Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:30

Ik heb nooit dat het voeden me niet uit komt o.i.d.
Naar mijn idee ben ik eigenlijk altijd rustig als ik ga voeden, behalve als het dan niet gaat, dan raak ik op een gegeven moment ook gefrustreerd.
KV geven is geen schande nee, maar ik weet niet, ik ben zooo pro-BV en voor mijn gevoel faal ik als ik haar dit niet kan geven. We hebben al zoveel overwonnen! Ik moet nu ook doorzetten en niet de makkelijkste weg kiezen, overgaan op KV.
Maar dat is mijn gevoel. Het gaat me niet om de KV, maar dat ik koste wat kost altijd BV wil(de) geven en ik er voor moet vechten voor mijn gevoel.

En dat alles eronder lijd is ook groot gezegd natuurlijk.
Yasemin zal er vrij weinig last van hebben want we doen juist alles voor haar, gaat t drinken niet dan maar snel afgekolfde melk etc, zodat iig zij tevreden is.
Er zijn dan wat spanningen tussen ons maar die zijn ook wel meteen weg zodra de voeding voorbij is. Tis niet zo dat mijn relatie kapot gaat omdat ik BV wil geven, mijn man is me net iets meer waard om eerlijk te zijn. ;)

Compressie is met een volle hand je borst 'vastpakken' en dan duw je de melk eruit.
Werkt meestal wel maar op een gegeven moment komt dan de melk ook niet meer goed. (zie ik ook met kolven, op een gegeven moment komen er toch ook alleen nog druppels uit)

Somokkele, ik heb al oxytocinespray inderdaad. Met kolven werkt deze goed maar met voeden maakt het geen verschil.
Al zal ik het vanavond als het misschien weer zo gaat, toch nog eens proberen.
Wat fijn dat Bente zo goed geslapen heeft in haar eigen bedje, fijn hoor.
Wbt kolven, ik kolf juist na iedere voeding zodat Yasemin er geen last van krijgt. Meestal zit er daarna toch nog minimaal 2,5 uur voor de volgende voeding om weer vol te lopen. ;)
Je kunt ook tussen 2 voedingen kolven maar dat vind ik eng, omdat Yasemin soms ineens al na 2 uur komt en als ik dan op 1,5 uur heb zitten kolven ben ik bang dat dat niet goedk omt.
20 cc na een voeding is volgens mij ook neit al te slecht. Als je blijft kolven wordt je productie wel opgekrikt.

Ik kolf vooral een lange kolfbeurt na de ochtendvoeding (zojuist gedaan, 110 cc!) en dan na iedere voeding een korte kolfbeurt (meestal 40 cc)
's Avonds is het minder, dan kolf ik nog voor ik ga slapen, maar krijg ik er meestal niet meer uit dan 30, soms 40 cc. En dat is dan vaak 2-2,5 uur na de voeding.
Ik doe de melk in een flesje/via beker van avent, zet het in de koelkast, spaar 24 uur en dan vries ik het in. Ik doe het nu in de via bekers per 150 ml.

Hier toch een betere nacht gehad. Ze kwam om 03.00 uur voor een voeding en vervolgens om 06.20 werd ze wakker maar heb ik nog kunnen rekken met een speentje tot 07.30.
Toch best goed geslapen dus!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:55

Somokole (schrijf ik het zo goed?) welkom!

Nathalie: Marinde kan dat ook hebben hoor, vooral 's avonds dat ze loslaat en gaat huilen tussen het drinken door. Volgens mij komt dat gewoon omdat ze 's avonds moe is dan. Gisteravond ook, ik laat haar even huilen en probeer haar tussendoor steeds aan te leggen. Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat het logisch is dat het voeden in de avond wat moeizamer kan gaan. Verder ga ik mee met wat de anderen al geschreven hebben. Zelf rustig blijven is het allerbelangrijkste. Goede nacht gehad trouwens, met of zonder puckababy?

Zo even toetsenbord buiten bereik van 2 graaihandjes gezet :D lastig bokken zo, maar ze wilde niet meer in de box liggen. Ze probeert nu mijn en haar eigen handjes op de sabbelen...

