Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:08

tantjeuh schreef:
Assepoetster schreef:
Hoorde trouwens vandaag dat je pas vanaf 20 minuten echt gaat verbranden, dus voor de afvallers onder ons.. Zelf merk ik daar nog niets van namelijk :+

-O- Foutje vrees ik. Volgens mijn sportdokter begin je pas vet te verbranden vanaf een half uur! Maar goed, het is niet dat je daarvoor niets aan het doen bent natuurlijk, je spieren moeten hun werk ook doen en je verbrand wel kcal... alleen nog geen vet... Maargoed, ik loop momenteel rond de 35/40min, dus dat is dan toch 5-10minuutjes vetverbranding ;)

Heb ik ook wel een verteld maar toen wilden ze me niet geloven! :D

Zo, een paar drukke weekjes gehad en dan is het moeilijk om altijd te trainen, ik moet het echt bijhouden want anders kan ik het echt niet meer bijhouden ben ik bang in de nieuwe groep.
We krijgen een 20 tot 30 minuten training van wat de beste houdingen zijn enz. Dit schijnt echt nodig te zijn voor een goede loophouding. Bij elkaar zijn we altijd zo'n anderhalf uur bezig. Nouja, we doen ons best! :D

tita

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:16

Morgen

Gister had ik interval en nu heb ik overal pijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden zoals onderkant kont binnenkant benen in de buurt van doos...maar goed voor het goede doel

Interval vind ik heerlijk vooral dat stukje 1 min vlot en dan 2 minuten stappen :)) kan ik echt lang volhouden.
Gister dus 6.4km in 50.30 geen supertijd maar dat komt door al dat stappen

Vandaag mag ik weer 15-10-8 met herhalingspauze van 2min eitje dus.
Geen combat gedaan gisteren kon niet en ook de activia werkt niet meer iig niet gisteren en nu voel ik nog niks :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:25

Oh mensen ik heb zo'n dilemma en ik ben zo'n chaot :+

Ik speel al 14 jaar een muziekinstrument, dat is heel erg leuk anders hield in het niet zo lang vol.
Nu hebben we 11 juni een concert in samenwerking met een Noorse brassband en de Provinciale Brassband Groningen, een samenwerking die ik niet nog een keer ga meemaken denk ik. Aangezien die band uit Noorwegen vast niet nog een keer langs komt :+ We zijn er al even mee bezig en de muziek die we spelen is best leuk :j

Maar nu heb ik op 11 juni ook een PV feestje en gaan we naar de dierentuin en daarna gezellig uit eten :j
De dierentuin is zooooooooo leuk *\o/*

Maar ik moet kiezen, de dierentuin ligt niet om de hoek en we gaan er met een touringcar heen. Ik zou dan op eigen vervoer kunnen gaan, maar dat is gewoon nogal een gedoe allemaal.
Ik moet dus kiezen. Maar wat?? Ik weet het echt niet :n

Ik weet het trouwens al weken hoor, maar ik kwam er gisteren pas achter dat het allemaal op dezelfde dag viel :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:36

op dezelfde dag VALT anders hoeven we je niet meer te helpen als het viel is :+

Muziek maken en eigen vervoer er naar toe dat zou ik doen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:40

Tita, volgens welk schema loop jij? Ben ik wel benieuwd naar! Ik moet nog meer snelheid kweken, maar dat wil niet elke keer...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:54

Nee dat kan dus niet het is niet en/en ik MOET kiezen ;)

Oh stomme vaut zeg ;)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:34

goedemorgen!

@mirkim, dat heb ik ook, vooral me kuiten zijn dikker (gespierder) geworden van het hardlopen. kon het idd ook merken aan me laarzen.
meer mensen die dat hebben?

ik ga vandaag weer me rondje doen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:59

Grobegni schreef:
Tita, volgens welk schema loop jij? Ben ik wel benieuwd naar! Ik moet nog meer snelheid kweken, maar dat wil niet elke keer...

