Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:52

Idd ik ben weer thuis. Er komt veel op me af en het valt me allemaal nog niet mee. Wil jullie bedanken voor alle steun, heb er erg veel aan gehad. Jullie zijn echt stuk voor stuk kanjers!

Probeer later wat meer te posten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:54

Daar is ze weer :D :D welkom thuis meis!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:55

PWBen blij een berichtje van je te zien! Heb veel aan je gedacht afgelopen dagen. Gelukkig weer thuis! Hoe is het nu met je..?
Meis, doe rustig aan, laat het even allemaal op je afkomen en we horen later wel meer van je als je daar aan toe bent/energie voor hebt! Is Remco bij je om je te ondersteunen nu..? In ieder geval goed om even wat van je te horen en dat je weer thuis bent. sterkte nog :(:)

Angela hoe is het nu met je..? Balen dat het weer even minder gaat.. :(:) kop op he meis..

Maaike Hou dit beeld vast inderdaad! Fijn dat je ook kan genieten van je rust en een boek kan lezen! heerlijk.
Met mij gaat het momenteel ook wel goed. De vakantie heeft me goed gedaan. Wel mijn momentjes gehad, maar over het algemeen viel het me erg mee! De laatste dag van mijn vakantie had ik zelfs het gevoel: 'zo, ik ben er weer, genoeg uitgerust, ik kan weer aan de bak.' Had het gevoel zo weer fulltime dagen van 8 uur te kunnen maken. In werkelijkheid valt het toch nog best wel tegen.. :Y) Mijn eerste werkdag van 5 uurtjes was toch weer 3 paracetamol waard en meteen weer 4 uur geslapen toen ik thuis kwam..

Charlot strekte met dit gemis... :(:) vind het rot voor je.. weet hoeveel steun je aan je maatje kan hebben.. dit is echt zuur.. Hopelijk mag je haar nog wel opzoeken?

bobomelo hoe is het met jou..?

Searcher heftig.. Heb je het gevoel dat je wel weer de oude bent, of dat je nog steeds wel op weg bent..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:49

Remco heeft de komende twee weken zorgverlof opgenomen en neemt waarschijnlijk daarna nog vakantie. De komende tijd is hij dus gelukkig bij me en dat kan ik goed gebruiken. Hij is echt een topper en is nog nooit zo'n steun voor me geweest als nu :j

Lichamelijk ben ik ook nog erg zwak. Het is echt een aanslag op mijn lichaam geweest. Ik schijn anderhalve dag op de intensive care gelegen te hebben. Behoorlijk kritiek dus. Er was sprake van spierafbraak wat natuurlijk gevaarlijk was ivm mijn hart. Ze prikten 3x per dag bloed om alles in de gaten te houden. En ik heb tot en met vandaag aan het infuus gelegen om te spoelen vanwege mogelijke schade / aanslag op mijn nieren.

Gelukkig zijn mijn waarden in de loop van de dagen beter geworden. Heb ongelofelijke spierkrampen gehad, wat echt niet te houden was. Ik leek serieus wel een imbeciel, kon niet eens meer normaal praten, dat was best eng. Nu thuis ben ik nog wel een beetje bang dat dat terug komt, maar aan de andere kant hebben ze me niet voor niks 'vrijgegeven'. Merk wel dat ik heel slapjes ben en echt alles weer moet gaan opbouwen. De naweeën kunnen nu nog wel 30 dagen duren, ik moet echt rustig aan doen.

Verder geestelijk komt er ook veel op me af. Vanmiddag nog een heftig gesprek gehad bij de psychiater en morgen weer. Ik heb ook besloten om van de week mijn vader te gaan confronteren met een brief over hoe ik bepaalde dingen in mijn jeugd beleefd heb. Als ik het nu niet ga doen, komt het er nooit van...

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie steun! :(:)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:47

ik ga straks bellen nr de psychiater. Ik ga vragen voor een opname... ik heb gisteren een overdosis medeciatie genomen waardoor ik helemaal suf was.
Ik kan echt niet meer... Ik voel me kappot. voel me al slecht sinds men 15de... En het verbeterd niets... Ik zit gisteren in een fase dat ik het niet meer kon...