Cyntje: dat de omgeving interessanter is als drinken merk ik hier ook al, mevrouw moet eerst 10.000 keer loslaten, kijken, brabbelen, weer 2 slokjes drinken etc....ik vind het wel gezellig eigenlijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:16

Susan ik dacht ook dat het kwam omdat ze moe is. Maar gisteravond was het veel heftiger als anders, heel gek.
Het leek wel alsof ze super hongerig was. Ze had toch mijn beide borsten wel leeg voor mijn gevoel en ook nog de melk uit de koelkast.
Nouja ik zie wel weer hoe het vanavond gaat.
Ze heeft trouwens vannacht wel met puckababy geslapen. Ik had haar in eerste instantie in de normale slaapzak gedaan, maar na al het gezeur toch omgewisseld. Zat er toen al zo doorheen, dat ik een hele onrustige nacht niet zag zitten. :o
Vandaag gewoon weer verder zonder puckababy en dan wie weet vannacht wel zonder!

Dat rondkijken doet Yasemin ook wel, dat vind ik inderdaad leuk! Las dat dat ook typisch is bij de 4 maanden dip maar dat zie ik niet zo als iets vervelends. Vind dat juist gezellig.

Nou we liggen nu samen in bed haha gezellig hoor. Sowieso wel eens lekker toch een dagje samen knuffelen!! Doen we eigenlijk nooit zo.
Ze wordt al moe dus hoop dat ik zo een beetje slaap mee kan pakken want bijgetankt heb ik nog lange niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:02

Nou ja, ze heeft er goed op geslapen toch? Had ze het blijkbaar nodig, een extraatje.

Ik heb net weer even alle bewaarbakjes (die ik nog over heb :D ) uitgekookt. Ze komen wel net uit de vaatwasser, maar vind het idee van uitkoken toch net iets frisser.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:51

linda, mijn gevoel rondom het werken is erg dubbel. heb er zin in om weer even bezig te zijn met mijn koppie, meer te zijn dan alleen maar moeder en mijn collega's en leerlingen weer te zien met regelmaat.
ik kijk er wel heel erg tegenop om haar weg te brengen en de zorg aan anderen over te laten...
als ik moet gaan werken maak ik haar idd 's ochtends wakker, de rest vd dag is redelijk voeden op verzoek. hier thuis maak ik haar nooit wakker en drinkt ze wanneer ze wil.

nathalie, heftig he zo? het afbouwen met de pucka ging hier erg snel overigens. tessa haar ochtendslaapje is ook zo'n 3 kwartier/uurtje
de mini gebruiken wij als gewone slaapzak. beetje dure variant, maar a la.
je faalt helemaal niet! er zijn vele kindjes grootgebracht op kv en die zijn er niet minder op geworden hoor! als een fles kv jullie er doorheen sleept is er toch niets aan de hand? liever kv en ontspannen ouders dan iedere keer frustratie toch?

suus, dat grapje heeft hans hier ook al gemaak en werd ook niet gewaardeerd! heb nu 26 bekertjes van 180 cc in de vriezer staan... die gaan natuurlijk nooit op, want als ze de fles krijgt moet ik kolven...

welkom mieke! wat fijn dat het voeden nu volledig lukt!

@hier;
zondag geen fles kunnen geven (want dan moet ik kolven ipv en we waren weg. ga niet daar op mijn gemakje zitten kolven) maar gisteren wel. was weer even oorlog, maar uiteindelijk 120 cc op.
vanavond gaat hans de voeding voor het slapen gaan doen. doe ik liever zelf, maar zaterdag gaan we uit eten en dan moet mijn moeder het doen. kijken of dat ook lukt dus...

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:31

Hier gaat de fles geven nog niet super: veel protest en zeer veel gemors en geproest.
Ik heb nu die fles van Nuby, hebben jullie nog een tip?
Er schijnt een soort fles te zijn die het meest op bv lijkt, maar welke is dat?
Er moet naar mijn idee een piepklein gaatje inzitten om het 'werken' aan de borst na te kunnen bootsen.
Bv kindjes zijn zo sterk in die bekkies, die trekken zo'n fles binnen 3 tellen leeg, met als gevolg: overstromingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:16

Morsen en proesten kan komen doordat het gaatje van de speen te groot is. Had ik namelijk met de fles plus speen van avent (kleinste maat). Tommee Tippee (weet niet of je het precies zo schrijft) maakt reclame dat hun fles plus speen drinken uit de borst het meest benadert. Ik heb zelf goede ervaringen met de speen van medela, slow flow en dan de kleinste maat gaatje. Helemaal handig omdat ik die flesjes al gebruik bij het kolven. Moet binnenkort nieuwe speentjes kopen, qua leeftijd "moet" ze eigenlijk 1 of 2 maten groter maar ik hou het gewoon bij de kleinste maat, omdat dit goed gaat. Vind het zo'n raar idee dat je als je kindje ouder wordt ineens een speen met een groter gat zou moeten kopen. Ze gaan toch juist harder/krachtiger zuigen? En mijn melk is echt niet ineens een stuk dikker geworden volgens mij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:55