Ik loop schema een persoonlijk schema via www.myasics.nl
Je moet aangeven waar je voor wilt trainen 5km,10km,aantal engelse mijls,halve marathon, hele marathon
Vervolgens moet je ff invullen hoe lang je aantal min wat je kunt lopen, wanneer je je doel wilt bereiken, wat je doel is, en hoevaak je mag zelfs bepaalde dagen aangeven

Schema rolt er binnen een minuut uit..heerlijk mijn schema duurt tot 19 dec en dan ben ik volgens schema klaar voor de halve marathon.
Vervolgens kun je heel veel gegevens zien in die site zo zit ik al op 65% van mijn niveau en gaat goed :D..je kunt alles invullen in een logboek en dan draait er van allle uit ...aantal km wat je gelopen heb aantal calo's wat je verbrand heb, je gemiddelde enz enz

Het enige wat ik raar vind ik loop halve marathon in 140min dat is mijn doel maar mijn trainingen bereiden me voor tot hooguit 60min lopen ik mag een keer 70-80 max100 min lopen als ik het niet vertrouw
Geestelijk klopt dat niet voor mij ik train tot 60-80min en dan moet ik ineens 140min lopen das bijna 2x zo lang :roll:

mambobeach klopt dat een beetje......zo kort oefent voor zo'n lange trip

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:03

tita schreef:
Het enige wat ik raar vind ik loop halve marathon in 140min dat is mijn doel maar mijn trainingen bereiden me voor tot hooguit 60min lopen ik mag een keer 70-80 max100 min lopen als ik het niet vertrouw
Geestelijk klopt dat niet voor mij ik train tot 60-80min en dan moet ik ineens 140min lopen das bijna 2x zo lang :roll:

mambobeach klopt dat een beetje......zo kort oefent voor zo'n lange trip

AH! Zelfde hier... ik heb via dezelfde site een schema'tje afgeprint voor de 10km (loop er nu vijf), aangegeven dat ik die in 85min wil kunnen lopen, maar de trainingen lopen ook telkens max 35/36min, op één uizondering van 40/50 max 60min... Vond het ook al redelijk vreemd :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:28

Ja nu weet ik wel dat als je marathons loop dat je niet elke weekend ff 40-42km kan lopen das geen leven

Vaak lopen die mensen 1x een training van 32km een keer in de 3 maanden en dan kunnen ze het nog volhouden...zal wel te maken hebben met de sprinten die je in je schema's heb..vandaar ik het vraag aan MB haar man loopt die dingen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:37

tita schreef:
Ja nu weet ik wel dat als je marathons loop dat je niet elke weekend ff 40-42km kan lopen das geen leven

Vaak lopen die mensen 1x een training van 32km een keer in de 3 maanden en dan kunnen ze het nog volhouden...zal wel te maken hebben met de sprinten die je in je schema's heb..vandaar ik het vraag aan MB haar man loopt die dingen :D

Ar joe tokking toe mie? :D

Zal het eens navragen, je traint nooit de hele 40 of 42 km inderdaad. Wat wil je precies weten tita? Dan kan ik het even vragen! :j

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:40

Tita, ik heb zojuist ook even het schema van asics in gevuld maar ik snap niet wat ze hier mee bedoelen:
dinsdag, 1 juni (vandaag)

1-2-3-2-1 minuten lopen herhalingspauze 2 minuten wandelen.

BLOND!Maar ik hoop dat jij het me uit kunt leggen....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:03

Pfoe, wat zijn jullie allemaal fanatiek bezig!