De buurvrouw heeft me gisteren en vandaag uitgescholden. me klein gemaakt met de grond. het heeft de druppel doen overlopen. Nu ben ik wat rustig, heb een aantal kalmeringspillen genomen... een vriendin is bij me

ik laat nog wel van me horen

hou jullie goed allemaal

xx

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:04

charlotvanre schreef:
ik ga straks bellen nr de psychiater. Ik ga vragen voor een opname... ik heb gisteren een overdosis medeciatie genomen waardoor ik helemaal suf was.
Ik kan echt niet meer... Ik voel me kappot. voel me al slecht sinds men 15de... En het verbeterd niets... Ik zit gisteren in een fase dat ik het niet meer kon...

De buurvrouw heeft me gisteren en vandaag uitgescholden. me klein gemaakt met de grond. het heeft de druppel doen overlopen. Nu ben ik wat rustig, heb een aantal kalmeringspillen genomen... een vriendin is bij me

ik laat nog wel van me horen

hou jullie goed allemaal

xx

Beste Charlot,

We kennen elkaar niet, per toeval kom ik op dit topic via een zoekactie naar iemand, en ik lees je bericht, ik heb heel erg met je te doen, maar als ik je bericht lees maak ik mij grote zorgen om je. Het is zeer zeker een goede zaak om snel (vanavond) hulp te zoeken bij huisarts/psychiater. Laat je vriendin bij je blijven tot je hulp kan krijgen.

Groeten,
Gert Jan

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:33

ik heb daarnet met mijn spychiater gebeld. Een vriendin blijft slapen bij mij en houd mijn medicatie bij zodat ik geen overdosis meer kan nemen.

morgen ga ik op gesprek bij haar en de week erna komen mijn ouders mee. ze hebben me volledig kappot gemaakt (ik heb er nooit iets over gezegd, maar men ouders zijn overbezorgd, overbeschermd, alle dromen die ik ooit al wou bereiken hebben ze tenonder gebracht, ik heb moeten een studie doen die ik niet graag doe enzo)

Ik heb alles overwogen en ik kan geen opname nemen, ik heb dieren in huis en anders zou mijn buurvrouw er voor zorgen maar dat gaat dus niet meer. En ik heb niemand hier in de buurt buiten die vriendin, maar die kan er niet voor zorgen, die blijft nu per uitzondering hier.

We gaan het eerst proberen met een gesprek met mijn ouders bij, als dat niet helpt neem ik alsnog een opname..

liefs

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 06:44

Wat verwacht je precies van een opname?
Check of die verwachtingen kloppen, want anders kon een opname je nog wel eens vies tegenvallen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:18

Even een kort berichtje, zit nl op mijn werk...
Heb alles wel bijgelezen, en blij dat je er weer bent PW!!! En dat je vriend toch bij je is, en zelfs zorgverlof heeft opgenomen!! Hoop dat het nu voor hem dus heel duidelijk is wat JIJ nu nodig hebt! En dat is steun en vertrouwen en geborgenheid bij je vriend!!
Echt heel fijn om dit te lezen!

Zwelgje vroeg hoe het nu met mij was: Wel goed! Afgelopen dagen waren leuk, leuke dingen gedaan, en daar kan ik nu gewoon al veel meer weer van genieten dan een paar maand terug! (Al ben ik nu wel heel moe van gister, toen ben ik met 3 meiden naar de Efteling geweest) maar heb op heen en terugweg even lekker mijn ogen dichtgedaan! Was nl 2,5uur rijden. Maar heb echt genoten! En nu oppassen dat ik niet in die bekende valkuil trap van moe zijn en dus snel een rotgevoel/gedachtes hebben......dat dat gevoel gewoon niet op waarheid berust want.....ik weet.....dat is gewoon een nasleep van leuk en druk weekend, dus dat gewoon accepteren en erkennen, en er niks meedoen! Al heb ik nu nog geen negatieve gedachtes hoor!