Nathalie schreef:
Pffff ik heb manlief naar de winkel gestuurd om een pak KV te halen.......... en bah ik voel me nu gewoon een slechte moeder en zit gewoon te huilen!!! ;(
Ze heeft aan de borst gedronken tot ze moeilijk ging doen, een fles afgekolfde melk gehad van 120 cc en nog heeft ze honger....... Meer ehb ik niet staan.
Ik heb 3 voedingen in de vriezer en that's it! Ik kolf nu wel goed... dus probeer dan wel elke avond een flesje afgekolfde melk te geven... Maar wil gewoon voor de zekerheid (voor momenten zoals nu) een pak KV hebben staan.
Bah ik voel me echt rot!!! Maar dit werkt gewoon niet. Ik ben helemaal over de rooie, ik en manlief krijgen telkens ruzie en er zijn elke avond spanningen tussen ons, ik krijg zowat 'wurg'neigingen naar Yasemin (niet serieus uiteraard, maar ik raak erg gefrustreerd)..... is dat het waard? Die ene fles KV doet toch niet veel kwaad??
Zucht ik vind dit echt heel erg moeilijk!!! Misschien heb ik hem wel nooit nodig, dat pak. (ik ga echt proberen elke avond afgekolfde melk te geven) Maar misschien ook wel...
Sjonge voor mijn gevoel faal ik vreselijk!

Nathalie schreef:
Yasemin zal er vrij weinig last van hebben want we doen juist alles voor haar, gaat t drinken niet dan maar snel afgekolfde melk etc, zodat iig zij tevreden is.
Er zijn dan wat spanningen tussen ons maar die zijn ook wel meteen weg zodra de voeding voorbij is. Tis niet zo dat mijn relatie kapot gaat omdat ik BV wil geven, mijn man is me net iets meer waard om eerlijk te zijn. ;)

;)

am13 schreef:
Hier gaat de fles geven nog niet super: veel protest en zeer veel gemors en geproest.
Er moet naar mijn idee een piepklein gaatje inzitten om het 'werken' aan de borst na te kunnen bootsen.
Bv kindjes zijn zo sterk in die bekkies, die trekken zo'n fles binnen 3 tellen leeg, met als gevolg: overstromingen.

Daar had Elize ook veel last van in het begin, had ik zo'n standenspeen en op de lichtste stand had ze nog 150cc in 5 minuten op, heel veel proesten en hoesten en verslikken tussendoor en na afloop schreeuwen en schreeuwen tot ze eindelijk een vreselijke boer liet en dan viel ze doodmoe in slaap.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een speen met een zo klein mogelijk gaatje, uiteindelijk van de kruidvat een gekocht en dat wil redelijk, gaat nog steeds vrij hard maar als ik haar dan tussendoor even rechtop houd, daar is ze 't niet mee eens maarja, kan ze even op adem komen en daarna weer verder. Is ze na het drinken nog wel even heel wurmerig omdat ze een boer moet laten maar ze schreeuwt niet meer zo als eerder.

En Elize is zo dat als ze honger krijgt en ik wil een fles geven dan moet die er bij het eerste smakje in, als het langer duurt is ze te boos en wil ze de fles helemaal niet meer, alleen nog de borst. Dus met flesvoeding moet ik heel erg op tijd zijn en als ze dan op schoot zit een beetje wiegen met mijn been en heel voorzichtig de speen op haar lipje leggen zodat ze wat melk proeft en dan zuigt ze hem meestal zelf aan en als ze hem eenmaal heeft gaat het goed. Als het maar een beetje anders gaat, bv zonder wiegen of ineens de speen erin, dan zet ze 't op een krijsen en kan ik die fles wel vergeten :+

Haha het is echt een klein karaktertje, veel erger dan Stef, die was heel rustig en vond alles wel goed, bij Elize moet alles op haar manier gaan maar dan is ze ook heel tevreden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:55

