Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:02

Ja Zumba is zeker leuk! Ik heb 10 dvd's en doe het elke maandag met 1 kg. dumbells en donderdags gewoon. Soms tussendoor nog, zoals gister. :)
Vanaf volgende week heb ik ook een crosstrainer! :)

Duke :(:)

Marije__

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:08

Duke niet zoveel wegen jij! het kan zomaar dat je de ene dag meer vocht vast houd dan de andere dag, misschien is dat het!
komt wel goed :(:)

Ik trok net mn bikini aan, ik voel me er echt beter in dan 5 maanden geleden! mn lichaam word al steeds strakker! :) dus ik heb weer motivatie om nog meer aftevallen en strakker te worden!
Misschien kan ik ook wel 2x 30 minuten per week zumba doen thuis..! ik heb trouwens dumbells van 1 KG en een crosstrainer.
ik wil ook nog dumbells van 4 KG :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:11

Hihi Marije en ik volgen hetzelfde sportschema :+

Mijn vriendin, waar ik mee Zumba, was heilig overtuigd dat de 1 kg. te licht was, maar ik heb haar in de winkel met de 2kg. heen en weer laten zwaaien en toen koos ze toch maar de 1kg. ;)
Over een paar maand willen we wel overgaan op de 2 kg.

En ik heb hetzelfde als jij, ik merk dat ik af val en dus blijf ik gemotiveerd! Neem dit weekend naar duitsland gewoon mijn eigen light jam, optimel, appels en komkommer mee :+ mijn ouders zitten altijd 's avonds aan de chips e.d. dan neem ik wat komkommer :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:14

Goed bezig dus! ik ga nou ook een snacks meer op school kopen, bespaard me geld en ik neem mn eigen bakje met 250 gr verse groente mee!
Ja ik heb al best vaak oefeningen gedaan met 1 kg thuis, maar die worden me echt te licht.. op de sportschool train ik met dumbells van 5kg.
maar om zumba / oefeningen te doen lijkt me 3 of 4 een mooi gewicht!
en mn moeder wil 2 :+ dus ik moet eens zo'n verzameling aanschaffen haha

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:16

Hihi, tip: Kijk bij de scapino goed naar de prijzen. Hadden wij ook, vriendin werkt bij de Scapino en zat bewust te kijken naar de prijzen, er lagen namelijk ook dumbells tussen die "oud" waren en dus goedkoper als de nieuwere. :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:22

thanks! ik zal binnekort eens in de winkel gaan kijken :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:45

Duke schreef:
Gisteren hele goede dag gehad qua eten (enige zonde is een handje Japanse Mix 's avonds en een honingdropje in de auto). Ook nog wezen sporten (3de keer al deze week)... en vanochtend weeeeer aangekomen ;( Ook vetpercentage iets hoger dan vorige week. -O- Ben nu al een kilo zwaarder dan vorige week op dit moment (ga niet mijn onderschrift aanpassen, word ik helemaal depri van dan). Ik verval weer in het patroon om bijna iedere dag te wegen omdat ik hoop dat de dag ervoor dan een verkeerd moment was ofzo en zoek dan bevestiging dat het wel meevalt. Maar het tegenovergestelde gebeurt iedere keer. Ik moet gewoon voorlopig niet meer wegen.

Pff dat is balen :(:) kan me voorstellen dat je er van baalt :=

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:47

mijn dagje vandaag volgens Sonja :
O: kiwi en een glas optimel
T: 1 liga
M: italiaanse bol met kaas en halvarine
T: 1 plak kruidkoek
A: weet ik nog niks
T: mag niks van Sonja :P

Vind het ontbijt echt veel te weinig, heb er een sultana bij gegeten, maag was nu al aan het knorren.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:15

Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer eens!
Zie dat het bij vele van jullie erg goed gaat.

Duke: misschien is het inderdaad handig om een tijdje niet meer te wegen..

Ik ben weer 1,1 kilo afgevallen (wel in 3 weken.. het ging deze 3 weken niet echt heel goed want heb best veel gezondigd)
Maar ik weeg me echt heel weinig...helpt wel!
Totaal ben ik nu 2,6 kilo afgevallen.. en wil er nog minimaal 2,7 kilo af hebben..
Sporten helpt wel echt goed! je voelt je dan ook gelijk veel fitter en ik vind het dan zonde om iets slechts te gaan eten omdat ik dan het gevoel heb dat ik voor 'niks' heb gesport..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:25

bij de kruidvat hebben ze ook gewichten liggen heb een hele set hier thuis liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:31

Ik vind het ook heel moeilijk om me niet iedere dag te wegen. Er is zelfs een periode geweest dat ik me 2 of 3 keer per dag woog. Gelukkig heb ik dat patroon kunnen doorbreken.

Ik heb me vanmorgen gewogen sinds 2 weken en ben nog steeds op het zelfde gewicht! Ben er erg blij mee. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ik echt niet meer zo snel aankom. Best lastig soms zo'n eetprobleem hebben, maar over het algemeen gaat het nu lekker.

Ik weeg nu tussen de 63/64 kilo, het schommeld een beetje. Daarnaast heb ik een vetpercentage van 20%.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:40

20%!?! :wow: Dat is onwijs goed!!!! Ik heb nog iets van 34% (wel van 40% afgekomen dan hè :o ).
Mijn streven is een vetpercentage van 26%. (tot 27% is gezond voor een vrouw van mijn leeftijd).