En voor iedereen die wel steun kan gebruiken: een dikke knuffel!
@Charlot: fijn dat je vriendin bij je is, en niet zelf zomaar gaan lopen kloten met medicatie!! en zeker niet meer dan jou is voorgeschreven!!!!!
Geef die pillen anders aan iemand waar je elke dag wel heen kan om jou portie voor 1 dag op tekomen halen!
Dus kop d'r bij jij!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:28

Hoi Gert Jan, toch lief dat je gereageerd hebt terwijl je dit zo tegenkwam!
Heb jouw websites gelezen, leuke paarden/pony's!
Las dat je in de gezondheidszorg werkt? wat doe je dan voor de kost?
En als ik het goed begrijp woon je in Twente en staan je paarden in Noord-Duitsland?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:50

PW: Ik ben blij dat je weer thuis bent meid :). Dank voor je lieve mailtje terug. Wat super dat Remco zorgverlof opgenomen heeft en bij je blijft!! Hoop je snel te spreken, maar doe alles op je eigen tempo. Er komt nu genoeg op je af. :(:)

Zwelgje: Wat fijn dat het bij jou ook goed gaat. Wat jij zegt, heb ik ook hoor :') Het gevoel hebben helemaal hersteld te zijn, maar een tijd achter elkaar werken breekt je toch nog op. Ik merk wel dat ik (bij vlagen) veel beter aanvoel wat mijn grens is. Ga niet te hard he, je hebt inderdaad uitgerust in de vakantie, maar dat had je nodig.. Dat betekent niet dat je nu weer vol er tegenaan moet/kunt gaan. Niet met je energie smijten ;). Makkelijker gezegd dan gedaan, ik herken het maar al te goed.

Charlot: Geen gekke dingen gaan doen he? Goed dat er een vriendin bij je was. Heb je al gebeld? Hele goede vraag van PW, wat verwacht je van een opname? Wat hoop je ermee te bereiken? Is er iemand die je medicijnen kan bewaren?
Hoe gaat het nu met je?

Bobomelo: Wat fijn dat je lekker op pad bent geweest de laatste dagen en dat je er ook van hebt kunnen genieten!! Dat je moe bent is dus helemaal niet gek, is heel logisch! Doe lekker rustig aan en geniet nog lekker na van de afgelopen dagen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:52

Hoogmoed En De Val
Tekst: Thomas Acda
Muziek: Thomas Acda

Al wat ik nu zeg is bij voorbaat al niet waar
Ik lieg mezelf en m?n leven
Ik lieg m?n hele leven zelf bij elkaar
Geloof me op m?n woord
Het is waar
Het heet overleven
Dat kan ik erg goed
Ik lach en lieg m?n leven leuker
Omdat ik weet dat iedereen dat doet
?Hoe is het met jou??
?Met mij is het goed!?
Dus ik kom op als de acteur
Als de acteur die het ijs wel even breken zal
H? hallo hoogmoed, hier de val
Dus ik kom op als de acteur
De wereld zou een podium zijn
En een ieder speelt z?n rol
En als ik thuis ben, ben ik nergens
En kom ik buiten, vind ik het podium zo vol
U zegt onzeker? Donder op niet in het geheel
Ik vind me zelf erg goed soms
Maar doel waarschijnlijk op de rol die ik dan speel
Want voor iemand die niet rookt, rook ik wat veel
Maar ik kom op als de acteur
Het kwam gewaaid, dus ik doe eigenlijk maar wat
Ik heb zowel in lijf als leven
Heb ik eigenlijk nooit een lijn gehad
Nou ja, ik lieg
Het is niet veel, maar je moet wat

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:00

mooie tekst pw, ik ben super blij dat je terug bent! Ik hoop dat het nu alleen maar in stijgende lijn gaat. Oke in die stijgende lijn kunnen er wel dalletjes zijn mr das normaal.

een vriendin is hier al van zondagavond, ik vertrouwde mezelf niet meer..