Nathalie schreef:
Pffff ik heb manlief naar de winkel gestuurd om een pak KV te halen.......... en bah ik voel me nu gewoon een slechte moeder en zit gewoon te huilen!!! ;(
Ze heeft aan de borst gedronken tot ze moeilijk ging doen, een fles afgekolfde melk gehad van 120 cc en nog heeft ze honger....... Meer ehb ik niet staan.
Ik heb 3 voedingen in de vriezer en that's it! Ik kolf nu wel goed... dus probeer dan wel elke avond een flesje afgekolfde melk te geven... Maar wil gewoon voor de zekerheid (voor momenten zoals nu) een pak KV hebben staan.
Bah ik voel me echt rot!!! Maar dit werkt gewoon niet. Ik ben helemaal over de rooie, ik en manlief krijgen telkens ruzie en er zijn elke avond spanningen tussen ons, ik krijg zowat 'wurg'neigingen naar Yasemin (niet serieus uiteraard, maar ik raak erg gefrustreerd)..... is dat het waard? Die ene fles KV doet toch niet veel kwaad??
Zucht ik vind dit echt heel erg moeilijk!!! Misschien heb ik hem wel nooit nodig, dat pak. (ik ga echt proberen elke avond afgekolfde melk te geven) Maar misschien ook wel...
Sjonge voor mijn gevoel faal ik vreselijk!

Nathalie schreef:

;)

am13 schreef:

Daar had Elize ook veel last van in het begin, had ik zo'n standenspeen en op de lichtste stand had ze nog 150cc in 5 minuten op, heel veel proesten en hoesten en verslikken tussendoor en na afloop schreeuwen en schreeuwen tot ze eindelijk een vreselijke boer liet en dan viel ze doodmoe in slaap.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een speen met een zo klein mogelijk gaatje, uiteindelijk van de kruidvat een gekocht en dat wil redelijk, gaat nog steeds vrij hard maar als ik haar dan tussendoor even rechtop houd, daar is ze 't niet mee eens maarja, kan ze even op adem komen en daarna weer verder. Is ze na het drinken nog wel even heel wurmerig omdat ze een boer moet laten maar ze schreeuwt niet meer zo als eerder.

En Elize is zo dat als ze honger krijgt en ik wil een fles geven dan moet die er bij het eerste smakje in, als het langer duurt is ze te boos en wil ze de fles helemaal niet meer, alleen nog de borst. Dus met flesvoeding moet ik heel erg op tijd zijn en als ze dan op schoot zit een beetje wiegen met mijn been en heel voorzichtig de speen op haar lipje leggen zodat ze wat melk proeft en dan zuigt ze hem meestal zelf aan en als ze hem eenmaal heeft gaat het goed. Als het maar een beetje anders gaat, bv zonder wiegen of ineens de speen erin, dan zet ze 't op een krijsen en kan ik die fles wel vergeten :+

Haha het is echt een klein karaktertje, veel erger dan Stef, die was heel rustig en vond alles wel goed, bij Elize moet alles op haar manier gaan maar dan is ze ook heel tevreden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:51

Annelies ik neem aan dat je snapt dat 'in the heat of the moment' alles wat erger lijkt dan het daadwerkelijk is he? ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:12

am13 schreef:

ik heb werkelijk iedere fles al geprobeerd bij mijn flesweigeraar... de fles die jij bedoelt lijkt op de borst en is een adiri breastbottle. google maar eens. heb nog een splinternieuwe in de verpakking die je wel mag overnemen?
succes is hier behaald met de difrax s-fles met s-speen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:39

Een poosje even alleen gelezen en niet geschreven. Ben intussen op vakantie geweest. Daar enorm veel pijn aan mijn tepels gehad. Heb altijd last van vasospasme, als er iets met mijn tepels aan de hand is. Dat ging gelukkig na 1,5 week weer wat beter. Toen afgelopen zondag verhoging en pijnlijke borst. Ik dacht dat ik weer een borstontsteking zou krijgen. De zere borst iedere keer als eerste aanbieden, wilde ze hem niet leegdrinken, dus ook nog stuwing op de koop toe.
Gisteren maar een dagje rustig aan doen. Nu ben ik gisteravond voor het eerst ongesteld geworden. Menn..wat een ravage. En Elianne had vanmorgen dr eerste tandje :)
Nu heb ik gelezen op borstvoeding.com dat je rond je eisprong pijnlijke tepels kunt krijgen (toen was ik op vakantie) en voor je menstruatie een pijnlijke borst.
Al met al dus een pittige tijd achter de rug.