Nah, hier mijn schema van vandaag:
O: 2 vk met sandwichspread
T: -
L: 4 vk tosti's met 20+kaas (geen ham o.i.d.) en twee eetlepels curry erbij om te dopen
T: ?
A: geen idee nog... ben nog bezig met iets te zoeken. Zoek een ovenschotel. Heb precies onder etenstijd paardrijles, dus moet ik klaar hebben staan voor man en kids en wat ik dan ook nog kan opwarmen als ik thuiskom.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:41

doe je netjes angela

ik zit nu al een paar dagen op de 66 kilo ,maar merk wel al zelf dat me buikje platter is dan normaal
het liefst wil ik der nog steeds 6 kilo af

maar voel me er zo op zich wel goed bij alleen me buik nog strak
dus ben nu bezig op de sportschool 30 min fietsen 15 steppen en 15 min buikspier oefeningen dan zit ik der ongeveer op 100 stuks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:43

Maar... ik loop dus wel 3 keer per week hard en doe bijna alles noodgedwongen op de fiets! Ik ben afgekomen van ook een vetpercentage van 37% Er is dus hoop!

Jullie zullen wel afvragen wat ik hier nog doe he?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:52

Haha ja inderdaad Angela!
Maar je kan ons wel goede tips geven. :D
Helpt dat echt zo goed joh dat hardlopen? Ik doe het ook 3 keer per week, maar of het nou voor je buik werkt? je spant je buikspieren toch nauwelijks aan lijkt mij? :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:56

Angela_ schreef:
Maar... ik loop dus wel 3 keer per week hard en doe bijna alles noodgedwongen op de fiets! Ik ben afgekomen van ook een vetpercentage van 37% Er is dus hoop!

Jullie zullen wel afvragen wat ik hier nog doe he?

Ter inspiratie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:57

Je spant je schuine buikspieren vooral aan, omdat je je lichaam goed rechtop moet houden. Ik heb dan ook geen lovehandels meer. Wel heb ik nog een klein buikje, en echt geen blokjesbuik! Je kunt het beste rustig joggen om vet te verbranden, dus niet keihard rennen.

Ik zit hier nog als een stok achter de deur, ben een beetje bang om weer door te slaan naar het veel eten of juist niet meer eten. En ik vind het gezellig!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:59

Angela, dit topic is voor jo jo ers, en jij wil niet jojoen. Dus dat je hier zit is anti jojo *knikt* Niets mis mee!

Ik ben HELE tijd nie hier geweest al, en nie bezig geweest met afvallen ook... Tentamens, hoog drachtig paard, en nu ziek veulen, al met al geen tijd gehad voor sporten, of zelfs koken soms...

Maaarrr, vanochtend toch maar ff gewogen, en 87 kilo, dus eigenlijk niet aangekomen :D Nu dr dus toch maar weer tegenaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:15

Airborn: Bah, een ziek veulen is niet leuk! Wat heeft ze?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:18

Diarree, en niet zn beetje ook, en dat met 2 dagen oud... (ze is nu 5 dagen) Leverd goed stress op zegmaar :P Komt wel weer goed hoor, ga ik iig vanuit.

Maar, eergisteren nieuwe bikini gekocht :D En ik vind nog dat ik er goed in uit zie ook! :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:26

Goedzo Angela!
Mijn vetpercentage is 26 meende ik.

Heb vanochtend nog een half uur gewandeld, was wel lekker voor mijn rug, maar moet straks toch maar even plat op de bank als Robin op bed ligt want ik voel hem wel en dan word ik ook nog ongesteld -O- Dus tussen mijn schouderbladen zeurt het van de behandeling van gister en mijn onderrug door de ongi. Bleeh..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:30

Ik heb nog nooit mijn vet percentage laten meten, misschien binnenkort maar eens doen. Morgen ga ik me weer wegen, ben erg benieuwd. Ook of ik veel van Spanje heb overgehouden (het zal wel) Laatste keer dat ik me heb gewogen woog ik 62.5 ..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:33

Angela_ schreef:
Je spant je schuine buikspieren vooral aan, omdat je je lichaam goed rechtop moet houden. Ik heb dan ook geen lovehandels meer. Wel heb ik nog een klein buikje, en echt geen blokjesbuik! Je kunt het beste rustig joggen om vet te verbranden, dus niet keihard rennen.

Ik zit hier nog als een stok achter de deur, ben een beetje bang om weer door te slaan naar het veel eten of juist niet meer eten. En ik vind het gezellig!

Zo klinkt echt goed. Vooral die lovehandless vind ik echt lelijk.
Ik heb alleen niet de moed om hier midden in de stad te gaan hardlopen :o

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:01

Airborn welke heb je gekocht? fijn dat je je er beter in voelt! had ik vandaag ook :)

Vandaag:
O: brinta met muesli
*1,5 uur in het zwembad geweest, wel 10 minuten baantjes gezwommen*
L: tosti ham kaas sla
t: kiwi & banaan
A: nog geen idee
vanavond naar de film, kan wel een beetje popcorn nemen toch? Zolang ik maar van de M&M's afblijf :o

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:04

Dit blijf ik even volgen.