Nu ik ben al een stukje rustiger geworden. al wordt volgende week wel een heel spannende week... Mijn ouders gaan mee nr mijn therapeut. opat ze een zouden luisteren nr mij dat ik het niet wil dat ze zo overbezorgd zijn, dat ze 14 keer op een avond bellen als ik niet opneem.... dat ze nu eindelijk eens oog moeten hebben voor mijn dromen... de therapeute gaat mij steunen. ben wel doodsbang voor dat gesprek mr het is beter zo.

verder neem ik sinds vandaag relatine bij. het kon niet meer zijn, ik werd zot van mijn gedachten, 100 gedachten tegelijk te hebben. telkens niet stil te kunnen zitten en dergelijke... Ik hoop dat het gaat werken

Ik ben nog aan het denken mr ik denk dat ik die vriendin vanavond nr huis ga laten gaan

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:32

Ik heb vanavond een gesprek bij mijn ouders. Ben nu al zenuwachtig...

Heb een brief van zes kantjes voor ze die ze eerst kunnen lezen. Ik denk namelijk dat ik anders alles weer afzwak e.d. Dus spannend...

Verder vind ik het zowieso moeilijk om rust te vinden overdag. Slapen gaat gelukkig wel goed.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:37

heb er ook al zitten aan denken om het eerst op papier te schrijven, maar als ik iets vergeet te vertellen, dan gaat men therapeut me eraan helpen denken.

Rust vinden overdag is idd niet gemakkelijk, ik holde altijd van het één nr het andere om niet te hoeven denken. Is iets waar ik ook moet aan werken. Ik vind rust bij de paarden.

denk eens aan waar jij rustig van word? als je dat weet, doe die dingen.

goed dat je goed slaapt. Ik heb voor sinds lange tijd onrustige nacht gehad, veel zitten dromen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:34

Mijn onrust is een ander soort onrust dan die jij beschrijft. Ik kan het alleen niet goed verwoorden. Ben ook nog heel snel moe en lopen gaat nog niet zo makkelijk. Heb vanmiddag weer een tijdje geslapen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:25

lekker bijslapen als je moe bent hoor!
zolang je er maar voor zorgt dat snachts ook kan slapen, en niet dat je je ritme zo omgooit door overdag te slapen en snachts niet!
maar geloof dat dat wel meevalt bij jullie?

en voor jullie beide dus spannend, praten met je ouders!
goed van je dat jij een brief hebt geschreven PW, zo heb je in elk geval alles in rust kunnen opschrijven wat je aan je ouders kwijt wilt.

en fijn dat je therapeute mee wil helpen met jouw gesprek Charlot!

hoop dat dat voor jullie beide goed uitpakt!

Ik begin stiekem hem wel te knijpen voor die MRI-scan....
Voor de rest wel een goeie dag gehad, was wel wat emotioneel, maar die bui was maar even, dat is gelukkig al een heel stuk verbeterd ivm paar maand geleden! En een paar maand geleden geloofde ik niemand die zei: het komt wel goed.....Maar nu merk ik toch al duidelijk verschil, dus ook voor jullie......er omt een tijd dat je weer sterker wordt! en dat je er ook sterker uit zal komen dan dat je ooit was!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:11

PW: Ik ben heel benieuwd hoe je gesprek is gegaan. Ik vind het knap dat je de 'confrontatie' aangaat en het eerst op papier hebt weten te zetten. Knap hoor. Dat je zenuwachtig is, is logisch.. Ondanks dat er vroeger dingen anders zijn gelopen dan dat je had gewild, het zijn en blijven je ouders. Is Remco meegegaan? Kon hij je steunen?
Hoe voel je je verder? Heb je binnenkort weer afspraken staan?

Charlot: Hoe gaat het met je? Is je vriendin naar huis gegaan? Dat betekent dat je wel iets meer vertrouwen in je zelf hebt, gelukkig! Wat spannend dat je ouders meegaan naar je therapeute. Natuurlijk is het een eng gesprek, maar als het voor jou een belangrijke stap in je herstel is, moet je hem toch aangaan. Gelukkig heb je steun van je therapeute en begeleidt zij het gesprek. Zo sta je niet alleen en voel je je gesteund.
Als je bang bent dingen te vergeten, schrijf je toch desnoods steekwoorden op? Dan hoef je er in ieder geval niet aan te denken dat je dingen vergeet..