@Nathalie
Niet moeilijk doen over kv. Mijn vk noemde dat een stressfles. Ik heb ook altijd zo'n pakje nutrilon in huis (hoef je niet een heel pak te kopen). Soms helpt alleen al het gevoel dat...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:24

Ankem: jeetje..das idd pittig. Begrijp dat het nu weer wat beter gaat?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:59

het flesje gaat nog steeds goed! hans gaat m zo weer geven, voor de eerste keer dat ze niet de borst krijgt voor het slapen gaan. kijken hoe dat uitpakt, als het goed gaat kunnen we een keer een avondje samen weg.
vind het wel moeilijk hoor, de avondvoeding is echt mijn momentje met haar...
ga dadelijk dus ook naar de sportschool en onder de zonnebank, laat hem maar ff tobben...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:22

@BA: hopelijk is het flesje goed gegaan en hoe was het op de sportschool?
Wbt de ochtendvoeding, dan ga ik hem ook maar wakker maken zo gauw ik ga werken. Ik ben alleen wel benieuwd of hij dan niet uit zijn ritme raakt, hij kan er nl niet zo goed tegen om wakker gemaakt te worden! }>
Ik ben ook benieuwd of het kolven gaat lukken tussen mijn vergaderingen door..

@ankem: dat is dus mijn nachtmerrie dat ik echt borstontsteking ofzo krijg, gelukkig nog nergens last van gehad, maar het lijkt me vreselijk! :o

@nathalie: je bent echt geen slechte moeder omdat je KV hebt staan hoor! Ik denk dat iedereen wel van die momenten heeft dat je het even niet zitten... en je kan beter allebei tevreden zijn dan heel veel stress hebben! :(:)

Verder gaat hier alles zo z'n gangetje. Gisteravond weer paardgereden (lessen) en mijn moeder heeft opgepast. De fles ging heel erg goed (160ml ging zo op!) en hij was heel erg lief geweest. Vandaag gaat het ook weer goed. Ik merk wel dat hij minder slaapt en meer bezig is. Maar goed, dat is ook wel weer leuk.
Nu ligt hij in de box te praten tegen zijn mobiel (heel schattig). Vannacht ga ik mijn zusje op schiphol brengen, dus mag Hans de ochtendvoeding doen en waarschijnlijk ook de 2e voeding, aangezien het hier vandaan best een eindje is naar schiphol.
O ja, ik merk dat Nick de laatste dagen ineens veel meer kwijlt en belletjes blaast, herkent iemand dat?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:33

BA en hoe was het sporten en zonnen? Is het Hans gelukt met de fles?

Slechte mama... ja ik voel me dan wel zo, stom he?
Ik weet ook niet waarom ik zo pro BV ben... het wordt soms wel een beetje extreem misschien. Maarja...

Kwijlen en belletjes blazen jaja begon hier ook rond die periode.
Is normaal. Ik heb laatst zitten lezen dat baby's nog niet weten dat ze dat door moeten slikken, zeg maar, dus krijg je veel speekselvorming hihi.

Nou wat ben ik blij dat ik toch doorgezet heb, de voeding vanavond ging geweldig. Ik zit gewoon nog met tranen in mijn ogen te glunderen! Heb er echt van genoten!
Ze is ook heerlijk aan de borst in slaap gevallen en heb haar zo slapend in bed gelegd.
Dit is écht lang geleden.... echt waar.
Nu afwachten hoe vannacht gaat. Ze ligt nu in haar normale slaapzak!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 06:35

linda, kwijlen en bellen blazen gebeurt hier ook veel! tel daarbij kluiven op haar handje bij op en ze is regelmatig helemaal nat, tot aan haar romper toe!

goed gedaan nathalie!

@hier:
gisteravond heeft hans de fles gegeven en die ging er moeiteloos in! ook heeft hij haar zo in bed kunnen leggen. normaal valt ze aan de borst in slaap, nu legde hij haar wakker weg, maar hij heeft haar niet meer gehoord en is na een kwartiertje gaan kijken. toen lag ze lekker met haar tutlapje te spelen en na weer een kwartier sliep ze! wiehieeee!
vond het wel heel naar stiekem. was de eerste keer in 20 weken dat ik haar niet zelf naar bed bracht...

verder is het nu veel te vroeg en ben ik al vanaf half 4 wakker. toen wilde tessa namelijk drinken. niets vreemds en meestal slaap ik daarna weer goed in, maar nu heb ik zulke enorme pijnlijke steken in mijn linkerborst! lijkt wel of ze met naalden erin prikken of keihard in mijn tepel knijpen. heb al paracetamol op, maar helpt helemaal niets...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:41

Ohjee BA, geen spruw???

