenuwachtig (geen idee echt waarom) maar dan gaat mijn ademhaling dus ook aan de hol en krijg ik steken. Die steken gaan dan beter over wanneer ik ren dan wanneer ik wandel. Iemand nog iets tegen die gekke zenuwen?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:53

KDS, misschien eerst een eigen muziekje opzetten en even wandelen voor je begint? Dat je daarna je les opzet als je daarmee loopt? Dan heb je je lichtelijk voorbereid.. misschien dan in alle rust beginnen.. haha succes!

Ik krijg direct energie zodra ik een voet buiten de deur zet ..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:57

Welkom Arlando!

Pff ik zit op stage (rtvdrenthe) en zojuist waren Nick en Simon in de studio. Mijn god wat zijn ze leuk :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

klotshtiduj schreef:
Welkom!

En dat terwijl ik de eerste keer na 2 minuten het gevoel had dat ik ter plekke dood neer zou gaan vallen... :+

Dank!

Toen ik je bericht las dacht ik dat je op 1 augustus 2009 was begonnen :o realiseerde me vlot daarna dat je waarschijnlijk nog maar een maand aan het lopen bent? Respect! ;)

Ik heb 30 lesjes voor ik op 5 km zit volgens mij. Ben bang dat het lesje van vandaag over moet. Kon de laatste 20 seconden niet meer volhouden (beeeetje triest haha).

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

SAKKIA schreef:
Wat gezellig druk is het hier in het topic zeg :j Echt leuk :j

Leuk hé! Ben zelf nog niet zo lang actief in het topic, maar ik wordt er zo ontzettend enthousiast van!! Echt een enorme stimulans!!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:01

Olympia96 schreef:
klotshtiduj schreef:
Welkom!

Dank!

Toen ik je bericht las dacht ik dat je op 1 augustus 2009 was begonnen :o realiseerde me vlot daarna dat je waarschijnlijk nog maar een maand aan het lopen bent? Respect! ;)

Ik heb 30 lesjes voor ik op 5 km zit volgens mij. Ben bang dat het lesje van vandaag over moet. Kon de laatste 20 seconden niet meer volhouden (beeeetje triest haha).

Ik ben nu precies een maand bezig...
Een website die mij ook enorm gestimuleerd heeft is www.looptips.com
Fantastisch verhaal van hem en heel veel enorm nuttige tips!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:15

Ik ben nu ook een maandje bezig en zit ook al rond de 5 km :j
Het bouwt echt sneller op dan je denkt (en verwacht)!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:19

ik ga zo 30 minuutjes aan de gang :D heb er zin in :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:33

Ik ben iets langer bezig geweest :o Verhaal staat een paar pag's terug maar voor je het weet ben je verslaafd ;)

KDS, zodra je dat zenuwachtige gevoel krijgt, proberen via je neus naar je buik te ademen, snappie? Heel bewust ademhalen en dan nog zo laag mogelijk in je buik en langzaam in en weer uit. Dat geeft rust in je lijf en hart, waardoor je hart minder snel gaat kloppen en er minder adrenaline wordt aangemaakt etc.

Hoop dat het lukt :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:35

hetbommeke schreef:
Ele, hier zitten ook ledlampjes in en ik merkte duidelijk verschil na een kuur van 10 dagen. Hoop door dit jaar al eerder te beginnen mijn energie nivo nog iets hoger te krijgen. En afgelopen jaar was een beetje een rotjaar door alle complicaties met mijn galblaas en de vele ziekenhuislogeerpartijtjes :')

Wel goed van je hoor, die stappen, ik heb op werkdagen moeite om het te halen. Heb een zittend beroep, loop wel wat, naar kopieerapparaat, post halen, in mijn pauze even naar buiten wat winkelen maar toch.... Ik heb op mijn foon een stappenteller. Grappige is dat die dus ook doorgaat als ik op mijn paard zit, zo kom ik wel aan voldoende stappen :D

das handig op je telefoon! Mijn paps heeft ook een meter van mij gekregen en die heeft ook een zittend beroep, maar vandaag voor het eerst de meter mee en hij ging nu heel bewust die 3000 stappen halen, kreeg ik uurtje of 2 geleden een heel trots smsje dattie het gehaalt had haha.
Ik ga dit jaar ook eerder beginnen met de energy light. Afhankelijk van het weer eind september (of we moeten dus nog een paar hele mooie weken krijgen met veel zon dan begin ik iets later) Maar ga gelukkig in december ook nog een week naar Egypte, dat is altijd goed voor de zonnevitamientjes :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:42

Egypte! Dat doe je goed +:)+

Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens de stappenteller aanzetten, kijken of ik makkelijk aan die 3000 kom.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:46

@Jaan: Ik let wel op mijn eten, want het lijkt wel of alles wat ik eet op de weegschaal te zien is.
Zowieso eet ik gewoon 5x per dag, dus ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten
Even een lijstje van een ander topic gepakt meestal ziet een dag er zo uit: :P
ontbijt: 2 vitalu crackers met jam en een volk. boterham met kaas en een kiwi
tussendoor: plakje ontbijtkoek
lunch: 2 volk. boterhammen met sandwichspread, kop boullion en een appel
tussendoor: eierkoek (of rijstewafels o.i.d.)
avond: wat de pot schaft

het varieert natuurlijk wel eens, maar als ik echt een keer meer eet (werd me geadviseerd in het afvaltopic om smiddags nog een boterham te eten ofzo) dan kom ik in no-time aan.
Heb ik misschien een trage stofwisseling o.i.d. :? :P Haha alleen ik ben zoooo bang dat ik dalijk niks aan borsten meer overhoudt |( ik ben al zo uit verhouding door mijn wat gezette onderlichaam, superplatte buik en smalle taille met mini-decolleté :(

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:49

hetbommeke schreef:
Egypte! Dat doe je goed +:)+

Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens de stappenteller aanzetten, kijken of ik makkelijk aan die 3000 kom.

3000 gaat mij echt makkelijk af, al is dit nog een beetje een lastige week, vanaf volgende week begint school en stage weer, dus ben benieuwd hoe het dan gaat, maar ga denk eind van de week wel opbouwen naar meer verplichte stappen dan die 3000

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:53

Ik zal het morgen gaan meten :j

En ik heb vandaag nieuwe batterijen in de weegschaal gedaan, dus ook dat ga ik morgen meten :( Net even opgestaan met kleding aan (ondergoed, sokken, spijkerbroek, longsleeves en t-shirt) en toen zei het kreng 72.4 |( Jammer dat we geen raam in de badkamer hebben, anders kreeg-ie vliegles :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:54

ik ben ook echt opgehouden met op de weegschaal staan _O- als ik blij wordt van mezelf in de spiegel is mijn gewicht op peil haha, Heb ik een slechte dag, dan gooi ik een trui over mn spiegel en hoef ik het niet aan te zien :))

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:55

Nou, riem zit al wel op het strakste gaatje, dus da's een goed teken :j En de cm ligt ook in het laatje in de badkamer, die is vaak veel liever voor mij dan de weegschaal :+