Bobomelo: Wat fijn dat je je emotionele bui snel om kon zetten! Knap hoor. Je hebt ook gelijk, het komt ook goed. Ik voelde me afgelopen weken erg goed (nouja, gewoon goed, maar erg goed vergeleken met de maanden ervoor). Ik kon toen ook weer een beetje geloven dat het allemaal toch best leuk is en wel goed gaat komen. Gelukkig dat je die momenten hebt, ik ervaar nu dat die momenten me op de "vervelende" momenten laten knokken!

Vandaag hier een mindere dag. Ik voelde m'n bui gisteravond al aankomen. Het veranderde van het 1 op het andere moment. Geen reden ervoor, niets. Vandaag het gevoel; ik graaf me in in bed en kom er niet uit! Ik baal als een stekker, want heb me al een paar weken zó goed gevoeld!! Ik dacht bijna dat het over was.. Helaas. Ben er vandaag veel opuit geweest, naar het winkelcentrum, naar m'n nichtjes, daar lekker gebbqd.. Maar ik voel me gewoon ;( . Verdrietig, maar niet kunnen huilen, spanning giert door m'n lichaam..
Ach, hoop dat het een zeeeer tijdelijke dip is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:43

Sorry meiden dat ik even niet reageer nu, het gaat heel slecht met de eigenaresse van mijn verzorgpaaarden... ;(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:43

Jeetje Angela, wat vervelend. Sterkte ermee!! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:07

Jeetje Angela, dat vind ik echt heel naar om te lezen.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter.

Sorry dat ik verder niet bij lees, het lukt me nog niet echt. Hier en daar wel wat gelezen.

Gisteren een heel heftig, maar uiteindelijk wel een heel goed gesprek gehad met mijn ouders. In eerste instantie ontkende ze het allemaal, maar later gaven ze het toch wel toe en hebben we heel fijn zitten praten. Het is echt goed geweest en ik voelde me heel sterk, misschien vind ik dat nog wel het tofste :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zijn volle broer van vorig jaar:

Afbeelding

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:19

Wat een mooie foto's PW!! Heerlijke zomerbeelden!

Wat fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden aan je gesprek gisteren. Kunnen zeggen wat je hebt willen zeggen? Dat ze het allemaal bevestigden moet een heel fijn gevoel zijn voor jou. Je houdt jezelf dus niet voor de gek, het is gewoon zo gegaan! Dat je je zo sterk voelde, had misschien wel te maken dat je het zo goed voorbereid had op papier. Hierdoor had je er goed over na gedacht.

Dat het niet lukt om te reageren, geeft niet hoor!! We zijn al lang blij je hier weer af en toe te zien :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:18

Ik ben met stomheid geslagen van wat ik net allemaal gelezen heb. Mijn laptopje had een duik in mijn zwembadje genomen, is eindelijk weer opgedroogd en doet het gelukkig nog.

pw Weet ff niet wat ik moet zeggen, het grijp me erg aan allemaal. Al kan ik me er wel wat bij voorstellen waarom. Ben blij dat je er weer bent. Veel sterkte en nu echte hulp zien te krijgen!

charlotWat gert jan zei sluit ik me bij aan. Je klinkt niet goed. Je tekst is warrig, ik heb moeite om het te lezen.

Voor iedereen een knuffel en wat koeler weer toe gewenst.

Hier iets meer rust, wel oververhit (laptopje ook :+ ) maar ik ben van werkgever af :+ Ik heb nu een logeetje, mijn nichtje van 5. Haar broertje is nog bij opa dus wel lekker rustig. Morgen gaan we naar het hunebed museum in borger, als het goed is is het dan niet zo heel warm.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:40

He aikon, gelukkig doet je laptop het nog.. pff.. ik zou me doodschrikken als mijn laptop een duik zou nemen.
Hoe komt het dat je opeens van je werkgever af bent? En hoe is het met je brace?
Gezellig dat je nichtje bij je is, geniet je daar van, of vind je het wel druk?
Ik ga vaak naar m'n nichtjes toe (maar die zijn nog veel kleiner, tussen 3 weken en 2 jaar), als ik me niet zo goed voel, vind het heerlijke afleiding :)

Ik ben verrot. Alsof ik de marathon heb gelopen.. ben net op de bank 1,5 uur in slaap gevallen..
Zal vast ook een beetje het weer zijn, maar ook gewoon hoe ik me op het moment voel.. blegh..