Ik ben zelf helemaal uit mijn ritme sinds ik een 3 weken geleden 1.5 week rust heb ingelast in verband met m'n knie-blessure. Ik ben nu veel drukker doordat ik weer met co-schap begonnen ben en 's avonds zit ik nog van allerlei werk te doen voor mijn wetenschappelijk onderzoek... Morgen ga ik weer verder bij les 11, ben benieuwd of ik dat een beetje vol ga houden!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:13

soophia, volgens mij is dat:
1 lopen
2 wandelen
2 lopen
2 wandelen
3 lopen
2 wandelen
2 lopen
2 wandelen
1 lopen
2 wandelen

En ik mag donderdag weer :D Geen last van de heupen gisteren door lesje 12 dus dan maar even weer wat terug schakelen als dat voor mijn lichaam beter is. Verder goed bezig met eten:
O 30 gr cornflakes met 150 ml magere melk
T 1 plak ontbijtkoek met minder suiker
T 1 granny smith
T 1 weightcare tussendoorreep
L 2 volkoren boterhammen met halvarine en appelstroop
T 1 granny smith
T 1 snack a jack rijstewafel
D rijst met kip sate en sperziebonen, heeeeel klein beetje satesaus

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:13

MamboBeach schreef:
tita schreef:

Ar joe tokking toe mie? :D

Zal het eens navragen, je traint nooit de hele 40 of 42 km inderdaad. Wat wil je precies weten tita? Dan kan ik het even vragen! :j

ik train halve marathon maar mijn schemas gaan niet verder dan duurloop van 60 min terwijl ik die halve marathon dus in 140min ga lopen.
Van asics mag ik EEN keer 70-80 desnoods 100 min lopen zij vinden dat onzin omdat ik het moet kunnen volgens dat schema.
Maar mijn brains snappen dat niet en volgens hun ga ik dat dus ook niet halen...je traint voor 140 min maar bij 60 stop je :Y)
Mijn schema loopt vanaf 3 mei tot 19 dec dus best ruim

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:16

Soophia schreef:
Tita, ik heb zojuist ook even het schema van asics in gevuld maar ik snap niet wat ze hier mee bedoelen:
dinsdag, 1 juni (vandaag)

1-2-3-2-1 minuten lopen herhalingspauze 2 minuten wandelen.

BLOND!Maar ik hoop dat jij het me uit kunt leggen....

>;) is dat alles staat er niks voor
dan moet je dus eerst
1 minuut hardlopen
2minuteen wandelen
2 hard
2wandelen
3 hard
2 wandelen
2 hard
2 wandelen
1 hard

en die schemas worden veel wiskundiger geloof me van mij was

10min inlopen 3x80meter vlot 10x60sec vlot herhalingspauze 2 min uitlopen 5min
letwel 10 min lopen
80meter sprinten 80meter wandelen en dat 3x achter elkaar
2 wandelen
1 sprinten
2wandelen
1sprinten
ps totale duur van 30 min later
5 uitlopen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:18

Pebblesther schreef:
Mirkim schreef:
Jep, ben ook benieuwd, dus met het mooie weer + koopzondag zullen vast veel ramptouristen ( :D ) zijn die ons aanmoedigen! wahha!

Dat meen je niet, is het aanstaande zondag koopzondag? :oo Aaaaaaah zoveel bekijks hoeft voor mij ook weer niet _O- Ik loop thuis altijd in m'n eentje in de weilanden en dan nu een enorm publiek die mij met mijn rode bezwete hoofd mag aanschouwen :=
Nouja, misschien ga ik er alleen maar harder door lopen, al die toeschouwers :P
Heb het even gechecked maar het is geen koopzondag a.s. zondag :P

Durante schreef:
Hey een nieuw topic zie ik :D

Ik heb even een vraagje onder de groningers onder ons;
A.s donderdag doe ik mee aan de bekkemarun in Harkstede,wie hebben er zin om met mij de 5 km te rennen?
Ik wou eerst de 10km doen,maar omdat ik vorige week voor 't eerst 10 km heb gelopen(voor mezelf)maar daarna echt wel op was, ben ik van plan om a.s donderdag eerst maar 5 km te rennen.
Lijkt me wel gezellig om met iemand(of meerdere)samen te gaan rennen,maar dan ook niet te hard,ik jog meer zeg maar(met af en toe wat intervalletjes).
Mijn vriend doet ook mee,met aanhang ,maar die doen de 10km , en die lopen véél sneller :D
Dus wie o wie heeft er zin?
http://www.bekkemarun.nl/index.php
Ik doe a.s. zondag al mee met de ladiesrun in Groningen dus dat wordt me ietsje te veel. En bovendien heb ik donderdag al een wedstrijd met mijn paard.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:31

hetbommeke, netjes hoor, 2 cm afgevallen in 2 weken. Misschien moet ik mijn cm ook eens op gaan meten, dat doe ik eigenlijk nooit..!

