Naar mijn idee ben ik eigenlijk altijd rustig als ik ga voeden, behalve als het dan niet gaat, dan raak ik op een gegeven moment ook gefrustreerd.
KV geven is geen schande nee, maar ik weet niet, ik ben zooo pro-BV en voor mijn gevoel faal ik als ik haar dit niet kan geven. We hebben al zoveel overwonnen! Ik moet nu ook doorzetten en niet de makkelijkste weg kiezen, overgaan op KV.
Maar dat is mijn gevoel. Het gaat me niet om de KV, maar dat ik koste wat kost altijd BV wil(de) geven en ik er voor moet vechten voor mijn gevoel.
En dat alles eronder lijd is ook groot gezegd natuurlijk.
Yasemin zal er vrij weinig last van hebben want we doen juist alles voor haar, gaat t drinken niet dan maar snel afgekolfde melk etc, zodat iig zij tevreden is.
Er zijn dan wat spanningen tussen ons maar die zijn ook wel meteen weg zodra de voeding voorbij is. Tis niet zo dat mijn relatie kapot gaat omdat ik BV wil geven, mijn man is me net iets meer waard om eerlijk te zijn.

Compressie is met een volle hand je borst 'vastpakken' en dan duw je de melk eruit.
Werkt meestal wel maar op een gegeven moment komt dan de melk ook niet meer goed. (zie ik ook met kolven, op een gegeven moment komen er toch ook alleen nog druppels uit)
Somokkele, ik heb al oxytocinespray inderdaad. Met kolven werkt deze goed maar met voeden maakt het geen verschil.
Al zal ik het vanavond als het misschien weer zo gaat, toch nog eens proberen.
Wat fijn dat Bente zo goed geslapen heeft in haar eigen bedje, fijn hoor.
Wbt kolven, ik kolf juist na iedere voeding zodat Yasemin er geen last van krijgt. Meestal zit er daarna toch nog minimaal 2,5 uur voor de volgende voeding om weer vol te lopen.

Je kunt ook tussen 2 voedingen kolven maar dat vind ik eng, omdat Yasemin soms ineens al na 2 uur komt en als ik dan op 1,5 uur heb zitten kolven ben ik bang dat dat niet goedk omt.
20 cc na een voeding is volgens mij ook neit al te slecht. Als je blijft kolven wordt je productie wel opgekrikt.
Ik kolf vooral een lange kolfbeurt na de ochtendvoeding (zojuist gedaan, 110 cc!) en dan na iedere voeding een korte kolfbeurt (meestal 40 cc)
's Avonds is het minder, dan kolf ik nog voor ik ga slapen, maar krijg ik er meestal niet meer uit dan 30, soms 40 cc. En dat is dan vaak 2-2,5 uur na de voeding.
Ik doe de melk in een flesje/via beker van avent, zet het in de koelkast, spaar 24 uur en dan vries ik het in. Ik doe het nu in de via bekers per 150 ml.
Hier toch een betere nacht gehad. Ze kwam om 03.00 uur voor een voeding en vervolgens om 06.20 werd ze wakker maar heb ik nog kunnen rekken met een speentje tot 07.30.
Toch best goed geslapen dus!!!