Fijn dat het goed is gegaan gisteravond, heb jijzelf ook een fijne avond gehad?

Hier een supernacht in normale slaapzak!!
Ze kwam om 03.50 voor een voeding en sliep daarna tot 07.15. Ben best een beetje trots!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:46

denk niet dat het spruw is, zie niets verder aan mijn borst of mij tessa. voeden is ook niet pijnlijk?

geweldig joh zo'n nacht! topper!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:08

Raar zeg. Ik zou ook niet weten wat het dan kan zijn.
Ik heb wel eens steken in mijn borst aan de zijkant, maar dat is dan 10 x en daarna is het wel weer weg.
Heb je het nu nog steeds?
Wel vervelend. :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:02

Lees allemaal goede berichten wbt flesjes en avondvoedingen die weer goed gaan.

BA: herken ik ook niet? Lijkt me erg vervelend, hoop voor je dat het snel weer wegtrekt.

Nathalie: super zo'n nacht! Ben je weer een beetje bijgetankt nu?

Bellen blazen is hier ook een favoriet tijdverdrijf, ik hoor brrr brrr en zie dan ineens allemaal belletjes. Als iemand haar nadoet moet ze daar om lachen.

Marinde werd vannacht om 1.00 ineens wakker en moest heel hard huilen, heeft ze anders nooit. Heb haar eruit gehaald en aangelegd, ze was gelijk stil heeft 10 minuten gedronken en daarna geslapen tot 8.00. Voedingen verlopen hier heel wisselend, de ene keer drinkt ze maar 5 minuten en dan is ze klaar maar ze kan ook zo inclusief onderbrekingen (loslaten tussendoor) 3 kwartier bezig zijn. Ik zorg dus altijd dat ik lekker zit en wat te drinken bij me heb, voor het geval het een lange zit wordt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:39

Susan ja ben wel weer wat lekkerder in mijn velletje nu. Maar moet eerlijk zeggen dat ik meer moeite had met wakker worden vanochtend dan bij slechte nachten, stom is dat. Herken dat ook van toen ze voor t eerst doorsliep, toen was ik ook zo moe 's ochtends haha.
Maar ik voel me een stuk beter en ben trots op d'r. :)

Wat sneu dat Marinde ineens wakker werd. Yasemin heeft dit vaak overdag, ik denk dan een nachtmerrie ofzo? Alleen Yas slaapt zelf weer verder na een keer haar ogen open te doen.
3 kwartier is wel lekker lang zeg! Wij zijn meestal 10 tot 20, soms 25 minuten bezig. Maar de voeding gisteravond duurde 35 minuten. Maar dat was omdat ze wat in slaap viel en dan soms een slokje nam tussendoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:52

Ja, maar ze wilde wel echt drinken. Normaal komt ze rond een uurtje of 4 en nu dus niet, maar pas weer om 8.00. Ze heeft dus wel een echte voeding ook gedronken. Denk idd een enge droom ofzo. Klonk echt alsof ze geschrokken was ergens van.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:00

Saartje wordt ook soms hard huilend wakker, vooral overdag. Slaapt vaak meteen weer door dan, gelukkig...
Vanmorgen weer een fles gegeven (nuby) was weer een heel gemors en geproest, ze was er helemaal buiten adem van.
Ben net naar bv-centrum bij mij om de hoek geweest (luxe hoor, ik kom er best vaak) en heb op hun advies de breast-flow fles gekocht. Ben heel benieuwd!
Verder ga ik vanmiddag de medela-freestyle kolf ophalen bij een vriendin. Super dat ik die mag lenen voor op het werk, ga even oefenen, ben benieuwd wat het 'oplevert'!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:43

Nathalie schreef:
Annelies ik neem aan dat je snapt dat 'in the heat of the moment' alles wat erger lijkt dan het daadwerkelijk is he? ;)

Daarom krijg je ook een knipoog ;) :(:)

Ik heb gister de elektrische kolf geprobeerd die ik van mijn schoonzus heb geleend, wat vreselijk zeg, ik schaam me dood ookal is er niemand bij. Voel me nu echt net een koe, het is dat ik straks dat weekend weg wil maar anders zou ik het zeker niet doen.