En wat betreft de vetverbranding, dan moet ik voortaan maar op de fiets naar de trimbaan dan ben ik in ieder geval een uur aan het bewegen.... :D

Ik weet niet hoe het komt maar ik ben echt ontzettend moe, kan nu wel slapen!!! :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:33

Nou ja laat maar, weer niet goed gelezen :+

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:52

@ Sakkia, ik hoorde dat er zondag bussen rijden ipv treinen....

Edit: even een stomme tiepfouwt aangepast :D

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:04

Wat leuk een hardloop topic.
Loop nu weer zo'n 3 maanden hard na een hele lang winterstop ;) Zondag de ladies run in breda gelopen.
5km in 26.33 min. Dus was best tevreden. Op naar de 10 km

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:11

Tita: Bedankt voor de uitleg! Ik denk alleen niet dat dat iets voor mij word..
ga toch maar op eigen houtje verder...

Vanavond 4 km gelopen met dit schema
2min lopen 2min wandelen
3 min lopen 2 min wandelen
en toen 3 setjes van 6 min lopen met 2 min wandelen tussen door..

Donderdag ga ik 1x 3 lopen, 2 wandelen, 3x 7 lopen met 2 wandelen..

Ben benieuwd, loop nu 29 en een halve minuut over 4 km maar dan wel met
het wandelen tussendoor... hard bezig om straks 30 min aan een stuk te lopen.
Dat zou helemaal top zijn!

He Leonie_M, leuk je hier te zien... miss dat je me nicht ook nog wel zo
ver krijgt om te gaan hardlopen onder het mom van betere conditie misschien :D
Dan kan ze met mij mee 30 augustus 5 km lopen in alblasserdam!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:37

goede avond lopers! :D
ik heb zondag avond en net gelopen,zondag 26 minuten en vanavond ''maar'' 22 minuten.
moest stoppen omdat mijn rechter kuit in opstand kwam :( is al weer even geleden dat die vervelend begon te doen ;)
dus ga ik de komende week maar weer fietsen :D vind ik ook al leuk om te doen.

hetbommeke@ ik begin nu ook te ''slinken'' :+ krijg helemaal zelf mijn rits van mijn rijlaarzen dicht en een broek die ik niet eens meer over mijn heupen kreeg gaat nu dicht! *\o/* (zit nog wel strakjes hoor :+ )
dus het gaat eindelijk de goeie kant op :D

succes allemaal met lopen en hou de moed er in voor de gene waar het nu niet zo lekker gaat!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:56

Soophia schreef:
He Leonie_M, leuk je hier te zien... miss dat je me nicht ook nog wel zo
ver krijgt om te gaan hardlopen onder het mom van betere conditie misschien :D
Dan kan ze met mij mee 30 augustus 5 km lopen in alblasserdam!

Ze was toch al aan het hardlopen? Mij vertelde ze dat ze al met gemak een half uur kon lopen.
Dus dan moet die wedstrijd 30 augustus een eitje zijn :+ :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:27

@ Pebblesther, gelukkig maar zeg, dat er geen koopzondag is! :j Ik zag mezelf al daar voorbij rennen! :D

@ Durante, ik zit in hetzelfde pakket als Pebblesther (muv die wedstrijd dan ;) ), ik ga zondag ook voor de ladiesrun! Aangezien ik nog een beetje in de opbouwende fase zit, wordt 2x uitsloven me net eventjes te veel! :)

Ik maak me toch wat zorgen om mijn knie (na die geweldige sprong gisteren van de stoep af.... :| ), na die ladiesrun denk ik maar even een weekje niet lopen (maar ben zo bang dat ik daarna weer van voor af aan moet beginnen, of valt dat mee??) en de fysio een bezoekje brengen!